Zoemend geluid williams
-
Controleer dan eens of er nog genoeg bakolie inzit, kun je makkelijk van bovenuit doen, even je luchtfilterhuis weghalen en de vulplug op de bak los draaien, moet als het goed is olie uit beginnen te lopen..Florus schreef:heb 'm net ff wiel voor wiel opgekrikt,zijn niet de wiellagers en ik vrees dat het 100% zeker te weten bij de bak vandaan komt.
Hoe heb je dit gecontroleerd, als er geen speling opzit, houdt dit niet in dat je lager niet verrot is.Florus schreef:heb 'm net ff wiel voor wiel opgekrikt,zijn niet de wiellagers en ik vrees dat het 100% zeker te weten bij de bak vandaan komt.
Je moet je auto aan 1 kant opkrikken en dan gaan rijden. Klink raar, maar toch doen tot ongeveer 3e versnelling, dan je motor uitzetten en laten uitrollen. Dit doe je aan beide kanten en dan kan je namelijk het verschil horen tussen je lagers, ook hier kan je dan het zoemende geluid horen.
Succes ermee..
-
- Moderator
- Car: MB
Patrick L. schreef:Controleer dan eens of er nog genoeg bakolie inzit, kun je makkelijk van bovenuit doen, even je luchtfilterhuis weghalen en de vulplug op de bak los draaien, moet als het goed is olie uit beginnen te lopen..Florus schreef:heb 'm net ff wiel voor wiel opgekrikt,zijn niet de wiellagers en ik vrees dat het 100% zeker te weten bij de bak vandaan komt.
daar moet helemaal geen olie uitlopen!!! Als je hem vult dan vul je hem tot aan het randje (dop zit aan de zijkant). Wil je er meer olie in krijgen dan zul je je bak op zijn kant moeten houden. Het is slecht voor de bak en het is nogal lastig voor elkaar te krijgen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik heb hem ook kant voor kant laten draaien(in zŽn 5)
maar dan hoor je geen verschil,geluid komt puur bij de bak
vandaan.
Dus als ik de olie wil controleren moet ik hem eigenlijk gewoon bijvullen tot hij overloopt,iemand enig idee hoeveel liter er normaal gesproken in zoŽn bak zit.
maar dan hoor je geen verschil,geluid komt puur bij de bak

Dus als ik de olie wil controleren moet ik hem eigenlijk gewoon bijvullen tot hij overloopt,iemand enig idee hoeveel liter er normaal gesproken in zoŽn bak zit.
-
@Tom,
Normaal gesproken vul je de bak totdat er olie uit het vulgaatje begint te lopen, dus is `t normaal dat als je de vulplug losdraait er een beetje olie ut begint te lopen, als dat niet zo is is het verstandig om iets bij te vullen. en daar hoef je niet de bak voor te kantelen.
Normaal gesproken vul je de bak totdat er olie uit het vulgaatje begint te lopen, dus is `t normaal dat als je de vulplug losdraait er een beetje olie ut begint te lopen, als dat niet zo is is het verstandig om iets bij te vullen. en daar hoef je niet de bak voor te kantelen.
heb net ff de olievulplug aan de voorkant erafgedraaid en daar kwam gelijk een beetje olie uit,dus er zit genoeg olie in de bak.
ŽK denk toch dat het een lager van het differentieel
is.Alleen hoop ik niet dat heel de bak er daarvoor af moet(zal wel een duur grapje worden).morgen eerst maar even bij veban langs.
ŽK denk toch dat het een lager van het differentieel
is.Alleen hoop ik niet dat heel de bak er daarvoor af moet(zal wel een duur grapje worden).morgen eerst maar even bij veban langs.
-
Voor differentieel lagers moet de bak er sowieso uit.
Wat ik denk is dat je onderste pignonaslager naar zn grootje is.
Dat draait natuurlijk uit op een revisie, en een nieuwe koppeling als je slim bent.
Wat ik denk is dat je onderste pignonaslager naar zn grootje is.
Dat draait natuurlijk uit op een revisie, en een nieuwe koppeling als je slim bent.
vandaag bij veban langs geweest en ja hoor,bak naar de k#*te.Hij heeft nog een circa nieuwe liggen dus die word er morgen in gezet,en ook maar gelijk de koppeling aanpakken,het ligt nu toch uit elkaar.
Waarschijnlijk woensdag weer klaar.

Waarschijnlijk woensdag weer klaar.

jawel,zoem/zagend geluid,oh oh t#ring.
bak kost 800,-ex. en komt uit een willy waar hij ongeveer een maand in heeft gehangen,auto is total los gegaan ,bak is voor mij!!!!!,geluk voor mij,anders was ik alleen voor de bak al ruim 1200 euro kwijt geweest,maar ik denk dat m'n portomonee woensdag toch wel schoon leeg is; bak wisselen ongeveer 10 uur werk + nieuwe koppeling.
Maar dan is hij wel weer op en top,en tja een dag geen willy gereden is een dag niet geleeft.
bak kost 800,-ex. en komt uit een willy waar hij ongeveer een maand in heeft gehangen,auto is total los gegaan ,bak is voor mij!!!!!,geluk voor mij,anders was ik alleen voor de bak al ruim 1200 euro kwijt geweest,maar ik denk dat m'n portomonee woensdag toch wel schoon leeg is; bak wisselen ongeveer 10 uur werk + nieuwe koppeling.
Maar dan is hij wel weer op en top,en tja een dag geen willy gereden is een dag niet geleeft.
Dan is de bak behoorlijk in prijs gestegen, ik kon hem overkopen voor 750 euro incl.btw.Florus schreef:jawel,zoem/zagend geluid,oh oh t#ring.
Een nieuwe Willy bak kost bij de dealer +/- 900 en een Megane bak kost 1100 ex.btw.
Wie zegt er dat dit de zelfde bak is als die voor 750 euro werd aangeboden ??
Degene die mij vertelt dat een nieuwe willy bak bij de renault dealer maar 900 euro kost,mag mij vertellen bij welke dealer dat is,misschien als je een bekende bij die dealer hebt die je 30% korting geeft,maar voor mij moet ie nog steeds dik 2700 gulden kosten,altijd nog 1200 euro.Dus geef mij maar lekker die bak van 950,-incl,krijg er een jaar garantie op en dat is bij de dealer ver te zoeken,zeker bij Renault ***** in ,******kreeg er 6 maanden garantie op toen ik hem kocht totdat er problemen kwamen met de stuurbekrachtiging(smeet z'n olie door de ontluchting eruit)is toen meerdere malen terug geweest maar oplossen hoomaar,totaal tot 6 keer terug geweest(steeds 2 dagen)en toen hielden ze het erop dat zo'n tankje altijd iets ZWEET,nou l#k m'n r**t maar,dat maak je mij niet wijs.Nu m'n garantie voorbij is zeggen ze: ja meneer waarschijnlijk moet er een nieuwe pomp in en die kost 270 euro.
Dus je snapt dat ik het wel gehad heb met die zogenaamde OFFICIEELE Renault dealer
Degene die mij vertelt dat een nieuwe willy bak bij de renault dealer maar 900 euro kost,mag mij vertellen bij welke dealer dat is,misschien als je een bekende bij die dealer hebt die je 30% korting geeft,maar voor mij moet ie nog steeds dik 2700 gulden kosten,altijd nog 1200 euro.Dus geef mij maar lekker die bak van 950,-incl,krijg er een jaar garantie op en dat is bij de dealer ver te zoeken,zeker bij Renault ***** in ,******kreeg er 6 maanden garantie op toen ik hem kocht totdat er problemen kwamen met de stuurbekrachtiging(smeet z'n olie door de ontluchting eruit)is toen meerdere malen terug geweest maar oplossen hoomaar,totaal tot 6 keer terug geweest(steeds 2 dagen)en toen hielden ze het erop dat zo'n tankje altijd iets ZWEET,nou l#k m'n r**t maar,dat maak je mij niet wijs.Nu m'n garantie voorbij is zeggen ze: ja meneer waarschijnlijk moet er een nieuwe pomp in en die kost 270 euro.
Dus je snapt dat ik het wel gehad heb met die zogenaamde OFFICIEELE Renault dealer
-
Ik heb het ook wel gehad hoor met die Renault-dealers. Andere bak: 1250. Heb er nu een van 750 incl. tweedehands met +- 90.000km gelopen (wel gereviseerd)! En als je dan iets wilt vragen halen ze de schouders op en hoor je weet niet zeker en 5 weken later heb je je auto terug met de mededeling dat het alarm kortsluiting maakte, betalen en geen uitleg meer!!!!!Florus schreef:Wie zegt er dat dit de zelfde bak is als die voor 750 euro werd aangeboden ??
ben vanmiddag langs geweest bij m'n wagentje,stond er maar zielig bij,hoog in de lucht en helemaal leeg,blok+bak stond ervoor op de grond,best wel een grappig gezicht,er komen nu trappers in,is goedkoper dan een andere bak.(geintje).
Wel kwam er nog het een en ander voor de dag: waterpomp lek,thermostaathuis lekt,distributie(is 7 maanden geleden bij de renault dealer vervangen,nou ja half dan,ze hebben toen wel de spanrol vervangen maar bij de onderste looprol dachten ze waarschijnlijk:"toedeledookie",ofwel die is nu dus kuisverrot.Nou ja,het hele zaakje dan maar gelijk vervangen,het blok is er nu toch al uit.Dus al met al,andere bak,nieuwe waterpomp,nieuwe koppelingsplaat en een nieuwe distributieriem+rollen en hij staat er weer op en top bij.Ik zou zeggen; Z.G.A.N.
Waarschijnlijk morgen eind middag klaar,yes yes haaluh haaluh(niet m'n pinpas vergeten,zal wel nodig hebben).
Wel kwam er nog het een en ander voor de dag: waterpomp lek,thermostaathuis lekt,distributie(is 7 maanden geleden bij de renault dealer vervangen,nou ja half dan,ze hebben toen wel de spanrol vervangen maar bij de onderste looprol dachten ze waarschijnlijk:"toedeledookie",ofwel die is nu dus kuisverrot.Nou ja,het hele zaakje dan maar gelijk vervangen,het blok is er nu toch al uit.Dus al met al,andere bak,nieuwe waterpomp,nieuwe koppelingsplaat en een nieuwe distributieriem+rollen en hij staat er weer op en top bij.Ik zou zeggen; Z.G.A.N.
Waarschijnlijk morgen eind middag klaar,yes yes haaluh haaluh(niet m'n pinpas vergeten,zal wel nodig hebben).
jep,1 van mij,1 van jou,1 van marielle,en 4 tekoop(denk ik dan),hij heeft er volgens mij pas weer een paar opgekocht.Ik was er om 13.45,ff gauw tussen het werk door.'k weet niet of ik het goed zag,maar volgens mij was henk aan een megane met duits kenteken bezig,goed he; helemaal vanuit duitsland om hem hier te laten maken.hahahaha!!!!
Mooi zo het is nu 5 over twaalf 'snachts,een nieuwe dag breekt aan,vanmiddag is ie waarschijnlijk weer klaar.
Mooi zo het is nu 5 over twaalf 'snachts,een nieuwe dag breekt aan,vanmiddag is ie waarschijnlijk weer klaar.