Ik heb af en toe het probleem dat m'n willy niet start als ie warm is. Je hoort iets schakelen, ziet de lampjes op het dashboard dimmen maar de startmotor draait niet. Na een tijdje proberen of een uur wachten doet ie het gewoon weer. Ik heb al een andere startmotor gemonteerd (geen nieuwe) en een ander relais in het kastje onder de motorkap, maar hij doet het nog steeds. Heeft iemand misschien een idee??
Groet, Joep
Clio Williams, niet starten als ie goed warm is
-
Hai,
Ben geen superkenner, maar heb iets dergelijks gehad met een van mijn ex 16V's. Had te maken met het opname element .
Succes ermee
Ben geen superkenner, maar heb iets dergelijks gehad met een van mijn ex 16V's. Had te maken met het opname element .
Succes ermee
Hij 'klikt' wel? Probeer het eens met startkabels en een andere auto. Het lijkt erop alsof je startmotor teveel power trekt van je accu, die dat niet aankan.
Door de warmte zet er het 1 en ander uit in je startmotor. Daardoor krijg je meer wrijving en heb je dus meer kracht nodig om dat ding te laten draaien.
Succes!
Door de warmte zet er het 1 en ander uit in je startmotor. Daardoor krijg je meer wrijving en heb je dus meer kracht nodig om dat ding te laten draaien.
Succes!
maak ook je massakabel eens goed schoon (zodat ie weer optimaal geleid)...
klinkt raar ik weet het, maar heeft bij mij al meerdere malen voor uiteenlopende probs gezorgd.
klinkt raar ik weet het, maar heeft bij mij al meerdere malen voor uiteenlopende probs gezorgd.
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
Bovenstaande kun je eenvoudig controleren.Nielske schreef:maak ook je massakabel eens goed schoon (zodat ie weer optimaal geleid)...
Als hij niet start als ie warm is en hij start wel als je startkabels van een maatje probeert, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je massa.
(Je had de accu immers al vervangen.)
Uh.....Merijn schreef:Waar lees jij dat hij de accu al heeft vervangen?

Joep schreef:natuurlijk is de accu ook vervangen....

Uh, geen idee. Ben een beetje abuis denk ik, sollie.
Mijn accu was zo slecht laatst dat wanneer de fan 1 minuutje draaide terwijl de motor afstond, ik de auto al niet meer gestart kreeg. Alle lampjes brandden wel, maar bij starten hoorde ik alleen een klik, net zoals Joep die hoort.
Met startkabels starten en je weet het... 
Ik weet niet precies hoe een startmotor in elkaar zit, maar het lijkt mij dat wanneer iets warm wordt, onderdelen in de startmotor uitzetten en dus meer weerstand bieden. Dan heb je meer kracht van de accu nodig. Als je accu dan slecht is zal 'ie de startmotor dan niet kunnen ronddraaien als deze warm is. Het is maar een theorie, hoor. Het kan goed dat dit allemaal loos gel*l is.

Ik weet niet precies hoe een startmotor in elkaar zit, maar het lijkt mij dat wanneer iets warm wordt, onderdelen in de startmotor uitzetten en dus meer weerstand bieden. Dan heb je meer kracht van de accu nodig. Als je accu dan slecht is zal 'ie de startmotor dan niet kunnen ronddraaien als deze warm is. Het is maar een theorie, hoor. Het kan goed dat dit allemaal loos gel*l is.

denk niet dat t je accuklemmen zijn maar de massapunten aan t blok en carrJoep schreef:Bedankt voor de tips, zal vanavond accuklemmen eens goed schoonmaken en expirimenteren met startkabels.
Maar Peerke, welk opname-element bedoel je?
Ik heb hetzelfde gehad en wat het bij mij was was dat mijn startmotor aan het overlijden was, de onderdelen in de startmotor zetten uit waardoor ze geen contact meer maken en dat wel doen als je motor koel is, dus eigenlijk bijna hetzelfde verhaal als van Merijn.
Start ie eigenlijk wel als je hem aanduwd, zo ja dan is het bijna zeker dat het je startmotor is alleen is het dan wel toevallig dat die andere het ook niet doet.
Suc6
Start ie eigenlijk wel als je hem aanduwd, zo ja dan is het bijna zeker dat het je startmotor is alleen is het dan wel toevallig dat die andere het ook niet doet.
Suc6