Met excuses voor het lange onderwerp.
Ik heb voor het eerst weer in het donker gereden met mijn Scénic na de aanrijding waarbij er één koplamp vervangen is. De andere is ongemoeid gelaten.
Nou was die weg totaal onverlicht en ik reed tussen de 60 en 80, maar ik had het idee dat de komlampen niet echt ver schenen, zelfs niet met de lampen op hun meest vooruitwijzende stand.
Maar goed, die ene koplamp is naar alle waarschijnlijkheid niet bijgesteld en ze staan gelijk afgesteld, dat heb ik gecontroleerd
Beeld ik me nou gewoon dingen in?
- Peter
[Scénic] Electrisch verstelbare lampen verkeerd afgesteld?
-
- Contacteer:
Ik denk dat je ff terug moet gaan en laten nakijken/opnieuw af laten stellen.
Wil je het zelf doen; ik weet niet of je je koplampen kan stellen met stelschroeven achterop het koplamphuis? Ga je daaraan draaien dan kan je lichtbeeld wel eens helemaal verkeerd uitkomen.
In dit geval kan je beter een garage met een licht apparaat de koplampen laten stellen, anders schijn je straks de mollen in de ogen of de kraaien uit de bomen..
Of Werkt je koplamphoogteregeling wel goed? Meestal is dat met vacuum geregeld; zitten de vacuum slangetjes niet verkeerd om? De bovenste en de onderste ff omdraaien en kijken of ie dan wel omhoog te richten is vanuit je stelknop op het dashboard..
Hoop dat je hier wat aan hebt...
Wil je het zelf doen; ik weet niet of je je koplampen kan stellen met stelschroeven achterop het koplamphuis? Ga je daaraan draaien dan kan je lichtbeeld wel eens helemaal verkeerd uitkomen.
In dit geval kan je beter een garage met een licht apparaat de koplampen laten stellen, anders schijn je straks de mollen in de ogen of de kraaien uit de bomen..

Of Werkt je koplamphoogteregeling wel goed? Meestal is dat met vacuum geregeld; zitten de vacuum slangetjes niet verkeerd om? De bovenste en de onderste ff omdraaien en kijken of ie dan wel omhoog te richten is vanuit je stelknop op het dashboard..
Hoop dat je hier wat aan hebt...
Renault, créateur de GTT !!!