Ik heb dus een andere motor voor mezef gebouwd en die draait goed... Alleen nu heb ik geconstateerd dat er water in de olie zit (olie staat nu cm boven de max streep en onder aan de de pijlstok 2mm ofzo zit geen olie maar drab.
Nu heb ik ook olie in mijn koel vloeistof en mayo onder de dop.
:-* :-*
Is dit een lekke koppaking of kan dit ook bv een lekke o-ring zijn?? (onder een cylinderbus)
Omdat er ook olie in het water zit. Maar geen witte rook.. raaaar maar zeeer vervelend...
Laatst gewijzigd door Abel op do 24 jul 2003 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.
tap je olie maar is af komt waarschijnlijk wel een liter water uit eerst.
heb het zelf ook gehad en heb toen pakking vervangen en was niet over dus moest wel die oringen zijn of de kop moet kapot zijn maar die scheurt niet zomaar.
die ringen heb je zo vervangen, tenminste als je de auto stuk omhoog kunt zetten.
Ok dat is nieuw voor mij.. Maar als dat zo is, Waarom heb ikdat ameel een lek tussen water en olie en niet ook nog naar de cylinder...
Ik heb nu als zeker 6 GTT motoren uitelkaar gehaald tot het laatse schroefje en nog niet 1 X heb ik sporen hoogte verstelling gezien. Alleen de 1.1 motor heeft zover ik weet hoogte verstelling voor de bussen...
ze mogen 0,02mm tot 0,09mm boven het blok uitsteken.
en geen groter verschil onderling hebben van 0,04.
Het afstellen gaat vaak dmv het inschuren/slijpen van de bus op de rand waar deze op rust.
Gaat vaak over honderste millimeters maar vaak staan de bussen scheef en blaas je zo je seal ring of koppaking er weer uit,keer op keer weer!
Tis zelf te doen,maar veel geduld en heel goed meten.
Ze zeggen wel eens meten is weten. Ik zou nooit mijn bussen eruit halen en zo weer terug pleuren met nieuwe seals. Ik zou altijd voor zekerheid gaan en eerst alles opmeten. Zonodig stellen omdat de toleranties zo klein zijn.
Volgens de Haynes moet je de bussen zo erin zetten dat de hoogste bus (die dus het verste uitsteekt) bij cilinder 1 zit, en dan aflopend naar de laagste bij cil. 4. Dit puzzel je uit zonder de O-ringen erin, en dan markeer je de bussen in de goede volgorde. Dan pak je de ringetjes erbij en zet je de bussen er in de aangegeven volgorde in.
Matijs schreef:Volgens de Haynes moet je de bussen zo erin zetten dat de hoogste bus (die dus het verste uitsteekt) bij cilinder 1 zit, en dan aflopend naar de laagste bij cil. 4. Dit puzzel je uit zonder de O-ringen erin, en dan markeer je de bussen in de goede volgorde. Dan pak je de ringetjes erbij en zet je de bussen er in de aangegeven volgorde in.
Nu dit lijkt er meer op..Ik heb niet de cylinders op de orginele plek nu, dacht dat ze het zelfde zouden zijn..
Maar nogmaals kant de carterpan er onder weg van een in gebouwde motor???
Is mij wel eens gelukt met een 1.4. Kweenie of het bij een GT Turbo ook kan, maar ik kan me zo niet bedenken wat er anders zou zijn. Een fijn werkje is het in ieder geval niet als je geen brug hebt.
Matijs schreef:Volgens de Haynes moet je de bussen zo erin zetten dat de hoogste bus (die dus het verste uitsteekt) bij cilinder 1 zit, en dan aflopend naar de laagste bij cil. 4. Dit puzzel je uit zonder de O-ringen erin, en dan markeer je de bussen in de goede volgorde. Dan pak je de ringetjes erbij en zet je de bussen er in de aangegeven volgorde in.
Nu dit lijkt er meer op..Ik heb niet de cylinders op de orginele plek nu, dacht dat ze het zelfde zouden zijn..
Maar nogmaals kant de carterpan er onder weg van een in gebouwde motor???
Ik heb het al een keer gedaan , dit was achter in de tuin .
Ik dacht dat een motor rubber los moet en dan de motor iets liften .
Dat het kan is zeker , maar zoals alles aan een gtt niet makkelijk.
nee nog niet veel nieuws.. Ik verdenk de olie ringen onder de bussen eigelijk niet meer.. Want anders zou er alleen maar water in de olie zitten en niet olie in de water.. toch???
Ik heb alle olie er uit en daar leek weinig water in te zitten.
Maar ik heb het koelwater systeem door gespoeld. Bovenste slang koelwater potje los en die in het riool putje laten hagen en daarna de tuinslang op de koelwater tankje aansluiten.
Laten lopen en toen zag ik opeens water uit de kop spuiten. Blijkt er een heel dun scheurtje in te zitten die ik niet kon zien:(
dus de kop is gewoon stuk.
Ik er is een goede kop (hopelijk wel ditkeer) onderweg