Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Enig idee of dat zomaar kan (ik bedoel met steekassen, startmotor, dynamo etc)?

Zijn er valkuilen?
Het gaat mij hierbij om de (vergrote) betrouwbaarheid voor dagelijks gebruik.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

ehm... kan je niet gewoon de kop van de GTL overzetten en de uitlaat? rest kan je laten zitten dacht ik..... (onderblok, bak, etc... )
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

yep, geen probleem.

Als je echt lui bent, weinig vermogen geen probleem vindt, maar lekker veel koppel onderin wel prettig vindt,
kan je natuurlijk ook gewoon alle turbo- en slangenrommel van een GT afslopen, en er vervolgens een standaard carburateur en uitlaat op zetten.
rev it like a rental
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Ah bedankt!
-----------------
Of een computer kan denken is net zo irrelevant als of een onderzeeer kan zwemmen...
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/renault5/idx.php" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/renault5/idx.php</A><!-- BBCode End --> ...
Laatst gewijzigd door Bas op ma 13 aug 2001 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

On 2001-08-13 22:53, Menno wrote:
yep, geen probleem.

Als je echt lui bent, weinig vermogen geen probleem vindt, maar lekker veel koppel onderin wel prettig vindt,
kan je natuurlijk ook gewoon alle turbo- en slangenrommel van een GT afslopen, en er vervolgens een standaard carburateur en uitlaat op zetten.
:smile: ja uiteraard ja... ok, misschien had ik het er even bij moeten zetten, maar ik bedoelde dat hij bak en steekassen enzo niet weg hoefde te halen....
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

oh, was geen commentaar op jou hoor, Tijn, we waren gewoon tegelijkertijd 't zelfde verhaal aan 't typen
rev it like a rental
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Als je eens wilt weten of je 't rijden acceptabel zou vinden, moet je gewoon ff 't stangetje van je waste-gate loshalen. je rijdt dan zonder turbodruk.
rev it like a rental
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

ff zegt de man.

is dat niet dat ding wat altijd vastgerot zit? :grin:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Eeeh, Bas, even een vraag van een leek op techniek gebied, ga je de zwarte of de witte ombouwen naar een 1.4? (Pure interesse!>-)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Nee, dat oogje waarmee de stang van de drukcapsule om de hefboom van de waste gate zit is altijd wel gangbaar, dat beweegt namelijk ook als je 'm gebruikt. 't is een soort scharnierpunt, zeg maar. Weet alleen niet in hoevere ie onder 't hitte schild zit.
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Waarom is een turbo voor jou/jullie niet betrouwbaar voor dagelijks gebruik?

Ik heb de 5 een aantal jaren als dagelijkse auto gereden, no problem!
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Misschien de witte Chris.
Als Mirjam in Apeldoorn (=niet zeker) gaat werken heeft ze een betrouwebare auto nodig. Kan de turbo op de plank.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Daar heb je inderdaad wel gelijk in, eeehhmm, Zwolle <---> Appeldoorn, Appeldoorn <---> Zwolle, je zou er bijna een diesel blokje in kunnen gaan hangen! :wink:

Ik heb al eens eerder een 5 GTD met een complete turbo opbouw gezien, die man had er gewoon een spoilerset om heen gehangen, gaaf, zuinig en betrouwbaar. :smile:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Wil je niet van de vieze dingen zeggen, Chris, bah

LPG is natuurlijk wel lonend voor die rit :smile:
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

:smile:

Wat is er mis met zo'n superzuinige, altijd starttende, goed rokende R5 GTD dan? :smile:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Diesel stinkt
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

:lol:

Wat vind jij dan van de "LPG-Bloemkolenlucht"? :smile:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Chris, er is volgens mij niets mis met een dieseltje, alleen moet ie er dan naar mijn idee niet als een GTT of Turbo 1/2 uitzien!
Als ik bijvoorbeeld een dikke 205 zie staan en die wordt vervolgens gestart waarna er dieselwalmen uit de uitlaat komen en waarna hij pruttelend wegrijdt dan kan ik een (schater-)lach niet onderdrukken.

Andersom is leuker: het woordje "diesel" op de achterklep en dan een GTT blok erin:lol:
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

:smile:

Menno, ik kan niet zo warmlopen voor LPG. Mijn 25 had het moeilijk in de winter met starten en vooral lopen, voordat ie warm was. Nu ben ik geen LPG goeroe, maar dat ge* heb ik dus niet echt zin in. Tenzij jij mij een goede technische oplossing aan de hand kan doen? :wink:

Naar mijn idee: diesel = betrouwbaar; LPG = niet betrouwbaar (sorry if that hurt your feelings :wink: )

Dit is wel mijn ervaring tot nu toe. Ik moet wel zeggen dat ik er over denk om als volgende leasebak een 307 1.6 16v op LPG te gaan leasen....
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Chris,

Diesel ombouwen is veel meer werk volgens mij, hoewel ik liever voor diesel ga als LPG..... Geloof ik....
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Vanmiddag ff LPG getankt voor 63,4 cent per liter. En jullie gaan voor diesel ? (sloom, stinken, vieze klauwen bij het tanken, lawaai, enz, enz)
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

diesel? kom nou het is geen tractor :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Rudeboy, ik vind ook niet dat er wat mis is met een Diesel, integendeel, Ik ben het wel met Bas eens dat de betrouwbaarheid van een diesel auto hoger is.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Jongens, hou eens ff op over die diesels, we zijn hier toch autoliefhebbers?
rev it like a rental
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Menno, is een LPG auto zo af te stellen dat ie mij 's winters niet laat staan en niet loopt te kokhalzen bij -10?

Dan maakt het mij niet uit namelijk. Ik vind alleen dat er zoveel bij komt kijken voordat je auto op LPG loopt. Een diesel is lekker kaal.

Lekker kaal=weinig dat kapot kan gaan.

Let wel, mijn vriendin moet er mee gaan rijden.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik heb afgelopen maand "gehad" een BMW 318I uit 1999 op LPG dat reed om te :-*.

En een 525 TDS dat was :smile:

Mijn ervaring met LPG auto's is dat ze vaak stotteren, toerental danst, koppakking problemen, en veel te veel andere kleine problemen.

Diesel start altijd, weinig problemen ----> 400.000km.

( R21 Turbo niet meegerekend :wink: )
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Een moderne LPG auto start toch op benzine. En LPG gaat in de winter tenminste niet vlokken !!!!!
(Lada Samara LPG 375.000 > zonder noemenswaardige problemen)
Laatst gewijzigd door Arjen op di 14 aug 2001 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Klopt een LPG auto start op benzine.

Voor dat vlokken hebben ze hier in de Randstad speciale toevoegingen voor in de winter. :wink:
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Wij hier in het noorden zijn zo slim om diesels alleen te gebruiken voor de bussen. Wij hebben dus geen toevoegingen nodig. Maar ja, wij kunnen hier de prestaties van benzine en LPG motoren nog optimaal benutten. Jullie mogen achter elkaar in de file staan en dan lekker de dampen inademen van alweer zo'n mooie Golf TDI (Trekker Diesel Ingebouwd). Dat wil ook wel met een "dieseltje".
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

:lol:

Dat filerijden heb je wel gelijk in! :smile:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Maar ach, ik zou me niet schamen in een mooie 150PK TDI, :smile:
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik ook niet,wanneer ik de standaard bijgeleverde kartonnen zak over mijn harses zou doen !
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

:lol:

Ik zie dat je berichtje hebt aangepast met een Samara voorbeeld?

Weet je wel dat als een Lada Samara de 100.000km heeft bereikt de Kilometerteller door blijft tikken/rollen?

Ik ruilde laatst een Volvo 740 in met 580.000km op de teller was ook starten en lopen, maar wel wat kosten gehad, logisch overigens.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Een gloedjenieuwe Laguna diesel, daar spuug ik niet op!!!!:grin::grin::grin:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Tja, een turbodiesel trekt natuurlijk beter dan een non-turbo benzine auto, dat snapt een kind van 4. Maar over de vergelijking met een turbo-benzine auto hoor je nooit iemand, heel raar.

Ik zou me eerlijk gezegd wel schamen in zo'n VW diesel. Ik ben absoluut geen milieu freak, maar wat die dingen aan roet uitkotsen, vind ik echt asociaal. Daar rij je toch niet voor je plezier achter? Ik krijg dan echt last van m'n luchtwegen.
rev it like a rental
Plaats reactie