Omdat mijn motor nog altijd zo rookt, en veel verbruikt, heb ik de compressie eens laten meten.
Eerst de waardes (in PSI): 50, 60, 60, 60.
Ik heb geen benul wat de waardes horen te zijn. Zouden ze te laag zijn, kan dit betekenen dat er olie langs de klepgeleiders kan komen?
Probleem is namelijk dat zogauw ik de turbo even gebruik, en ik ga aan 't stoplicht staan, begint ie enorm te roken. Een paar keer tot 3000 toeren in zijn vrij en 't roken is weer weg. Ik heb al een andere turbo erop!
Maar eerst even de goeie compressiewaardes weten en dan weer es verder kijken.
[5GTT] Waarde compressietest te laag?
heb je die meter wel in 't bougiegat gehad, of heb je alleen een toevallig voorbijwaaiend lentebriesje gemeten? Lijkt me godswonderplus dat er uberhaupt nog mee te rijden valt. Of de meter is dood, of je motor is volledig en geheelenal versleten.
rev it like a rental
Dan maar eens met een andere meter, maar is 't zo erg dan? Hij loopt nog als een tietje...Menno schreef:heb je die meter wel in 't bougiegat gehad, of heb je alleen een toevallig voorbijwaaiend lentebriesje gemeten? Lijkt me godswonderplus dat er uberhaupt nog mee te rijden valt. Of de meter is dood, of je motor is volledig en geheelenal versleten.
Klopt mijn gedachtengang dat als de compressieverhouding bij buitenlucht (1 bar) 1:7,9 is, dat ik dan een compressie van 7,9 bar moet meten?
14.7 psi = 1 bar, dus zou ik 116,13 psi moeten hebben?
14.7 psi = 1 bar, dus zou ik 116,13 psi moeten hebben?
-
Klopt aardig, maar vaak ligt de statische druk nog iets hoger dan de compressieverhouding. Dit heeft te maken met kleptiming e.d.
De druk zou dus ergens tussen de 8 en de 9 bar moeten liggen.
De 60psi (ongeveer 4 bar) is, zoals Menno al zei, veeeeeeels te laag.
Ik denk dat of je meter naar de klote is, of dat je teveel leklucht hebt gehad bij de meting.
Succes,
Robin
De 60psi (ongeveer 4 bar) is, zoals Menno al zei, veeeeeeels te laag.
Ik denk dat of je meter naar de klote is, of dat je teveel leklucht hebt gehad bij de meting.
Succes,
Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Ik ga eens ergens anders heen vandaag. Nou vraag ik me af, hoe kom ik er achter waar het probleem zit: bij de kop, of in de cilinders? Ik denk wel dat het het overmatig roken kan verklaren.
Zie je de speling tussen de zuigers en cilinders dan zo goed of wat?
van die kleptiming wordt 't alleen maar lager. Je meet een hogere einddruk omdat je geen isotherme compressie uitvoert.Blue Thunder schreef:Klopt aardig, maar vaak ligt de statische druk nog iets hoger dan de compressieverhouding. Dit heeft te maken met kleptiming e.d.
rev it like a rental
Nou, maar een meter gekocht, en nog eens gemeten (in bars nu), de waardes: 7,8,9,8. Dit ziet er toch al beter uit. Is het een groot verschil onderling eigenlijk of mag dat wel?