Kop vlakken ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Twister
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 sep 2003 14:55
Locatie: Monster

Ik laat binnenkort de koppaking vervangen.

Ik zie hier dat mensen zeggen wel de kop vlakken, en andere niet kop vlakken dat hoeft niet !
De garage man zegt hoeft niet.
Ligt het ook aan het type auto of aan het aantal km ?
Ik weet het nu dus niet !
Wel of niet :(
Het probleem is dat ik heb mij een monteur laat doen die het in zijn vrije tijd doet, en ik weet dus ook niet of hij het kan doen in zijn garage !
Jhaa, uhhhmmm
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is het voor je r19?? 1.4 of 1.7 zeker

als het geen turbo of 16V is zou ik gewoon de kop laten vlakken. Kost iets van 40 euro en je hebt gelijk iets meer compressie ;)

Niet te veel maar een 0.2 mm ofzo moet goed te doen zijn denkt ik
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Een beetje monteur heeft wel de connectie om een kop te laten vlakken...ik zou he altijd natrekken...en waar nodig laten vlakken...als de kop krom is blijf je de koppakking vervangen...
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

Abel schreef:is het voor je r19?? 1.4 of 1.7 zeker

als het geen turbo of 16V is zou ik gewoon de kop laten vlakken. Kost iets van 40 euro en je hebt gelijk iets meer compressie ;)

Niet te veel maar een 0.2 mm ofzo moet goed te doen zijn denkt ik
hehehe compressie is ook minder voor je lagers als die al beetje af zijn :@ :@

daarom komt er bij dus een nieuw blok in :P
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Kop altijd vlakken bij vervanging van koppaking.

Waarom lekt de koppakking? Nou dan heb je je antwoord.

Anders blijf je de pakking vervangen.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

itdanger schreef:
Abel schreef:is het voor je r19?? 1.4 of 1.7 zeker

als het geen turbo of 16V is zou ik gewoon de kop laten vlakken. Kost iets van 40 euro en je hebt gelijk iets meer compressie ;)

Niet te veel maar een 0.2 mm ofzo moet goed te doen zijn denkt ik
hehehe compressie is ook minder voor je lagers als die al beetje af zijn :@ :@

daarom komt er bij dus een nieuw blok in :P
Maar voor een 1.4/1.7 is dat niet zo interessant...kan je gerust vlakken...moet ook, want je blijft ander bezig idd...
Twister
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 sep 2003 14:55
Locatie: Monster

Vlakken dus,

Ik heb dus een 1.4
Vlakken is dus noodzakelijk als je niet telkes de koppaking wil gaan vervangen.
Jhaa, uhhhmmm
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Jep..je koppakking gaat vaak stuk door een kromme kop...gewoon even vlakken dus... kan ook geen kwaad bij een 1.4
wilco blue
Berichten: 1083
Lid geworden op: za 27 jul 2002 15:19
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Nieuwstadt

Kop vlakken zou ik ook doen maar twijfel je in een rivizie bedrijf kunnen ze de kop eerst checken.Dus kijken of hij krom is of niet.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tenzij het een gtturbo is , niet of zo weinig mogelijk vlakken, of vlakken en extra dikke koppakking gebruiken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Twister
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 sep 2003 14:55
Locatie: Monster

Okay ik heb die monteur gesproken

Hij zegt dat het opzich niet nodig is omdat hij niet te warm is geworden.
Hij meet hoeveel de kop krom is, als het binnen de normen is dan vlakt hij hem niet, als hij daar niet aan doet dan vlakt hij hem wel. ( dan ben ik me autotje een week kwijt )

Wat vinden julli ervan ?
Jhaa, uhhhmmm
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Wat is "niet" te krom?

Denk zowiezo niet dat een monteur hier een uitspraak over kan doen, tenzij die echt bij een revisie bedrijf werkt.
En daarbij. Wil je een uur of 4-5 werk en een koppakking enz enz van totaal misschien 250 euro riskeren door iets van een euro of 40 achterwegen te laten?

Voor het zelfde geld is je kop toch net te krom en sta je binnen 3 maanden weer stil met de gebakken peren.

ik riskeer het never nooit. Ik laat voor de zekerheid ook altijd de klepzittingen controleren of die niet scheef zijn. Kost wat, maar weet je wel dat je je daar de eerste 100.000 km niet meer zorgen om hoeft te maken.

succes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Twister
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 sep 2003 14:55
Locatie: Monster

Hij had het erover dat hij een een ofander iets had dat hij de kromming kon meten.
Als hij binnen de normen is is het niet nodig.

Als hij dus buiten de normen is vlakt hij hem wel.
Daar zullen vast goede normen van zijn neem ik aan :D
Jhaa, uhhhmmm
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Zijn wel goede normen voor ja...maar een week kwijt om de kop te vlakken?

Mijn kop was zo gevlakt en koste me 15 euro :p
Twister
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 sep 2003 14:55
Locatie: Monster

Das denk het probleem, ik doe het bij een garage bij een man die het in zijn vrije tijd doet op een avond :D Hij zal dan ook een ander bedrijf de kop moeten laten vlakken. En hij klust dus 1 avond in de week, daarom zal het een week kosten 8)

Denk ik dan :wink:
Jhaa, uhhhmmm
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mijn oom klust ook bij...maar meerdere avonden vandaar :p

En die maakt amper winst op mij :)
Twister
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 sep 2003 14:55
Locatie: Monster

heheh das ook wel gaaf :D

Ik betaal voor die koppaking vervangen dus maar 200 eurotjes ! en dan heb ik alles ! :D

En volgens die man is mijn motor dus niet te warm geworden en zou hij niet gevlakt hoeven worden ! (Y)

Dat meet hij wel even na ! :)
Jhaa, uhhhmmm
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

gewoon (minimaal) vlakken die handel, weet je zeker dat het goed is.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

stomme vraag misschien, maar waar laat je een kop vlakken of een vliegwiel afdraaien ofzo?
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

ik ga nog even verder met deze topic

Bij mijn R19 16v gaat binnenkort een andere kop op.

Even kop vlakken voor meer compressie of gewoon het zelfde laten?
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Plaats reactie