60 km te hard :( Hoe stellen ze dat vast?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Daaf (Davy)

Gister dus door een paar snelwegnichten aangehouden....160 waar ik 100 mocht. mooi PV voor gekregen. Nu een vraag....ze hebben me niet geflitst, maar zijn waarschijnlijk achter me aan gereden (ik kon ze niet zien), hoe kunnen ze dan mijn snelheid meten? Kijken ze gewoon op hun tellertje en pakken ze de hoogste snelheid of moeten ze je gemiddelde sneleheid over 4 kn meten (wel eens van gehoord) Ik heb nl maar even (zeg 2 km) zo'n 160 gereden. Daarna kwamen er tragere weggebruikers en moets ik in de ankers (wel netjes afstand gehouden dus op bumperen konden ze me niet pakken).

Ze zaten trouwens sneaky achter een vrachtauto te wachten tot ik er weer vandoor zou gaan en misschien nog harder zou rijden, nou dat deed ik dus niet. Toen pas hielden ze me aan.....wanckers :gun:
Stefijn

Er zitten geijkte snelheidsmeters in dat soort auto's
Daaf (Davy)

Stefijn schreef:Er zitten geijkte snelheidsmeters in dat soort auto's
Dus 1 seconde 160 en je bent het haasje? Bij blik op de weg meten ze altijd over 4km de snelheid.....of is dat omdat het een vermomde auto is?
Stefijn

Misschien ben je gewoon gelaserd?
Xedrah

De meters worden inderdaad geijkt. Ze moeten een afstand van minimaal 25 meter tussen de auto's houden over een afstand van 300 meter bij gelijkblijvende snelheid. Van die continue snelheid moeten ze als correctie 10km/u aftrekken. Dat wordt de snelheid waarvoor je bekeurd wordt. Is dat niet zo uitgevoerd dan moet je absoluut bezwaar aantekenen!
Overigens, waarom ben je je rijbewijs niet kwijt?? Dat doen ze bij meer dan 50 km/u te hard!
Daaf (Davy)

Xedrah schreef:De meters worden inderdaad geijkt. Ze moeten een afstand van minimaal 25 meter tussen de auto's houden over een afstand van 300 meter bij gelijkblijvende snelheid. Van die continue snelheid moeten ze als correctie 10km/u aftrekken. Dat wordt de snelheid waarvoor je bekeurd wordt. Is dat niet zo uitgevoerd dan moet je absoluut bezwaar aantekenen!
Overigens, waarom ben je je rijbewijs niet kwijt?? Dat doen ze bij meer dan 50 km/u te hard!
Huh.....heb geen politieauto 25 meter achter me zien hangen hoor..... waar kun je deze wijsheden vinden? Is wel makkelijk voor bij de rechter straks
Ik heb op de teller niet harder dan 165 gereden, das dus minder in het ecchie dus kom je ongeveer op 155 uit minimaal.....bezwaar gaat moelijk bij Proces verbaal. Wordt dan rechtertje bezoeken vrees ik zo...
Die politieacgent riep dat ik 160 reed en als ik 10 km harder had gereden dat ik dan mijn rijbewijs was kwijtgeraakt.....raar. Ik dacht zelf ook bij 70 te hard pas je rijbewijs weg of was het auto in beslag.
Marcel J.

Volgens mij zou(had)ik eens vragen waar die papieren dan wel niet waren. Die moeten ze als het goed is bij zich hebben als geld de meting niet. Want niet alle auto's van de politie zijn geijkt!!!

Daarbij hebben ze bewijsen dat je te hard hebt gereden, ze moeten namelijk zowiezo kunnen bewijzen dat je te hard hebt gereden...daarom ook altijd foto enz. opvragen :wink:

Kzou dus maar eens beginnen met bezwaar te maken, volgens mij ben je een beetje genaaid :(

suc6
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:
Stefijn schreef:Er zitten geijkte snelheidsmeters in dat soort auto's
Dus 1 seconde 160 en je bent het haasje? Bij blik op de weg meten ze altijd over 4km de snelheid.....of is dat omdat het een vermomde auto is?
Nee na mijn weten is het dat ze je minimaal een km ofzo moeten volgen.

en als je gelaserd bent kun je bezwaar aantekenen want bij een laser controle moet je gelijk staande gehouden worden en de bon mag alleen uitgeschreven worden door de agent die de lasergun heeft gebruikt.
Tevens lopen er tig agenten te laseren terwijl ze geen bevoegdheid hiervoor hebben.

Maar verder over VROS want dat is toch bijna het zelfde :)

Hier staat het een en ander over VROS (camera-wagens)
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Daaf (Davy)

Xedrah schreef:De meters worden inderdaad geijkt. Ze moeten een afstand van minimaal 25 meter tussen de auto's houden over een afstand van 300 meter bij gelijkblijvende snelheid. Van die continue snelheid moeten ze als correctie 10km/u aftrekken.
Hmmm, en als ze op een parallelle rijbaan rijden en ik ze daardoor niet zag? Geldt een meting dan ook? Dus zó'n metin moetebn ze vastleggen en dan geldt alleen het getuigeverslag van een agent niet? Volgens mij worden agenten altijd geloofd....net als die marrokaan in Amsterdam die op 10 meter werd doodgeschoten. Die politieagent voelde zich ook bedreigd....tuurlijk.....
Xedrah

Daaf (Davy) schreef:waar kun je deze wijsheden vinden?
Heel simpel. Ik ben op deze manier een keer genaaid. Waar ik 50 mocht zat een Golf 3 me enorm op te drukken. Dus met ongeveer 5 meter afstand. Ik ga wat harder rijden tot ongeveer 70-75 km/u. En toen heeft ie dat dus genoteerd.

Ik was toen student en werkte in het hoofdkantoor van het CJIB in Leeuwarden. Ik heb een medewerker aldaar gevraagd naar de details van de bekeuring. Op het PC-scherm heb ik toen deze info en regelgeving gelezen welke bij mijn bekeuring hoorden.

Ik had toen al betaald dus kon geen bezwaar meer aantekenen. :(

Vieze naaier was dat! :@
Xedrah

Daaf (Davy) schreef: Dus zó'n metin moetebn ze vastleggen en dan geldt alleen het getuigeverslag van een agent niet? Volgens mij worden agenten altijd geloofd....
Een agent heeft een belofte afgelegd dat ie de waarheid spreekt. Dus er is geen video nodig en ook geen tweede agent in de auto! Fuckers. :(
Anton (R1916V)

Ik heb pas ook wat bizars gehad bij ons in de stad.

Ik reed van stoplicht naar stoplicht. laten we zeggen 250 meter ofso. beetje gas gegeven. Kom ik bij het stoplicht aan staat er een motoragent naast me :@ "wilt u een stukje verder even stoppen". Dus ik naar de kant toe. Zegt die vent "weet u wel dat u 115 reed waar u maar 50 mag?" "uhmmm" zeg ik "reed ik zow hard" (I love my R19 16v (L) ) . Dus dan weet je het wel. Zou een vette prent worden dacht ik meteen al. Schijnt het een klant te wezen van de winkel waar ik werk :D . Zegt ie "nou ik mag er 10 vanaf halen en dan nogeens 3%, ach weet je wat we maken er 80 van, maar dit doe je niet nog eens eej" " nee meneer de politie-agent" :worship: :p
Dus soms heb je weleens geluk bij een ongeluk, de prent was nogwel steeds €115.00 :-*

Ik soms het idd dat die agenten gewoon doen waar ze zin in hebben.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
clio_rally
Contacteer:

Hmm, kennis van kijn ouders is agent en vertelde dat agenten dit vaker doen als ze geen goede metingen hebben. Als ze bijvoorbeeld geen geijkte meters hebben en ze gokken 100km/h, maar ze zeggen dat je met 80 gematst wordt. Dan ben jij blij en betaal je zonder gezeur. Als je wel zou zeuren, zou je er namelijk onderuit kunnen komen, niet dom van ze...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
GTT__Geert

Xedrah schreef: Huh.....heb geen politieauto 25 meter achter me zien hangen hoor..... waar kun je deze wijsheden vinden? Is wel makkelijk voor bij de rechter straks
Ik heb op de teller niet harder dan 165 gereden, das dus minder in het ecchie dus kom je ongeveer op 155 uit minimaal.....bezwaar gaat moelijk bij Proces verbaal. Wordt dan rechtertje bezoeken vrees ik zo...
Die politieacgent riep dat ik 160 reed en als ik 10 km harder had gereden dat ik dan mijn rijbewijs was kwijtgeraakt.....raar. Ik dacht zelf ook bij 70 te hard pas je rijbewijs weg of was het auto in beslag.
50km/h te hard is rijbewijs inleveren en je auto ook.. tenminste dat doen ze altijd bij blik op de weg :)
Maar als ik een simpel rekensommetje maak, zou het dan niet kunnen zijn dat die agentjes dachten dat je daar 120km/h mocht rijden?? want dan heb je 40 te hard gereden en nog 10 extra dan had je alles kunnen inleveren... :-*
don't be a fool, wrap your tool
Xedrah

Uhh GTT_Geert... Dat ben ik niet hoor die dat schreef...
Beetje fout gegaan met quoten? :)
GTT__Geert

sjit (N) is het toch fout gegaan.. hahaha sorry (F)
don't be a fool, wrap your tool
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Das flink bout Daaf.. suc6 man.
SMILLIAW

kheb ook ong zoiets meegemaakt, alleen konden zé me niet bijhouden, dus die 25 meter afstand gaat al niet op.
m'n hoogste snelheid piekte ik alleen, zakte gelijk terug, dus die hebben ze 100% gegokt.

beschikking gehad, 245 euro betalen of het voor laten komen.
veel info erover opgezocht bij de tuftuf club, en kheb besloten om het NIET te betalen, omdat ik het er gewoon NIET er mee eens ben.
die vent zij me nog dat als ze willen ze het mochten gokken...en als me dat niet beviel moest ik het maar via de rechter uitzoeken.
dat zal ik ook doen :evil:
Xedrah

Minimaal 25 meter = niet bumperkleven.
André ter Velde

25 meter leg je bij 120 km/u in 0,75 seconden af. En jij reageert en remt binnen die 0,75 seconden. Ja duh!! (S)
Daaf (Davy)

André ter Velde schreef:25 meter leg je bij 120 km/u in 0,75 seconden af. En jij reageert en remt binnen die 0,75 seconden. Ja duh!! (S)
Volgens mij werkt het niet helemaal zo. Als je er vanuit gaat dat de auto voor je opeens stil staat gaat dit wel op. Alleen de auto voor je kan niet opeens stilstaan dus legt de uato voor je nog steeds meer afstand af en heb je daarom meer tijd. 25 meter is overigens wel erg weinig naar mijn mening....
André ter Velde

Nee, in een kettingbotsing glijdt de hele boel steeds een stukkie door. Uit ervaring weet ik dat bij een kettingbotsing de auto voor je bijna ineens stil staat als hij ergens op botst. Inderdaad als de auto alleen maar remt (en niet al te hard) dan zal die 25 meter je misschien redden.
Xedrah

André ter Velde schreef:25 meter leg je bij 120 km/u in 0,75 seconden af. En jij reageert en remt binnen die 0,75 seconden. Ja duh!! (S)
Klopt, maar daar gaat het niet om.
Dit is de minimale afstand die ze moeten houden voor een geldige meting.
Serge1916V

Huh.....heb geen politieauto 25 meter achter me zien hangen hoor..... waar kun je deze wijsheden vinden? Is wel makkelijk voor bij de rechter straks
Die politieacgent riep dat ik 160 reed en als ik 10 km harder had gereden dat ik dan mijn rijbewijs was kwijtgeraakt.....raar. Ik dacht zelf ook bij 70 te hard pas je rijbewijs weg of was het auto in beslag.[/quote]

Als diepolitieagent zei dat je nog 10 km per uur harder nodig hebt om je rijbewijs kwijt te raken zal het wel 120 zijn geweest dat je daar mocht rijden, want dan klopt het wel, 170 en je rijnewijs is weg :D

Suc6 met de verdere afhandeling
Serge1916V

Die politieacgent riep dat ik 160 reed en als ik 10 km harder had gereden dat ik dan mijn rijbewijs was kwijtgeraakt.....raar. Ik dacht zelf ook bij 70 te hard pas je rijbewijs weg of was het auto in beslag.[/quote]

Als diepolitieagent zei dat je nog 10 km per uur harder nodig hebt om je rijbewijs kwijt te raken zal het wel 120 zijn geweest dat je daar mocht rijden, want dan klopt het wel, 170 en je rijnewijs is weg :D

Suc6 met de verdere afhandeling
Anton (R1916V)

voor de duidelijkheid :p
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Donleben
Contacteer:

Ok, even voor de duidelijkheid deze uitleg:

Niet alle dienstauto's of motoren van de politie zijn geijkt. Door omslachtige technologie is bijvoorbeeld een nieuw model Volkswagen Sharan niet te ijken. Dit gebeurt ook bij veel onopvallende auto's.

Als een niet geijkte auto achter een auto aanrijdt en 150 km/uur op de teller afleest, waar 100 is toegestaan, krijg je de volgende berekening.

150 gelezen
- 10% ivm ongeijkte auto
150-15= 135 km/u
- correctie van 4 km/u
131 km/u

131 - 100 = 31 km/u te hard.

Doordat dit aflezen gebeurt door een diender wie de belofte of de eed heeft afgelegd, is dit dus wel rechtsgeldig. Ze zijn dus niet verplicht om dit vast te leggen op foto of video oid.

Als een geijkte dienstauto op snelheid controleerd, zal de overschrijding alleen maar hoger worden. Doordat er maar een paar km wordt afgehaald, wordt de correctie veel kleiner.

150-4-4= 142, 142- 100 = 42 km/u overschrijding!

Ze zijn trouwens niet verplicht om je aan de kant te zetten en je gegevens te noteren. Je kan dus worden beboet door een onopvallende auto, zonder dat je aan de kant wordt gezet. Het gaat dan op de tenaamgestelde van het kenteken. Dan krijg je 2 maanden later een dikke poffer op je deurmat.

Omtrent de afstand van het meten, worden bepaalde richlijnen gehanteerd. Meestal wordt er toch rekening meegehouden om minimaal 800 meter te meten op een autoweg. De tussenafstand moet normaal zijn en niet te dicht erop.

Kortom: Je kan beter gepakt worden door een niet-geijkte dienstauto.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
marcel16v

Xedrah schreef:De meters worden inderdaad geijkt. Ze moeten een afstand van minimaal 25 meter tussen de auto's houden over een afstand van 300 meter bij gelijkblijvende snelheid. Van die continue snelheid moeten ze als correctie 10km/u aftrekken. Dat wordt de snelheid waarvoor je bekeurd wordt. Is dat niet zo uitgevoerd dan moet je absoluut bezwaar aantekenen!
Ik ben dus ook aangehouden, 150 waar ik 100 mocht. Ik reed 150 op mijn teller, krijg dus wel mooi een prent/PV voor 150.
martin rs

wees blij dat je je rijbewijs nog hebt dan.
marcel16v

martin rs schreef:wees blij dat je je rijbewijs nog hebt dan.
Die agent was volgens mij gewoon uit z'n nek aan het lullen over z'n geijkte teller. 150 kilometer op mijn teller (wist trouwens niet dat ik er maar 100 mocht) zijn geen echte 150 kilometers per uur.
martin rs

het blijft inderdaad kut natuurlijk. steeds wachten hoe en wat.....
john_ven24

Ik reed 160 waar ik 100 mocht, gewoon sorry zeggen, en zeggen dat je de auto maar de eerste dag hebt en even uitprobeert, en ik kwam er met een waarschuwing vanaf...
Droes

john_ven24 schreef:Ik reed 160 waar ik 100 mocht, gewoon sorry zeggen, en zeggen dat je de auto maar de eerste dag hebt en even uitprobeert, en ik kwam er met een waarschuwing vanaf...
moet je in België is proberen :lol:
Riël
Über-Spammer

Tja, als je al 160+ rijdt zal het die agent verder ook verrekken, te hard is te hard, de kans dat je ze snaaien zit erin.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

SMILLIAW schreef:kheb ook ong zoiets meegemaakt, alleen konden zé me niet bijhouden, dus die 25 meter afstand gaat al niet op.
m'n hoogste snelheid piekte ik alleen, zakte gelijk terug, dus die hebben ze 100% gegokt.

beschikking gehad, 245 euro betalen of het voor laten komen.
veel info erover opgezocht bij de tuftuf club, en kheb besloten om het NIET te betalen, omdat ik het er gewoon NIET er mee eens ben.
die vent zij me nog dat als ze willen ze het mochten gokken...en als me dat niet beviel moest ik het maar via de rechter uitzoeken.
dat zal ik ook doen :evil:
Ik snap dat niet. Als je per ongeluk 130 rijdt of een beetje vervelend geflits word is dat kut, en de vraag is inderdaad of dat wel allemaal meteen beboet moet worden.

Ergens is echter de grens, en daar kunnen ze ook niet omheen.

Rij je echt hard, 150+, en je wordt geflits of gesnaaid hoe dan ook -> zelf schuld.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie