In m'n Laguna '02 doet de snelheidsmeter het niet meer...
Voordat ik naar de garage rijd, waar komt het signaal ergens vandaan? De versnellings bak? Zoja, welk stekkertje precies?
Laguna-> snelheidsmeter
Probeer eens de zekeringen die achter het bedieningspaneel van de airco zitten, 10 tegen 1 dat er daar eentje van door is 
enne? jouw Laguna?

enne? jouw Laguna?
OM te kijken wat het wel of niet doet,,bestaat er een "CONTROLEFUNCTIE" van je dachboord,,,Wat je doet is,,haal de KAART uit het contact.druk het knopje in wat aan de bediening zit van je ruitenwissers,(uiteinde dus) houdt dit knopje ingedrukt,en doe de kaart er weer in ,Nu gaat hij in een test functie lopen,dat betekent dat alle wijzers gaan bewegen,als ze het doen
,Of als er een storing in staat komt er een code te voorschijn te staan.Probeer maar eens

Ik bedoelde niet de gewone zekeringen.
Als je het bedieningspaneel van de airco weghaalt (even eruit trekken) kom je nog 3 of 4 zekeringen tegen die een deel van de stroomvoorziening van het dashboard zekeren. Volgens mij zou het een van die zekeringen moeten zijn
Als je het bedieningspaneel van de airco weghaalt (even eruit trekken) kom je nog 3 of 4 zekeringen tegen die een deel van de stroomvoorziening van het dashboard zekeren. Volgens mij zou het een van die zekeringen moeten zijn
Niet echt... Maar vraag eens na bij degenen die mijn Navigatiesysteem er destijds hebben ingeprutst
Systeem is daardoor ook overleden

dat is geinigZERO-X schreef:OM te kijken wat het wel of niet doet,,bestaat er een "CONTROLEFUNCTIE" van je dachboord,,,Wat je doet is,,haal de KAART uit het contact.druk het knopje in wat aan de bediening zit van je ruitenwissers,(uiteinde dus) houdt dit knopje ingedrukt,en doe de kaart er weer in ,Nu gaat hij in een test functie lopen,dat betekent dat alle wijzers gaan bewegen,als ze het doen,Of als er een storing in staat komt er een code te voorschijn te staan.Probeer maar eens

Maare van het display brand alleen alles, dus geen foutmeldingen aanwezig?
Ik kan wel de inhoud vd tank zien als ik op 't knoppie druk, maar meer niet.
@laguna2
Je bedoeld zeker die prutser? Hoe heet die ook al weer... van die draden onder het dashboard bedoel je toch ook? Hete die niet Jerry ofzoiets?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De volgorde:rreevvss schreef:dat is geinigZERO-X schreef:OM te kijken wat het wel of niet doet,,bestaat er een "CONTROLEFUNCTIE" van je dachboord,,,Wat je doet is,,haal de KAART uit het contact.druk het knopje in wat aan de bediening zit van je ruitenwissers,(uiteinde dus) houdt dit knopje ingedrukt,en doe de kaart er weer in ,Nu gaat hij in een test functie lopen,dat betekent dat alle wijzers gaan bewegen,als ze het doen,Of als er een storing in staat komt er een code te voorschijn te staan.Probeer maar eens
![]()
Maare van het display brand alleen alles, dus geen foutmeldingen aanwezig?
Ik kan wel de inhoud vd tank zien als ik op 't knoppie druk, maar meer niet.
- alle mogelijkheden van het display verlicht
actuele inhoud benzinetank
actueel verbruik (ook bij stilstand!)
foutcodes, normaal 4 liggende streepjes. Een 'h' geeft bijvoorbeeld een storing met de olie (huile) aan
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
h= olie. Te weinig erin, of is hij aan een beurt toe?rreevvss schreef:ik heb display verlicht.
38l (brandstof)
0,0 (verbruik)
_ _ _ h
Bewegen je meternaalden ook? Zo ja, dan zal het probleem niet in de zekering zitten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Meters doen 't weer, had garage opgelost vd week.
Meter test doet het ook, in die stappen.
Beurt is niet zolang geleden nog gedaan, service teller staat op ongeveer 26,5dkm dacht ik.
Straks maar ff olie peilen dan...
@laguna2
Heb jij trouwens nog een handleidings boekie over?
Meter test doet het ook, in die stappen.
Beurt is niet zolang geleden nog gedaan, service teller staat op ongeveer 26,5dkm dacht ik.
Straks maar ff olie peilen dan...
@laguna2
Heb jij trouwens nog een handleidings boekie over?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mischien heeft de dealer de storingscode niet gereset. Ik heb ook geen idee of ze het standaard controleren/resetten.
Die bewegende meters zijn leuk om te showen op een verjaardag
Die bewegende meters zijn leuk om te showen op een verjaardag

Kopuh?
Nee alles zat bij de auto toen ik hem inleverde...
Nee alles zat bij de auto toen ik hem inleverde...