[Clio16V]achterkant verlagen 30mm

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
PETJE
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 31 jan 2003 12:31
Locatie: Enschede(twente)

wie kan mij vertellen hoe ik de achterkant kan verlagen 30mm van een clio16v.
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Lucht uit je achterbanden laten lopen
geintje :lol:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

je moet je torsie veer stellen :wink:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

met dank aan riel:
Riël schreef:If it are just coils and springs, buy some lower ones. If you have torsion bars (like most 5's), here's the run down for the alteration of the rear, which is cheap and looks the dogs....

1. Jack the car up, rest chassis on axle stands and spray torsion bar ends with some WD40.

2. Remove wheels and the shock absorber lower mounting bolt.

3. Lever cap off the torsion bar and spray ends with more WD40.

4. Measure distance between the top and hub shoulder and the wheel arch lip.

5. You''''ll need to make a spacer (old piece of exhaust) a spare nut bolt and washer (10 mm high tensile).

6. Fit the spacer over the axle tube with the bolt/nut/washer on top. Tighten the nut against the washer.

7. Wind the nut to force the bolt away and draw the torsion bar out. If its a bit sticky give it a bang.

8. Once the bar starts to move get rid of the spacer.

9. With the measurement you took subtract the amount you want to lower ie 30mm. Lift the suspension arm up with the trolley jack to get the desired height.

10. When you''''ve got the right height, refit the bar. Start by tapping it in by hand.

11. Knock the bar in flush with an extension bar, dont mess the end up!

12. Refit cap and dampers.

13. Take beer from fridge and gulp down very fast (may result in a misfire!)

14. Drink more beer and stagger to bed.

15. In the morning going to work chuck it round every bend (making sure the back end is lowered enough. ie don''''t flip the car round)

[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/1.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/2.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/3.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/4.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/5.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/6.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/7.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/8.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/9.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/10.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/11.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/articles/i/lowering/12.jpg[/img]

Thanx to the rtoc site, where I grabbed this.
Enjoy :D
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

hoe verneuk je alles :(

NIET zo doen dus :wink:

Haal bij de dealer een torsietrekker, WD40 even een week van te voren en je kan te werk gaan zonder hamer en baco op je torsie te zetten....
Mrtn = Maarten
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

idd dat is veel beter maar als je dat niet hebt :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die sla je echt niet kapot hoor!! bovendien moet je hem er eigenlijk helemaal met je hand in kunnen duwen!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

patrick spreek me een saan op msn
ik heb net een week geleden mijn eigen clio verlaagt
en het is niet zo heel erg moeilijk :)
PETJE
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 31 jan 2003 12:31
Locatie: Enschede(twente)

is goed chirstian je hoor het van mij.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou nog niks gehoord hoor patrick
Plaats reactie