Weet iemand of menno deze leveren kan, of waar deze anders te koop zijn?
alvast bedankt
Erik
LOL; Renault Sport belooft mij 180 pk, en dan heb ik ander programma in de Siemens-doos, andere uitlaatnokkenas en gpN uitlaat.Erik de Bruijn schreef:maar is er echt geen chippie voor te krijgen?
Ik had dacht ik ergens gelezen dat renaultsport ook chippies verkocht, ik meen dat dit een pk-winst moest opleveren van ongeveer 18pk. volgens mij werden deze in de racerij gebruikt
Over wat voor'n motor gaat het hier 2.0?LOL; Renault Sport belooft mij 180 pk, en dan heb ik ander programma in de Siemens-doos, andere uitlaatnokkenas en gpN uitlaat.
Ja, ik heb het nog steeds over een RS.ClioCharly schreef:Over wat voor'n motor gaat het hier 2.0?LOL; Renault Sport belooft mij 180 pk, en dan heb ik ander programma in de Siemens-doos, andere uitlaatnokkenas en gpN uitlaat.
Geen ervaring, maar het lijkt me koeienpoep. Als renault voor een competitie-motor met alleen een chip maar één of twee pk kan winnen, de grote tuners hetzelfde vertellen over een compleet ander motormanagement, dan denk ik niet dat DBM met een generieke chip 18 pk (meer dan 10% !!) kan winnen.ClioCharly schreef:Is er trouwens iemand die ervaring heeft met DBM mengineering?
pk org. pk mod. nm org. nm mod.
Clio 2.0 16V 172 190 200 220
http://dbmengineering.nl
Ik hoor het graag, het is misschien een beetje off-topic mijn excuses daar voor.
Geen probleem, breng je blok maar langs. Gaan we de kop bewerken, andere nokkenassen en ander programma, zit je op 200 pk (en misschien zelfs iets meer); kost je waarschijnlijk bij elkaar zo'n 5 à 6000.ClioCharly schreef:Dus als ik het allemaal goed Wat ik wel weet is dat een beetje tuner gemiddeld 100 pk per lieter kan realiseren.Dus dan zijn er nog 28 te halen ergens
De kleine verbetering op het gebied van driveability is de investering in andere software niet waard. "Chippen" is wel noodzakelijk bij in-/uitlaat- en cilinderkop/ kleppentrein-wijzigingen.ClioCharly schreef:Dus als ik het allemaal goed begrijp heeft het geen enkele zin om te chippen?
ClioCharly schreef:Maar als er iemand is die zijn Clio RS gechipt heeft laat het hier dan even weten, misschien kunnen we een keer een vergelijkend waren onderzoekje doen met wat aseleratie testjes.
Weer zo'n pk geiler. Lees mijn koppelvoorbeeld en weet waarom ik hier alleen maar om kan lachen. No offence maar het is gewoon dom.ClioCharly schreef:Ik ben toch erg benieuwt of er winst is, dat hoop ik wel want dan ga ik er toch voor. Ik wil er wel wat Pktjes bij eigenlijk.![]()
Hier blijkt toch wel een grote kennis van automobiel en in het bijzonder motorenbouw uitClioCharly schreef:Wat ik wel weet is dat een beetje tuner gemiddeld 100 pk per lieter kan realiseren.Dus dan zijn er nog 28 te halen ergens
Da's dan F4R 730/732 voor de fase 1, 736 voor de fase 2speedline schreef:Leuk idee maar vindt maar eens 2 identieke auto's die af fabriek al hetzelfde vermogen leveren. Er zit namelijk nogal wat vermogensverschil tussen de D4R 740's. Of heb ik nu het typenummer fout ?
![]()
Correctie: 'meer geschatte/afgeleide krukas pk's'.Robert dB. schreef:toch heeft een chip van menno bij blok meer pk's aan de krukas gegeven (samen met de combinatie van een open devil midden- en einddemper). Uitgaande van het feit dat het blok 100.000km's erop heeft zitten vind ik het geen slecht resultaat. > zie FCG topic, page 11.
uhm, volgens mij heb je het FCG topic niet gelezen....hij is gisteren namelijk op de Maha bank geweest...of begrijp ik jou nu weer verkeerd???StevenK schreef: Dit soort dingen weet je pas zeker als je de motor aan een vermogensbank hangt.
Overigens is de opmerking van speedline over koppel zeker zo belangrijk.
Er is een vermogen aan de wielen gemeten, en daaruit is een krukasvermogen afgeleid.Robert dB. schreef:uhm, volgens mij heb je het FCG topic niet gelezen....hij is gisteren namelijk op de Maha bank geweest...of begrijp ik jou nu weer verkeerd???StevenK schreef: Dit soort dingen weet je pas zeker als je de motor aan een vermogensbank hangt.
Vermogensverlies door slappe motorsteunen ? Kijk bij iedere beweging komt energie kijken. Maar dit is wel te verwaarlozenRobert dB. schreef:aha, duidelijk.
maar klopt het feit dat een motor minder vermogens verlies heeft als alle bak en motorsteunen zijn aangepakt? (lees: versterkt)
Of te wel, minder (pk) verlies door onnodig kantelen van de motor.
Je hebt helemaal gelijk, dit is met alle nieuwe motoren van Renault, is veel meer werk en daardoor ligt de prijs aanzienlijk hoger.speedline schreef:Enneh, voor zover ik begrepen hadde kan de "RS" op 2 manieren worden "gechipped". Het programma in de ecu flashen, en het programma "uploaden" via de diagnose poort. Dus geen traditioneel soldeerwerk meerAl kan Menno hier waarschijnlijk wat aanvullen. Want de praktische kant van "chippen" daar kan ik nu nog wat over leren
![]()
Zzpeedie
Die afleiding zoals in genoemd topic is idd op z'n zachts gezegd bedenkelijk, maar ik ga die discussie niet nog een keer aan.StevenK schreef:Correctie: 'meer geschatte/afgeleide krukas pk's'.Robert dB. schreef:toch heeft een chip van menno bij blok meer pk's aan de krukas gegeven (samen met de combinatie van een open devil midden- en einddemper). Uitgaande van het feit dat het blok 100.000km's erop heeft zitten vind ik het geen slecht resultaat. > zie FCG topic, page 11.
Dit soort dingen weet je pas zeker als je de motor aan een vermogensbank hangt.
Zo'n afleiding kan best wel goed gedaan worden, als je eerst een gedegen onderzoek doet naar de aandrijfverliezen in de bak.Menno schreef:Die afleiding zoals in genoemd topic is idd op z'n zachts gezegd bedenkelijk, maar ik ga die discussie niet nog een keer aan.StevenK schreef:Correctie: 'meer geschatte/afgeleide krukas pk's'.Robert dB. schreef:toch heeft een chip van menno bij blok meer pk's aan de krukas gegeven (samen met de combinatie van een open devil midden- en einddemper). Uitgaande van het feit dat het blok 100.000km's erop heeft zitten vind ik het geen slecht resultaat. > zie FCG topic, page 11.
Dit soort dingen weet je pas zeker als je de motor aan een vermogensbank hangt.
Ze waren zowieso niet efficiënt bezig, want voor 4 uur testen rekenden ze 25 gulden ofzo..ant1 schreef:daarom bestaan ze zeker niet meer?Ik had ooit een golf 16V, met ongeveer 185 of 190 pk, bij Randd kwamen ze op een schrikbarende 207 uit ! (Ze gingen uit van 18% aandrijfverlies)
Is pas die zondag erop. Als we de auto op tijd af hebben gaan we eerst nog testen op Bitburg.ant1 schreef:Al lekker aan het oefenen voor volgende week zondag?Succes!
gr antoine
Beetje flauw om zo te reageren.Hier blijkt toch wel een grote kennis van automobiel en in het bijzonder motorenbouw uit
NOT
Cheers mate ,