[clio16v] Motorblok cleanen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Luitjes jullie weten hier allemaal ERG veel :)

hoe krijg ik die smerige troep van me blok af zodat hij weer een beetje normaal uit ziet??

gaat hoofdzakelijk om het inlaatspruitstuk en zijkant bij luchtfilter.

iemand een chemische oplossing? bijv azijn met stikstof en een scheutje TNT? :D

effe serieus iemand????

:smoke:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Jasper16v

Ontvetter haalt het grofste vuil wel weg, maar hoe verder te gaan kan ik je niet vertellen.
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Jasper clio 16v schreef:Ontvetter haalt het grofste vuil wel weg, maar hoe verder te gaan kan ik je niet vertellen.
dat wou ik juist weten :) remmenreiniger kom je namelijk ook ERG ver alleen niet het grove vuil :S

en dat moet er ook af :)

:p :smoke:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ff plasticje over de verdeelkap en dan gewoon met de hogedrukreiniger er overheen moet kunnen toch?
Donleben
Contacteer:

Je kan het simpel schoonmaken door eerst alles zoveel mogelijk te demonteren. Vervolgens maak je elk gedemonteerd onderdeeltje zoveel mogelijk schoon. Het schoonmaken van vettige onderdelen kan je makkelijk doen met een oude doek en een beetje terpetine. Hiermee haal je het ergste vuil weg, en kan je daarna met een schoene doek, water en poetsmiddeltjes alles weer perfect krijgen.

Ik heb dit ook gedaan, en het ziet er een stuk beter uit. Als je ook nog het hitteschild verwijderd, kun je ook het schutbord weer terug krijgen in de originele kleur. Dit staat echtwel mooi hoor!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Ben

Ik gebruik altijd ontvetter van de brandweer. Daar halen ze de olie van het wegdek mee af en moet je niet op je vingers krijgen dan zijn ze direct kurkdroog :D

Ff spuiten alles loopt er zo vanaf :)

Hoge druk spuit erop om de ontvetter echt helemaal weg te spuiten. En als je verdeler kapje vol met water komt weet je dat je die ook moet vervangen :)
Donleben
Contacteer:

Ben schreef:Ik gebruik altijd ontvetter van de brandweer. Daar halen ze de olie van het wegdek mee af en moet je niet op je vingers krijgen dan zijn ze direct kurkdroog :D

Ff spuiten alles loopt er zo vanaf :)

Hoge druk spuit erop om de ontvetter echt helemaal weg te spuiten. En als je verdeler kapje vol met water komt weet je dat je die ook moet vervangen :)
Kan het dan geen kwaad als je met een hogedrukreiniger op je blok loopt te spuiten? Worden de andere kabels enzo niet veel te nat? Het lijkt mij echtwel storinggevoelig, of valt dat wel mee?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Ben

Ik doe t met de clio en deed het met de gtt dus valt wel mee nooit last van gehad. Je moet natuurlijk je electronica wel netjes hebben maar die paar stekkertjes zullen niet voor problemen zorgen en anders spuit je er een beetje vet op kan het niet oxideren ook :)

1 keer met de gtt last gehad van verdeler kappie vol water maar ja weet je ook waar je aan toe bent ff nieuwe erop en klaar nergens last van :)
Riël
Über-Spammer

Precies. 2 bussen remmenreiniger leegspuiten in de carwash en de hogedruk erop. Niet op de electronica mikken, dan komt dat wel goed. Mag heus een beetje nat worden hier en daar hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie