slecht sluiten deuren

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Derby

Ik had vorig jaar al last van dit probleem.

elke keer als het dreigt koud te worden sluiten mijn deuren niet meer. Het slot komt niet snel terug. Dus de "weerhaak" wil niet op zijn plaats vallen.

Lijkt bijna wel of het vet wat in het slot zit te dik wordt als het koud is. en ik baaler van want zojuist heb ik weer 10 km met een suisende deur naast me moeten rijden.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

Derby
Daaf (Davy)

Derby schreef:Ik had vorig jaar al last van dit probleem.

elke keer als het dreigt koud te worden sluiten mijn deuren niet meer. Het slot komt niet snel terug. Dus de "weerhaak" wil niet op zijn plaats vallen.

Lijkt bijna wel of het vet wat in het slot zit te dik wordt als het koud is. en ik baaler van want zojuist heb ik weer 10 km met een suisende deur naast me moeten rijden.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

Derby
Je slot valt over een pen die in de carrosserie zit. Als het goed is is de pen (met rubber) te verstellen. Even met een trox losdraaien en dan kan je hem naar voor of achter of links of rwecht scheuven. Beetje zelf afstellen dus...simple as that :D
Oh, wel weer vastdraaien antuurlijk....
Derby

dat dacht ik eerst ook. Maar het problem ligt niet daar.

want zomers blaas ik er tegen en plop hij valt over de pen heen en de deur is dicht.

Het lijkt als of de pen die de deur moet vast houden niet snel genoeg terug komt als die over die uitstekende pin is gevallen.

van buiten kan ik de deur makkelijk dicht drukken. Die haak moet sneller uit het slot komen.

derby
[rsi]peerke

Just try WD-40 :worship:
Plaats reactie