Nu is mijn aansluit nippel van de olie toevoer op de turbo beschadigd. Het draad buiten de turbo is dol. Alleen nu heb ik het probleem dat ik niet de zelfde nippel heb en ook niet kan bestellen bij de dealer. Bij deze is namelijk het schroefdraad fijner aan de aansluitkant van de turbo dan de mijne. .
ik heb de mijne opgemeten en nu blijkt dat de schroefdraad wat in de turbo zit de zelfde te zijn als de schroefdraad wat buiten de turbo zit Wie O Wie heeft dit ook??
Want volgens renault is alle schroefdraad van alle geleverde turbos (Water en Olie gekoelde) het zelfde en die is dus kleiner (dop maat 13 ipv 14)
ik weet wel dat ik ooit bij Jeroen Lubking toen zo'n aanvoerslang heb besteld met een speciale nippel, aangezien er 3 (?) verschillende turbo's zijn... moet je hem ff contacten, want ik had hetzelfe probleem...
Nu is mijn aansluit nippel van de olie toevoer op de turbo beschadigd. Het draad buiten de turbo is dol. Alleen nu heb ik het probleem dat ik niet de zelfde nippel heb en ook niet kan bestellen bij de dealer. Bij deze is namelijk het schroefdraad fijner aan de aansluitkant van de turbo dan de mijne. .
ik heb de mijne opgemeten en nu blijkt dat de schroefdraad wat in de turbo zit de zelfde te zijn als de schroefdraad wat buiten de turbo zit Wie O Wie heeft dit ook??
Want volgens renault is alle schroefdraad van alle geleverde turbos (Water en Olie gekoelde) het zelfde en die is dus kleiner (dop maat 13 ipv 14)
een fase 1 en een fase 2 turbo zijn wel degelijk verschillend. fase 1 heeft een uitwendige draad en fase 2 een inwendige, hier heb je dus een verloopnippel nodig. deze zijn nergens te verkrijgen in de pneumatiek/hydroliek wereld, en ik weet dat Jeroen Lubking ze bij K-Tec speciaal laat maken voor de T2 turbo's. Moeilijk aan te komen dus!
Ja, bij de watergekoelde turbo's heb je 2 verschillende aansluitingen. 1 met dikke nippel en eentje met een kleinere nippel.
Daarom zijn er ook 3 verschillende turbo-nummers van R5. ->watergekoeld met kleine nippel, watergekoeld met dikke nippel en dan de LUCHTgekoelde natuurlijk.
yow
Top man ik heb gebel en daarna een tekening van de nippel op gestuurd met de maten.
Volgende ochtend telefoontje en ze hadden 1!! gevonden die moest voldoen. die hebben ze dus gratis opgestuurd. Echt toppie. de schroef vervangen en ook de slang die er aan zit. die was ook niet goed meer.