Hallo allemaal, ik heb nog een vraag over mijn wagentje. Jullie weten allen dat er bij een Twingo geen temperatuurmeter aan boord is en dat er geen toerenteller aanwezig is. Het is een 16 kleppertje.
Mijn vraag is: Hoe weet ik dat ik de jongen geen pijn doe zonder een toerenteller? Hoe hard mag ik gaan in welke versnelling? ik weet dat hij in 5de 170 km/h kan volgens het boekje maar hoe zit dat met de rest? En wanneer kan ik veronderstellen dat hij redelijk warm is alvorens ik die 16 kleppen hun werk laat doen? (Het is namelijk mijn eerste wagen die op benzine rijdt, de vorige waren diesel).
Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven.
Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite
Een vraagje over het toerental bij een Twingo 16V
Ik ken het zonder temperatuur meter rijden
erg vervelend.
Maar voor de toerentallen moet je gewoon op het geluid afgaan. Ik zou als ik jou was hem ene keer doortrekken tot in zijn begrenzer (als tie wel goed warm is natuurlijk) en dan weetje tot hoever ja kan.
Je kan bij http://www.conrad.nl een temperatuurmeter en toerenteller kopen trouwens.
erg vervelend.
Maar voor de toerentallen moet je gewoon op het geluid afgaan. Ik zou als ik jou was hem ene keer doortrekken tot in zijn begrenzer (als tie wel goed warm is natuurlijk) en dan weetje tot hoever ja kan.
Je kan bij http://www.conrad.nl een temperatuurmeter en toerenteller kopen trouwens.
-
- Contacteer:
ik zou ook idd een losse toerelteller en koelvloeistof temperatuur meter nemen
paul / twingo turbo heeft er een mooie oplossing voor gemaakt kijk daar maar eens
paul / twingo turbo heeft er een mooie oplossing voor gemaakt kijk daar maar eens
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
een toerenteller inbouwen is het probleem verplaatsen.
bij welk toerental moet je schakelen bij die motor dan ?
bij welk toerental moet je schakelen bij die motor dan ?
Rode gebied begint bij 5.500 rpm, volgens verschillende internet sites iig.
Gewoon even googlen op renault twingo 16v.
Het is een 1.2 liter blok?
Gewoon even googlen op renault twingo 16v.
Het is een 1.2 liter blok?
Een auto is gemaakt om mee te rijden, en niet om mee te remmen.
Clio 1.8 16V phase 1.
Clio 1.8 16V phase 1.
Ik kan je vertellen dat ik met een Twingo 1.2 8v tot aan 97 in z'n twee kan optrekken, daarna begint de auto te stuiteren door de toerenbegrenzer.. (echt waar.. is heel apart..). Daarna naar z'n drie en door tot 130 is geen probleem, verder ben ik nog niet gegaan, want dat gestuiter met 130 zag ik niet zo zitten. In vier vervolgens door tot 167 en dan het laatste "beetje": door tot 187 in vijf. Dit duurt uiteraard een eeuwigheid, maar dan heb je ook wat.. the ride of your life.. letterlijk.., want je hebt dan zowat geen grip meer dus als je plotseling moet remmen dan ga je alle kanten op... (Living on the edge
)
Greetz,
Jorix
----------------------------------------------
Webmaster Alfaclub.nl

Greetz,
Jorix
----------------------------------------------
Webmaster Alfaclub.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vanavond m'n vriendin de Twingo even afhandig maken.....

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)