slotbout moersleutel?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
mark -19- 16v

en ja hoor wat gebeurt mij ben ik me slotbout moer sleutel kwijt.

afgelopen vrijdag banden verwisseld en heb waarscheijnlijk de sleutel op de slotbout laten zitten ja dom dom dom.

maar vandaag breekt gvd me veer rechtsvoor in de bovenste schotel gelukkig had ik nog een nieuwe veer plus shit liggen maar krijg dus het wiel er niet af.

heeft iemand een link van speedline.

ik heb namelijk speedline wielbouten dus ook de slotbout.

slotbout lijkt op een kruis en tussen het kruis valt dan weer delen van sleutel die wel in zijn geheel over de bout valt.

dus ben erg hard opzoek

wie o wie kan me helpen
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Jasper16v

bij de aankoop van de slotbouten zit een code als het goed is
die code heb je nodig om nieuwe te kopen
mark -19- 16v

ja maar ik heb ze zelf niet gekocht dus vandaar ik weet geen eens een nr
Jasper16v

dan zou ik ff langs een winkel gaan die in speedline doet

diekan dan wel bellen over hoe of wat
mark -19- 16v

ja maar ik weet geen eens welke winkel speedline velgen verkoopt
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik heb het probleem ook gehad en muh pa heeft ze eruit moeten boren en met allerlei gek gereedschap ook nog lopen klooieuh
was erg fijn :( niet dus :(
mark -19- 16v

P@TB@D schreef:ik heb het probleem ook gehad en muh pa heeft ze eruit moeten boren en met allerlei gek gereedschap ook nog lopen klooieuh

ehhh ik heb liever niet dat je dingen zegt :lol: :lol:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

mark -19- 16v schreef:
P@TB@D schreef:ik heb het probleem ook gehad en muh pa heeft ze eruit moeten boren en met allerlei gek gereedschap ook nog lopen klooieuh

ehhh ik heb liever niet dat je dingen zegt :lol: :lol:
:D
mark -19- 16v

niemand die weet wat voor wielslot ik bedoel?

ben de hele middag al aan het zoeken op het net

maar ik kan zelfs geen site vinden van speedline ja enkel van brommers ahhhhh ik word gek
Menno

ik had laatst een doorgedraaide slotbout. Ben een tijdje aan het kloten geweest om 'm d'r uit te krijgen, maar was redelijk kansloos. Die dingen zo'n kolere hard, heb d'r een paar boortjes op laten sterven. Volgende dag een boor met geharde punt gehaald (kost slechts 45 pleuro, voor 1 boortje), maar daarmee ging ie d'r uit als peperkoek.
rev it like a rental
SandeR16v

mark -19- 16v schreef:niemand die weet wat voor wielslot ik bedoel?

ben de hele middag al aan het zoeken op het net

maar ik kan zelfs geen site vinden van speedline ja enkel van brommers ahhhhh ik word gek
Zijn het niet deze :?

http://www.wheels.nn.ru/stilbul.htm

Ik ken ze van dit merk:

Stil-Bull of ook wel Farad (staan beide op het rode doosje)

Maar dat zal wel niet passen op die van jou :)
Laatst gewijzigd door SandeR16v op zo 27 apr 2003 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

mark -19- 16v

hier de foto's van me velg en de kl*te moer

[img]http://home.planet.nl/~kare0048/IM002145.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~kare0048/IM002150.jpg[/img]

misschien dat jullie dan kunne zien welke ik nodig heb of wat het bestelnr is van dat ding
Michiel

Ben ook ooit eens mijn loper kwijt geraakt; Heb toen een dop over de slotbout heen geslagen en vervolgens was tie zo los; Misschien dat het zo lukt als je geen nieuwe kan vinden! Su6
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
mark -19- 16v

kent niemand deze slotbout?
André ter Velde

Lees even de ANWB-kampioen van deze week. Dan zie je hoe de ANWB het doet. Gewoon dopsleutel er op zetten en met een hamer vastrammen. 1 Nadeel, en de bout is naar zijn grootje en de dopsleutel mag je vervangen. Maar los zal ie komen. Wil je het niet zelf doen, en ben je lid van de ANWB, rij dan even 50 km van je huis en steek je band lek of zo. Dan komt de ANWB je helpen.

Succes in ieder geval.
Michiel

Moet je wel alle 4 je banden lek steken (of 4 keer) :lol:
André ter Velde

Alleen de band lekprikken die om die velg zit die niet los wil is voldoende lijkt me. Jij maakt het weer een beetje te gek nou!
Ra!ser0

Nou, zonder zo'n sleutel zullen ze waarschijnlijk alle 4 niet losgaan...
R19 S 1.7
Bart V

Er is vast wel een behulpzame rtc-er met diezelfde velgen die ff naar mark wil gaan om zn slotbouten eruit te draaien.

Gr Bart
Tom
Moderator
Car: MB

weet je hoeveel verschillende slotbouten er zijn!!! Dat het speedline slotbouten zijn wil nog niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn. Ik denk je of aan de code moet zien te komen ofdat je ze er toch met lomp geweld uit moet halen. Haal anders even een dop bij de gamma ofzo en sla die erover heen (zo verneuk je iig geen dop die bij een set hoort), als dat lukt dan draai je ze eruit en koop je een nieuw setje waar dus ook meteen twee !!!! sleutels bij zitten en bij horen te zitten (en een code)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mickael

Als je de code niet hebt kan je je slotbouten vergeten.

Per setje hebben ze (bij de betere merken) allemaal een aparte sleutel. Vaak zitten er zelfs 2 sleutels bij en een code. Met die code kan je een nieuwe sleutel laten maken, maar vaak is dat weer net zo duur als een nieuw setje.

Ik heb het dus ook gehad en wel op precies dezelfde manier. na een avond sleutelen de sleutel erop laten zitten.

Ik heb toen de eerste proberen uit te boren. Dat doe ik dus NOOIT maar ook echt NOOIT meer. heb heel wat boortjes gesloopt en na 6 uur boren was ie eruit.

Toen heb ik een oude dop gepakt en een hamer, die dop met een flinke klap erop geslagen. een half uur later waren ze er allemaal uit.
Michiel

Bij sommige speciaalzaken kun je universele doppen kopen. Deze doppen passen over alle soorten bouten heen; Aan de binnenkant van deze doppen zitten allerlei kleine staafjes. Deze staafjes vallen precies om de bout heen en daardoor past deze dop op alle bouten; probleem is echter dat de buitendiameter van deze universele dop waarschijnlijk niet in het gat van je velg past!! Volgens mij kun (of kon) je deze dopen ook bij Conrad bestellen.
En anders zou ik er toch gewoon een dop aan opofferen. Goede kwaliteit dop is meestal hard genoeg en daardoor vervormt de bout naar de dop toe en krijg je hem wel los!!!
Paskie

Je kunt ook ff naar van Essen banden in Westervoort rijden , die kunnen je wel verder helpen met je probleem (ze verkopen iig wel slotbouten daaro dus is wel de moeite van t proberen waard).
mark -19- 16v

hmmm dop 18 erop geslagen maar die draai je rond en dus geen bout los

nu heb ik pijpsleutel 16 17 gekocht deze ga ik bewerken met slijptol zodat hij in die gleuven past en me een beetje goede hoop komt hij dan los ehhh alle 4 dan he en anders wordt het boren

daar gaat me zuip woensdag

ps welke boortjes zal ik gebruiken ijzerboortjes dat wel natuurlijk maar praxis meuk of speciaal spul?
Bart V

Mark, er zijn ook konische doppen verkrijgbaar. Dat kan je ook proberen, als je ze er met grof geweld op ramt zou het zomaar kunnen dat ze loskomen. Tis mij ookal eens gelukt.

Gr Bart
mark -19- 16v

krijg er flink de :-* van pijpsleutel naar de kl*te nu 10 euro verder en bouten nog muur vast.

is er nou echt niemand hier die dezelfde slotbouten heeft?

al moet ik voor naar groningen die klere dingen moeten eraf ivm afgebroken veer

zou lassen een oplossing zijn een stalen stang eraan vastlassen en dan draaien of zou je dna teveel van je velg beschadigen?
Menno

Mickael schreef:Ik heb toen de eerste proberen uit te boren. Dat doe ik dus NOOIT maar ook echt NOOIT meer. heb heel wat boortjes gesloopt en na 6 uur boren was ie eruit.
Ik had er een 11,5 mm boor met carbide punt voor gekocht. Toen ik met m'n boor bij het conische deel van de velg was, ben ik gestopt met boren, om de velg niet te beschadigen. De spanning is er dan al vrijwel af. Vervolgens heb ik een klein vierkant staalbeiteltje in het gat getikt, daar de bahco op, en losdraaien maar.

Met een normale boor boor je je inderdaad helemaal suf, maar met zo'n carbide boor (oa te koop bij W&O techniek) ga je d'r door als peperkoek.
rev it like a rental
Arjen

mark -19- 16v schreef:
ps welke boortjes zal ik gebruiken ijzerboortjes dat wel natuurlijk maar praxis meuk of speciaal spul?
Speciaal spul! Anders blijf je naar de Praxis fietsen. Maar die boortjes zijn geloof ik wel vrij prijzig (Menno?).
hitman

ik weet niet precies waar je woont,maar zaterdag moet ik werken en als je 's middags even in duiven bij de V.A.S. komt wil ik je wel helpen hoor.

tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Arjen

Menno schreef:
Mickael schreef:Ik heb toen de eerste proberen uit te boren. Dat doe ik dus NOOIT maar ook echt NOOIT meer. heb heel wat boortjes gesloopt en na 6 uur boren was ie eruit.
Ik had er een 11,5 mm boor met carbide punt voor gekocht. Toen ik met m'n boor bij het conische deel van de velg was, ben ik gestopt met boren, om de velg niet te beschadigen. De spanning is er dan al vrijwel af. Vervolgens heb ik een klein vierkant staalbeiteltje in het gat getikt, daar de bahco op, en losdraaien maar.

Met een normale boor boor je je inderdaad helemaal suf, maar met zo'n carbide boor (oa te koop bij W&O techniek) ga je d'r door als peperkoek.
Je was me voor :lol: Telepatie?
Menno

Een bout er op lassen heb ik ook geprobeerd, maar wilde niet bepaald lukken. Het gat ligt te diep om er met je toorts goed bij te kunnen.

De kans dat je een passende sleutel vind als je de code niet hebt is ook erg klein, 't is immers een sleutel
rev it like a rental
mark -19- 16v

hitman schreef:ik weet niet precies waar je woont,maar zaterdag moet ik werken en als je 's middags even in duiven bij de V.A.S. komt wil ik je wel helpen hoor.

tom
kijk dat zijn nog eens mensen he daar hebben we wat aan

maar zón speciale punt he moet je die dan maar voor 1 boor hebben

ik neem aan dat je van klein naar groot geboort hebt of heb je meteen die grote pit erop gezet?
Laatst gewijzigd door mark -19- 16v op ma 28 apr 2003 17:51, 3 keer totaal gewijzigd.
hitman

huh??? wat bedoel je precies
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
mark -19- 16v

hitman schreef:huh??? wat bedoel je precies
ohh sorry ik bedoel mocht het deze week niet lukken dan zal ik je waarscheinlijk wel om hulp vragen

woensdag moet die veer eronder dus ik zal dindag verder moeten kloten

maar thanks dat je je hulp an bied erg toppie

het anders wat ik bedoelde was met die boor
Plaats reactie