Motorkap gaat niet meer open

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Jimbo

Vandaag de motorkap vastgemaakt, dichtgeklapt.... en toen ging hij niet meer open. De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk met de kabel zitten ..... :(

Wie weet hoe ik de kap weer open kan krijgen? Er ligt nog geen motor in, dus via die kant kan ik aan de binnenkant komen. :)
Riël
Über-Spammer

Ja, het hendeltje weer naar achter trekken hé ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Riël schreef:Ja, het hendeltje weer naar achter trekken hé ...
Volgens mij is dat juist het probleem.
Riël
Über-Spammer

ja ik bedoel onder de auto kruipen en dan aan dat hendeltje trekken... zover was ik al :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Contacteer:

Je kan volgens mij alleen aan het hendeltje trekken als je de verwarming eruit haalt. Het hendeltje waar normaal de kabel aan vast zit zit in het parafan. Daar kan je alleen van binnenuit bij als je je dashboard en verwarming eruit haalt. Je kan dan met je hand door het grote ronde gat waar de ventilator onder zit.
Zo zit het bij mij al een tijdje (sinds ik mijn dash eruit heb), en volgens mij is er geen andere manier om er bij te komen...
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Ik heb effe net gekeken.
Je kan als je er een beetje bij kan aan de kabel aan het hendeltje van binnenuit trekken.

Als dit niet lukt kun je de plastik binnenbescherming die over het schutbord zit erafhalen en dan wat pielen(dus via de kant van je ruitenwisser proberen bij het slotje te komen) om hem om te zetten. Moet volgens mij lukken. Dan heb je een paar cm ruimte om de hendel om te zetten.
Volgens mij is dat de beste optie.

suc6 met het open maken.
Laat effe weten of het gelukt is :)
Jimbo

Okeeeeee, bedankt allemaal voor de tips...
Liep dus flink te klooien gisteren. Eerst breken twee boutjes van de motorkap af, druk de motorkap dicht en vervolgens krijg ik de motorkap niet open. Flink aan het hendeltje zitten schuiven..... (schuiven? ja schuiven !).

Toen onder het dashboard gevoeld of ik een kabel kon voelen, nog verder onder het dashboard gekropen en waar kijk ik tegen aan..... Juist een hendel waar je aan moet trekken .....

Stom stom stom, toch maar eens op zoek gaan naar een boekje waarin alle hendels en schakelaars worden besproken.

Alle begin is moeilijk. :lol:
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

laten we het gewoon op domme pech houden 8) :lol: :lol:

wel lachwekkend eigenlijk :p

stel je trouwens ook even voor in het wie=wie forum<-- clickable :)

Weten we gelijk wat voor boter er in het forum zit :)
8)
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Abel
Über-Spammer

Jimbo schreef:Okeeeeee, bedankt allemaal voor de tips...
Liep dus flink te klooien gisteren. Eerst breken twee boutjes van de motorkap af, druk de motorkap dicht en vervolgens krijg ik de motorkap niet open. Flink aan het hendeltje zitten schuiven..... (schuiven? ja schuiven !).

Toen onder het dashboard gevoeld of ik een kabel kon voelen, nog verder onder het dashboard gekropen en waar kijk ik tegen aan..... Juist een hendel waar je aan moet trekken .....

Stom stom stom, toch maar eens op zoek gaan naar een boekje waarin alle hendels en schakelaars worden besproken.

Alle begin is moeilijk. :lol:
Duss de choke heb je gevonden :)
Jimbo

Ik zat me al af te vragen waar ik aan zat te schuiven, was dus niet het licht ... :lol:
Benny_R

Heb ook al eens zoiets gehad... toen ik mun GTT voor de eerste dag had, was mun vader aan de choke aant kutten, maar ik wist niet dat die carretjes chokes hadden.

Bleef der toch zo'n irritant lampje branden op het dashboard! Ik bij kwikfit geweest, gelukkig zeiden die zonder te kijken "moet je bij de renault dealer zijn." Op de terugweg een vriend van me op gepikt. die zag gelijk aan dat tekentje dat het de choke was.

Achja ken gebeuren he! :lol:
Plaats reactie