Accu vervangen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Beetje een domme (S) vraag misschien, maar hoe vervang ik de accu van m'n Clio RSi (bj 1997), 45AH?

Eerst de rode draad ontkoppelen en dan de zwarte en terug eerst de zwarte en dan de rode ? Of net andersom ?
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

eerst de min dan de plus
bij opzetten vice versa
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Maakt dat wat uit dan?? :s
Clio 16v.....
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Vosje schreef:Maakt dat wat uit dan?? :s
JA!!!! Als je eerst de + er op zet zou je een schok kunnen krijgen. en anders om niet. En daarbij komt dat het beter is voor je computer. als ie de stroom in 1x kwijt kan.
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Jasper16v schreef:eerst de min dan de plus
bij opzetten vice versa
dus eerst de ZWARTE (-) dan de RODE (+)
en dan de RODE (+) en als laatste de ZWARTE (-) ?!
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

dus eerst de ZWARTE (-) dan de RODE (+)
en dan de RODE (+) en als laatste de ZWARTE (-) ?!
klopt turboman.uitleg waarom is als volgende:zoals je misschien weet is heel de carrosserie massa of min.als je een verbinding van de + pool naar de carrosserie zou leggen zou je dus kortsluiting krijgen.

als je als eerste de plus eraf zou halen zou dit nog steeds mogelijk zijn.bijvoorbeeld steeksleutel die tijdens het eraf halen van de + tegen de -(carrosserie) aankomt.dan krijg je een schok.als je eerst de min eraf haalt is dit niet mogelijk tenzij je met een metalen object de + en - POOL zou verbinden wat minder snel zal voorkomen.

hoop dat het een beetje duidelijk is geworden :)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Als ik de plus er op laat en de min er op zet, komen er ook wel vonkjes hoor. Maar oke, 't is op de manier die turboman zei wel het beste.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

pffffffffffff :s
There will be plenty of time to rest when your dead
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Discussie over het vervangen van een accu, gekker moet het toch niet worden :lol:
John B
Berichten: 494
Lid geworden op: do 3 jul 2003 17:59
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

doe altijd de accu losmaken van de auto en dan heeeeeeeeeeeel hard trekken in 1x :D :p :wink:
alles in 1 x los
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

accu? :smoke: :beer:
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Discussie over het vervangen van een accu, gekker moet het toch niet worden :lol:
je zal nog staan te kijken hoeveel mensen er zijn die het NIET weten 8) Dus eens en voor altijd nu hoe het wel moet :D
wilco blue
Berichten: 1083
Lid geworden op: za 27 jul 2002 15:19
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Nieuwstadt

Belangrijk:
Als men een accu vervangt en men heeft C.V. dan moet men de deur open laten staan want als men hem weer aansluit kan de cv in werking treden en dan kan men inbreken in eigen auto als de sleutels in het contact zaten.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je moet je sleutels ook in je broek hebben als je niet in de auto zit. Belangrijker is een alarm. een beetje alarm met noodstroom moet namelijk op een bepaalde los gehaald worden (accu) anders begint ie op zijn noodstroom te loeien
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

wilco blue schreef:Belangrijk:
Als men een accu vervangt en men heeft C.V. dan moet men de deur open laten staan want als men hem weer aansluit kan de cv in werking treden en dan kan men inbreken in eigen auto als de sleutels in het contact zaten.
Reserve sleutel????? :p

Gr.Frits
wilco blue
Berichten: 1083
Lid geworden op: za 27 jul 2002 15:19
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Nieuwstadt

[/quote]
Reserve sleutel????? :p

Gr.Frits[/quote]




Ehm die kan men al kwijt zijn :lol:
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Hehe, dit is een goede opmerking van Wilco. Een tijdje terug stond ik ergens met de Clio. Plotseling begon hij raar te lopen en sloeg uiteindelijk af. Stond voor een verkeerslicht. Ik de auto aan de kant gerold, motorkap open, deur dichtgegooid...wilde ff de computer resetten...en toen...klik...autootje dicht :D En daar sta je dan! :p
Effe moedertje gebeld om de reservesleutel langs te brengen, maar komt toch wel dom over :lol:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Bij onderhoud/ sleutelen/ werken onder kap/ pech altijd voorportierramen open...

Net als in de werkplaats...

Accu eruit, negatieve (-) arbeid, de minpool als eerste.

Accu erin, positieve (+) arbeid, de pluspool als eerste.

Dus verhaal hierboven klopt als een bus. Mensen die om deze discussie moeten lachen zijn zelf bij voorbaat al verdacht :wink:
Groeten,

Speedline.
Plaats reactie