R5 Baccara, kopen of nie? (was: Cilinderkop vervangen duur?)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hallo,

Ik kom net om de hoek kijken op dit forum, en eigenlijk ook op gebied van R5'jes (ok ok, auto's in het algemeen :wink:).
Het volgende:
Ik ben dus naarstig op zoek naar 'n toffe R5 en heb 'n advertentie gezien van 'n R5 Baccara uit '89. Op zich ziet het er allemaal leuk uit en budget-technisch past het ook, maar er mankeert wel het een en ander aan waardoor 'ie niet APK gekeurd is. Probleem volgens zeggen is dat de Cilinderkop kapot is en vervangen moet worden.
Nu kan de verkoper (is 'n dealer) 'm APK gekeurd afleveren voor 450 euro extra, dan vervangt hij de Cilinderkop en zorgt 'ie dat de hele reut gekeurd en wel is. Op zich schrik ik niet van dat bedrag, was het niet dat hij voor de auto zonder keuring maar 300 vraagt.
Maargoed, omdat ik geen expert ben leg ik het even aan jullie voor in de hoop op een goed advies. Een cilinderkop vervangen + keuring hoeft volgens mij geen 450 te kosten, maar het heeft wel z'n voordelen. Hij wordt gekeurd en is dus in principe rijklaar (in de zin van 'een weg-waardige-auto').
Zelf sleutelen lijkt me de goedkopere optie, maar omdat ik geen proefritje kan maken loop ik natuurlijk ook het risico om er ineens achter te komen dat er meer mankeert aan het apparaat.. bovendien moet ik het waarschijnlijk toch "laten doen", want ik ben nog steeds geen expert :)

Wat denken jullie. Is bovenstaande deal interessant.. of moet ik het als beginneling maar gewoon negeren en 'n andere leuke auto zoeken? Jammer dat ik die Baccara's zo verdraaid tof vind :)

Elk advies is welkom!
Laatst gewijzigd door Heintjo op di 29 jul 2003 8:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ik weet het nog zo net niet, een Baccara voor 450 pleuro's is wel erg weinig, dus óf die kerel kent de waarde van het ding niet, óf het ding heeft nog wel meer mankementen...
Verder zit er als ik het goed heb gewoon een 1.7 GTX motortje in , dus het sleutelen zal nog wel meevallen( behalve als je een speciaal gevormd koelslangetje bij Renault vandaan haalt á 79 pleuro :( )
Als ie nou in goede staat is en die kerel kent gewoon de waarde van de auto niet, zou ik het meteen doen! 8)
Ik heb sinds kort ook een baccara en ik vind het een pracht wagen... :)
Wat voor kleur heeft die die je wilt kopen?
Succes ermee en laat het effe weten hoe het ermee staat.
Groeten, Mario.
PS Misschien moet je ook ff wat raad vragen aan Martijn*baccara*....
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Sterker nog, geen 450.. maar 300 pleuro's.
Hij vraagt 300 in niet-rijdende staat, en voor 750 zorgt die beste man dat 'ie APK gekeurd is.
Ik heb 'm nog niet bekeken, maar ik heb elders op het forum al gezien dat "Turbo Tony" diezelfde auto ook eens heeft bekeken, maar het niet heeft gedaan ivm plamuur op het dak & scheur in de ruit. De dealer wist mij te vertellen dat het dak gedeukt is, omdat er waarschijnlijk iemand overheen gelopen heeft. Toevallige overeenkomst dus :)
Hij wist me ook wel te melden dat, als het nou geen Baccara was geweest, hij'm ondertussen al gedumpt zou hebben. Dus, over de staat zou ik niet al te optimistisch zijn. Maar hey, het blijft maar 300 euro :)
Ik denk dat ik vanmiddag hoe dan ook even ga kijken, kijken kan geen kwaad en wie weet schrik ik me wel zo wezenloos dat ik gelijk wegren en alle twijfels verdwenen zijn :)
We'll see!
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Als ie nou erg verrot is en je koopt hem niet, geef ons dan effe een seintje, wie weet of er ooit nog extra onderdelen nodig zijn.... 8)
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Deal. Ik zal ook wel wat foto's maken, zet ik hier wel even neer hier for all 2 see.

De site van Martijn*baccara* heb ik al watertandend bekeken toen ik de advertentie zag staan.. Ik moet zeggen, je bent 'n geluksvogel als de jouwe er ook maar enigszins op lijkt!

Goed, ik ga 'n ritje maken, straks weer terug met nieuws & foto's. Thx vast
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Die van mij lijkt er qua interieur sprekend op, maar de buiten kant is bij hem champagnekleurig en bij mij bruin metallic....
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nou, ik ben zojuist heen en weer gereden naar de stal-plek van de bovengenoemde R5 Baccara.
Sja, wat moet ik er van zeggen zeg... hij rijdt inderdaad niet. Motorblok ligt in stukjes verspreid door de auto heen, motorkap zit niet eens vast en de deuken in het dak & motorkap zijn behoorlijk. Maar, verder ziet ie er best aardig uit. Ik denk dat een leuke knutselkoning er wellicht wat mee kan.

Of ik er mee aan de slag ga weet ik nog niet. Ik moet eerst eens zien of ik wel een plek kan verzinnen waar ik 'm stal (garage, achtertuin met zat plek) want die luxe heb ik niet als "binnenstad rotterdam" bewoner.

Zoals beloofd wel foto's, met toelichting.

Van schuin voor (let op gedeukte dak & motorkap):
[img]http://eric.exid.nl/r5_baccara/schuin_voor.jpg[/img]

Schuin achter:
[img]http://eric.exid.nl/r5_baccara/achterkant_vol.jpg[/img]

Detail van achterkant (let op, roestplekje en verf bladdert van bumper af):
[img]http://eric.exid.nl/r5_baccara/achterkant_detail.jpg[/img]

Het verwrongen dak:
[img]http://eric.exid.nl/r5_baccara/dak.jpg[/img]

Door de ramen geschoten foto's van de binnenkant (2x):
[img]http://eric.exid.nl/r5_baccara/interieur_achter.jpg[/img]
[img]http://eric.exid.nl/r5_baccara/interieur_stuur.jpg[/img]

En als klap op de vuurpijl, in de achterbak ligt.. juist, de kapotte cilinderkop
[img]http://eric.exid.nl/r5_baccara/cilinderkop.jpg[/img]

Goed, volgens zeggen is de auto verder technisch ok. Er is al veel werk aan gedaan door een van de werkzame heren van de garage, maar die heeft het opgegeven toen ook de cilinderkop het begaf. Eigenlijk willen ze dit auto'tje naar de sloop doen, maar die geeft er natuurlijk geen reet voor, dus proberen ze nog een Baccara liefhebber te vinden.

Ik twijfel nog of ik dat ben, maar dan niet voor onderdelen, maar om deze auto weer rijdend te krijgen. Is het een doe-baar project volgens jullie? Zo ja, wat zou ik kwijt zijn aan euro's om bijv. de cilinderkop te vervangen? (en ben ik daar 'n middagje mee zoet, of zijn het klussen waar je wekenlang voor aan het ploeteren bent?)
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

als je al een andere kop hebt dan ben je in een dag wel klaar.


interieur ziet er nog netjes uit en vind de buitenkant ook wel leuk kleurtje.

gewoon gokken voor 750 euro.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

750 euro inclusief APK klinkt ok.. Niet duur.. maar die schade moet toch goed te fixxen zijn???


Probeer er eens achtertekomen wat de werk uuren zijn en hoeveel de kop zelf kost. miischien kun je zelf een goedkopere kop regelen... :wink:

Maar al met al niet duur denk ik... zijn redelijk zeldzame autotjes..
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Volgens de site van Martijn*Baccara* bestaan er slechts 3000.. Waarvan 2 inmiddels in het bezit van club-leden :)

Ik heb van de garage-eigenaar gehoord dat 'ie 'm liever gewoon kwijt wil ipv oplappen voor de APK. De kerel die er mee aan de slag is geweest (ook garage-personeelslid) is het eigenlijk een beetje zat, heeft al bakken met werk verzet om 'm rijdend te krijgen, heeft er een half jaar in rondgereden en hij werd een beetje moedeloos toen ook de cilinderkop er mee ophield. Dus, zegt hij.. eigenlijk gewoon liever niet gerepareerd afleveren, want het kost die jongen jaren van z'n leven :)

Ik zit er meer en meer over te piekeren om 'm gewoon te kopen, maar dan nog even 'n fors stukje afdingerij (kopen voor 100 a 150 euro moet hopelijk toch wel lukken, hij staat daar nu al maanden plek in te nemen en er komt niemand voor).

Nu nog een nieuwe cilinderkop voor 'n 1.7 en een plek om 'm te stallen/repareren. Iemand toevallig 'n cilinderkop over? En iemand anders 'n goeie tip voor 'n doe-het-zelf garage in regio Rotterdam?

Thx!
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik zou hem voor 750 euro wel meenemen met APK. Maar ik zou hem ook voor 300 euro meenemen en zelf netjes maken :lol:
Het is maar net of je zelf plek/tijd/gereedschap hebt om hem te fixen. Cilinderkop moet op de sloop goed te vinden zijn.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Auto staat al een tijdje stil he, en hij heeft de ruimte er niet voor
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

ff een andere motorkap scoren en een nieuwe dakplaat erop en hij is weer deuk vrij
There will be plenty of time to rest when your dead
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou een bod doen van 175. Als hij er echt zo snel vanaf wil krijg je 'm voor die prijs wel mee. :) Scheelt je toch weer een hoop centen! :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die 175 krijgt hij ook wel van de sloop..

Bied 650 en dan keb je hem ook wel denk ik met APK
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Goed punt, heb net ook even e.e.a. overlegd en ben toch tot de conclusie gekomen dat ik 'm liever met APK wil. Heb geen plek om 'm te stallen, geen kennis van R5'jes (ook erg belangrijk) en natuurlijk geen cilinderkop :)

Heb net de garage gebeld en gezegd "dat ik 'm wel wil hebben" maar, dat ik nog wel over de prijs wil onderhandelen.
Ze gaan eens grondig kijken naar de auto (zetten 'm even op de brug etc) om te zien of het allemaal nog gaat, want hij heeft daar 3 maanden onaangeraakt gestaan. Volgende week krijg ik 'n belletje terug met z'n bevindingen en gaan we verder met de onderhandelingen.
Wel goed om 'm dus niet zonder APK te kopen, want als ik het zo hoor zou er nog wel meer aan kunnen mankeren dan de Cilinderkop alleen voordat ie door de APK komt. Zo speel ik toch lekker op safe en ben vast voor 'n zacht prijsje eigenaar van 'n Baccara :p

Zo snel 't belletje van de garage binnenkomt, meer info hier op't forum!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad maar goed dat je 'm niet blind gekocht hebt! Als je slim bent ga je zelf ook nog eens grondig naar de auto kijken. Neem liefst een 5-kenner mee, want die kan binnen no-time zien wat er met de auto aan de hand is. Er zijn nogal wat standaard mankementen aan zo'n auto.
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik zou ook liefst een Baccara kopen en geen 'Brak-ara' :wink:

Ga ik zeker nog doen, heb adhv 't forum al heel veel standaard mankementen ontdekt en opgeschreven, met dat checklistje in m'n handen wil ik 'm even goed tegen het licht houden.
Niet te vergeten dat het natuurlijk 'n goedkope blijft, je kan geen nieuwe auto verwachten voor 6 a 700 euro. Als hij een jaar APK heeft ben ik voorlopig wel even blij, dan klus ik de rest er zelf wel bij (maar dan gewoon bij mij voor de deur, want met APK mag 'ie tenminste gewoon op de weg staan). Iets opsteken van de auto wil ik graag, dus sleutelen en oneffenheden in de auto vind ik niet zo heel erg. Maar natuurlijk binnen normale grenzen, niet dat ik na 'n half uur alweer stil sta langs de weg en er achter kom dat ik er nieuwe koppelingsplaten en remschijven mag inhangen om 'm weer rijdend te krijgen.. (ook al is het best ok om dan onderuit te zaken in je lederen-stoelen en de ruitjes electrisch omlaag te doen :) )

Is er nog een echte R5 kenner, omgeving Den Haag (daar staat het auto'tje) die ergens volgende week eventjes over heeft? :) (behalve op dit forum zou ik geen kenners weten, dus dat wordt moeilijk)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

mm, 't zal als ie apk heeft geen miskoop worden. Een nieuw dak is geloof ik goed mogelijk in te zetten. Lijkt mij geen moeilijk klusje. Even laten spuiten nog. Succes ermee!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Leuk, een Baccara :D

Als je zelf niet heel handig bent, zou ik proberen om hem APK-gekeurd mee te nemen. Dat bespaart je zelf onverwachte kapotte onderdelen. Bovendien loopt hij dan zeker weten. Het blok is eigenlijk onverwoestbaar, als er met de kop iets misgaat, komt de oorzaak meestal van buiten (kapotte koelvloeistofslangen) Informeer anders bij een Vakgarage oid in de buurt wat zij rekenen voor een kop vlakken en monteren.

De vraagprijs is best netjes, jammer van die deuken. Een motorkap kost nieuw (auto-onderdelen.com) +/- 70 euro. Het dak is lastiger. Dat wordt lassen. En er zal gespoten moeten worden, wat richting de 130 euro per plaatwerkdeel zal kosten.

Controleer ook de stuurbekrachtiging. Als hij al een tijd niet gelopen heeft zal dat moeilijker zijn, maar kijk of er oliesporen op de bodem en op het subframe zitten. Ze willen nog wel eens lekken. En dan blijf je bijvullen. Een nieuw stuurhuis kost 250 euro, wat op zich wel meevalt.

Voor dat geld zou ik zeker zo'n Baccara kopen. Het laatste wat ik weet was dat er in Nederland 82 op kenteken staan, waarvan er toen 1 op weg was naar de sloop. Nu dus nog maar 81 :( Ze zijn dus erg zeldzaam. En luxe, maar, alles wat er op zit kan kapot :wink:
Laat je weten of je hem koopt? Misschien makkelijk voor onderdelen :wink:

Succes!

Groeten, Martijn
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Een nieuwe dak op een 5 zetten is ongeveer 5 uur werk. tenminste bij die van mij :)
There will be plenty of time to rest when your dead
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mijn advies is niet doen !!!!!!!!!
je komt altijd meer tegen dan je in eerste instantie
ziet en denkt.
vooral dat geintje met dak en motorkap kan behoorlijk
in de papieren gaan lopen.
z`on kop repareren is het moeilijkste niet maar kan toch ook al behoorlijk geld gaan kosten.
denk aan nieuwe getande riem en spanrollen koppakking en nog het nodige kleine spul.
je moet wel erg verliefd zijn om dit wrak te kopen.
beter doorsparen voor een goede rijdende met apk.
zijn er heus nog wel wat van in nederland hoor.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Mark die auto word gefixt (apk) voor koop prijs van 750 euro dat is dus all in en dan zetten ze er ook wel denk ik een nieuwe distributie op :wink:

dan is deuken voor eigen geld.. (zon dak deuk kan toch wel worden gefixt??? terug drukken en dan van die plekjes heet maken
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Het doet me gewoon pijn in het hart om te zien hoe ze het dingetje zo neergepleurd hebben!!!!!
Ik zou hetzelfde doen als Martijn zegt, DOEN DOEN DOEN!!!!!
Stuurbekrachtiging heb ik niet, maar ben wel van plan het weer aan te schaffen...
Verder is die van mij ( met dank aan Alvani) motorisch in orde...
Het is gewoon een schitterend autootje!
Daarom zeg ik, je kunt er veel ellende mee beleven, maar dat weegt niet op tegen het plezier dat je ervan hebt als tie goed is!
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Heintjo schreef:Wel goed om 'm dus niet zonder APK te kopen, want als ik het zo hoor zou er nog wel meer aan kunnen mankeren dan de Cilinderkop alleen voordat ie door de APK komt. Zo speel ik toch lekker op safe en ben vast voor 'n zacht prijsje eigenaar van 'n Baccara :p
ZoŽn apk is absoluut geen garantie voor succes. Voor hetzelfde geld lappen ze Žm provisorisch op zodat hij door de apk komt, maar daarna zit jij wellicht alsnog met de brokken, en ga er maar niet van uit dat je garantie krijgt op die wagen.

Als ik jou was zou ik toch een plekje zoeken om Žm te stallen, 150 euro bieden voor dat ding, meenemen voor 175 en eens lekker op je gemak de wagen maken zoals jij Žm wilt hebben.

Succes in ieder geval. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo denk ik er ook over rudo
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Alla, 400 bieden MET apk :) is altijd makkelijker als je ondertussen nog kan rijden hé .
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Riël schreef:Alla, 400 bieden MET apk :) is altijd makkelijker als je ondertussen nog kan rijden hé .
Het probleem is dat het bedrijf al aangeeft dat ze er eigenlijk niets meer aan willen doen. Dat betekent twee dingen:
1) ze willen er van af, dus kun je volgens mij nog aardig wat van de prijs (zonder apk) aflullen.
2) als ze nu toch nog die kop moeten repareren etc. en voor een apk moeten zorgen zullen ze dat met veel tegenzin doen en dan is naar mijn idee de kans erg groot dat ze onder het motto "lange halen snel thuis" die wagen door de apk douwen zonder er echt serieus mee aan de slag te gaan. Want ze hebben al aangegeven dat ze daar eigenlijk geen trek in hebben.

Natuurlijk moeten ze Žm wel rijdbaar maken maar hoe lang hij dan blijft rijden is nog maar de vraag.

Let wel: ik zeg niet dat ze dat bij die garage op die manier doen, maar ik acht de kans wel aanwezig.
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Veel zinnige opmerkingen hier, veel goeie ideeen ook, maar wat is nou wijsheid :)
Een feitje:
De betreffende dealer is franse-oldtimer specialist, zoals misschien al is opgemerkt op de foto's. Om de baccara heen staan massa's gerestaureerde eenden, ds'en, visa's, r4's, 404's enzovoorts. Enkelen al teruggebracht naar concours staat, sommige bijna, maar natuurlijk ook te koop voor concours-prijzen (een eend van 7500 euro, auw!).
[offtopic]Ongeloofelijk: een Visa GTI met + 200 PK onder de motorkap, wauw[/offtopic]

Dus het is 'n dealer & liefhebber. Maar wat betekent het dan dat, als er nog 1 zielig renault 5'je baccara staat die "vergeten" lijkt te zijn. Heeft de dealer het opgegeven en zal hij 't met tegenzin opknappen, of zag hij er gewoon nog geen markt in? Is de dealer zo 'liefhebberig' dat 'ie 'm met liefde weer rijdend maakt? Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde Toyota dealer er niet eens aan zou beginnen.

Wat ik er precies van moet denken weet ik niet, misschien kunnen jullie er iets bij fantaseren.

Terugkomend op "auto zonder apk kopen voor 'n prikkie": Het blijft moeilijk voor me, ik weet niet hoeveel ik er kwijt aan ben om 'm rijdend te krijgen, bovendien mis ik alle expertise, dus ik kan totaal niet inschatten waar ik aan begin.

Daarnaast betekent een stal-ruimte huren en zelf opknappen: onkosten.
Rekensommetje: Ik heb gevonden dat een "gewone" garage in deze regio ongeveer 100 euro p/maand kost. Dan heb je een garage waar je niet in kan sleutelen, zonder gereedschap. Ik neem aan dat ik voor 'n maandje sleutelgarage vast meer dan 200 euro kwijt ben, uitgaande van max 1 maand sleutelen. Daarnaast moet er een nieuwe cilinderkop komen (50 euro van de sloop?) en moet ie gekeurd worden (kost dat?). Daarnaast het risico dat ik 'm alsnog niet door de keuring krijg en/of dat ik het uberhaupt niet gefixt krijg (dankzij overmoedige start?), of dat ik door prutswerk onderdelen naar de kl*te help (nog meer uitgaven).
Uiteindelijk kost dat dus ook geld & veel tijd. Bovendien loop ik het risico dat het wagentje niet rijdt. Dan lijkt het me niet meer dan redelijk om toch te kiezen voor 'n rijdende, apk gekeurde start. Het bedrag wat daarvoor gevraagd wordt (450 euro) is als je het zo bekijkt erg bescheiden.
Bovendien: problemen tegen het lijf lopen na de keuring/koop loop ik hoe dan ook. Of ik 'm nou voor 100, of 600 euro koop, een bijna kapotte koppakking die niet door de keuring wordt opgemerkt blijft een bijna kapotte koppakking en moet op den duur vervangen worden, op mijn kosten!

Maargoed, dit allemaal vooruit lopend op de zaak, want de beste dealer gaat het nu dus inventariseren na 3 maanden stilstand. Er blijft altijd de mogelijkheid dat hij nu terugkrabbelt en zegt.. "Met APK voor 1200 euro, want er is nog meer aan de hand"... hij is uiteindelijk de verkoper en kan dat bijstellen zo vaak als hij wil, zo lang ik nog geen beloftes heb van hem. Hoe het zit hoor ik volgende week, ik hoop dat het meevalt :)

@Martijn*baccara*: 81 stuks is niet veel, aardig exclusief wagentje! Je weet me wel lekker te maken he? :wink: (hebbe hebbe!)
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Iets anders... de deuken in Motorkap & Dak..
Aan de ene kant heel erg jammer.. aan de andere kant ben ik er niet door geschokt. Het ziet er op de foto's wellicht iets erger uit dan het is, want er is geen tikkie lakschade door ontstaan, wat genoemd wordt (een paar flinke klappen) doet voor 'n groot gedeelte al wonderen. Helemaal strak zal het niet meer worden, maar het zal me niet tegenhouden. Ik kan ik de toekomst altijd nog besluiten er 'n nieuwe kap & dak op te zetten, eventueel met een spuitbeurtje, want dat kan op zich al geen kwaad (zie de close-up van bumper/kenteken). Het is volgens mij toch al een dermate exotische kleur (bruin metallic uit '89), dat een paar plekjes bijstippen waarschijnlijk niet van toepassing is. Kan ik gelijk de kleine roestplekjes en andere schade wegwerken. Maar, dat is niet belangrijk voor het rijden en kan in principe op iets langere termijn ook nog gedaan worden. Ik besluit wel of ik dat doe aan de hand van een paar maanden rijden.
Als je eens wist wat voor R5'jes ik tot nu toe al bekeken heb, ziet deze er in verhouding piccobello uit :D (Heel ernstig wat sommige mensen met hun auto doen zeg.. :evil: )
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Heintjo schreef:@Martijn*baccara*: 81 stuks is niet veel, aardig exclusief wagentje! Je weet me wel lekker te maken he? :wink: (hebbe hebbe!)
:D :wink:

Maar laat je er niet door gek maken he! :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar je zou ook nog wat geduld kunnen hebben en verders zoeken naar een wat nettere. Ik weet dat ze niet veel voorkomen, maar heb er de laatste maanden toch een paar voorbij zien komen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Leuke auto voor mijn vriendin wel... zou je besluiten 't niet te doen, pm me effe :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Rudo schreef:Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar je zou ook nog wat geduld kunnen hebben en verders zoeken naar een wat nettere. Ik weet dat ze niet veel voorkomen, maar heb er de laatste maanden toch een paar voorbij zien komen.
Iedere dag :D

Je moet er wel tegen kunnen dat je wat probleempjes tegenkomt. Niets is vervelender dan een auto die het niet doet als je hem nodig hebt. Dan helpt het niets dat het een Baccara is.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Heintjo
Berichten: 96
Lid geworden op: di 22 jul 2003 12:29
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef: Je moet er wel tegen kunnen dat je wat probleempjes tegenkomt. Niets is vervelender dan een auto die het niet doet als je hem nodig hebt. Dan helpt het niets dat het een Baccara is.
Begrijp ik, maar daar bereid ik me ook op voor. Ik had zowieso niets anders in gedachte dan een goedkoop barrel van een R5 kopen om een tijdje lol aan te beleven. M'n budget is daarom ook bewust laag, want het moet ook financieel leuk blijven. Ik heb nu dan zo ongeveer altijd de beschikking over de auto van m'n vriendin, dus rijden kan ik.. en eigenlijk heb ik die R5 ook helemaal niet nodig :D (ik werk vanaf huis :) )
Ik zie het dus als 'n leuke hobby. Klein beginnen en als de vonk echt overslaat ga ik misschien later nog eens wat meer geld spenderen, maar het maakt het alleen maar leuker om gelijk met iets aparts te beginnen (en niet een gewone Campus ofzo), de exclusieviteit die daarbij hoort maakt het als hobby des te spannender, want dan moet je nog goed zoeken ook :) Beetje moeite hoort er bij als je voor 'n prikkie vooraan wil staan toch?
Plaats reactie