[R5 GTT fase 2] Nieuwe Koppelingsplaten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
SimonBalk
Contacteer:

De laatste 4 weken is de staat van de koppelings platen in mijn gtt gigantisch achteruit gegaan. In de 1e en 2e versnelling heb ik er nog niet erg veel last van, maar in de andere versnellingen slipt hij al door wanneer ik gas geef. Optrekken kan dus ook niet meer vol gas :(

Ik wil er dus andere platen onderzetten en wil graag weten welke ik het beste kan nemen, wat ze kosten (krijg ik ook korting via de club???), waar ik ze kan halen en wat de levertijd is.

Hoe lang is het sleutelen met 2 man? en wat kost het als ik het laat doen?

Ik zit er namelijk nog een beetje over te twijfelen om later mijn gtt nog motorisch te tunen, dus de nieuwe platen moeten daar wel goed voor zijn :D

Ik had al gezocht op het forum over dit onderwerp, maar kon er niet echt veel vinden en hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen.

Alvast bedankt,

Sander.
Martijnberk
Contacteer:

sander,

we hebben laatst een hele discussie gehad over Sachs powerclutch en een aantal peronen (onder ander ikzelf) moeten die nog uitproberen.

Het laten doen is een hoop geld aan de monteur geven :lol: zonde dus. volgens mij is het wel in 1 a 2 dagen te doen maar of het hele blok eruit moet durf ik je niet te zeggen....
Michel S.
Contacteer:

1 tip

Zorg dat je een kleine 500 euro achterhand hebt als je eraan begint. Bij mij was het ook alleen koppelingsplaten vervangen en toen bleek er nog wel meer verrot te zijn.

Platen kosten een kleine 130 euro met drukgroep volgens mij. Dit zijn dan standard plaatjes met standard drukgroep.

Sachs Koppeling zal een kleine 200 euro kosten. Dit kan natuurlijk wat meer hebben.

Je eigen platen voorzien van ander frictiemateriaal kan ook. Kosten liggen tussen de 130-160 euro als ik me niet vergis. Dan krijg je bevoorbeeld een kopppeling met sinterringen erop. Dat kan wel wat koppel aan.

Hoelang het duurt. Afhankelijk van je kennis, en wat je precies doet. Haal je alleen de bak eruit dan is het een kwestie van een paar uurtjes.
Blok met bak eruit en alles beetje schoonmaken neemt al gauw een dag of anderhalf in beslag. Ga je ook nog motorische aanpassingen maken dan kun je rekenen op 3 dagen of langer.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
SimonBalk
Contacteer:

Ok. Het gaat nu puur om het vervangen van de koppelingsplaten. Nog geen motorische tuning. Kan ik die platen vervangen door alleen de versnellingsbak te demonteren?
Martijnberk
Contacteer:

SimonBalk schreef:Ok. Het gaat nu puur om het vervangen van de koppelingsplaten. Nog geen motorische tuning. Kan ik die platen vervangen door alleen de versnellingsbak te demonteren?
volgens mij kan het door je blok te kantellen en daarna je bak weg te trekken, maar je hebt verdomd weinig ruimte daar.... :evil:
Anonymous

sachs powerclutch prijs viel mij reuze mee.
Heb em dr net 2 weken onder zitten en heb dr een reisje mee overleefd naar zuid frankrijk. Rijd echt dikke prima.
Kosten zouden iets van 221 euro zijn ofzo maar heb dr bij de pin toen maar iets van 160 euro voor betaald :D

Verder indd goed kijken of dr verder niets gaar is zoals de motorsteun middenvoor. Was niet duur maar wel gaar bij mij...
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 31 jul 2003 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Jah das priegelwerk met je handjes ertussen en vooral vervelend bij het aandraaien van je drukgroep etc.

Beter gewoon blok eruit, kun je em gelijk even mooi schoonmaken en net als Michel zegt, dingen vervangen die je nog lang niet gezien had.
SimonBalk
Contacteer:

CycoMiko schreef:sachs powerclutch prijs viel mij reuze mee.
Heb em dr net 2 weken onder zitten en heb dr een reisje mee overleefd naar zuid frankrijk. Rijd echt dikke prima.
Kosten vielen me ook erg mee.
Kosten zouden iets van 221 euro zijn ofzo maar heb dr bij de pin toen maar iets van 160 euro voor betaald :D

Verder indd goed kijken of dr verder niets gaar is zoals de motorsteun middenvoor. Was niet duur maar wel gaar bij mij...
Ok. heb je zelf die platen vervangen? zoja, hoelang deed je erover? En waar kan ik die platen bestellen? gewoon bij renault?
Steven

Sachs powerclutch kun je bij Brezan bestellen of bij Jeroen L.

Als je doorwerkt kun je het in 2 dagen doen.
SimonBalk
Contacteer:

Steven schreef:Sachs powerclutch kun je bij Brezan bestellen of bij Jeroen L.

Als je doorwerkt kun je het in 2 dagen doen.
Ok. 2 dagen. Daar dacht ik zelf ook aan :(

Ff een weekendje uitzoeken, maar eerst ff informeren wanneer ik die platen in huis kan hebben.
Anonymous

Neej niet bij renault en ook niet bij JL tuning.
Gewoon naar de lokale autogroothandel fietsen en gewoon es informeren.
En over de tijdsduur kan ik je weinig vertellen.
Sommigen onder ons zijn al vrij bedreven in dit soort klusjes, ik aan de andere hand ben zo'n 4 dagen bezig geweest. Heb er ook direct een nieuwe bak erin gehangen.
Anonymous

Ik had ze besteld en de volgende dag binnen.
Steven

Nou Jeroen L. heeft ze gewoon op voorraad liggen en zoveel scheelt dat ook weer niet met wat jij ervoor betaald hebt Jeroen... trouwens jij had nog flinke korting ook :p
Anonymous

Ja weet ik wel maar ik woon in Drachten friesland.
En 160 is nogal wat anders dan 200. Wil dr alleen mee zeggen dat et niet altijd via de moeilijkste weg hoeft. Bestellen, betalen opsturen etc.
Meeste automateriaalboeren hebben dit soort spul wel.
SimonBalk
Contacteer:

ok. bedankt voor de info. ff vanavond naar me buurman om te vragen of hij zin heeft om te helpen. Hij is zelf automonteur en heeft een eigen brug. Dan gaat het een stuk makkelijker denk ik.
SimonBalk
Contacteer:

CycoMiko schreef:succes dr mee.
Bedankt. Zal ik ook wel nodig hebben. Het is niet niks. Eerst goed voorbereiden.
Michel S.
Contacteer:

die 200 euro heb ik toen in de gulden tijd ervoor betaald.

Dus kan zijn dat de prijzen veranderd zijn. Of hebben jullie alleen de koppelingsplaat. Ik heb het over het set. Dus de zwaardere drukgroep, plaat en druklager.

Ik heb hem toen bij improve gekocht.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Anonymous

nee, de prijs klopt wel michel. en was de complete set. kreeg om een een of andere reden korting.
waarvoor weet ik niet prsies maar vond et wel best :D
En sorry maar et was 184 euro....

Onderdeelnummer is:
AK7791
SimonBalk
Contacteer:

kijk, onderdeel nummer kan altijd van pas komen :D
Steven

CycoMiko schreef:nee, de prijs klopt wel michel. en was de complete set. kreeg om een een of andere reden korting.
waarvoor weet ik niet prsies maar vond et wel best :D
En sorry maar et was 184 euro....

Onderdeelnummer is:
AK7791
Ik heb er ook 184 voor neergelegd :p
Abel
Über-Spammer

Ik heb eeb bijna nieuwe orginele koppeling liggen met drukgroep. Goed voor jaren rijplezier.

TEAB (ik heb zelfs 3 setjes) eventueel in combinatie met een goede druklager
SimonBalk
Contacteer:

ok. heb begint nu heel erg te worden. ik denk dat ik binnen een maand wel andere platen heb.

Ik had ook die gozer van JLTuning ge emailt voor de die "Sachs powerclutch" platen, maar ik heb nog niets gehoord :(

Ik wil ze zo snel mogelijk hebben, dus kijken waar ik ze het snelst kan krijgen.
Michel S.
Contacteer:

SimonBalk schreef:ok. heb begint nu heel erg te worden. ik denk dat ik binnen een maand wel andere platen heb.

Ik had ook die gozer van JLTuning ge emailt voor de die "Sachs powerclutch" platen, maar ik heb nog niets gehoord :(

Ik wil ze zo snel mogelijk hebben, dus kijken waar ik ze het snelst kan krijgen.
Had ze toen binnen enkele dagen in huis bij Improve Tuning. Dus daar kun je eventueel ook vragen.
SimonBalk
Contacteer:

Michel S. schreef:Had ze toen binnen enkele dagen in huis bij Improve Tuning. Dus daar kun je eventueel ook vragen.
Bedankt. ik zal daar ook ff informeren.
Steven

SimonBalk schreef:ok. heb begint nu heel erg te worden. ik denk dat ik binnen een maand wel andere platen heb.

Jeroen is het snelste, die heeft ze op voorraad

En je moet em bellen of gewoon langsgaan, nummer staat op jltuning.tk
Martijnberk
Contacteer:

als ik mijn auto uit elkaar ga trekken heb ik wel nieuwe koppelingsplaten voor je.. :( met rekening voor 220,- 0km er op....ook een sachs powerclutch
Jeroen Lubking
Contacteer:

Pm...
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
-Ray-
Contacteer:

Michel S. schreef:

Had ze toen binnen enkele dagen in huis bij Improve Tuning. Dus daar kun je eventueel ook vragen.
bestaan die uberhaupt nog dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
Sander
Contacteer:

-Ray- schreef:
Michel S. schreef:

bestaan die uberhaupt nog dan?
Ja

S :D nder
SimonBalk
Contacteer:

Zo. ff het een en ander geregeld. Over ongeveer 3 weken gaat het gebeuren. Ik had al van Jeroen Lubking een prijsopgave gekregen voor de koppelingen en zal ze daar ook bestellen.

Ik ga het samen met mijn buurman doen. Hij is automonteur en heeft een eigen brug, dus dat is makkelijk. Hij is gek op citroens (is ook frans:) ) en sleutelen aan me 5je vind hij ook wel leuk.

Alleen staat nu zijn caravan voor de garage en is er nog een persoon voor me.

Gelukkig (als het goed is) kan ik over 4 weken weer de buurt onveilig maken en me gas weer eens volop intrappen, want eruitgereden worden door die standaard 90pk 1.4/1.5/1.6 auto's is helemaal niets. Ik heb de power, maar kan het alleen niet plaatsen :(

Naja, zoals ik al zei, nog een paar weken en dan is hij weer 100% en ik weer een paar euro's achteruit :D
Steven

Houd alsjeblieft rekening (&tijd/geld) met eventuele kleine reparaties die erbij komen.

Zoals startmotorhitteschildjes die vergaan zijn.
Slangen die op knappen staan.
Of boutjes die verdwenen zijn.
etc.
SimonBalk
Contacteer:

ja, daar houd in met nog een paar €100 rekening mee. ik hoop dat het meevalt :(
Riël
Über-Spammer

Martijnberk schreef:als ik mijn auto uit elkaar ga trekken heb ik wel nieuwe koppelingsplaten voor je.. :( met rekening voor 220,- 0km er op....ook een sachs powerclutch
Mmz.. hier bij heuts ook nieuwe gehaald. Merk Luc (ja oke, een ?) maargoed, imitatie voor renault,volvo etc voor 120 euro koppeling drukgroep en druklager. In eerste instantie gekocht. Bleek dat ze van deze set nog een verstevigde versie hadden inc zwaardere drukgroep. Zelfde prijs en naar mijn idee prima, aangezien ik met de gewone plaat nieuw zonder nieuwe drukgroep op 1.0 bar al een jaar probleemloos rij ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
SimonBalk
Contacteer:

Zo. vanavond naar leiden geweest bij de meeting en ff doorgereden naar rotterdam om de koppelingsplaten.

Nu hopen dat me buurman sneller tijd heeft, want ik kan niet wachten :D
Plaats reactie