Groter remsysteem voor Clio 16v

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Anonymous

Goedemiddag,

ik ben erg op zoek naar grotere voorremschijven en klauwen voor mijn Clio 1.8 16v. Heb de Williams velgen eronder en wil graag weten of er remsystemen van andere (zwaardere) Renaults passen. En zo ja welke en hoeveel zijn die groter. Ik hoor het graag, ben al een tijdje op zoek. Eventuele tips voor adresjes zijn altijd welkom.
Haas
Car: Megane RS

he! Welkom op het forum. Stel jezelf aub even voor in het Wie is Wie topic in nl.chat.

Voor de vraag die je stelt weet ik zo geen antwoord, maar als je de zoekfunctie gebruikt, kun je wel t een en ander vinden denk ik, er staat best veel over remsystemen op een 16V...Succes!!

edit: hier misschien iets aan? KLIK HIER MAAR
Donleben
Contacteer:

Ik had laatst ff gemaild met Jeroen Watermulder, naar aanleiding van het filmpje en zijn uitleg op de site:

Melvin,

Hoe het precies zit weet ik niet, maar zal je even doorspelen wat ik allemaal er van weet. Als ik aan de ombouw begin, dan moet ik ook eerst die kennis van mij contacten.

Het gaat om de eerste series Laguna. Daar moet je dan de schijven en klauwen van nemen. (een Espace van die bouwjaren kan ook) Alle aansluitingen zijn universeel, dus dat moet geen probleem zijn. Het enige wat je extra moet hebben, en dat moet speciaal gemaakt worden, is een adapter die de remklauw verder naar buiten brengt, i.v.m. de grotere schijfdiameter. Ook is de minimale wieldiameter nu 15 inch, kleiner kan niet.

Simpel en effectief dus.

Met ander schijven en blokken kom je ook een heel eind trouwens. Ik rij nu met Tar-ox G88 schijven voor i.c.m. Ferodo DS2500 blokken. Achter gebruik ik originele schijven i.c.m. Ferodo DS2000. Deze set komt ook op ongeveer 500 euro. Gewoon te bestellen bij Remservice Utrecht (http://www.remservice.org) en het wordt nog thuisgestuurd ook. Werkt perfect en absoluut geen fading. Als je voor superstopkracht wilt gaan moet je voor Ferodo DS3000 nemen. Niet normaal, alleen vreten deze blokken wel veel sneller je schijven op. De schijven kosten 190 euro per stuk, dus dat heb ik er niet voor over. Maar als je echt voor superstopkracht wilt gaan moet je DS3000 hebben.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

m.v.g. Jeroen Watermulder

-----Oorspronkelijk bericht-----
Onderwerp: Laguana remsysteem

Op 8200rpm.com stond;

Op den duur wil ik overstappen op het grotere remsysteem van een Renault Laguna 2 liter. Dit is zeer eenvoudig om te bouwen en is niet duur. (totaal +/- 500 euro) Een goede kennis van mij heeft dit ook gedaan en volgens hem kan hij nu zeker 50 meter later in de remmen voor de Tarzanbocht op Zandvoort. (hij rijdt zomeravondcompetitie)

Ik ben zelf ook mijn clio aan het upgraden en wil oa ook min remvermogen verbeteren.

Van welk bouwjaar is die Laguna dan?
Wat moet er allemaal veranderd worden?
Hoe zit het met de remdruk e.d.?

Alvast bedankt voor je info
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jasper16v

Plaats reactie