ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

R5GTT phase2
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

KoenGTT schreef:Phase 1
Daar gaat er weer 1 uit de buurt. Zo blijft er niet veel meer over (N)
en deze 19 16v Chamade dan, volgens mij heb jij dees wel eens gespot of niet?

http://link.marktplaats.nl/179314707
Immer wieder die verdammte Holländer
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Jackson schreef:
Jackson schreef:Vraagje,

Als het motortje van een GTT warm word gaat zoals het moet de ventilator aan. Bij mij doet ie dat dus ook goed. Maar.. gewoonlijk zou de ventilator moeten blijven draaien als je de sleutels uit het contact haalt. Bij mij doet ie dat dus niet. Zodra ik mijn sleutels eruit haal en mn ventilator staat aan, gaat de ventilator dus uit.

Waar gaat het hiet fout? En waar kan ik oplossen. Welk draadje moet ik hebben..[/quote


Ph1 doet dat niet. Ph2 wel.
Dat zou het indd wel verklaren. Mja wel een beetje vreemd. Dan moet ik dat zelf maar eens aanpassen.
fase 1 en 2 is geen verschil in koelvin dez blijft draaien indien nodig ligt aan de voedingsdraad, deze betrekt kennelijk stroom welke wordt onderbroken bij contact uit in jouw auto.
ik heb zelf fase 1 gehad 20 jaar lang en dat ding bleef draaien.
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

-Ray- schreef:
KoenGTT schreef:Phase 1
Daar gaat er weer 1 uit de buurt. Zo blijft er niet veel meer over (N)
en deze 19 16v Chamade dan, volgens mij heb jij dees wel eens gespot of niet?

http://link.marktplaats.nl/179314707
Ja er stond daar een aantal weken terug nog een 19 16v met de hele voortrein in de puin. Maar die was blauw.
R5GTT phase2
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

pierre schreef:
Jackson schreef:
Jackson schreef:Vraagje,

Als het motortje van een GTT warm word gaat zoals het moet de ventilator aan. Bij mij doet ie dat dus ook goed. Maar.. gewoonlijk zou de ventilator moeten blijven draaien als je de sleutels uit het contact haalt. Bij mij doet ie dat dus niet. Zodra ik mijn sleutels eruit haal en mn ventilator staat aan, gaat de ventilator dus uit.

Waar gaat het hiet fout? En waar kan ik oplossen. Welk draadje moet ik hebben..[/quote


Ph1 doet dat niet. Ph2 wel.
Dat zou het indd wel verklaren. Mja wel een beetje vreemd. Dan moet ik dat zelf maar eens aanpassen.
fase 1 en 2 is geen verschil in koelvin dez blijft draaien indien nodig ligt aan de voedingsdraad, deze betrekt kennelijk stroom welke wordt onderbroken bij contact uit in jouw auto.
ik heb zelf fase 1 gehad 20 jaar lang en dat ding bleef draaien.
Dan gaat het daar denk ik fout. Ik ga het vandaag wel eens nakijken.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Weet iemand iets meer van deze auto?

http://auto.marktplaats.nl/renault/1822 ... to-s#photo
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

wel lekker veel info bij de advertentie :wink:
Michel D.
Berichten: 631
Lid geworden op: di 20 nov 2007 16:18

DennisT schreef:Weet iemand iets meer van deze auto?

http://auto.marktplaats.nl/renault/1822 ... to-s#photo
NV-JL-04

Diegene met de turbo aanhanger :lol:
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

~thijs~ schreef:wel lekker veel info bij de advertentie :wink:
Ja idd, heb alleen nog een hoop vragen bij de auto, ivm de vrij recente tenaamstelling en de APK die een jaar verlopen is. Wat werk eraan is geen probleem, maar moet geen groot project worden (iig niet op korte termijn)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Kijk is wat we hier hebben, toch ook een bekende RTC-er project auto...?

5 GTT 16V
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Geen idee, maar mooi vind ik 'm niet... :P
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Merijn schreef:Geen idee, maar mooi vind ik 'm niet... :P
Copy that.

SMS nog gehad Merijn?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, maar ik zal zo effe reageren (moet toch nodig schijten, dus kan ik dat mooi combineren ;) ).
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Merijn schreef:Ja, maar ik zal zo effe reageren (moet toch nodig schijten, dus kan ik dat mooi combineren ;) ).
Kijk, dat is nog eens je tijd volledig benutten ;) :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

@ Dennis, de NV-JL-04 is met regelmaat van eigenaar gewisseld. De laatste keer stond hij ergens in Friesland te koop zonder motor. Het was toen meer een kale koets volgens mij.
Op CC, http://www.5gt.nl en hier kun je nog wel wat over die auto vinden. Wat vragen ze er momenteel voor?!

@ Ivo, die 5 is naar mijn weten geen RTC projectauto. Is vorige week trouwens al besproken in het normale ACT. Is overigens géén GT.

Mooi is anders, maar in Leiden ben je wel het binkie in die 5. :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

DennisT schreef:Weet iemand iets meer van deze auto?

http://auto.marktplaats.nl/renault/1822 ... to-s#photo

auto met veel kleine werkzaamheden zover ik weet!!
mist hitteschilden,enkele kapotte slangen e.d

beetje een opvliegerig type denk ik.
ik zou een hitteschild naar hem opsturen,maar mn maat had t al verkocht.

dus gelijk netjes het bedrag terug overgemaakt.
krijg ik 2 dagen later een mail.
heb ie t al over gemaakt,of moet ik het komen halen :lol:

waarop ik dus zei , kijk eerst even je bankzaken na vriend
of bel me gewoon ff als je denkt dat er iets niet goed zit.

heeft de gtt zelf voor een schijtprijs gekocht
heeft er weinig aan gedaan,en wilt er ongeveer 800 voor hebben.
maar mischien wilt hij na het zien van alle mooie advertentie's
ook ineens 2000 euro vangen voor zn gtt |:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Qua prijs is het wel okee. Het gaat mij er vooral om dat ik met die auto gewoon lekker een paar jaar ofzo kan rijden, en hem dan helemaal gaan restaureren. Vind alleen een APK die al een jaar verlopen is een beetje vaag...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

sodemieters juffrouw pieters....

http://link.marktplaats.nl/182837546
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nationale repostdagen zijn weer begonnen hoor :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

waar ernie waar dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jochem de Haas@25 juli 2008 schreef:Euh verkeerde link ...dus ff een edit.... :D het was me niet opgevallen ferdy |:
Deze moest het zijn.........
http://link.marktplaats.nl/182837546
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik geloof niks van de 12.000 euro, das echt niet realistisch. Er zitten niet eens bumperlijsten op de auto... :~
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ding ziet er in het echt wel super uit (Y)

Al een paar keer in Leiden gezien dat ding
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

DennisT schreef:Ik geloof niks van de 12.000 euro, das echt niet realistisch. Er zitten niet eens bumperlijsten op de auto... :~
Die bumperlijsten zijn idd niet goedkoop,maar zo duur zijn ze ook weer niet :p



Heb je ooit wel eens een complete auto gedaan? als je alles er nieuw onder,op en aan stopt komt je aardig i/d buurt,zeker met een goede complete spuitbeurt,als je dan ook nog een hoop moet laten doen,lees laswerk,motorrevisie etc. etc.......dan ga je er zelfs overheen....
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Florus schreef:
DennisT schreef:Ik geloof niks van de 12.000 euro, das echt niet realistisch. Er zitten niet eens bumperlijsten op de auto... :~
Die bumperlijsten zijn idd niet goedkoop,maar zo duur zijn ze ook weer niet :p



Heb je ooit wel eens een complete auto gedaan? als je alles er nieuw onder,op en aan stopt komt je aardig i/d buurt,zeker met een goede complete spuitbeurt,als je dan ook nog een hoop moet laten doen,lees laswerk,motorrevisie etc. etc.......dan ga je er zelfs overheen....
Dat weet ik dat het veel kost, maar een taxatie van 12.000 euro vind ik wel heel erg veel. Dan 8000 euro voor je auto vragen vind ik persoonlijk niet haalbaar. Het blijft een auto van 20 jaar oud die door iemand anders gerestaureerd is, maar je weet nooit hoe goed het gedaan is. Over de roest plamuren en dan spuiten ziet er voor een tijdje best netjes uit...

Ik wil niet zeggen dat dat het geval is bij deze, maar als je dan toch veel geld uitgeeft kan je beter zelf je auto (laten) restaureren, dan weet je tenminste dat het goed zit. Misschien is dit persoonlijk, maar dan weet je wat je hebt, en aangezien ik een mierenneuker ben met mijn auto moet het gewoon 100% zijn voor het gevoel, dat bereik je alleen door het zelf te doen :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik mag toch hopen dat wanneer mijn 5je af is, hij ook getaxeerd wordt voor minimaal dat bedrag... :)

Een goeie restauratie kost gewoon bakken met geld en als je bonnen en foto's kunt overleggen aan de taxateur, dan denk ik dat ie geen andere keus heeft dan 'm op een hoog bedrag te taxeren.

Of je 'm voor dat bedrag verkocht krijgt is een ander verhaal... Het blijft een kwestie van vraag en aanbod. Ik denk dat niemand ooit zoveel geld zal neerleggen voor een GT Turbo...
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Laat ik het zo zeggen ik durf de facturen niet meer bij elkaar op te tellen...want ik denk dat er dan een scheiding komt :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heheh... Ik ben gelukkig niet getrouwd. :P

Als je hier aan begint, moet je niet meer terugkijken, want je wordt er ongelukkig van. :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En je verzekeringsmaatschappij is ook niet echt verpicht dat rapport teg ebruiken, dus als je ooit dat geld van de taxatie ziet ... ;)

Wat kreeg de taxateur, een deel van de getaxeerde waarde ? ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Blijft de slechtste inverstering, geld uitgeven aan je auto, maar wel een van de leukste :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De investering zelf vind ik niet zo leuk... hahah... :) Maar ach, als het resultaat ernaar is, dan mag het wel wat kosten, vind ik.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

mijn mening is dat als je een auto
gaat opbouwen naar eigen wensen.

dat je dit nooit met het idee moet gaan doen
''als hij klaar is beur ik lekker veel geld''
als je een auto gaat opbouwen ,doe je het voor jezelf.

ik denk dat er genoeg mensen hier aanwezig zijn
die eerlijk toegeven dat het geld wat ze investeren
dus nooit meer terug zullen zien.
bij een evt verkoop.

een echte liefhebber heeft er daarom bijv ook geen probleem mee
om een klein kapitaal in zn gt turbo te pompen.
omdat hij het er op zijn manier wel uithaalt
doormiddel van de hoge funfactor van een gtt.

jammer genoeg vallen vele gtt's nog steeds in de verkeerde handen.
waar uitspraken als ''hoe hard kent tie'' dagelijkse kost zijn.

die stampen zo'n auto compleet aan gort,kijken er nooit naar om.
rijden dus met een compleet verwaarloosde gtt rond.
en als hij kapot gaat ,dn gaat hij op MP omdat het dus een onbetrouwbare
auto is geworden.

dit licht dus niet aan de auto,maar aan de krenterigheid van de bestuurder.

pak de gemiddelde snelle hatcback
17 inch wielen,bodykit,300 kilo muziek erbij.
maar als de distributieriem vervangen moet worden
is het te duur |:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Precies, zo'n auto opknappen doe je voor jezelf, en ook de lol die je eraan hebt tijdens het bouwen.

Er staat idd veel oude afgetrapte bende op internet, slechts een enkele nette die al vele jaren in bezit is. Zoals ik al zei, wil je echt een nette, doe het dan zelf :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

dan weet je ook wat je hebt he!!

een roestgat dichtstoppen kan iedereen,maar het fasoenlijk repareren
dmv stukken inlassen wordt een ander verhaal.
Plaats reactie