Eerst maar de ervaring:
3 maanden geleden begon bij slecht weer (regen, ijzel) mijn rempedaal te trillen en begon de boordsnol van mijn auto ineens tegen mij te praten. Iets van dat mijn ABS een storing had, maar dat het gewone remsysteem nog gewoon funcioneerde.
Samen met een schoon-oom (Leuk woord) alle vier de wielen eraf en maar gaan boenen op de sensors en de remmen schoonmaken..
Helaas! op weg naar huis weer die vervelende trilling in mijn rem en de boordsnol trok nu voor de tweede keer haar toch niet al te zachte smoeltje open. Met hartkloppingen naar huis gereden en thuisgekomen door de jongens van futloos (Lees: Kwikfit) de remvloeistof laten vervangen. Hee!!! Boordsnol is als ze haar mond dichthoudt veel liever!

Moraal: Laat je niet bedonderen door zo'n mooie XR25 bij de dealer.. Die gaf namelijk aan dat linksachter de sensor kapot was en dat mijn ABS regelcomputer kaduuk was. Ik heb toen maar niet gevraagd naar de kosten

Nu iets anders...
Tijdens het schoonmaken van de achterremmen, kwamen we erachter dat deze niet zo best meer zijn. Kan je zelf de schijven en blokken vervangen? Ik las namelijk dat ze bij een clio gelijk de wiellagers moesten vervangen. Ik heb zelf een Laguna uit 1994.