Uitlaat brult te hard :(

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Erix
Contacteer:

Gisteren heb ik bij Atec een custom made uitlaat onder de auto van mijn pa laten zetten wat overigens een pracht werkje is geworden (petje af voor Atec). Alleen vind ons pa nu dat de brom te overheersend is :( oftwel het geluid moet wat meer gedempt worden. Zelf had ik vanochtend als idee om een soort plaatje tussen de twee flensen te maken wat geperforeerd is of louvres ofzo bevat om zo het geluid wat meer te dempen (nja ietsje meer tegendruk... maarja).

Waarschijnlijk hebben jullie vast veel betere ideeen (daar hoop ik op tenminste :P) dus help me please!

Alvast bedankt!
Erix
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij heb je gewoon de verkeerde demper gekozen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.

Advies, kijk het nog een tijdje aan, na verloop van tijd zou je er aan kunnen gaan wennen en vind je het vast prachtig!
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator

@ Marcel, het is de auto van zijn pa. Kan me voorstellen dat die niet op een brulijzer staat te wachten
Erix
Contacteer:

Ik vind het zelf inderdaad een mooi geluid... maar het is niet mijn auto. De auto is dus van mijn vader en die rijdt er ook 99% van de keren in. De demper opzich vindt hij ook erg mooi en klinkt op zich ook mooi maar net wat teveel overheersend.
Marcel B.

Tom schreef:@ Marcel, het is de auto van zijn pa. Kan me voorstellen dat die niet op een brulijzer staat te wachten
Tis nog vroeg (S)
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator

een demper hoeft niet mooi te zijn maar hij moet gewoon doen wat ie moet doen. Het sierstukje op de EINDdemper moet mooi zijn. Ik denk dat je effe terug moet gaan en een demper moet wisselen
marcel16v

En anders nog een demper er tussen laten zetten.
Erix
Contacteer:

Tom schreef:een demper hoeft niet mooi te zijn maar hij moet gewoon doen wat ie moet doen. Het sierstukje op de EINDdemper moet mooi zijn. Ik denk dat je effe terug moet gaan en een demper moet wisselen
@Tom: nou dat is niet helemaal waar, de demper komt zelf namelijk ook een stukje onder de bumper vandaan. Hij lijkt erg veel op de sportdemper van een Toyota Supra.

Zal hem het een paar weekjes laten aanhoren... misschien went hij eraan :P en anders idd ergens een schottendemper tussen zetten dan maar :(
Proline Mobile
Contacteer:

Atec staat best wel voor kwaliteit, ff afspreken dat jullie het aankijken (termijn afspreken!), mocht het toch niets zijn dat ze dan een andere demper eronder lassen!Moet geen probleem zijn!
see you soon @ proline!
Donleben
Contacteer:

Wat voor auto heeft je vader dan en hoe ziet de uitlaat er precies uit?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Contacteer:

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Erix
Contacteer:

Het gaat om een Mitsubishi Carisma 1.8 GDI zal vanavond ff wat foto's maken en hier posten...

Dit is de uitlaat ->
[img]http://home.wanadoo.nl/camenco/exhaust.jpg[/img]
Tom
Moderator

ok, ik zei ook niet dat je je einddemper moet vervangen. Probeer de middendemper eens. En als die weg is, bak hem er maar weer eens tussen[/img]
Floris
Contacteer:

Tom schreef:ok, ik zei ook niet dat je je einddemper moet vervangen. Probeer de middendemper eens. En als die weg is, bak hem er maar weer eens tussen[/img]
Als deze weg is, maakt ie dan niet nog meer "herrie"?
Tom
Moderator

ik zeg ook dat ie de middendemper moet vervangen als er nu een "sport" exemplaar onder zit. Als er helemaal GEEN meer onder zit dan moet er een ONDER komen!!
Floris
Contacteer:

Tom schreef:ik zeg ook dat ie de middendemper moet vervangen als er nu een "sport" exemplaar onder zit. Als er helemaal GEEN meer onder zit dan moet er een ONDER komen!!
OH SORRY! (verkeerd gelezen..)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik heb nog een Renault 19 middendemper liggen in de kelder,z.g.a.n. toen die net geplaatst was is die meteen vervangen,door een pijp.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Christian

die lijkt veel op die ik er maandag onder heb hangen :D
Plaats reactie