Wie kan mij vertellen of de katalysator van alle versies van de R19 16v hetzelfde zijn?
Of is er verschil tussen bijvoorbeeld de 3-deurs en de 4-deurs(chamade), of phase 1 en phase 2?
Dit i.v.m. met het aanschaffen van een gebruikte kat voor de APK van de R19 16v chamade van een vriend van mij. (Zie ook de RTC marktplaats: http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=156 )
vragen katalysator R19 16v
-
Dacht ook dat ze gelijk zijn. In Belgie, als de wagen van voor '95, is geen katalysator verplicht
Hij is van '91, maar er staat wel, euhm wat was het ook al weer... U9 is het geloof ik, op het kenteken. Dat houdt toch in dat hij er op moet zitten? Anders laten we er gewoon een stuk buis tussen braaien en dan zijn we van het hele probleem af.
Hij hoort eronder te zitten,voor de uitstoot heb je hem niet nodig. Je komt zonder cat wel door je APK.( mits je keurmeester een zeurpiet is)
Greetz Marcel
Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Zonder kat kom je mischien niet aan je 0.5 CO. Mijne had ook geen kat, en die had 0.7 CO, (ligt ook aan lamdsasonde) heb er ff een kat onder geschroefd en nu geeft ie 0.00 als de kat warm is. De een zal er niks over zeggen, maar de ander zal zeggen dat er een kat onder moet omdat er U9 op kenteken staat ookal zijn ze pas vanaf 93 verplicht. Gewoon ff kat eronder, heb je ook geen gezeik.
Gr Bart
Gr Bart
-
Je moet inderdaad wel een KAT hebben anders komt ie er niet door.
Maar ik weet wel waar je hem kan laten keuren, en komt er gewoon doorheen
Je moet onder de 0,5 blijven.
Ik zat op 0,57 maar als je de vacuumslangetje beetje losmaakt dan is het OK.
Had vorig jaar ook steekproef en kwam gewoon doorheen, wel met vacuumslang los
Maar ik weet wel waar je hem kan laten keuren, en komt er gewoon doorheen

Je moet onder de 0,5 blijven.
Ik zat op 0,57 maar als je de vacuumslangetje beetje losmaakt dan is het OK.
Had vorig jaar ook steekproef en kwam gewoon doorheen, wel met vacuumslang los
Okee, bedankt voor de info.
als je u9 hebt voor 93 moet je m wel hebben, maar hoeft hij toch niet te werken of wel?
-
Hij hoeft niet te werken.....als je maar onder de 0,5 zit!
Dan moet je wel een goede motor hebben omdat te halen....eerst de auto goed warmrijden zodat alle vocht en rotzooi uit de uitlaat is dan heb je wel een kans dat ie eronder zit!!
Dan moet je wel een goede motor hebben omdat te halen....eerst de auto goed warmrijden zodat alle vocht en rotzooi uit de uitlaat is dan heb je wel een kans dat ie eronder zit!!
nee het probleem is dat alle zooi binnenin de kat los ligt en het hele zaakje rammelt als een kweetnietwat (170.000+ km). Eventueel is losmaken en leeg gooien nog een oplossing, maar een niet te dure gebruikte kat is wel zo netjes. Weten we tenminste ook zeker dat hij door de APK komt N zo.
-
Gewoon kat leeggooien kan ook ja, en dan goed warm rijden voordat ie de test moet doen, anders slangetje beetje valse lucht laten trekken ---> EN ALLES KOMT GOED