Nou, ik kan ze wel gaan neerkwakken, maar we maken er even een verhaaltje bij. Voor de mensen die geen zin hebben om te lezen, scrol naar onderen voor de tijden.
Zaterdag nog even wat sleutelen aan de auto. Om 6.00 gaat de wekker en een normaal mens draait zich om. Ik ben opgestaan, koffie gedronken, aangekleed en naar onderen. Witte clio opkrikken en even de velgen wissel truuk. Onder de witte clio zitten namelijk hele nieuwe Pirrelli Drago p500 ofzo. Gewoon 195/50/15. Hiermee gingen wij dus rijden. Nog snel even de Intercoolerslang vervangen en na een 1,5 uur werk even testen. Voila, We hadden weer boost, en het ding lag lekker op de weg.
Zondag is het dan zover. De broer van de vriendin van luc(jaha, moeilijk) kwam mee kijken en hij nam een oprijwagen mee. Ideaal. Om 8.00 hebben we de 5 erop gereden. Straat was een beetje gek aan het kijken toen ze zagen dat wij de Rally auto op de wagen reden en een setje helmen erbij legden. Maar goed. Alles ingepakt en op weg naar Teuven. Daar aangekomen, alles opgehaald, schild erop gehangen en wachten op de debriefing. Maar even kijken naar de deelnemers. Evo VI, EVO VI, EVO VIII, Porsche Carrera, TVR.. Oei Oei Oet. Hoop dat niemand ons ziet als we veel langzamer langs komen tuffen. Maar ja, we komen voor de lol. Na het kijken kregen we de briefin en daarna gingen we voor de opwarm/verkennings ronde. Wij waren er bekend en hadden dus al de notes voor het rijden.
Beetje stoeien maar niet volle gas. Immers nog warm aan het rijden. Route gehad en weer terug rijden via heyenrath. Weer aangekomen in teuven merkte ik dat de temp circa 85 graden was en geen fan begon te draaien, ook handmatig aanzetten deed niks. Het zakte me al naar de schoenen. Motorkap open en kijken. Beugeltje van de radiateur slang ertussen gekomen. Schade, verbrande wikkelingen in de fan. Geen fan om te rijden.
Tijdens het rijden koelt die wel genoeg, dus wij aangesloten in de rij. Voor ons een Super 7 en achter ons een TVR Griffith. De Super 7 Vertrok en stoof weg. Wij waren meteen daarna aan de beurt. Luc zat relaxed naast me en zei letterlijk"met een stalen gezicht "Hopelijk houd hij ons niet teveel op". Zal wel gek hebben uitgezien piloot en navigator krom van het lachen. Maar daar gingen we. Start ging redelijk, maar teveel wheelspin. Luc las mij netjes de notes op en de eerste bocht ging goed, maar daar was nog wel harder door te gaan. Tweede bocht ging(net als elke andere keer) maximaal. We gebruikten de volledige breedte van de bocht. Hmmm, ging lekker. De rest afgereden met toch grote voorzichtigheid. Na de 4de bocht begonnen de remmen en banden toch al aardig goed hun best te doen. Remmen ging hard en gecontrolleerd. Banden gilde in het rond en al met al passeerde wij de finish in 1 min 24.6 (zelf gemeten). De leiding gaf ons door 1.20, maar hier twijffelde we ontzettend aan. De temp bleef rond de 90 en de verbindingsweg koelde dit mooi af na 75. Tijdens het rijden hebben we het traject even besproken, want de 2 bochten voor de hairpins ging het fout met de notes. Ik kreeg de verkeerde notes door, maar aangezien ik het stuk kende, maakte dat niet zo heel veel uit. Aangekomen in teuven sloten we weer aan. Daar kwam de TVR. Even sociaal praatje. Hij had iets van 1.35 wegens een spin in de 2de hairpin.
2de poging. Start weer matig en weer gingen de notes verkeerd. Maar we haalden toch een mooie 123.0 op ons klokje. De leiding gaf alleen hele seconde en kwam ook uit op onze 1.23
Weer naar teuven. We hebben toen nog 2 keer gereden en we hebben toen zelf niet meer gemeten. De notes gingen goed en we reden beide keren 1.22
Daarna zijn we gaan eten. 10 euro voor een friet met ragout, salade, soep en wat appelmoes. Duur maar het vult de maag. Nog een beetje babbelen met de rest en wat kijkers. Het zag er goed uit kregen we te horen. Vooral de hairpins reden wij beter dan merendeels van het veld. Die stuurde allemaal verkeerd in(heb ik mij laten vertellen van een rallyrijder die daar stond te kijken). Zelf vonden we dat we sneller waren aan het worden, maar met hele seconden als meeting, krijg je niet mee of je al wat wint. Wel werdt de 2de hairpin steeds gladder en gladder.
De 3 volgende pogingen gingen steeds beter, Op het eerste stuk hadden we onze fouten eruit gehaald en 1 run ging dan ook perfect. Een Lange Recht 1 waar we normaal loste, gingen we nu gevloerd doorheen. Maar we zaten met de hairpins. Tussen de hairpins in was het stuk te lang voor de 1. we haalden namelijk 7000 rpm, en waren nog niet daar. Deden we schakelen, dan was het weer knoeien in de 2de hairpin. Dus we gingen het proberen in de 2. Helaas, dat werdt helemaal niks. Maar toch een 1.22 gereden. Wij natuurlijk balen, want wij wilde sneller. Zij hadden zoiets van, mooi constant en misschien wel de limieten van de auto, en een baan wat slechter wordt voor grind en vuil. We gingen het nog 1 keer proberen. De laatste run zijn we van start gegaan met bijna geen wheelspin. De bochten gingen ontzettend lekker, en de rempunten lagen steeds verder en verder weg. De Clio schijven kregen het warm ervan. Wij wilde persee een betere tijd neerzetten en aangezien we in het eerste stuk de grootste fouten eruit hebben gehaald lag ons probleem bij de hairpin, de 2de dan. Hier schoven wij teveel naar buiten en hadden we te weinig tractie om snelheid op te bouwen. De trategie. Couperen. We flikkeren de auto gewoon in binnenbocht en laten de greppel zijn werk doen om ons te begeleiden naar de finisch. Zo gezegd en letterlijk zo gedaan. Het ging goed want we kwamen met een goede snelheid door de 2de hairpin. Bij de finisch kregen wij van de man te horen dat het gelukt was, we hadden de 1.21 te pakken. Blij als kleine kinderen hebben we de auto geparkeerd en zijn gaan kijken naar de laatste rijders. Mooi om te zien.
Bij de bijeenkomst kregen we enkele tijden door. De triumph voor ons had 1.40 en de GTV achter ons had zijn tijd van 1.26 naar 1.25 gebracht. De heren dautzenberg reden 1.17 dacht ik en vonden 1.21 een hele goede prestatie voor 2 man in een niet al te aangepaste auto.
De eigenaar van de GTV vroeg aan ons wat wij normaal reden. Rally of rallysprints. Wij hem verteld van, dit is onze eerste keer. Ow, jullie reden voorheen op het circuit. Nou nee zegt luc, dit is onze eerste keer samen in deze auto. Wij hebben geen ervaring op gebied van rally of sprints. Hij vond het een behoorlijke prestatie. Ook de omringende mensen vonden ons ontzettend snel rijden. Dus Ego is goed genoeg gestreeld om hiermee verder te gaan.
Paar weetjes. De Rally Evo's wat meededen met bang bang en dogboxen hebben niet de snelste tijd. De prijs ging uit naar een oudere man van 65 ofzo(oud rally rijder) wat met zijn kleinzoon in een standard evo VIII over de baan ging met 1.13 als ik me niet vergis.
De TVR kwam tot 1.26 en lag dus achter ons(jippie, tenminste niet laatste).
Wat betreft de rally evo's, schijnt dat 1 ervan als snelste tijd 1.18 had met bijrijder. Dat is dus best teleurstellend.
Man Bergsteijn was favoriet en haalde met zijn 70 jarige leeftijd de beker van gemodificeerde klasse binnen(vielen wij ook in) met een tijd van 1.15???
Al met al een super weekend gehad. Veel genoten en genoeg geleerd. De tijden zijn beter dan wij zelf hadden verwacht. Minpunten aan deze klim, de meetingen waren niet nauwkeurig genoeg. een getal achter de komma zou voor ons zeker een pluspunt zijn. En de klasses waren niet echt joepie. Wij reden immers met onze 130 PK verlichte 5 op straatbandenin dezelfde klasse als meneer Bergsteijn met een B kadett waar alles is aangepast, 194 pk in huist en competitie banden onder liggen om een voorbeeld te noemen. Dan hebben wij het helemaal niet slecht gedaan. Helaas heb ik niet echt veel actiefotos, maar we zijn aan het zoeken. Ik zet ze zometeen online. Samen met fotos van andere rijders.
hier de tijden voor de mensen die niet alles willen lezen: 8 keer gereden in totaal
1: 1m24
2: 1m23
3: 1m22
4: 1m22
5: 1m22
6: 1m22
7: 1m22
8: 1m21
Hier staan de fotos:
Klik mij
Hier 2 mooie
http://members.home.nl/mclain/Rally/teuven/DSCF0050.JPG[/img]