Mayonaise kleur

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
bleijer

Daar zijn we weer...... :p
Ik ben nog steeds met mijn r5 c bezig. Nu heb ik alles weer ontlucht etc maar nu is mijn accu weer leeg dus straks even startkabels regelen. Nu is het zo dat er in mijn kleppendeksel een mayonaise kleur olie te zien is zie foto.
Ik heb dit eerder gehad en nieuwe kop erop gezet en nieuwe koppakking. Ik heb toen ook de olie ververst. Zouden het nog resten zijn of is er toch wat mis met mijn koeling? Ik heb er water ingegooid maar dat had al snel weer een vage kleur... Het loopt ook elke keer terug naar het reservoir, en die staat dan als de motor aanstaat weer helemaal vol, zelfs over max. Als ik dan het reservoir weer omhoog hou dan loopt het water weer door.
Word echt moe van die bak!!!!
Foto komt eraan...
Dennis VK

bleijer schreef: Word echt moe van die bak!!!!
Beetje geduld hebben he (Y)
Riël
Über-Spammer

Niet om lullig te zijn, maar ik zou zeggen: koppakking weer kapot. Is je kop gevlakt?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PATRICK-CLIO

even een fototje voor het beeld :foto:

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgDyAgwW ... 5284235731[/img]
bleijer

Kop is inderdaad ook gevlakt. Ik heb amper gereden met hem nadat ik de kop erop heb gezet dus zou wel erg snel kapot zijn dan. Hij lag er ook goed op.
bleijer

Ik heb de kop ook aangedraaid met een momentsleutel.....
Mrtn
Car: R5GTT

bleijer schreef:Als ik dan het reservoir weer omhoog hou dan loopt het water weer door.
Je zou zeggen dat ie dan niet goed ontlucht is...

Lijkt het of er een olielaagje in je koelreservoir zit? of schuimt? of bubbelt het water in je reservoir via de retourleiding, dus dat ie lucht meeneemt?
Mrtn = Maarten
laguna2
Contacteer:

Weet je zeker dat je kop goed is, want dit lijkt op koelvloeistof in de olie. tenzij je tijdens het vervangen van je koppakking de binnenkant van je kleppendeksel niet hebt schoongemaakt 8)

Met hoeveel Nm heb je je kopbouten nagetrokken?
-=Chuckie=-
Contacteer:

Das mooi kut man lijkt wel weer de koppakking. (N)
bleijer

Ik weet niet meer met hoeveel nm ik hem heb aangedraaid maar het was volgens "'t boekje" :wink:
Maar ik ging vandaag ff stukje rijden en na een half uur knalde mijn koelstof slang waar de thermostaat inzit!!!! :-* Ik had een nieuwe kop die schoon was. Ik zelf dacht aan toch nog resten van de oude olie vermengd met de koelvloeistof. Er zat op een gegeven moment idd beetje schuim op. Daarna heb ik hem weer ontlucht met als gevolg de nieuwe scheur in de koelvloeistof slang (naar waterpomp toe). De scheur is precies op het ontluchtings punt. Maar goed ik geef de moed op en verkoop hem nu voor onderdelen :beer: Misschien nog banden nodig?;) Zit wel APK op tot en met juni 2004 :smoke:
Plaats reactie