Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
MarcoG
Contacteer:

Ja Riel...geniet ervan. Het was hier takkeweer vandaag, wat een herfst!!! Dus ik hoop dat je van het goede weer geniet.
Komt er nog iemand naar de Geusselt vandaag???
Ik wil wel komen maar ik ben geen lid van de VW club :wink:
Ollie

Wordt volgende weeek Marco...maar dan moet je natuurlijk wel langskomen, willen je Clio wel eens zien :D En een extra Clio 16V in Maastricht is nooit weg (Y)
Michel S.
Contacteer:

Volgende week kom ik denk ik weer. Gisteren heb ik aan de Rally gewerkt. Zondag is een rally waar wij ingeschreven staan, dus de auto MOET af.
Maar volgende week heb ik denk ik wel weer tijd voor TNM.

greetz.

En wilco bedankt voor het klaarleggen van de carburateur, en je ouders bedankt voor het wachten op mij.

Auto loopt alleen even slecht. Blijkt het probleem ergens anders te zitten.
Fuck zooi. Maar we blijven lachen.
De nieuwe stoppers doen het daarintegen ontzettend goed:

[img]http://members.home.nl/mclain/Rally/Dscf0115.jpg[/img]
Vooral de mintex blokken grijpen hard aan, ook als ze koud zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.
[/img]
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ha,ga je meedoen aan de rallysprint van kasterlee of de heuvelklim in teuven?
Michel S.
Contacteer:

antoine schreef:Ha,ga je meedoen aan de rallysprint van kasterlee of de heuvelklim in teuven?
Heuvelklim teuven. Dus echte rally kun je het niet noemen. Maar leuk om mee te beginnen dachten wij zelf.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Marcel J.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Patrick dit weekeinde en het begin van de week wat te doen heeft :wink: iig succes en als je 's avonds hulp nodig hebt of bier teveel bel maar :D
Ollie

Welke Patrick en wat? :p
antoine

Michel S. schreef:
antoine schreef:Ha,ga je meedoen aan de rallysprint van kasterlee of de heuvelklim in teuven?
Heuvelklim teuven. Dus echte rally kun je het niet noemen. Maar leuk om mee te beginnen dachten wij zelf.
Leuk,ik ga als het goed is met oldskool ook ff kijken.
Patrick L.

Ollie schreef:Welke Patrick en wat? :p
moi,

de 1916v gaat de motor eruit, de krukaskeering vervangen, wordt gek van die olieplekken overal, komt meteen een nieuwe koppelingset erop en distr.riem met nieuwe rollen, alleen nog ff Wilco bellen voor de takel :)

de onderdelen komen van Wim Koetsier met medewerking van dhr. M.Jacobs :wink:
Bram (vospower)

Nou patrick, dat klinkt wel lekker! ga je hem dan ook als vaste wagen gebruiken? en wat doe je met de 5???

Mijn wagentje gaat volgende week naar de spuiter, dus nu ff een mega eindsprint trekken :p
alexgt

nou er wordt goed gesleutels in maastricht rijd er nog wel een renault op het moment?

Ik ben zelf tegen twee probleemtjes aan gelopen. Krijg de turbo niet los de twee schroeven aan de achter kan zeg maar waar die op het spruitstuk zit, kom ik er dus niet aan met mijn sleutes iemand een tip????

en probleem twee, er is een schroef is overgebroken bij het los halen van de veerbrug. Hoe moet ik deze er ooit uit krijgen???

bedankt

PS de inkom is erg gezellig :wink:
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

Omde bocht sleutel alex :wink: .
Kleine sleutel en effe een beetje buigen in een z profiel.
dikkeknodel
Contacteer:

alexgt schreef: en probleem twee, er is een schroef is overgebroken bij het los halen van de veerbrug. Hoe moet ik deze er ooit uit krijgen???
Radikaal middel is uitboren en opnieuw tappen van de schroefdraad, maar dit zou ik alleen doen als het echt niet anders gaat.
Sla met een centerpunt eerst een deukje in de overblijfselen van de bout, dit moet wel uit het midden gebeuren, want je moet dit deukje gaan gebruiken als een soort van arm. Daarna kun je door de centerpunt schuin in het deukje te zetten, tegen de draairichting van de bout in, de bout voorzichtig loskloppen. ik neem aan dat roest de oorzaak van het overbreken is, je zal dan eers met wat kruipolie of WD-40 de roest moeten laten losweken. Dit kan natuurlijk even duren.

Ik hoop voor je dat dit lukt, uitboren kan de originele schroefdraad namelijk beschadigen. Als het bovenstaande niet werkt wil ik je wel uitleggen hoe je dat uitboren moet doen.

Groet Raymond
Patrick L.

Bram (vospower) schreef:Nou patrick, dat klinkt wel lekker! ga je hem dan ook als vaste wagen gebruiken? en wat doe je met de 5???

Mijn wagentje gaat volgende week naar de spuiter, dus nu ff een mega eindsprint trekken :p

de 19 is de vaste auto ja, voorlopig blijf ik daar een jaar in rijden, denk ik... en de GT is daarna aan de beurt, moet flink wat aan gelast worden, ik schors em, tijdelijk.

Succes met je GT, ben erg benieuwd hoe ie eruitziet als ie van de spuiter terugkomt! (Y)
Patrick L.

en probleem twee, er is een schroef is overgebroken bij het los halen van de veerbrug. Hoe moet ik deze er ooit uit krijgen???
met een beetje geluk kun je dat boutje van onder, dus van onder de wielkast weer in beweging krijgen, met een grote tang ofzo. en anders de boor erop, mischien dat ie dan ook vanzelf begint mee te daraien ,dan hoef je niet opnieuw te tappen.
Rob

Bram (vospower) schreef:Mijn wagentje gaat volgende week naar de spuiter, dus nu ff een mega eindsprint trekken :p
(Y) Ik ben benieuwd (Y)
alexgt

[/quote]

Succes met je GT, ben erg benieuwd hoe ie eruitziet als ie van de spuiter terugkomt! (Y)[/quote]

Geel toch :D

@wilco daar had ik zelf ook op moeten kunnen komen, maandag maar een set kopen.

en Die schroef heb er een hard hoofd in dat ik hem er zo uit ga krijgen kan ik een tap setje lennen?

bedankt
Bram (vospower)

Ben zelf ook benieuwd :p
Marcel J.

alexgt schreef:kan ik een tap setje lennen?
laat maar wat weten, lenen niet maar kkom het wel bij je doen kan ik meteen de cd's meenemen :wink:

anyway succes

en aan Bram en Rob kben benieuwd (Y) hoe het gaat worden...
Patrick

alexgt schreef:nou er wordt goed gesleutels in maastricht rijd er nog wel een renault op het moment?

de mijne rijden in ieder geval nog steeds niet,maar ja wat wil de arbeider.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Rémi clio ph3

Gisteren gaan kijken naar de heuvel klim in Teuven.
Dat was erg leuk en relaxed!! (Y) Heb Michel nog zien rijden in zijn datagold R5 8) . Zag er best snel uit! (Y) zeker tov de TVR, porsches en Lancers die er rond aan het toeren waren :@ . Zelf was ik mee gekomen om naar de bergsteyntjes te gaan kijken. Die waren trouwens ook wel aardig aan het gassen :p . Ben zelfs één keer mogen mee rijden met Michel Bergsteyn in zijn corsa GSI >-) . Dat is toch wel heftig, maar hij heeft ook wel redelijk veel rally ervaring. De ronde tijd van Michel B in de corsa was 1.19 met bij rijder en 1.17 zonder. Wat waren die van jou Michel??
One clio to rule them all
Ollie

Ook wel benieuwd ja :D
Michel S.
Contacteer:

Nou, ik kan ze wel gaan neerkwakken, maar we maken er even een verhaaltje bij. Voor de mensen die geen zin hebben om te lezen, scrol naar onderen voor de tijden.
Zaterdag nog even wat sleutelen aan de auto. Om 6.00 gaat de wekker en een normaal mens draait zich om. Ik ben opgestaan, koffie gedronken, aangekleed en naar onderen. Witte clio opkrikken en even de velgen wissel truuk. Onder de witte clio zitten namelijk hele nieuwe Pirrelli Drago p500 ofzo. Gewoon 195/50/15. Hiermee gingen wij dus rijden. Nog snel even de Intercoolerslang vervangen en na een 1,5 uur werk even testen. Voila, We hadden weer boost, en het ding lag lekker op de weg.

Zondag is het dan zover. De broer van de vriendin van luc(jaha, moeilijk) kwam mee kijken en hij nam een oprijwagen mee. Ideaal. Om 8.00 hebben we de 5 erop gereden. Straat was een beetje gek aan het kijken toen ze zagen dat wij de Rally auto op de wagen reden en een setje helmen erbij legden. Maar goed. Alles ingepakt en op weg naar Teuven. Daar aangekomen, alles opgehaald, schild erop gehangen en wachten op de debriefing. Maar even kijken naar de deelnemers. Evo VI, EVO VI, EVO VIII, Porsche Carrera, TVR.. Oei Oei Oet. Hoop dat niemand ons ziet als we veel langzamer langs komen tuffen. Maar ja, we komen voor de lol. Na het kijken kregen we de briefin en daarna gingen we voor de opwarm/verkennings ronde. Wij waren er bekend en hadden dus al de notes voor het rijden.
Beetje stoeien maar niet volle gas. Immers nog warm aan het rijden. Route gehad en weer terug rijden via heyenrath. Weer aangekomen in teuven merkte ik dat de temp circa 85 graden was en geen fan begon te draaien, ook handmatig aanzetten deed niks. Het zakte me al naar de schoenen. Motorkap open en kijken. Beugeltje van de radiateur slang ertussen gekomen. Schade, verbrande wikkelingen in de fan. Geen fan om te rijden.
Tijdens het rijden koelt die wel genoeg, dus wij aangesloten in de rij. Voor ons een Super 7 en achter ons een TVR Griffith. De Super 7 Vertrok en stoof weg. Wij waren meteen daarna aan de beurt. Luc zat relaxed naast me en zei letterlijk"met een stalen gezicht "Hopelijk houd hij ons niet teveel op". Zal wel gek hebben uitgezien piloot en navigator krom van het lachen. Maar daar gingen we. Start ging redelijk, maar teveel wheelspin. Luc las mij netjes de notes op en de eerste bocht ging goed, maar daar was nog wel harder door te gaan. Tweede bocht ging(net als elke andere keer) maximaal. We gebruikten de volledige breedte van de bocht. Hmmm, ging lekker. De rest afgereden met toch grote voorzichtigheid. Na de 4de bocht begonnen de remmen en banden toch al aardig goed hun best te doen. Remmen ging hard en gecontrolleerd. Banden gilde in het rond en al met al passeerde wij de finish in 1 min 24.6 (zelf gemeten). De leiding gaf ons door 1.20, maar hier twijffelde we ontzettend aan. De temp bleef rond de 90 en de verbindingsweg koelde dit mooi af na 75. Tijdens het rijden hebben we het traject even besproken, want de 2 bochten voor de hairpins ging het fout met de notes. Ik kreeg de verkeerde notes door, maar aangezien ik het stuk kende, maakte dat niet zo heel veel uit. Aangekomen in teuven sloten we weer aan. Daar kwam de TVR. Even sociaal praatje. Hij had iets van 1.35 wegens een spin in de 2de hairpin.
2de poging. Start weer matig en weer gingen de notes verkeerd. Maar we haalden toch een mooie 123.0 op ons klokje. De leiding gaf alleen hele seconde en kwam ook uit op onze 1.23
Weer naar teuven. We hebben toen nog 2 keer gereden en we hebben toen zelf niet meer gemeten. De notes gingen goed en we reden beide keren 1.22
Daarna zijn we gaan eten. 10 euro voor een friet met ragout, salade, soep en wat appelmoes. Duur maar het vult de maag. Nog een beetje babbelen met de rest en wat kijkers. Het zag er goed uit kregen we te horen. Vooral de hairpins reden wij beter dan merendeels van het veld. Die stuurde allemaal verkeerd in(heb ik mij laten vertellen van een rallyrijder die daar stond te kijken). Zelf vonden we dat we sneller waren aan het worden, maar met hele seconden als meeting, krijg je niet mee of je al wat wint. Wel werdt de 2de hairpin steeds gladder en gladder.

De 3 volgende pogingen gingen steeds beter, Op het eerste stuk hadden we onze fouten eruit gehaald en 1 run ging dan ook perfect. Een Lange Recht 1 waar we normaal loste, gingen we nu gevloerd doorheen. Maar we zaten met de hairpins. Tussen de hairpins in was het stuk te lang voor de 1. we haalden namelijk 7000 rpm, en waren nog niet daar. Deden we schakelen, dan was het weer knoeien in de 2de hairpin. Dus we gingen het proberen in de 2. Helaas, dat werdt helemaal niks. Maar toch een 1.22 gereden. Wij natuurlijk balen, want wij wilde sneller. Zij hadden zoiets van, mooi constant en misschien wel de limieten van de auto, en een baan wat slechter wordt voor grind en vuil. We gingen het nog 1 keer proberen. De laatste run zijn we van start gegaan met bijna geen wheelspin. De bochten gingen ontzettend lekker, en de rempunten lagen steeds verder en verder weg. De Clio schijven kregen het warm ervan. Wij wilde persee een betere tijd neerzetten en aangezien we in het eerste stuk de grootste fouten eruit hebben gehaald lag ons probleem bij de hairpin, de 2de dan. Hier schoven wij teveel naar buiten en hadden we te weinig tractie om snelheid op te bouwen. De trategie. Couperen. We flikkeren de auto gewoon in binnenbocht en laten de greppel zijn werk doen om ons te begeleiden naar de finisch. Zo gezegd en letterlijk zo gedaan. Het ging goed want we kwamen met een goede snelheid door de 2de hairpin. Bij de finisch kregen wij van de man te horen dat het gelukt was, we hadden de 1.21 te pakken. Blij als kleine kinderen hebben we de auto geparkeerd en zijn gaan kijken naar de laatste rijders. Mooi om te zien.

Bij de bijeenkomst kregen we enkele tijden door. De triumph voor ons had 1.40 en de GTV achter ons had zijn tijd van 1.26 naar 1.25 gebracht. De heren dautzenberg reden 1.17 dacht ik en vonden 1.21 een hele goede prestatie voor 2 man in een niet al te aangepaste auto.
De eigenaar van de GTV vroeg aan ons wat wij normaal reden. Rally of rallysprints. Wij hem verteld van, dit is onze eerste keer. Ow, jullie reden voorheen op het circuit. Nou nee zegt luc, dit is onze eerste keer samen in deze auto. Wij hebben geen ervaring op gebied van rally of sprints. Hij vond het een behoorlijke prestatie. Ook de omringende mensen vonden ons ontzettend snel rijden. Dus Ego is goed genoeg gestreeld om hiermee verder te gaan.

Paar weetjes. De Rally Evo's wat meededen met bang bang en dogboxen hebben niet de snelste tijd. De prijs ging uit naar een oudere man van 65 ofzo(oud rally rijder) wat met zijn kleinzoon in een standard evo VIII over de baan ging met 1.13 als ik me niet vergis.

De TVR kwam tot 1.26 en lag dus achter ons(jippie, tenminste niet laatste).
Wat betreft de rally evo's, schijnt dat 1 ervan als snelste tijd 1.18 had met bijrijder. Dat is dus best teleurstellend.

Man Bergsteijn was favoriet en haalde met zijn 70 jarige leeftijd de beker van gemodificeerde klasse binnen(vielen wij ook in) met een tijd van 1.15???

Al met al een super weekend gehad. Veel genoten en genoeg geleerd. De tijden zijn beter dan wij zelf hadden verwacht. Minpunten aan deze klim, de meetingen waren niet nauwkeurig genoeg. een getal achter de komma zou voor ons zeker een pluspunt zijn. En de klasses waren niet echt joepie. Wij reden immers met onze 130 PK verlichte 5 op straatbandenin dezelfde klasse als meneer Bergsteijn met een B kadett waar alles is aangepast, 194 pk in huist en competitie banden onder liggen om een voorbeeld te noemen. Dan hebben wij het helemaal niet slecht gedaan. Helaas heb ik niet echt veel actiefotos, maar we zijn aan het zoeken. Ik zet ze zometeen online. Samen met fotos van andere rijders.

hier de tijden voor de mensen die niet alles willen lezen: 8 keer gereden in totaal

1: 1m24
2: 1m23
3: 1m22
4: 1m22
5: 1m22
6: 1m22
7: 1m22
8: 1m21

Hier staan de fotos: Klik mij
Hier 2 mooie

[img]http://members.home.nl/mclain/Rally/teuven/DSCF0050.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/mclain/Rally/teuven/DSCF0140.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Michel S. op ma 30 aug 2004 22:38, 4 keer totaal gewijzigd.
antoine

Leuk stukje michel (Y) Had al iets gelezen op een ander forum.Misschien wel leuk om in de rtc nieuwsbrief te zetten.Incl een aantal foto's.Jammer genoeg ben ik zelf niet geweest.
MarcoG
Contacteer:

Ja leuk stuk...kheb wat gemist daar. Zijn er nog meer van zulke races hiero?
Rémi clio ph3

Leuk verhaal michel!!
En die tijden zijn ook zeker niet verkeerd!!
Trouwens die 1:15 van Man Bergsteijn in die B kadett zou best goed kunnen want die B kadett scheen goed merkbaar sneller te zijn dan de corsa GSI, en die reed al tijden van 1:17.
Trouwens je hebt best wel een bijzondere foto er tussen!! Van die rode Vauxholle V8 rijdend zonder schade 8) want die is er in de éérste run, in de éérste hairpin vanaf gevlogen :evil: . Die mensen waren met man, vrouw en twee kleine kinderen daar zonder ander vervoer :p en hadden dus nu de radiator kapot (S) . Maar goed, ze hebben het nog kunnen repareren daar en hij heeft zelfs uiteindelijk nog een paar runs mee gereden. :D
One clio to rule them all
Michel S.
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:Leuk verhaal michel!!
En die tijden zijn ook zeker niet verkeerd!!
Trouwens die 1:15 van Man Bergsteijn in die B kadett zou best goed kunnen want die B kadett scheen goed merkbaar sneller te zijn dan de corsa GSI, en die reed al tijden van 1:17.
Trouwens je hebt best wel een bijzondere foto er tussen!! Van die rode Vauxholle V8 rijdend zonder schade 8) want die is er in de éérste run, in de éérste hairpin vanaf gevlogen :evil: . Die mensen waren met man, vrouw en twee kleine kinderen daar zonder ander vervoer :p en hadden dus nu de radiator kapot (S) . Maar goed, ze hebben het nog kunnen repareren daar en hij heeft zelfs uiteindelijk nog een paar runs mee gereden. :D
Wij waren er met een oprijwagen. Maar ik vraag me zowiezo af wat die daar deed. Een ontzettend mooie auto, maar die knakker achter het stuur.......Blokerende wielen bij de helft van de bochten en de laatste hairpin vol op het gas, kontje draait en hij blijft gas geven zonder tegen te sturen of wat dan ook. Die hoorde daar niet echt thuis.

Man bergsteijn gaf me toch steeds weer een show bij het optrekken. Kan me alleen maar vorostellen hoe de rest ging.

Iemand toevallig nog fotos of video's, of kent iemand die footage heeft ervan???
Ollie

Flinke lap tekst kerel :p Klinkt goed, goed jullie best gedaan dus (Y)

Wat gaat er deze week gebeuren in Maastricht op de donderdag? Ik heb er zin in :worship:

-->TNM donderdag 2 september<--
aanwezig:
- Ollie - Clio 16V (vanaf 21.45u)
-
misschien:
-
Patrick L.

Wat gaat er deze week gebeuren in Maastricht op de donderdag?
aanwezig:
-
misschien:
- Patrick L. - ?
alexgt

Wat gaat er deze week gebeuren in Maastricht op de donderdag?
aanwezig:
- alex - ?
misschien:
- Patrick L. - ?
alexgt

@Wilco dat gereedschaap waar jij het over had is niet te vinden in maastricht waar kan ik dat kopen.

anders even lenen ik wil weer turbo rijden!!!!! ben er nu al bijna een week zoet met die k...... schroef.

en tot donderdag mensen.
Patrick

alexgt schreef:@Wilco dat gereedschaap waar jij het over had is niet te vinden in maastricht waar kan ik dat kopen.

anders even lenen ik wil weer turbo rijden!!!!! ben er nu al bijna een week zoet met die k...... schroef.

en tot donderdag mensen.

ik had iets gelezen van een om de bocht sleutel,nou dat is een verzinsel van mij met marco.dat is dus een sleutel waar we mee om de bocht konden sleutelen en die had ik zelf gefabriceerd.
ja je moet soms wat bij gebrek aan passend gereedschap,maar ik heb op een aantal plaatsen al gereedschap gezien wat hier heel erg op lijkt,en waar je het eens zou kunnen proberen is bij heuts,en dan bedoel ik niet voorom bij het grote filiaal maar achterom hebben ze een zaakje met profi stuf en daar zou je best eens kunnen slagen.
maar goed jammer dat je nu nog niet geslaagd bent,ik hoop dat je snel iest doet vinden of kunt lenen.
groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
marco

Nou denk je alles meegemaakt te hebben met je gt,nou vergeet het maar.Rijdt ik gister thuis weg om me auto te poetsen,kom ik op een rotonde ,ik hoor een raare ploep en opeens krak,boem.Me fusee kogel overgebroken,wiel lag er wazig naast :@ :@ .Dus daar stond ik , kon niet meer vooruit of achteruit.Geen mobiel bij :evil: ,gelukig dat een of andere dude ff stopte op de fiets en me aanbood om ff te kunnen bellen met zijn mobiel.Intussen liep al allemaal versnellingsbak ollie over de weg :( .Nou ja toen maar thuis front gebeld en ff gevraagdt om anwb te sturen en of de buurman ff zin had om te komen.Nou beiden waren zeer snel ter plaatse< heb nog nooit meegemaakt dat anwb zo snel ter plaatse is :D .Nou die hebben dus ff het wiel terug gezet op zijn plaats omdat het niet zo ver rijden was naar mijn huis.Ik vond het niet echt zo een goed idee om me te laten slepen ,maar het is wel gelukt, tot op de laatste 5 meter toen sprong die er weer uit.In het totaal heeft die gozer van de anwb dat wiel een keer of 4 nog los moeten halen :evil: .Ach ja vandaag ff proberen te maken dan maar.Maar zo zie je maar de gt blijft je verassen :evil:

greetz marco
Bram (vospower)

Kan er nog wat kapot gaan bij jou marco??? Keep smiling! :)
Ollie

That's fucked up! :(

Geen extra aanmeldingen voor vanavond?
Gesloten