Wie kan mij helpen, of weet een bedrijf waar ik de achterkant van mijn 5 kan laten verlagen. Ik ben er namelijk gisteren bij Tijn achter gekomen dat mijn skirt set er toch niet af hoeft. Dus als iemand wat weet, dan hoor ik het graag.
the cannonbal man can
waar woont hij, en is hij in het bezit van een brug?
-
Advies van mij: Haal de skirtset of in ieder geval de achterste spatbordverbreder eraf, want die wordt altijd wel een beetje beschadigd met het eruit slaan van de torsiestaven. ZELFS bij de dealer (kan het weten want heb er gewerkt)
groeten canonballman
groeten canonballman
-
Ja,ik kan het (JIPPIE!)
Heb geen brug maar smeeeeeeerput (5m)
Ook slagtrekker is aanwezig.
Wel een eindje vandaan bij Harderwijk, nl. Hilvarenbeek bij Tilburg
Heb geen brug maar smeeeeeeerput (5m)
Ook slagtrekker is aanwezig.
Wel een eindje vandaan bij Harderwijk, nl. Hilvarenbeek bij Tilburg
Het leuke is dat ik dan mijn skirt set er langs de volle lengte van mijn auto af moet halen, omdat het z'on leuke set is van Esquisse. Deze zit helemaal vast gebout. Hij is opzich wel los te halen, maar erg veel werk.
Als je voorzichtig werkt moet het toch ook mogelijk zijn de skirtset niet te beschadigen?
Als je voorzichtig werkt moet het toch ook mogelijk zijn de skirtset niet te beschadigen?
-
MJa, misschien wel. Maar het probleem is als volgt:
De torsiestaaf moet eruit getrokken worden met een slagtrekker. Die slagtrekker komt dus recht voor de torsiestaaf. Maar als je nou bij je auto gaat kijken dan zie je in de wielkasten van je auto dat de kunstof afdekdoppen voor ongeveer de helft in de weg worden gezeten door de spatbord verbreder.
Misschien dat dit bij jou auto meer of minder het geval ivm die andere skirtset.
Normaal gesproken komt de slagtrekker dus aan de binnenkant van de skirt er tegenaan.
Nou ben ik een paar dagen terug nog bezig geweest die van mij te verlagen, en heb ik een hulpstuk gemaakt zodat de torsiestaaf er onder een hoek uitgeslagen kan worden. Is iets minder effectief (moet vaker slaan, maar dit is geen probleem) maar ik heb gewoon mijn skirts kunnen laten zitten.
groeten
De torsiestaaf moet eruit getrokken worden met een slagtrekker. Die slagtrekker komt dus recht voor de torsiestaaf. Maar als je nou bij je auto gaat kijken dan zie je in de wielkasten van je auto dat de kunstof afdekdoppen voor ongeveer de helft in de weg worden gezeten door de spatbord verbreder.
Misschien dat dit bij jou auto meer of minder het geval ivm die andere skirtset.
Normaal gesproken komt de slagtrekker dus aan de binnenkant van de skirt er tegenaan.
Nou ben ik een paar dagen terug nog bezig geweest die van mij te verlagen, en heb ik een hulpstuk gemaakt zodat de torsiestaaf er onder een hoek uitgeslagen kan worden. Is iets minder effectief (moet vaker slaan, maar dit is geen probleem) maar ik heb gewoon mijn skirts kunnen laten zitten.
groeten
He Cannonbalman,
ik kom eraan hoor! volgende week ofzo nieuwe bandjes en dan kom ik eraan voor het verlagen.
ik kom eraan hoor! volgende week ofzo nieuwe bandjes en dan kom ik eraan voor het verlagen.
Dat zou mooi zijn als dit zou lukken, maar wat op welke plek moet die torsie er nou uit. Je ziet als het waren op het scharnierpunt een dop zitten, en schuin daaronder zie je nog een gat. Moet nou die torsie eruit achter die dop, dus die dop die achter de skirtset zit, of moet de torsie uit dat ander gat geslagen worden. Ik ben nu het spoor een beetje bijster. Misschien heeft iemand een plaatje zodat ik me er iets beter een voorstelling van kan maken.
-
Nou Bas, er zitten 4 torsiestaven in een GT Turbo achteras, voor elke kant 2. Deze 2 paren zitten een stuk of 7 cm van elkaar.
Voor het verlagen hoeven alleen de voorste twee staven eruit, dus degenen die achter de kunstof dop zitten. De achterste 2 moet je vanaf blijven! Ik kan geen tekening laten zien, helaas, ben niet zon kompjoeter whizz kid!
groeten Reinier
Voor het verlagen hoeven alleen de voorste twee staven eruit, dus degenen die achter de kunstof dop zitten. De achterste 2 moet je vanaf blijven! Ik kan geen tekening laten zien, helaas, ben niet zon kompjoeter whizz kid!
groeten Reinier
-
Ja Grossie, ik hoor het wel. Je hebt mn email toch hè??
Advies: Haal die kunstof doppen alvast eraf en spuit hetgeen wat onder die doppen zit (spiebanen) een week lang elke dag ofzo in met wd 40 of een andere kruipolie. Ook een keer met een staalborstel erover heen kan geen kwaad. Dan gaan ze er makkelijker uit straks, want ze kunnen nondeju vast zitten hoor!!!!!!!
Advies: Haal die kunstof doppen alvast eraf en spuit hetgeen wat onder die doppen zit (spiebanen) een week lang elke dag ofzo in met wd 40 of een andere kruipolie. Ook een keer met een staalborstel erover heen kan geen kwaad. Dan gaan ze er makkelijker uit straks, want ze kunnen nondeju vast zitten hoor!!!!!!!
oke, ik zal eens goed kijken. Dan ga ik het zooitje eens goed inspuiten en dan moet het toch wel gaan lukken.
in ieder geval bedankt!!
in ieder geval bedankt!!
-
Alsjeblieft, en gewoon die torsiestaaf flink op zn donder geven
groeten
groeten
is goed, ik mail je wel als mijn bandjes gemonteerd zijn...On 2001-08-09 15:30, canonballman wrote:
Ja Grossie, ik hoor het wel. Je hebt mn email toch hè??
Wordt ik nou gek of staat er in het cup-boek iets anders?
Dat is het hem nou net Tijn. Ik snap er nu niets meer van, want volgens het cupboek moest je die andere staven eruit halen. Help
Ik zag die topic staan vanmiddag en sindsdien ben ik helemaal van de leg.....
Gekeken naar de auto, cupboek ernaast...
WAAROM HEEFT DAT DING DAN OOK NIET GEWOON VEERPOTEN......
ik ga even wat pickwick rooibos drinken....
Gekeken naar de auto, cupboek ernaast...
WAAROM HEEFT DAT DING DAN OOK NIET GEWOON VEERPOTEN......
ik ga even wat pickwick rooibos drinken....
lijkt me een goed plan, Kan je je torsie ook los weken in de pick wick rooibos (gniffel)
Ik wil proflexen 

Ik wou dat ik jullie kon helpen.
Ik zag wel dat toen ze da auto van Joost probeerden te verlagen ze de staven aan de kant van het wiel er uit probeerden te trekken en gelijk zijn dorpels inmekaar beukten.
Succes, bel anders eens met Veban in Rijswijk, zei hebben erg veel verlaag ervaring.
Ik zag wel dat toen ze da auto van Joost probeerden te verlagen ze de staven aan de kant van het wiel er uit probeerden te trekken en gelijk zijn dorpels inmekaar beukten.
Succes, bel anders eens met Veban in Rijswijk, zei hebben erg veel verlaag ervaring.
oke thanks
-
Ik heb er in mn lange leven 4 gt turbos verlaagd en altijd door verstelling van de voorste staven. Zo hebben ze dat mij geleerd bij de renaultdealer waar ik heb gewerkt.
Maar ik kan het ook fouty hebben, als ik die 2 reacties hoor over dat Cup boek (WAT IS DIT EIGENLIJK, VERTEL, VERTEL BEN ZEER BENIEUWD!)
Misschien zijn er wel 2 mogelijkheden (meerdere wegen naar rome) of is er maar een de beste?????????
groeten
Maar ik kan het ook fouty hebben, als ik die 2 reacties hoor over dat Cup boek (WAT IS DIT EIGENLIJK, VERTEL, VERTEL BEN ZEER BENIEUWD!)
Misschien zijn er wel 2 mogelijkheden (meerdere wegen naar rome) of is er maar een de beste?????????
groeten
-
LANGE LEVEN, ik bedoelde natuurlijk KORTE leventje hè