- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Enig idee of dat zomaar kan (ik bedoel met steekassen, startmotor, dynamo etc)?
Zijn er valkuilen?
Het gaat mij hierbij om de (vergrote) betrouwbaarheid voor dagelijks gebruik.
Zijn er valkuilen?
Het gaat mij hierbij om de (vergrote) betrouwbaarheid voor dagelijks gebruik.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
ehm... kan je niet gewoon de kop van de GTL overzetten en de uitlaat? rest kan je laten zitten dacht ik..... (onderblok, bak, etc... )
yep, geen probleem.
Als je echt lui bent, weinig vermogen geen probleem vindt, maar lekker veel koppel onderin wel prettig vindt,
kan je natuurlijk ook gewoon alle turbo- en slangenrommel van een GT afslopen, en er vervolgens een standaard carburateur en uitlaat op zetten.
Als je echt lui bent, weinig vermogen geen probleem vindt, maar lekker veel koppel onderin wel prettig vindt,
kan je natuurlijk ook gewoon alle turbo- en slangenrommel van een GT afslopen, en er vervolgens een standaard carburateur en uitlaat op zetten.
rev it like a rental
- Bas
- Bestuurslid
Ah bedankt!
-----------------
Of een computer kan denken is net zo irrelevant als of een onderzeeer kan zwemmen...
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/renault5/idx.php" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/renault5/idx.php</A><!-- BBCode End --> ...
-----------------
Of een computer kan denken is net zo irrelevant als of een onderzeeer kan zwemmen...
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/renault5/idx.php" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/renault5/idx.php</A><!-- BBCode End --> ...
Laatst gewijzigd door Bas op ma 13 aug 2001 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
On 2001-08-13 22:53, Menno wrote:
yep, geen probleem.

ff zegt de man.
is dat niet dat ding wat altijd vastgerot zit?
is dat niet dat ding wat altijd vastgerot zit?

Nee, dat oogje waarmee de stang van de drukcapsule om de hefboom van de waste gate zit is altijd wel gangbaar, dat beweegt namelijk ook als je 'm gebruikt. 't is een soort scharnierpunt, zeg maar. Weet alleen niet in hoevere ie onder 't hitte schild zit.
rev it like a rental
- Bas
- Bestuurslid
Misschien de witte Chris.
Als Mirjam in Apeldoorn (=niet zeker) gaat werken heeft ze een betrouwebare auto nodig. Kan de turbo op de plank.
Als Mirjam in Apeldoorn (=niet zeker) gaat werken heeft ze een betrouwebare auto nodig. Kan de turbo op de plank.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in, eeehhmm, Zwolle <---> Appeldoorn, Appeldoorn <---> Zwolle, je zou er bijna een diesel blokje in kunnen gaan hangen! 
Ik heb al eens eerder een 5 GTD met een complete turbo opbouw gezien, die man had er gewoon een spoilerset om heen gehangen, gaaf, zuinig en betrouwbaar.
Ik heb al eens eerder een 5 GTD met een complete turbo opbouw gezien, die man had er gewoon een spoilerset om heen gehangen, gaaf, zuinig en betrouwbaar.

Chris, er is volgens mij niets mis met een dieseltje, alleen moet ie er dan naar mijn idee niet als een GTT of Turbo 1/2 uitzien!
Als ik bijvoorbeeld een dikke 205 zie staan en die wordt vervolgens gestart waarna er dieselwalmen uit de uitlaat komen en waarna hij pruttelend wegrijdt dan kan ik een (schater-)lach niet onderdrukken.
Andersom is leuker: het woordje "diesel" op de achterklep en dan een GTT blok erin:lol:
Als ik bijvoorbeeld een dikke 205 zie staan en die wordt vervolgens gestart waarna er dieselwalmen uit de uitlaat komen en waarna hij pruttelend wegrijdt dan kan ik een (schater-)lach niet onderdrukken.
Andersom is leuker: het woordje "diesel" op de achterklep en dan een GTT blok erin:lol:
- Bas
- Bestuurslid

Menno, ik kan niet zo warmlopen voor LPG. Mijn 25 had het moeilijk in de winter met starten en vooral lopen, voordat ie warm was. Nu ben ik geen LPG goeroe, maar dat ge* heb ik dus niet echt zin in. Tenzij jij mij een goede technische oplossing aan de hand kan doen?
Naar mijn idee: diesel = betrouwbaar; LPG = niet betrouwbaar (sorry if that hurt your feelings
Dit is wel mijn ervaring tot nu toe. Ik moet wel zeggen dat ik er over denk om als volgende leasebak een 307 1.6 16v op LPG te gaan leasen....
- Bas
- Bestuurslid
Chris,
Diesel ombouwen is veel meer werk volgens mij, hoewel ik liever voor diesel ga als LPG..... Geloof ik....
Diesel ombouwen is veel meer werk volgens mij, hoewel ik liever voor diesel ga als LPG..... Geloof ik....
- Bas
- Bestuurslid
Menno, is een LPG auto zo af te stellen dat ie mij 's winters niet laat staan en niet loopt te kokhalzen bij -10?
Dan maakt het mij niet uit namelijk. Ik vind alleen dat er zoveel bij komt kijken voordat je auto op LPG loopt. Een diesel is lekker kaal.
Lekker kaal=weinig dat kapot kan gaan.
Let wel, mijn vriendin moet er mee gaan rijden.
Dan maakt het mij niet uit namelijk. Ik vind alleen dat er zoveel bij komt kijken voordat je auto op LPG loopt. Een diesel is lekker kaal.
Lekker kaal=weinig dat kapot kan gaan.
Let wel, mijn vriendin moet er mee gaan rijden.
Ik heb afgelopen maand "gehad" een BMW 318I uit 1999 op LPG dat reed om te :-*.
En een 525 TDS dat was
Mijn ervaring met LPG auto's is dat ze vaak stotteren, toerental danst, koppakking problemen, en veel te veel andere kleine problemen.
Diesel start altijd, weinig problemen ----> 400.000km.
( R21 Turbo niet meegerekend
)
En een 525 TDS dat was

Mijn ervaring met LPG auto's is dat ze vaak stotteren, toerental danst, koppakking problemen, en veel te veel andere kleine problemen.
Diesel start altijd, weinig problemen ----> 400.000km.
( R21 Turbo niet meegerekend
Een moderne LPG auto start toch op benzine. En LPG gaat in de winter tenminste niet vlokken !!!!!
(Lada Samara LPG 375.000 > zonder noemenswaardige problemen)
(Lada Samara LPG 375.000 > zonder noemenswaardige problemen)
Laatst gewijzigd door Arjen op di 14 aug 2001 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hier in het noorden zijn zo slim om diesels alleen te gebruiken voor de bussen. Wij hebben dus geen toevoegingen nodig. Maar ja, wij kunnen hier de prestaties van benzine en LPG motoren nog optimaal benutten. Jullie mogen achter elkaar in de file staan en dan lekker de dampen inademen van alweer zo'n mooie Golf TDI (Trekker Diesel Ingebouwd). Dat wil ook wel met een "dieseltje".

Ik zie dat je berichtje hebt aangepast met een Samara voorbeeld?
Weet je wel dat als een Lada Samara de 100.000km heeft bereikt de Kilometerteller door blijft tikken/rollen?
Ik ruilde laatst een Volvo 740 in met 580.000km op de teller was ook starten en lopen, maar wel wat kosten gehad, logisch overigens.
Tja, een turbodiesel trekt natuurlijk beter dan een non-turbo benzine auto, dat snapt een kind van 4. Maar over de vergelijking met een turbo-benzine auto hoor je nooit iemand, heel raar.
Ik zou me eerlijk gezegd wel schamen in zo'n VW diesel. Ik ben absoluut geen milieu freak, maar wat die dingen aan roet uitkotsen, vind ik echt asociaal. Daar rij je toch niet voor je plezier achter? Ik krijg dan echt last van m'n luchtwegen.
Ik zou me eerlijk gezegd wel schamen in zo'n VW diesel. Ik ben absoluut geen milieu freak, maar wat die dingen aan roet uitkotsen, vind ik echt asociaal. Daar rij je toch niet voor je plezier achter? Ik krijg dan echt last van m'n luchtwegen.
rev it like a rental