chiptuning clio 16v standaard chip of laten afstellen
-
Ik heb mijn clio nu een tijdje en was toch opzoek naar een beetje extra vermogen. Ik had al enige verhalen op het forum gelezen over chiptuning van de clio en begreep eruit dat je auto toch wel beter gaat rijden.
Ik twijfel alleen tussen een "standaard" snelle chip of een compleet op jouw auto afgestelde chip. Ik kreeg te horen dat uit mijn motor(f7p devil eindpijp,williamsspruitstuk) +/- 15% (vond ik erg veel) extra vermogen gehaald kan worden. Dit komt dus neer op 20 pk. De kosten zullen ongeveer 500 euro zijn.
Nu weet ik dat je via iemand van het forum(ben de naam vergeten)een chip kan krijgen voor ik dacht +/- 150 euro. Die een extra vermogen geeft van ongeveer 5 pk.
Ik ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.
Ik twijfel alleen tussen een "standaard" snelle chip of een compleet op jouw auto afgestelde chip. Ik kreeg te horen dat uit mijn motor(f7p devil eindpijp,williamsspruitstuk) +/- 15% (vond ik erg veel) extra vermogen gehaald kan worden. Dit komt dus neer op 20 pk. De kosten zullen ongeveer 500 euro zijn.
Nu weet ik dat je via iemand van het forum(ben de naam vergeten)een chip kan krijgen voor ik dacht +/- 150 euro. Die een extra vermogen geeft van ongeveer 5 pk.
Ik ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.
-
maar denken jullie dat het te merken is of dat je menno's chip neemt of een chip helemaal laat afstellen (m.b.v. vermogensbank enz). En of dat het prijsverschil waard is.
-
heeft iemand ervaring met het chiptunen bij speedcentre geldermalsen?. Wat leverde dit op en wat waren de kosten?
-
Verschil misschien een heeeeel klein beetje, maar is het prijsverschil wat mij betreft niet waard.Erik de Bruijn schreef:maar denken jullie dat het te merken is of dat je menno's chip neemt of een chip helemaal laat afstellen (m.b.v. vermogensbank enz). En of dat het prijsverschil waard is.
-
ik heb al wel een devil eindpijp en middenpijp, williams spruitstuk en een KN luchtfilter. Kan ik hem dan wel beter laten afstellen
-
niet echt, keb ook al dat spul erop zitten, maar dat maakt voor de chip niet zoveel verschil uit.Merijn schreef:Money vs. power...
Als je het op die manier bekijkt is het een slechte deal om je chip niet bij Menno te halen.
Wellicht dat Menno hier zelf nog reageert om het uit te leggen?!
-
- Contacteer:
tuurlijk maakt dat uit
die chip is gecreerd op de prestaties van een normale motor
bij de aanpassingen van een spruitstuk enz
wordt de flow verbeterd
dus moet de chip aangepast worden
voor ca 50 euro meer wordt dat gedaan bij :
garage de ringsleutel in hoogkarspel
zie :http://www.ringsleutel.nl
maar als je gewoon zonder poespas zelf ff het chippie om wilt zetten
(bij menno dus ecu's wisselen)
moet je gewoon naar menno gaan
hij levert echt geen bagger af
die chip is gecreerd op de prestaties van een normale motor
bij de aanpassingen van een spruitstuk enz
wordt de flow verbeterd
dus moet de chip aangepast worden
voor ca 50 euro meer wordt dat gedaan bij :
garage de ringsleutel in hoogkarspel
zie :http://www.ringsleutel.nl
maar als je gewoon zonder poespas zelf ff het chippie om wilt zetten
(bij menno dus ecu's wisselen)
moet je gewoon naar menno gaan
hij levert echt geen bagger af
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
aha, bedankt Sven
. Ik heb net naar speedcentre geldermalsen een mailtje gestuurd met wat vraagjes
.
Maar jij hebt ook goede ervaringen met ringsleutel? , zou ik deze man ook nog even een mailtje sturen

.
Maar jij hebt ook goede ervaringen met ringsleutel? , zou ik deze man ook nog even een mailtje sturen
-
Was net even aan het rijden. Effe lekker optrekken keek op mijn toerenteller en zag dat ik 7300 toeren reed.
Ik dacht dat de toerenteller erin sloeg bij 7000. Daarna nog even testen in zijn vrij en dan kom ik zelfs bijna bij de 8000 toeren. In zijn 1 weggetrokken en kom zeker over de 7500 toeren heen.
Op top rijd hij ook iets over de 230.(met compleet devilsysteem en williamsspruitstuk,(Chip?))
toen ik de auto kocht zat er een achterberg sticker op(die heb ik er af gehaald omdat ik dacht dat hij niet getuned was). Hoe kan je kijken of er een achterberg chippie inzit?
Ik dacht dat de toerenteller erin sloeg bij 7000. Daarna nog even testen in zijn vrij en dan kom ik zelfs bijna bij de 8000 toeren. In zijn 1 weggetrokken en kom zeker over de 7500 toeren heen.
Op top rijd hij ook iets over de 230.(met compleet devilsysteem en williamsspruitstuk,(Chip?))
toen ik de auto kocht zat er een achterberg sticker op(die heb ik er af gehaald omdat ik dacht dat hij niet getuned was). Hoe kan je kijken of er een achterberg chippie inzit?
ff de computer open schroeven, en kijken of er een standaard chip vast op de print zit, of een aangepaste chip, op een voetje.
Ik adviseer je overigens om op te passen, de toerentallen die je noemt zijn erg (te) hoog voor een Williams motor.
Ik adviseer je overigens om op te passen, de toerentallen die je noemt zijn erg (te) hoog voor een Williams motor.
rev it like a rental
Me baas heeft zijn mercedes laten chippen bij Ringsleutel, maar die rijdt nu slechter en langzamer!
Maar ja dan hebben we het over Mercedes
Maar ja dan hebben we het over Mercedes
hee Menno heb je inmiddels al een chippie voor me RSi
-
ringsleutel in hoogkarspel!?!?!
Dat i svoor mij 5 km verderop.
Tog maar es langsgaan
Dat i svoor mij 5 km verderop.

Tog maar es langsgaan
-
[quote="Thijs RSI"]hee Menno heb je inmiddels al een chippie voor me RSi[/quote
Chippie? RSi ? Kosten? Prestaties?
Chippie? RSi ? Kosten? Prestaties?
Skoda Octavia 1.8 20V Turbo
-
Vandaag even mijn computer open geschroefd om te kijken wat voor soort chip erin zit. Er zit een rood zwarte chip in, en er staat "POWERCHIP"op.
Heeft iemand enig idee of dat dit een standaar snelle chip is, of een chip die helemaal is afgesteld?
Heeft iemand enig idee of dat dit een standaar snelle chip is, of een chip die helemaal is afgesteld?
-
het kan niet zo zijn dat het een chip van achterberg is. Er zat namelijk een sticker achterop mijn auto van achterberg toen ik hem kocht.
Ik kan ongeveer 7600 toeren maken.
Ik kan ongeveer 7600 toeren maken.
-
Ik heb er nog een fotootje van. Iemand enig idee bij welke tuner deze chip vandaan komt? en zo ja is dit een gewone snelle chip of een afgestelde snelle chip?
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/31_pow ... 0erik2.jpg[/img]
-
Ik heb er nog een fotootje van. Iemand enig idee bij welke tuner deze chip vandaan komt? en zo ja is dit een gewone snelle chip of een afgestelde snelle chip?
Bij Rica in Wateringen ben je voor een clio 16v ongeveer 375 euro kwijt, en ze beschikken daar over een zeer nauwkeurige testbank.Erik de Bruijn schreef:Ik heb mijn clio nu een tijdje en was toch opzoek naar een beetje extra vermogen. Ik had al enige verhalen op het forum gelezen over chiptuning van de clio en begreep eruit dat je auto toch wel beter gaat rijden.
Ik kan wel eens vragen of ze niet speciaal voor de renault-tuningsclub een tuningszaterdag willen houden, zodat je voor een zacht prijsje in groepsverband je 16v kan laten testen op een Maha-bank, laten chippen en dan nog een keertje op de bank.
Op dit moment zijn ze bezig met het tunen van de nieuwste porsche voor racerij, deze moet meer dan 700 pk's gaan leveren.
hij gebruikt nog steeds de zwarte, tenzij je hem speciaal laat schrijven en dan doet ie er een wit stickertje op met een paar gegevens.ant1 schreef:ik heb ook een chip van achterberg maar het was gewoon een helemaal zwarte dus geen text.Het is nu wel 2 jaar geleden , dus ik weet niet wat hij nu gebruikt
-
Maar niemand heeft een idee of dat dit een standaard snelle chip is of dat hij afgestemd is op mijn motor.
Als het namelijk een standaard snelle chip is, wil ik hem denk ik vervangen door een chip die op mijn motorconfiguratie afgestemd wordt. Om nog wat extra vermogen eruit te halen
Als het namelijk een standaard snelle chip is, wil ik hem denk ik vervangen door een chip die op mijn motorconfiguratie afgestemd wordt. Om nog wat extra vermogen eruit te halen

-
ik heb nog even gezocht en heb denk ik gevonden waar die vandaan komt. Namelijk:
http://www.autotechnics.be/Dutch/Homedutch.html
Iemand bekend met dit bedrijf?
http://www.autotechnics.be/Dutch/Homedutch.html
Iemand bekend met dit bedrijf?
-
- Car: Renault Clio III RS
De chip die je op jou foto ziet is ereen die je niet kunt wissen dus ga er maar vanuit dat het een eprom met 'fabrieks' instellingen is.Ik zou voor de chip van achterberg gaan of voor de chip die hier op het forum wordt verkocht.Wel leuk die prijzen van powerchip voor een auto met 131 pk betaal je veel meer dan voor een auto met 130 pk beetje raar.
gr antoine
gr antoine
-
Ik heb even een mailjte gestuurd naar het bedrijf. Ben benieuwd of ik antwoord krijg.
Maar ik denk dat ze een standaard 16v op de testbank zetten en deze optimialiseren. Daarna wordt deze chip gebruikt voor elke 16v. Hij wordt dus denk ik niet voor elke 16v individueel afgesteld.
Maar ik denk dat ze een standaard 16v op de testbank zetten en deze optimialiseren. Daarna wordt deze chip gebruikt voor elke 16v. Hij wordt dus denk ik niet voor elke 16v individueel afgesteld.

Nu wil ik deze eruit hebben en de Clio ook chiptunen, voor een redelijke prijs. Het hoeft niet super goed, want zoveel meer vermogen haal ik toch niet uit mijn blok. En met die economychip eruit zal-ie toch al veel sneller worden. (wel minder zuinig

Zou dat makkelijk kunnen? die chip eruit en een andere erin? Ik heb een Clio uit '92.
Waar moet ik eigenlijk kijken?
Weet iemand toevallig het e-mail adres van Menno? Dan kan ik hem wel eens wat dingen vragen
Want dat klinkt wle interessant 150 euro.
Alvast bedankt,