{GTT} Kerstverlichting. (en t is nog lang geen kerst...)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Ik kom maar niet (volledig) van mn 'prachtige kerstverlichting' af.

Wat is er aan de hand.

Bv. een paar dagen geleden (toen mn "kerstauto" op zn mooist was :p ...):

Ik druk mn rempedaal in-> gaat, behalve mn remlichten, ook het dashlampje van mn mistlampen(voor) en mn beide knippers branden. (???)
Of ik geef richting aan en hij gaat , sneller als normaal, knipperen met zowel de knippers als met de achterlichten (soms ook bijna niet te zien dat er iets knipperd).
En dan kan ik met mn rempedaal nog de snelheid van het knipperen bepalen ook! :lol:

En zo zijn er meerdere kleurrijke variaties die voorkomen...

Wanneer ik dan de achterlicht units loshaal en even met de stekkers en contactjes rotzooi dan is het wer helemaal goed.
Geen enkel probleem meer.
Maar na een tijdje (of soms alweer vrij snel!) gaan mn knippers alweer tekeer.

Wat ik nu wil weten is: WAT IS DIT NOU?!?!?
IS dit een massa probleem ergens?
Oude gare bedrading?
Een combi van beide??
Iets anders?

Want ik wil het graag helemaal oplossen.
Want ik geef nu soms TE onduidelijk richting aan.
Gister ook al iemand die luid toeterend bijna op mn bumper zat omdat-ie niet zag waar ik naartoe ging.
Dat soort shit moet ik niet hebben.

Iemand een idee?
Riël
Über-Spammer

Waarschijnlijk kortsluiting/massaprobleem in de stekker dan. Komt er geen vocht in? Want als ipv 1 kabel stroom krijgt meerdere kabels stroom krijgen krijg je dat probleem. Kijk es of alle contactjes afzonderlijk contact maken, en of de rubber nog goed is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Heintjo
Contacteer:

Het klinkt wel als een waar feestparadijs, als je niet in het verkeer zit lijkt 't me best leuk om daar een tijdje mee te spelen :lol:

Maar, in het verkeer is het wel ellende, dus hierbij mijn advies als niet-afgestudeerd elektrotechnicus 8) Ik ken auto's niet goed, dus een oplossing heb ik niet, maar ik kom wel op een paar ideeen:

- Knipperlichten knipperen sneller als de knipper-relais meer stroom krijgen dan waar ze op staan afgesteld.
- Het remsysteem gebruikt ook stroom, niet alleen de lampen, maar ook de daadwerkelijke overbrenging

Aangezien je de snelheid van je knippers met je rempedaal kan beinvloeden, lijkt het me dus dat daar ergens een "lek" zit. Kijk dus even naar de bedrading van je remmen, wie weet hangt er een draadje net tegen je carros aan waardoor stroom niet alleen naar de remmen gaat, maar ook naar de lampen.

Dat zou gelijk verklaren waarom ze gaan branden als je remt en meteen ook de mistlamp. Gaan er nog andere lampen feller branden (dashboard, koplampen e.d.) als je remt?
Marcel (mlg)
Contacteer:

Het is bijna altijd een massa probleem van het achterlicht unit . Als die te weinig massa(= hoge weerstand) heeft , dan kiest de stroom de weg van de minste weerstand en dat is via de andere verlichting ,die gaat dan ook branden .

Succes met zoeken , :)
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

zoek.....zoek......zoek.....

:evil: ik wor er krankjorum van!

Maar het zit idd wel degelijk bij de acterlichtunits.
Hij deed het vanavond al weer redelijk goed.

Wel dacht ik dat ik weer iets had gesloopt toen ik thuiskwam...
Mn "knipperhendeltje" bij mn stuur zat, mede dankzij het vele testen van de afgelopen dagen, ineens los... :(
Kuut dacht ik. Dat is natuurlijk lam geraaakt ofzo. :evil:
Maar nadat ik een stukkie dash loshaalde rolde er al een schroeffie uit.
Daarmee zit dat hele "unitje" vast.
Dus dat viel weer mee.

Ik hoop dus alleen dat mn kerstverlichting niet weer ineens besluit zichzelf te ontbranden wanneer hij voor de APK gaat zometeen...
Zal je natuurlijk net zien dat alles op precies dat cruciale moment licht gaat geven als de fokking "Miami Trip" op de kermis! :lol:

we zullen zien...

bedankt!
Plaats reactie