een turbo laten inbouwen op een 1.8 16v blokje?!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Madman_daan
Contacteer:

Misschien al wel wat vaker aan bod gekomen deze vraag :p

Maar als ik op mijn motor een turbo laat zetten, hoe zit het met de levensduur van mijn blok?? (blok is uit 1995) En is de vermogens winst echt super of lijkt dat maar? Ik had namelijk een keer gevraagd bij ons in de buurt hoeveel dat koste om een turbo in mn auto te laten bouwen en de prijs leek mij wel interesant... na even te sparen :wink: Alleen bij mij begonnen dus de vragen van levensduur en vermogens winst op te borrelen.... het lijkt me wel super gaaf een turbo op mn clio!

Maar is 2500 euro nou duur voor een turbo in te laten bouwen? dacht zelf niet zo (vergeleken met andere bedrijven dan he :smoke: :p )
Clio16v
twingoturbo

moet je effe n pm'tje naar Myz sturen. Die heeft ook 'n turbo op z'n blokkie gebouwd.
michel 16v
Contacteer:

die 2500 is helemaal niet duur als dit incl inbouw is, maar heb je hier over iets meer info wat je voor die 2500 hebt (welke turbo,... oa)

en over de levensduur van het blok kan ik weinig zeggen maar volgens mij ligt het aan , met welke turbodruk je gaat rijden en in welk staat het blok is

ik heb een tijdje geleden, een kerel bij fastchip gesproken en die zei dat je met een standard blok(mits goed) niet hoger dan 0,6-0,7 bar(hiermee had je ongeveer 200 pk) met je turbodruk moest komen en als je hoger wou moest je je blok aanpassen
Xedrah

0,5 tot 0,6 bar is de max. 2500 euro is niet duur, zeker niet met inbouw. De slijtage van het blok zal hoger worden, dus hou rekening met een wat snellere afschrijving.
Alleycat
Contacteer:

Om te beginnen zou ik al een sterkere koppakking enzo installeren...
Sander
Contacteer:

Zo eerst eens beginnen met het blok te reviseren en dan meteen de compressie aan passen en dan zo ik er pas een turbo op zetten. Als je het goed wil doen ben je er lang niet met 2500 euro. Een beetje turbo kost al een 750/800 euro en een interoeler 400 en dan wat slangen, grotere injectoren, drukregelaar, en dan de computer aan passen enz. Ik zo pas beginen als je een 5000 eurotjes op de bank had en dan niet te snel opbouwen zodat je nog wat kan sparen als je bezig bent. :wink:

S :D nder
Riël
Über-Spammer

Mmm zo erg is 't niet. Koppakking mag wel wat aandacht hebben, een flinke slag dikker. Zuigers misschien wat vlakken voor je compressieverhouding. 98 erin gooien en dan kan 't blokje het goed aan hoor, die paar bar. Hoe lang je ermee doet is in welke mate je ermee gaat blazen. Ik denk dat je niet echt veel korter ermee plezier zal hebben als zonder, als je lief voor 'm bent :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Donleben
Contacteer:

Madman:

Ik had namelijk een keer gevraagd bij ons in de buurt hoeveel dat koste om een turbo in mn auto te laten bouwen en de prijs leek mij wel interesant... na even te sparen
Bij welk bedrijf is dat? Ik zit er namelijk ook nog steeds over te denken om dat ongeveer over een half jaar te gaan doen. Je hoort echt overal verschillende prijzen, maar deze is echt niet duur inclusief inbouw.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Sander
Contacteer:

Riël schreef:98 erin gooien en dan kan 't blokje het goed aan hoor, die paar bar.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

S :D nder
robert

duitse hoerentent?
Michiel

parenclub??
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Plaats reactie