[R19 ph2] Remmen opwaarderen (klauwen 16v t.k.g.)

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
jeroen.k

Ik heb voor nog steeds de originele schijven van een 1.4 en die zijn een beetje krom geworden...

Nu wil ik al een tijdje de remmen aanpakken, maar wat heb ik allemaal nodig?

Op dit moment is het zo dat bij de trommels met de apk het binnenwerk grotendeels is vervangen en die zouden dus goed moeten remmen...ook heb ik vaak gehoord dat de trommels vervangen voor schijven eigenlijk onzin is omdat de trommels ruimschoots voldoen.

Al sinds ik deze auto heb vindt ik dat hij niet fijn remt...ik moet het pedaal flink intrappen voordat hij echt begint te remmen. Heeft dat iets met de ontlucting te maken?

Maar het belangrijkste...

Wat moet ik allemaal vervangen als ik grotere en dikkere remschijven voor wil? Alleen de schijf en de klauw? (en blokjes uiteraard) of ook de bekrachtiger?

Kan ik beter origineel Renault nemen? Bijvoorbeeld 16v remmerij...of beter meteen voor een "beter" merk gaan?

Ik hoor graag uw tips en truuks! :p
Laatst gewijzigd door jeroen.k op di 26 aug 2003 7:48, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline

Ga in eerste instantie voor de remmerij van de 16v. Dus klauwen, schijven en blokken. Heb je geventileerde schijven van 259mm diameter en 22mm dikte. Combineer dit met DOT5.1 remvloeistof voor zeer hoge temperaturen. En koop goede remblokken ! Pagid of Ferodo, en dan een zacht type. Slijten zeer snel, remmen zeer goed met krachtige bite, hogere weerstand tegen fading. En maak je in hemelsnaam niet druk over het remstof op je velgen.

Aanrader: DOT5.1 Elf Moto...

De schijven achter zijn ook geen overbodige luxe. Alhoewel niet zo zwaar belast worden de achterremmen ook flink warm bij een harde rijstijl. Trommels zijn niet hittebestendig dus upgraden die bende.

Tip: meteen combineren met 16v achteras...

Monteer ook ommantelde remslangen (bijvoorbeeld goodridge). Dit helpt een klein beetje het pedaalgevoel harder te maken. Kijk ook of je hoofdremcilinder of rembekrachtiger beweegt als je het rempedaal bedient. Een verstevigingsplaat kan uitkomst bieden. Ook speling in het pedaalmechanisme komt het pedaalgevoel niet ten goede.

Goed ontluchten is uiteraard een must.

En koop aub geen remblokken die minder remstof produceren. Allemachtig... :-*

Succes... (Y)

Zzpeedie (S)

En dan een upgrade naar 16v wielophanging, en een fastchip GTT-i motor erin, aargh... :wink:
jeroen.k

Hahaha...geen GTT-i motor...hehe...

En remvloeistof op me velgen boeit me niet zo...maak ze gewoon elke week schoon! :) Achteras 16v staat wel in de planning ja...kan ik de assen zo omwisselen? Of moeten er dan ook remleidingen verlegt worden? Neem aan dat het handrem mechanisme dan wel wat anders is?

De Remmen voor...de 16v schijven en klauwen zijn zo over te zetten op de standaard fusee's? :)
antoine
Car: Renault Clio III RS

En remvloeistof op me velgen boeit me niet zo
type foutje???
jeroen.k

ant1 schreef:
En remvloeistof op me velgen boeit me niet zo
type foutje???
Bedoel remstof/slijpsel inderdaad...zit op me werk dus moet snel typen...maak je nogal eens een foutje ;)
jeroen.k

jeroen.k schreef:Hahaha...geen GTT-i motor...hehe...

En remvloeistof op me velgen boeit me niet zo...maak ze gewoon elke week schoon! :) Achteras 16v staat wel in de planning ja...kan ik de assen zo omwisselen? Of moeten er dan ook remleidingen verlegt worden? Neem aan dat het handrem mechanisme dan wel wat anders is?

De Remmen voor...de 16v schijven en klauwen zijn zo over te zetten op de standaard fusee's? :)
:)
Mrtn
Car: R5GTT

jeroen.k schreef:

Yes, de schijven en klauwen ken je zo overbouwen :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Vet :p

Heb een add geplaatst voor remklauwen! :) de schijven doe ik dan meteen nieuw (van die RVS dingen) wat is goed? Heb wel eens begrepen dat geboorde schijven niet zo lekker remmen bij stadsgebruik? En welk merk is aan te raden? of maakt dat bij schijven niets uit...?

Blokjes uiteraard nieuw...en de klauw..die nog ff reviseren? Of is dat niet nodig? (je merkt het...heb nog nooit iets met remmen gedaan :p)
Laatst gewijzigd door jeroen.k op ma 25 aug 2003 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn

je kan ook geventileerde schijven pakken van een andere R19, nu heb je massieve, dus even kijken bij vd Feer ofzo.....peanuts :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Ja op zich wel, maar bij nwe weet je zeker dat ze goed zijn een RVS oogt wat mooier...hoeven niet eens erg duur te zijn, alleen vraag me dus af of er veel verschil in de verschillende merken zit.
antoine

zorg er wel voor dat de remschrijven en hitte behandeling hebben gehad ,dit is tegen het krom trekken van je schrijven.Hier een paar voorbeelden.
[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _klein.gif[/img]prijs 35 euro[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... it_ABE.gif[/img]prijs 103 euro[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... it_ABE.gif[/img]prijs 103euro[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _klein.gif[/img]prijs 93 euro[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... it_ABE.gif[/img]prijs 70 euro

Rem blokken ferodo R19 16V ds 2000 74,- .Dit is allemaal voor voor.Hopelijk heb je hier iets aan.
jeroen.k

Ja, ik had bij Reichhard Ferodo schijven gezien, ook "mit abe" :p

Wie weet er een goed adres in NL waar je goede schijven en die Ferodo blokken kunt kopen? (zonder genaaid te worden dus.)
antoine

Dutch Power Trading
Endepoelstraat 26
6942GL Didam
Nederland

gt autoparts
Sterrepad 5571 EL Bergeijk
tel: 0031-(0)497-55 01 00

Biesheuvel Autosport
Rijksweg 37
4255 GE Nieuwendijk
Tel. : 0183 - 403400
Fax. : 0183 - 403757

The Autosportcompany B.V.
De Plaats 24 3342 GL Hendrik Ido Ambacht
Tel. 078 - 682 16 59
hier heb je een paar adressen

gr antoine
Mrtn

ik moet zeggen dat de prijzen me meevallen
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Daarom wil ik er ook niet op bezuinigen! :)
antoine

orginele remschrijven niet via de renault 35 euro
de type n is zonder goten,gleuven 93 euro

dit is dus wel 3 maal zo duur , ik weet alleen niet wat de remschrijven bij renault kosten .Maar ik denk dat die prijs er precies tussen zit.Ik vond de prijs ook mee vallen.Moest 700 gulden betalen voor 2 remschrijven,1 ltr rem oli dot 5,remblokken ds 2000 en remleidingen.

gr ant1
Anonymous

passen de schijven van een clio 16v ook zo op een clio 1.4? zonder al te veel aanpassingen
jeroen.k

Deze remblokken van Ferodo verkopen ze bij Dutch Power Trading...FCP845H (DS2500) zijn dat de goede blokken die ik zou moeten hebben? Of zijn dit hardere blokken?

En heeft er nu niemand 2 klauwen van een 16v liggen? ;)
antoine

DS 2500 NEU
DS 2500 besteht aus einem neuen im Rennsport entwickelten
Material, geeignet für hohe Belastungen sowohl bei leichten als
auch bei schweren Fahrzeugen. Geringer Abrieb, scheibenfreundlich,
geringe Verschmutzung der Felgen, geräuscharm und eine lange
Lebensdauer sind die hervorragenden Eigenschaften dieses neuen
Materials. Ein gleichmäßig hoher Reibwert (0,47) sowohl bei niedrigen
als auch bei sehr hohen Temperaturen und eine hohe Druckfestigkeit
gewährleisten einen konstanten Pedaldruck und eine optimale
Dosierbarkeit.
DS 2000
DS2000 ist der Belag mit ABE für schnelle Straßenfahrzeuge
und sportliche Fahrer. Temperaturstabilität und Verhinderung von Geschwindigkeitsfading sind die guten Eigenschaften des DS2000.
Im Motorsport wird der DS2000 z. T. bei leichten Formel-Rennwagen,
und auch bei Fronttrieblern auf der Hinterachse in Kombination mit dem
DS3000 auf der Vorderachse eingesetzt. Der DS2000 besitzt einen
sehr konstanten Reibwert von ca. 0,42.
ik zal zelf de ds 2000 pakken fcp 845 s Het is wel leuk om te zien dat deze remblokken bijna in elk type renault past en ook in een citroen (zx)en peugeot(205 )

gr ant1
jeroen.k

Vraagje...zijn de klauwen van een Clio16v hetzelfde als die van een R19 16v? :D
antoine

e-mail gelezen??? :p
jeroen.k

Zijn de remklauwen voor van een Clio 16v hetzelfde als van een R19 16v? Weet iemand dat? :D
Plaats reactie