ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe eh nee, ik zou bijna zeggen plak er maar een 0 bij.

Maar voor een 5je ben je snel 300-400 euro kwijt aan verf geloof ik.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

600 is ook weer beetje overdreven, maar litertje lak zit al snel boven de 100 euro en dan komt er nog vernis en grondverf bij
R5GTT. Drive it like you stole it
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

En dan nog welke kleur je wil....een uni kleur is goedkoper dan metalic en metalic is weer goedkoper dan een parelmoer (Y)

Geloof me voor het kost altijd meer dan je denkt :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

R34L schreef:Zo goedkoop is €1750,- toch ook weer niet?
Is gewoon 4000 ouderwetsche Hollandse guldens.
Guldens hebben we al een heel tijdje niet meer... :lol:
Maar ff serieus. Zeg dat hij 750 eruo materiaal verbruikt (lak,grondlak,plamuur,laswerk,tape,etc) dan heeft ie nog 1000 euri aan arbeidsloon. Een beetje monteur/vakman rekent al gauw 40 euro/per uur dus dan zou hij 25 uur hebben om aan je auto te werken. En 25 uur is maar 3 dagen.... :wink:

Niet al te duur dus.... :)
5 GT Turbo '88 GT5
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ligt ook aan de kleur uiteraard... ik heb er al voor dik 550 opzitten en nog niet eens alles is klaar :~
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Roy schreef:
R34L schreef:Zo goedkoop is €1750,- toch ook weer niet?
Is gewoon 4000 ouderwetsche Hollandse guldens.
Guldens hebben we al een heel tijdje niet meer... :lol:
Maar ff serieus. Zeg dat hij 750 eruo materiaal verbruikt (lak,grondlak,plamuur,laswerk,tape,etc) dan heeft ie nog 1000 euri aan arbeidsloon. Een beetje monteur/vakman rekent al gauw 40 euro/per uur dus dan zou hij 25 uur hebben om aan je auto te werken. En 25 uur is maar 3 dagen.... :wink:

Niet al te duur dus.... :)
Inderdaad, zelf ik ben meer kwijt
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik weet niet waar jullie je auto laten opknappen, maar 1750,- is in mijn optiek een bedrag waarvoor een beetje spuiter een hoop kan doen...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

spuiten ja, maar das nog geen lassen en roestvrij maken :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Chris schreef:Ik weet niet waar jullie je auto laten opknappen, maar 1750,- is in mijn optiek een bedrag waarvoor een beetje spuiter een hoop kan doen...
Euhhhh spuiten alleen al zonder voorbewerken is ongeveer 1000 euro inclusief lak en dat is al niet te duur.
Dan blijft er dus 750 euro over voor strippen, lassen, roestvrij maken, plamuren, schuren, enz enz, en dan na het spuiten weer opbouwen
Nou dan is 1750 euro echt een matsprijs en dus erg goedkoop.

Zal ook wel zonder bon gaan :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik zal het elke keer wel treffen met auto(lees weinig roest) en spuiter. (Y)

Hoewel, weinig roest... (0)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jij hebt natuurlijk ivm je werk connecties, dat scheelt veel 8)

wij zijn met de 19 bij 4 spuiters geweest, geen roest
kaal maken, netjes de krassen wegwerken, strak maken en spuiten
allemaal tussen de 3 en 3.5 k.
met garantie en wit.
Nu viavia echt een matsprijs (vonden wij) van 1700,00.
met garantie
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Garret t3 a r0.42 comp-/ar 0 .57 turbine mag 1.2 bar draaien maar zegt me zo niks .
Spint zo iets nu laat of vroeg op ????
En is het iets voor een gtt???????
wie kan my hier iets meer over zeggen .
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Zo te lezen is €1750,- een scherpe prijs dus.
Toch weet ik niet of ik het ga doen.
Waarom?
Ik ben terug geweest omdat de spatbordverbreder achter niet goed aansloot.
En dat MOETEN ze gewoon gezien hebben toen ze dat gemonteerd hebben.
Dat zit me gewoon niet lekker, daar heb ik een kutgevoel bij.

Als ik het tóch doe lever ik de wagen zo kaal mogelijk aan.
Dan kan ik naderhand gelijk kijken of alles netjes gedaan is en kan ik alles zelf monteren op de manier zoals ik het zelf wil.
Gé GTX/GTT schreef:Bij deze .

77.51.625.845. spatscherm lv 62,12 euro.

77.51.625.846. spatscherm rv 62,12 euro.
Zijn dit GTT schermen of voor de 5 in het algemeen (dus zonder gaatjes).

@ Chris: Damn, wat een strakke GTT is dat toch, zo wil ik de mijne dus ook (L)
Laatst gewijzigd door R34L op vr 25 jul 2008 7:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Euh verkeerde link ...dus ff een edit.... :D het was me niet opgevallen ferdy |:
Deze moest het zijn.........
http://link.marktplaats.nl/182837546
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op vr 25 jul 2008 7:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

uit Bodegraven topic:
-Ray- schreef:zo hoe vet is dit dan, een E34 M5 3.8 met maar 31.000 km

gewoon nieuw! :worship:

http://link.marktplaats.nl/148888483
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

oldskool schreef:Garret t3 a r0.42 comp-/ar 0 .57 turbine mag 1.2 bar draaien maar zegt me zo niks .
Spint zo iets nu laat of vroeg op ????
En is het iets voor een gtt???????
wie kan my hier iets meer over zeggen .
De ratio geeft de A gedeeld door R aan. (Area / Radius)
[img]http://img8.imageshack.us/img8/5051/ar0fd.png[/img]

Een grote A ten opzichte van R geeft veel top-power, grote doorgang, lagere doorstroomsnelheid maar genoeg op hoge toeren. Een kleinere A geeft grote doorstroomsnelheid, spint snel op, maar door smalle doorgang op hoge toeren en dus veel toevoer wel restrictief.

de .42 en .57 ->hoe groter hoe meer vermogen/druk/motortoerental (hoe groter dit nummer hoe groter de A tov R).

Wat de verhouding van beide tov elkaar te zeggen heeft weet ik niet, maar compresor AR is niet erg interessant.


Wil het zelf ook wel wat fijner weten, als ik zo redeneer heb ik een turbine met een relatief kleine AR, welke vroeg begint te spinnen, en een wat flinkere compressor AR die graag veel lucht pompt -> relatief goede druk op lagere toerentallen?

En mag 1.2 bar draaien kun je niet zeggen, 1,2 bar op een 1 liter motor is dubbel zo snel bereikt als 1 bar op een 2 liter motor , maw door t bot genomen kom je bij die eerste weg met half zo grote turbo.


Om echt te zeggen wat ie doet is het handig de compressormap erbij te hebben. Ik ben eens aan het kijken of ik er iets van kan vinden.


http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... %20102.pdf

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... %20103.pdf
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

iemand bekend met deze 5 ?

http://link.marktplaats.nl/181175495
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ferdy schreef:iemand bekend met deze 5 ?

http://link.marktplaats.nl/181175495
Bekende idd. Is niet al te lang geleden door hem voor heel wat minder gekocht, en al meerdere malen hier ook besproken.

Vraag Chris maar eens. :wink:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

had al een pm naar chris gedaan gister ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

GTT's zijn ook hopeloos prijzig aan het worden he (N).

In duitsland zijn ze helemaal gek.

Waar je nog talloze leuke GTE's op de kop kan tikken onder de 1000 (invoeren kost nog geen 150 euro totaal!) gaan de GTT's daar ook al ruim over de 2500 heen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tja... des te minder er zijn, des te beter het is voor de verkoopprijs. :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

4000 euro voor n koekblik ... serieus ze zijn harstikke leuk maar t stelt geen ruk voor die hele auto, jammer dat ze zo duur zijn, vind het echt teveel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ferdy schreef:of deze mag ook

http://link.marktplaats.nl/183040654
Kijk ook eens op http://www.5gt.nl voor de kentekens ferdy.
Deze lijkt mij een heel bekende van steven :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Riël Notermans schreef:4000 euro voor n koekblik ... serieus ze zijn harstikke leuk maar t stelt geen ruk voor die hele auto, jammer dat ze zo duur zijn, vind het echt teveel.
Tja, ligt er een beetje aan wat je ervoor terug krijgt. Sommigen zijn het wel waard, maar de meesten niet, nee..
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Gerald schreef:
Ferdy schreef:of deze mag ook

http://link.marktplaats.nl/183040654
Kijk ook eens op http://www.5gt.nl voor de kentekens ferdy.
Deze lijkt mij een heel bekende van steven :wink:
BX-51-HS - Zwart (phase1, omgekeurd naar:HS-SN-63)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ferdy schreef:
Gerald schreef:
Ferdy schreef:of deze mag ook

http://link.marktplaats.nl/183040654
Kijk ook eens op http://www.5gt.nl voor de kentekens ferdy.
Deze lijkt mij een heel bekende van steven :wink:
BX-51-HS - Zwart (phase1, omgekeurd naar:HS-SN-63)
KLIK HIER :wink:

Verder naar beneden zoeken...foto van het kenteken zelf is bij steven voor de deur genomen, zie topic.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

oldskool schreef:Garret t3 a r0.42 comp-/ar 0 .57 turbine mag 1.2 bar draaien maar zegt me zo niks .
Spint zo iets nu laat of vroeg op ????
En is het iets voor een gtt???????
wie kan my hier iets meer over zeggen .
VEEL te groot voor een GTT.
rev it like a rental
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Vraagje,

Als het motortje van een GTT warm word gaat zoals het moet de ventilator aan. Bij mij doet ie dat dus ook goed. Maar.. gewoonlijk zou de ventilator moeten blijven draaien als je de sleutels uit het contact haalt. Bij mij doet ie dat dus niet. Zodra ik mijn sleutels eruit haal en mn ventilator staat aan, gaat de ventilator dus uit.

Waar gaat het hiet fout? En waar kan ik oplossen. Welk draadje moet ik hebben..
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

de sensor van de koelvin onderin de radiateur krijgt stroom via de aansluiting van de dynamo die altijd spanning levert ook bij contact uit, volg de draad dus.

de sensor van de carburateurkoeling ( aparte fan ) krijgt eveneens via de dynamo plus stroom.

meestal is echter deze fan eruit gesloopt.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

[quote="Jackson"]Vraagje,

Als het motortje van een GTT warm word gaat zoals het moet de ventilator aan. Bij mij doet ie dat dus ook goed. Maar.. gewoonlijk zou de ventilator moeten blijven draaien als je de sleutels uit het contact haalt. Bij mij doet ie dat dus niet. Zodra ik mijn sleutels eruit haal en mn ventilator staat aan, gaat de ventilator dus uit.

Waar gaat het hiet fout? En waar kan ik oplossen. Welk draadje moet ik hebben..[/quote


Ph1 doet dat niet. Ph2 wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb een phase 1 maar daar draait de fan ook van met contact uit, of het is gemodificeerd, dat kan natuurlijk ook.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Phase 1
Daar gaat er weer 1 uit de buurt. Zo blijft er niet veel meer over (N)
R5GTT phase2
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Jackson schreef:Vraagje,

Als het motortje van een GTT warm word gaat zoals het moet de ventilator aan. Bij mij doet ie dat dus ook goed. Maar.. gewoonlijk zou de ventilator moeten blijven draaien als je de sleutels uit het contact haalt. Bij mij doet ie dat dus niet. Zodra ik mijn sleutels eruit haal en mn ventilator staat aan, gaat de ventilator dus uit.

Waar gaat het hiet fout? En waar kan ik oplossen. Welk draadje moet ik hebben..[/quote


Ph1 doet dat niet. Ph2 wel.
Dat zou het indd wel verklaren. Mja wel een beetje vreemd. Dan moet ik dat zelf maar eens aanpassen.
Plaats reactie