Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Anonymous

Hallo gasten,

Ik zie weleens auto's die zeg maar een twee kleuren lak hebben. Als je vanuit een bepaalde hoek naar die auto kijkt zie je bijvoorbeeld een groene auto met paarse spiegels enzo...en als je dan vanaf de andere kant kijkt zie je het were andersom heel vreemd...
Weet iemand toevallig waar je die verf kunt krijgen? Of hoe die verf heet?
Zj*rZ

Hoi,

In het Engels noem je dit een Flippaint. Kost ongeveer FL.2500,- per Liter!!!! Ik denk dat er op een GTT +/- 3.5 liter gaat (correct me if i'm wrong).
Wel Super gaaf maar TERING duur dus!

Groeten!
Menno

Volgens mij is er een Nissan Micra die 't standaard heeft. Groen/paars/bruin. Als 't standaard op zo'n auto zit, moet een nissandealer met eigen schade/spuit afdeling je er meer over kunnen vertellen.

ps. excuses voor 't overmatig gebruik van vieze woorden :smile:
rev it like a rental
Anonymous

Hahaha vieze woorden...:wink:

Maaruh waarom is alles wat ik mooi vind zo duur?..:sad:
Menno

kan me niet voorstellen dat 't bij zo'n konijnenhok ook zo extreem duur is.
rev it like a rental
Zj*rZ

On 2001-08-14 11:50, Menno wrote:
Volgens mij is er een Nissan Micra die 't standaard heeft. Groen/paars/bruin. Als 't standaard op zo'n auto zit, moet een nissandealer met eigen schade/spuit afdeling je er meer over kunnen vertellen.

ps. excuses voor 't overmatig gebruik van vieze woorden :smile:
:smile: :smile: TSJA, moet dat nu weer zo raar :smile: :smile:
Menno

?
rev it like a rental
Rudo

Hé jongens, een beetje meer eerbied voor Nixan, het blijft wel familie! :lol::lol:
Anonymous

Het merk glasurit heeft deze verf,in verschillende "fantasy colours" zoals phyton,libelle vulcano en nog een paar.
de liter kost rond de 1000 piekies.
Om het juiste efect te krijgen,moet eerst de auto zwart gespoten worden,dan de lak en dan de blanke lak,dus een 3 lagen systeem.
Het merk Standox heeft hem ook,ook ongeveer dezelfde prijs,maar is alleen waterdragend.(beter voor milieu).
Glasurit heeft het zowel op waterbasis als op thinner basis.
Het is vrij duur maar wel zeer exclusief.
Alfa romeo heeft ook iets dergelijks,maar dit is dus alleen parelmoer met flipflop effect,kosten ongeveer 300 per liter.
goedkoper maar minder exclusief
Anonymous

Kost 1500 piek per liter en je bent 2 liter nodig voor een 5
Groeten,
Jeroen
Anonymous

Die van alfa is misschine minder exclusief maar wel errug mooi met die parelmoer

300,- per liter zei je ?
turbo5

maar wel ergggg afgezaagt!
Heino

mijn neefje heeft zijn clio 16v ook zo gespoten,je kunt nu niet zeggen wat voor kleur hij heeft,(zwart,groen,rood,geel,blauw)
hij heeft zelf een autoschade hestel bedrijf en de verf komt uit america
wel errug mooi.
Anonymous

He Heino,

KAn die neef van je dit niet voro een mooi prijsje voor mij doen dan ook?..:smile:
Geen idee wat die verf kost hoor, maar zou je een keer voro me kunnen informeren bij je neef?
Zj*rZ

On 2001-08-14 12:32, Menno wrote:
?
Was ook een grappie, snappie :smile:
Heino

yo zal hem even vragen
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Het lijkt wel heel apart zo'n kleur. Hier in Gramsbergen staat een megane 2.0 met zo'n kleur (Paars, groen en zwart). Het lijkt wel olie.

Lijkt echt supermooi.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

baggerlelijk al die kleurtjes olieshit .
hihi succes met het leegen van de spaarpot .
maar mijn eigenlijke vraag : hoe zit het met een schade ? zie je dan heel erug goed dat er daar ( na het herstel van de schade ) anders is gespoten dus zeg maar efectverschil
Menno

Zou wel geinig zijn: al die plekken die in een volstrekt andere kleur staan te schreeuwen:

"Joehoe, hier heeft schade gezeten hoor!!!"

:lol:
rev it like a rental
Visscher
Contacteer:

hmmz Zo heb ik mn auto ook gespoten, vorige week, Als ie in de zon staat zie je er 3 kleuren in: donker blauw, paars en groen.

Maar dit noemen ze (De spuiters op mn vaders bedrijf) Gewoon Parelmoer!!!

Is ook niet zo heel duur hoor 150 / 200.- Per litter.
Maar voor een hele auto (R 19) heb je totaal wel zeker 5 liter nodig (inlc. Blanke lak)

Grtzzz Paul
Laatst gewijzigd door Visscher op za 18 aug 2001 8:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Heino

Heb mijn neefje net gevraagd, verf kost meer dan 1000 piek per liter ,dus hele auto strak maken en spuiten kost pak'm beet 7 rooien
veel succes
jetab
Contacteer:

FF terug komen op dit onderwerp.

Ben vandaag naar CRASH BENELUX 2002 geweest. Dit is een beurs voor schade/spuit/herstel werk. Ik heb hier verschillende fabrikanten van lak gesproken en de soorten lak gezien.

Parelmoer lak is al langer bekend, dit is (vind ik) een leuk effectje maar niet veel speciaals... net metalic achtig maar toch net iets anders.

MAAR! die speciale lakken (iedereen noemt ze anders) is ECHT HEFTIG!!! Er stond daar een kever (Kei opgefokt ding) die was met een gave lak gespoten! Blauw en Goud en Groen en Rood echt alle kleuren van de regenboog!!!!

De kosten.... tja dat willen we niet weten.... veel te veel.... misschien dat over een jaartje of wat de lak wat minder kost....

Heb bij RM (=lak fabrikant) wat uitleg gehad (RM wordt bij ons gebruikt) Zij hebben 11 van deze effect lakken. Bij 9 is het effect echt mooi en hoef je de auto maar 1x te spuiten bij die 2 anderen is er 1 die ook mooi is maar die andere (dus 1 van de 11) DIE IS ECHT SUPER GAAF!!! Je raad het wel deze twee kosten nog net iets meer want je moet van te voren de auto in een andere kleur spuiten en dan dit grei eroverheen spuiten.

Als je later schade hebt dan zie je er niets meer van als je gewoon hetzelfde merk lak weer gebruikt.

p.s. ik baal er van dat ik geen fototoestel mee had.... nu kan ik jullie niet laten zien hoe gaaf het was! Hard sparen en ff navraag doen of ik geen korting kan krijgen....
jetab
Contacteer:

On 2001-08-14 11:45, ZjorZ
wrote:
Hoi,

In het Engels noem je dit een Flippaint. Kost ongeveer FL.2500,- per Liter!!!! Ik denk dat er op een GTT +/- 3.5 liter gaat (correct me if i'm wrong).
Wel Super gaaf maar t@ring duur dus!

Groeten!
Fl. 2500,- is beetje overdreven! En buitenkant gtt is 1,5 a 2 liter nodig, binnenkant erbij nog eens 1,5 a 2 liter... Maar met zo'n speciale lak doe je de binnenkant gewoon zilver of goud of zo, scheelt toch geld en net zo mooi.
jetab
Contacteer:

Ohhh, dan nog iets. stel auto spuiten kost 2 liter. Dan heb je geen 2 liter van die dure knoei nodig maar iets minder omdat je het namelijk iets mengt met andere kleuren en verdunner en zo.... dus zeg maar 80% van die 2 liter is die dure toelie..... Blijft nog kei duur... Maar ik denk toch dat er dadelijk een renault 5 gtt rond rijd met zo'n effect. Die van mij moet tenslotte nog steeds gespoten worden!

Maar ben ff het dorp in, ff zoeken of er eurocenten op straat liggen! :lol: :lol:
Plaats reactie