Een probleem van een maat van me.
---------
Probleen met mijn alarm!!!
Telkens gaat ie loeien!
Dus ik ermee naar mijn inbouwadres ermee!
Er bleek een storing in mijn ultrasoon te zitten.
Ultrasoon is vervangen maar met dat andere ultrasoon het zelfde probleem!!!
Volgens inbouwer is de oorzaak dat mijn rolkooi de ultrasoongolf onderbreekt!
Hij zegt simpel dat het niet te repareren is!!
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat de echte oorzaak is.
Want als ik hem op scherp zet dan slaat hij pas na 2 uur ofzo op alarm!
---------
Heeft iemand enig idee of het daadwerkelijk hieraan kan liggen? Of dat er iets anders niet goed is?
alarm+rolkooi -> problemen
klinkt als een onzin verhaal...
Ultrasoondetectors reageren op beweging. Tenzij je een levende rolkooi hebt die na een uur of 2 even naar de wc moet
kan iets wat vast in je auto zit nooit aanleiding zijn tot een alarm op de ultrasoonsensor.
Ik zou het zoeken in niet goed afsluitende raam- portier- of dakrubbers die wind de auto in laten en voor alarm zorgen.
[offtopic]
Hoeistie Jeroen?
[/offtopic]
Ultrasoondetectors reageren op beweging. Tenzij je een levende rolkooi hebt die na een uur of 2 even naar de wc moet

Ik zou het zoeken in niet goed afsluitende raam- portier- of dakrubbers die wind de auto in laten en voor alarm zorgen.
[offtopic]
Hoeistie Jeroen?
[/offtopic]
Da's inderdaad grote onzin.
Bij veel alarmsystemen kun je aan de hand van het knipperen van het ledje na een alarm zien waar hij op afgegaan is.
Wat je eens kunt proberen is om een raam open te draaien en het alarm aan te zetten, steek na een minuut je hand langzaam en rustig de auto in. Je alarm mag dan niet afgaan, pas als je rustig met je hand op neer gaat in de richting van de ultrasoon moet hij afgaan.
Gaat je alarm al af wanneer je rustig je hand in de auto steekt, staat je ultrasoon te gevoelig afgesteld.
Als de ultrasoonsensoren verder goed werken, kan het nog vanalles zijn waardoor het alarm afgaat, een slecht geplaatste motorkapschakelaar kan ervoor zorgen dat hij na een tijd pas afgaat.
Misschien zit die schakelaar wel los of raakt hij de motorkap niet goed genoeg.
Ik zou er in ieder geval gewoon mee terug gaan, want het is gewoon vette onzin.
Bij veel alarmsystemen kun je aan de hand van het knipperen van het ledje na een alarm zien waar hij op afgegaan is.
Wat je eens kunt proberen is om een raam open te draaien en het alarm aan te zetten, steek na een minuut je hand langzaam en rustig de auto in. Je alarm mag dan niet afgaan, pas als je rustig met je hand op neer gaat in de richting van de ultrasoon moet hij afgaan.
Gaat je alarm al af wanneer je rustig je hand in de auto steekt, staat je ultrasoon te gevoelig afgesteld.
Als de ultrasoonsensoren verder goed werken, kan het nog vanalles zijn waardoor het alarm afgaat, een slecht geplaatste motorkapschakelaar kan ervoor zorgen dat hij na een tijd pas afgaat.
Misschien zit die schakelaar wel los of raakt hij de motorkap niet goed genoeg.
Ik zou er in ieder geval gewoon mee terug gaan, want het is gewoon vette onzin.
Het is al opgelost 
Aan een ultrasoon zitten 3 draadjes, 1 draadje had geen/slecht contact. Daarna heeft de auto een halve dag probleemloos op alarm gestaan
Hoe stel je zo'n ultrasoon eigenlijk in op gevoeligheid? Of is dit per type weer anders?

Aan een ultrasoon zitten 3 draadjes, 1 draadje had geen/slecht contact. Daarna heeft de auto een halve dag probleemloos op alarm gestaan

Hoe stel je zo'n ultrasoon eigenlijk in op gevoeligheid? Of is dit per type weer anders?
ligt eraan wat voor merk alarm je hebt.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Car: MB
Merijn schreef:Rob, kunnen we bij mij een keer een algemene check-up doen? Ik heb vannacht geen vrienden gemaakt in de buurt. Hij is 6 keer afgegaan vannacht, en zelfs ik ben er wakker van geworden!
eruit met die zooi

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
kheb er ook alarm inzitten, maar als ut makkelijk ging, had ik um er wel uitgehaald. dingen zorgen voor meer last dan hulp.
klere dingen zijn het gewoon, of ze moeten er standaard in zitten.
illusie is de realiteit met een gebrek aan alcohol
Mee eens, maar dan moet er wel iets nieuws voor in de plaats gezet worden! En daar heb ik ff geen geld voor, helaas.Tom schreef:Merijn schreef:Rob, kunnen we bij mij een keer een algemene check-up doen? Ik heb vannacht geen vrienden gemaakt in de buurt. Hij is 6 keer afgegaan vannacht, en zelfs ik ben er wakker van geworden!
eruit met die zooi

-
- Moderator
- Car: MB
ook dit is onzin. Een goed alarm dat correct is gemonteerd/installeerd werkt perfect!!ricky schreef:kheb er ook alarm inzitten, maar als ut makkelijk ging, had ik um er wel uitgehaald. dingen zorgen voor meer last dan hulp.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams