Zit nog bij te komen...
Reed net naar huis en de laatste bocht naar huis is lekker om een beetje hard te nemen (1 richtings verkeer), en laat er nou net een trambaan liggen, en terwijl ik net redelijk hard in zijn 2 door de bocht rijd, blijft mijn rechtervoorwiel hangen in de trambaan.
3/4 kwart draai, en een hoop piepende banden later kom ik tot stilstand... een halve meter evenwijdig aan een geparkeerde auto..
Mijn eerste bijna auto in de kreukels ervaring....
Laat je even weer weten hoezeer je moet oppassen met je rechtervoet...
Rijden in zo'n auto is gewoon beheersing.... vooral in de stad... hebben jullie daar geen moeite mee?
Reed net naar huis en de laatste bocht naar huis is lekker om een beetje hard te nemen (1 richtings verkeer), en laat er nou net een trambaan liggen, en terwijl ik net redelijk hard in zijn 2 door de bocht rijd, blijft mijn rechtervoorwiel hangen in de trambaan.
3/4 kwart draai, en een hoop piepende banden later kom ik tot stilstand... een halve meter evenwijdig aan een geparkeerde auto..
Mijn eerste bijna auto in de kreukels ervaring....
Laat je even weer weten hoezeer je moet oppassen met je rechtervoet...
Rijden in zo'n auto is gewoon beheersing.... vooral in de stad... hebben jullie daar geen moeite mee?
Laatst gewijzigd door che op wo 8 aug 2001 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zekers met zulk takkeweer als het nu is. Is het in Rotjeknor droog dan?
Ja...was droog....soms een stort bui, maar was opgedroogd, dit kwam puur door de (natte) trambaan.....
Gelukkig stond de hele buurt ongeveer net buiten een peukje te roken, dus die zullen mij in het vervolg ook met veel vertrouwen zien aan komen rijden.....
Heb vrijdag helaas een afspraak, feestje, dus ben er niet bij, maar zou je installatie graag een andere keer horen.... (vond het makkelijker dit hier te posten...)
Gelukkig stond de hele buurt ongeveer net buiten een peukje te roken, dus die zullen mij in het vervolg ook met veel vertrouwen zien aan komen rijden.....
Heb vrijdag helaas een afspraak, feestje, dus ben er niet bij, maar zou je installatie graag een andere keer horen.... (vond het makkelijker dit hier te posten...)
-
Is goed jongen. Volgens mij hebben wij elkaar nog nooit getroffen hè?
Nee, nog nooit.... hoewel ik al wel een beschrijving van je gelezen heb......
ben benieuwd
Ik zag zondag bij de masters op het rechte stuk 2 personen zitten met renault-tuning shirts. Een blonde gozer en een iets oudere vent.![]()
ben benieuwd

Laatst gewijzigd door che op wo 8 aug 2001 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
In de stad kan je dus niet gaan lopen sporten. Lijkt me vrij duidelijk. volgende keer eindig je zo naast een fiester of wat voetballende kindertjes.vooral in de stad... hebben jullie daar geen moeite mee?
En tegen een wiel in de trambaan helpt trouwens weinig meer dan gewoon eerst uitkijken / verkennen voordat je tekeer gaat.
Hier in "Grunn" hebben ze afgelopen 2 jaar een gaaf bochtje langs de grachten in de binnenstad ongeveer 6 keer van rij richting veranderd.
Vaak neem ik die boch "ala Sportive" en heb nu al een paar keer gehad dat er dan opeens toch mensen tegen de rijrichting inkomen. Gelukkig is het 2 baans en kun je nog redelijk uitwijken, maar flex is het niet.
Verder sport ik bijna nooit in de stad, inderdaad veels te link, en bovendien veel te veel wouten en flitsauto's.
Voor de mensen die de ringweg hier een beetje kennen, hij staat vol met flitskasten. Maar als je via de a28 vanaf richting Assen op het julianaplein afkomt en je gaat rechtsaf richting Groningen Oost, die bocht is echt meesterlijk. Als het goed rustig is (bv snachts) en het liefst een beetje vochtig, dan kun je echt heel tof insmijten, flink van het gas af (liefst nog beetje inremmen) met de neus flink langs de binnenkant en door de zijruiten blijven kijken...... jiha
Vaak neem ik die boch "ala Sportive" en heb nu al een paar keer gehad dat er dan opeens toch mensen tegen de rijrichting inkomen. Gelukkig is het 2 baans en kun je nog redelijk uitwijken, maar flex is het niet.
Verder sport ik bijna nooit in de stad, inderdaad veels te link, en bovendien veel te veel wouten en flitsauto's.
Voor de mensen die de ringweg hier een beetje kennen, hij staat vol met flitskasten. Maar als je via de a28 vanaf richting Assen op het julianaplein afkomt en je gaat rechtsaf richting Groningen Oost, die bocht is echt meesterlijk. Als het goed rustig is (bv snachts) en het liefst een beetje vochtig, dan kun je echt heel tof insmijten, flink van het gas af (liefst nog beetje inremmen) met de neus flink langs de binnenkant en door de zijruiten blijven kijken...... jiha
Laatst gewijzigd door Marius op wo 8 aug 2001 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ga vanuit Veendam richting Delfzijl/Appingedam. Tussen Appingedam en Delfzijl is de weg nog niet klaar. Daar zit een brillante rechts-linkscombinatie om het verkeer er af te halen. Geen flitskasten. Zekers de moeite waard om eens uit te proberen Marius.
-
Kiek, nog'n Grunneger. Hes't de rotonde bie Giet'n al'ns hard genoom'n ? Da's gillen man.
Verkenning heb ik genoeg... Ik woon in die straat... Daarom schrok ik er des te meer van.... Had het geluk zonder schade te leren.....
en zo hard ging ik niet eens... zat in zijn 2.... rond de 40, maar met een trambaan toch te hard!
en zo hard ging ik niet eens... zat in zijn 2.... rond de 40, maar met een trambaan toch te hard!
Laatst gewijzigd door che op wo 8 aug 2001 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gillen dat is gieren man (met de banden danOn 2001-08-08 19:06, tervelde wrote:
Kiek, nog'n Grunneger. Hes't de rotonde bie Giet'n al'ns hard genoom'n ? Da's gillen man.
There will be plenty of time to rest when your dead
Sorry, hoor, heren! Hoewel ik me in de stad over het algemeen rustig gedrag, kan ik soms niet laten alles ff te laten gieren en tre fluiten! 

En ja, tramrails zijn dodelijk. Heb daar jaren geleden m'n moeder's nagelnieuwe Alfa 33 Imola een halve meter korter mee gemaakt. Lig er nu nog voor krom...
Wat dat betreft weet ik nu wel waar ik bepaalde dingen wel of niet mee kan maken, en kijk ik nog wel 3 keer om me heen voor er rare fratsen uitgehaald worden.

En ja, tramrails zijn dodelijk. Heb daar jaren geleden m'n moeder's nagelnieuwe Alfa 33 Imola een halve meter korter mee gemaakt. Lig er nu nog voor krom...

Wat dat betreft weet ik nu wel waar ik bepaalde dingen wel of niet mee kan maken, en kijk ik nog wel 3 keer om me heen voor er rare fratsen uitgehaald worden.
-
Gelukkig ben je met de schrik vrijgekomen en weet je voor de volgende keer, dat tie tramrails niet voor jouw is 
p.s. nog bedankt voor de tip van die sloop "Bleu Sport" YJ-93JL 269K op de teller(bekende van iemand??)
- heb er de ontsteking uitgehaald(renix209)
- stuur en nog een intercoolerslang
Voor de belangstellende, hij staat in kralingen (prins Alexander), Hoofdweg, naam sloperij Lubbers.
- Er zit nog een interieur in, mist
bestuurdersstoel
- en motor met turbo + intercooler
- heeft rechtvoor + achter schade

p.s. nog bedankt voor de tip van die sloop "Bleu Sport" YJ-93JL 269K op de teller(bekende van iemand??)
- heb er de ontsteking uitgehaald(renix209)
- stuur en nog een intercoolerslang
Voor de belangstellende, hij staat in kralingen (prins Alexander), Hoofdweg, naam sloperij Lubbers.
- Er zit nog een interieur in, mist
bestuurdersstoel
- en motor met turbo + intercooler
- heeft rechtvoor + achter schade
Bij ons heb je van die leuke vluchtheuvels waar je best hard om heen kan. op een lengte van ongeveer 7 km zitten die dingen. In de regen is het er aardig glad en bij mij ging het mis. ik was in de slip geraakt en had toen (met mijn rooie gt turbo) 2 boompjes geramt. Mijn wagen was sterker dan die boompjes en ik had nog mazzel. De voorwielen hingen nog net boven de sloot. Als de wagen doorgegleden was dan lag ik er in. Het resultaat van die ongeluk was: voorbumper naar stront, Side-skirt naar de kl*ten, en een deuk in de motorkap. Dit was zeker geen leuke ervaring en ik hoop het niet weer mee te maken. Maar een geluk is dat mijn wagen niet erg stuk was en ik rij er nu nog mee. er is niets meer aan te zien dat hij een klap heeft gehad
en dit was zeker een wijze les.
en dit was zeker een wijze les.
There will be plenty of time to rest when your dead
Ha ha...
Nee..Gelukkig was dit (voor mij dan) een wijze les zonder schade.... zet je weer even aan het denken..... Met beide benen uit die formule 1 auto op het circuit en terug in de stad.... Altijd eng als je denkt je auto perfect te kennen.... (dat kan wel...maar niet in zulke omstandigheden...(stad)...)
Marius... hoezo is je foto alweer weg? had je er nu al genoeg van??
Nee..Gelukkig was dit (voor mij dan) een wijze les zonder schade.... zet je weer even aan het denken..... Met beide benen uit die formule 1 auto op het circuit en terug in de stad.... Altijd eng als je denkt je auto perfect te kennen.... (dat kan wel...maar niet in zulke omstandigheden...(stad)...)
Marius... hoezo is je foto alweer weg? had je er nu al genoeg van??
Laatst gewijzigd door che op do 9 aug 2001 0:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Over wijze lessen gesproken:
Moest een aantal jaren geleden in de middagpauze even op en neer naar de bank om geld op te nemen. Reed op een dijk (met een blue sport, waar heb ik dat meer gezien?!) en voor mij reed een vrachtwagen combinatie, +/- 70 km/uur. Wilde de combinatie inhalen, net voor een flauwe bocht naar links, die naar mijn mening goed overzichtelijk was. Er was wel iets van een laag bermpje, maar een "normale" auto kwam daar ruimschoots bovenuit. Dus ik gas gegeven tot ongeveer 100 km/uur (was een 80km weg) en de vrachtwagen inhalen. Toen ik er echt NAAST zat kwam er uit die bocht een Rushka Isovolta of zoiets mij tegemoet, dat lijkt een beetje op zo'n "Jan,Jans en de kinderen"-wagen. Kortom; remmen,remmen,remmen, en frontaal er tegenaan! Kon geen kant meer op.
Conclusie van dit verhaal: GA NOOIT MET EEN BLUE SPORT EEN DIJK OP!!! (en zeker niet om geld te halen, dan vraag je erom)
Geheid dat je 'm volledig in mekaar rijdt (mijn medebotser en ik hadden allebij gelukkig niets, wat ik helaas niet van de blue sport kon zeggen)
Moest een aantal jaren geleden in de middagpauze even op en neer naar de bank om geld op te nemen. Reed op een dijk (met een blue sport, waar heb ik dat meer gezien?!) en voor mij reed een vrachtwagen combinatie, +/- 70 km/uur. Wilde de combinatie inhalen, net voor een flauwe bocht naar links, die naar mijn mening goed overzichtelijk was. Er was wel iets van een laag bermpje, maar een "normale" auto kwam daar ruimschoots bovenuit. Dus ik gas gegeven tot ongeveer 100 km/uur (was een 80km weg) en de vrachtwagen inhalen. Toen ik er echt NAAST zat kwam er uit die bocht een Rushka Isovolta of zoiets mij tegemoet, dat lijkt een beetje op zo'n "Jan,Jans en de kinderen"-wagen. Kortom; remmen,remmen,remmen, en frontaal er tegenaan! Kon geen kant meer op.
Conclusie van dit verhaal: GA NOOIT MET EEN BLUE SPORT EEN DIJK OP!!! (en zeker niet om geld te halen, dan vraag je erom)
Geheid dat je 'm volledig in mekaar rijdt (mijn medebotser en ik hadden allebij gelukkig niets, wat ik helaas niet van de blue sport kon zeggen)
Ik ben eerder zowel in Frankrijk als in Italie geweest en ik ben er van overtuigd dat die Italianen NOG gekker zijn!
Die gaan gewoon inhalen er vanuit gaande dat jij wel voor ze opzij gaat!
Wat vervolgens inderdaad maar de beste optie is.
Die gaan gewoon inhalen er vanuit gaande dat jij wel voor ze opzij gaat!
Wat vervolgens inderdaad maar de beste optie is.
Ben 1 keer in Italie geweest, maar was toen te klein om me daar echt druk over te maken.... Luiers waren een grotere zorg....
Maar het irritante aan dat inhalen is dat ze ook jou (tegenligger) in gevaar brengen, als ze zichzelf willen doodrijden...ok, maar breng dan niet je tegenligger (medeweggebruiker zoals de veilig verkeer nederland altijd zegt) in gevaar......
Maar het irritante aan dat inhalen is dat ze ook jou (tegenligger) in gevaar brengen, als ze zichzelf willen doodrijden...ok, maar breng dan niet je tegenligger (medeweggebruiker zoals de veilig verkeer nederland altijd zegt) in gevaar......
Ben ik met je eens, maar schijnen ze zich in Italie wat minder druk om te maken.
Het is niet voor niets dat ze daar de meeste dodelijke slachtoffers hebben in het verkeer.
Alhoewel Oostenrijk momenteel met stip de top tien binnen komt.
Het is niet voor niets dat ze daar de meeste dodelijke slachtoffers hebben in het verkeer.
Alhoewel Oostenrijk momenteel met stip de top tien binnen komt.
dat hadden ze best in de gebruikershandleding mogen zetten.
Moet ik me zorgen gaan maken? Ik werk in de polder......
-
- Contacteer:
Net als in Amerika,
Renault aanklagen!!! 'Ja, ik wist niet dat het niet kon, het had in de handleiding moeten staan......'

Renault aanklagen!!! 'Ja, ik wist niet dat het niet kon, het had in de handleiding moeten staan......'

In Amerika staat er bij het portier een plaatje dat je niet je hoofd tussen het portier moet steken als je de deur dicht doet....
Kan niet anders dan dat er eerst een gast was die dat deed en toen de fabrikant "gesued" heeft, omdat ie niet wist dat dat niet kon......
Gek land....
Kan niet anders dan dat er eerst een gast was die dat deed en toen de fabrikant "gesued" heeft, omdat ie niet wist dat dat niet kon......
Gek land....
-
- Contacteer:
Ja, dat scheelde de Dukes toch weer een... 1/2 seconde........ 
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
On 2001-08-08 17:47, Rudeboy wrote:
Je hebt gelijk Tijn, alleen in de polder op een dijkje is ook geen garantie voor succes! (horror gallery)![]()
polder, polder, polder ? dit is een hele drukke weg tussen gouda en utrecht . maare je hebt gelijk je moet overal uit kijken tegenwordig alles van rechts voorang, bejaarden , enz . je lekker doorrijden kan alleen nog maar als je de weg goed kent ( en dan eigenlijk nog niet ,FLITS en je bent zuur )
-----------------
groetjes en veel 5 plezier , jochem
ene italie , ooit een x in milaan geweest ( met chris ,boost een nog iemand ) vanuit zwitserland (lekker rustig daar ) ik dacht dat ik gek werd ( chris reed ) overal auto's links rechts onder je boven je en maar toeteren , de eikels . ik was blij dat we daar weer weg waren . ik weet wel nooit maar dan ook nooit met de 5 naar milaan enz
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op vr 10 aug 2001 0:57, 1 keer totaal gewijzigd.