Na het halen van een set speakerkabels heb ik de auto thuis in de garage geparkeerd. Ik heb nu al een tijdje dat als ik een eind gereden hebt, de auto niet meer wil starten. Aandrukken wil wel. Ik hoor bij het omhalen van de sleutel ook het relais niet schakelen. Pas na ca. 45 min doet ie t soms weer. Toen ik de auto had geparkeerd heb ik t weer s geprobeerd maar hij starte weer niet.
Ik begon maar met het vervangen van de speakerkabels.
Bij het vervangen van mijn r5gtt speakerdraden in de voorportieren heb ik de rechter combistekker (bruin) losgehaald (zit achter het plastic naast de zekeringskast), omdat daar de originele speakerdraden aan zaten. Deze heb ik afgeknipt en dichtgewerkt met kroonsteentje en nieuwe dikke draden hiervoor getrokken om daar eens een leuke versterker achter te hangen (zie ICE topic). Toen de speakerkabels werkten heb ik de combistekker eens bekeken. Het bleek dat deze aardig gecorrodeerd was. Ik heb m de volle laag wd40 gegeven en toen weer aangesloten en wat blijkt. De auto starte weer..is dit toeval? of geeft deze voeding aan de zekeringskast i.o.d?