[R19 ph2] Vlotter benzinetank?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jeroen.k

Weer een vaag probleem met mn R19...laatst reed ik een stukje en terwijl mn benzinemeter aangaf dat mn tank nog net iets meer als een kwart vol zit begon het oranje waarschuwingslampje te branden dat de benzine bijna op is...eerste wat ik dacht is dus een massa probleem...dus ik naar de pomp rijden motor uit en het metertje zakt gewoon terug naar nul. Ik tank ongeveer 25/30 liter, start de auto weer (na aangeslingerd te hebben :p ) en de meter geeft aan dat de tank half vol is. Wat dus betekent dat de 1e stand van de meter niet klopte (25/30 liter is een halve tank). Nu weer lekker wezen rijden en de benzinemeter is weer op het punt net boven een kwart...en blijft weer hangen...ik weet zeker dat er minder benzine inzit dan de meter nu aangeeft...(anders rijd ie wel heeeeel zuinig opeens)....

iemand enig idee wat dit kan zijn?

Bij voorbaat dank voor uw aller wijsheid! :p
[B4RTK3]

denk dat de vlotter vastzit ergens ...
jeroen.k

Heb jij gedaan zeker dat je het zo goed weet! :lol: ;) :beer:

Maar hoe is dat te controleren/verhelpen?
Emiel

Onder je tapijt in de kofferbak zit een ronde zwarte dop. Als je die erafhaalt zie je de vlotter zitten. Deze kun je eruithalen door de stalen ring die je ziet zitten met een schroevendraaier en hamer te draaien, totdat de sleufjes samenvallen en je de vlotter eruit kan halen. Moet je wel eerst even de stekker erafhalen, en de ont- en beluchtingsslangen erafhalen.

Mocht je vlotter nu kapot zijn, dan heb ik nog mijn vorige liggen, voordat ik die boordcomputer heb ingebouwd. Dus als je even voor de 21e kijkt, dan zou ik die eventueel mee kunnen nemen naar Bodegraven.

Succes.

Emiel
jeroen.k

En hoe kan ik zien of hij kapot is? :)
Bart V

is niet te zien. gewoon vlotter wisselen en kijken of probleem opgelost is.
Plaats reactie