ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En dan nog welke kleur je wil....een uni kleur is goedkoper dan metalic en metalic is weer goedkoper dan een parelmoer
Geloof me voor het kost altijd meer dan je denkt

Geloof me voor het kost altijd meer dan je denkt

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Guldens hebben we al een heel tijdje niet meer...R34L schreef:Zo goedkoop is €1750,- toch ook weer niet?
Is gewoon 4000 ouderwetsche Hollandse guldens.

Maar ff serieus. Zeg dat hij 750 eruo materiaal verbruikt (lak,grondlak,plamuur,laswerk,tape,etc) dan heeft ie nog 1000 euri aan arbeidsloon. Een beetje monteur/vakman rekent al gauw 40 euro/per uur dus dan zou hij 25 uur hebben om aan je auto te werken. En 25 uur is maar 3 dagen....
Niet al te duur dus....

5 GT Turbo '88 GT5
ligt ook aan de kleur uiteraard... ik heb er al voor dik 550 opzitten en nog niet eens alles is klaar 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Inderdaad, zelf ik ben meer kwijtRoy schreef:Guldens hebben we al een heel tijdje niet meer...R34L schreef:Zo goedkoop is €1750,- toch ook weer niet?
Is gewoon 4000 ouderwetsche Hollandse guldens.![]()
Maar ff serieus. Zeg dat hij 750 eruo materiaal verbruikt (lak,grondlak,plamuur,laswerk,tape,etc) dan heeft ie nog 1000 euri aan arbeidsloon. Een beetje monteur/vakman rekent al gauw 40 euro/per uur dus dan zou hij 25 uur hebben om aan je auto te werken. En 25 uur is maar 3 dagen....![]()
Niet al te duur dus....
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
spuiten ja, maar das nog geen lassen en roestvrij maken 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Euhhhh spuiten alleen al zonder voorbewerken is ongeveer 1000 euro inclusief lak en dat is al niet te duur.Chris schreef:Ik weet niet waar jullie je auto laten opknappen, maar 1750,- is in mijn optiek een bedrag waarvoor een beetje spuiter een hoop kan doen...
Dan blijft er dus 750 euro over voor strippen, lassen, roestvrij maken, plamuren, schuren, enz enz, en dan na het spuiten weer opbouwen
Nou dan is 1750 euro echt een matsprijs en dus erg goedkoop.
Zal ook wel zonder bon gaan

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jij hebt natuurlijk ivm je werk connecties, dat scheelt veel
wij zijn met de 19 bij 4 spuiters geweest, geen roest
kaal maken, netjes de krassen wegwerken, strak maken en spuiten
allemaal tussen de 3 en 3.5 k.
met garantie en wit.
Nu viavia echt een matsprijs (vonden wij) van 1700,00.
met garantie

wij zijn met de 19 bij 4 spuiters geweest, geen roest
kaal maken, netjes de krassen wegwerken, strak maken en spuiten
allemaal tussen de 3 en 3.5 k.
met garantie en wit.
Nu viavia echt een matsprijs (vonden wij) van 1700,00.
met garantie
Zo te lezen is €1750,- een scherpe prijs dus.
Toch weet ik niet of ik het ga doen.
Waarom?
Ik ben terug geweest omdat de spatbordverbreder achter niet goed aansloot.
En dat MOETEN ze gewoon gezien hebben toen ze dat gemonteerd hebben.
Dat zit me gewoon niet lekker, daar heb ik een kutgevoel bij.
Als ik het tóch doe lever ik de wagen zo kaal mogelijk aan.
Dan kan ik naderhand gelijk kijken of alles netjes gedaan is en kan ik alles zelf monteren op de manier zoals ik het zelf wil.
@ Chris: Damn, wat een strakke GTT is dat toch, zo wil ik de mijne dus ook
Toch weet ik niet of ik het ga doen.
Waarom?
Ik ben terug geweest omdat de spatbordverbreder achter niet goed aansloot.
En dat MOETEN ze gewoon gezien hebben toen ze dat gemonteerd hebben.
Dat zit me gewoon niet lekker, daar heb ik een kutgevoel bij.
Als ik het tóch doe lever ik de wagen zo kaal mogelijk aan.
Dan kan ik naderhand gelijk kijken of alles netjes gedaan is en kan ik alles zelf monteren op de manier zoals ik het zelf wil.
Zijn dit GTT schermen of voor de 5 in het algemeen (dus zonder gaatjes).Gé GTX/GTT schreef:Bij deze .
77.51.625.845. spatscherm lv 62,12 euro.
77.51.625.846. spatscherm rv 62,12 euro.
@ Chris: Damn, wat een strakke GTT is dat toch, zo wil ik de mijne dus ook

Laatst gewijzigd door R34L op vr 25 jul 2008 7:23, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Euh verkeerde link ...dus ff een edit....
het was me niet opgevallen ferdy
Deze moest het zijn.........
http://link.marktplaats.nl/182837546

Deze moest het zijn.........
http://link.marktplaats.nl/182837546
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op vr 25 jul 2008 7:20, 2 keer totaal gewijzigd.
uit Bodegraven topic:
-Ray- schreef:zo hoe vet is dit dan, een E34 M5 3.8 met maar 31.000 km
gewoon nieuw!![]()
http://link.marktplaats.nl/148888483
De ratio geeft de A gedeeld door R aan. (Area / Radius)oldskool schreef:Garret t3 a r0.42 comp-/ar 0 .57 turbine mag 1.2 bar draaien maar zegt me zo niks .
Spint zo iets nu laat of vroeg op ????
En is het iets voor een gtt???????
wie kan my hier iets meer over zeggen .
[img]http://img8.imageshack.us/img8/5051/ar0fd.png[/img]
Een grote A ten opzichte van R geeft veel top-power, grote doorgang, lagere doorstroomsnelheid maar genoeg op hoge toeren. Een kleinere A geeft grote doorstroomsnelheid, spint snel op, maar door smalle doorgang op hoge toeren en dus veel toevoer wel restrictief.
de .42 en .57 ->hoe groter hoe meer vermogen/druk/motortoerental (hoe groter dit nummer hoe groter de A tov R).
Wat de verhouding van beide tov elkaar te zeggen heeft weet ik niet, maar compresor AR is niet erg interessant.
Wil het zelf ook wel wat fijner weten, als ik zo redeneer heb ik een turbine met een relatief kleine AR, welke vroeg begint te spinnen, en een wat flinkere compressor AR die graag veel lucht pompt -> relatief goede druk op lagere toerentallen?
En mag 1.2 bar draaien kun je niet zeggen, 1,2 bar op een 1 liter motor is dubbel zo snel bereikt als 1 bar op een 2 liter motor , maw door t bot genomen kom je bij die eerste weg met half zo grote turbo.
Om echt te zeggen wat ie doet is het handig de compressormap erbij te hebben. Ik ben eens aan het kijken of ik er iets van kan vinden.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... %20102.pdf
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... %20103.pdf
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Bekende idd. Is niet al te lang geleden door hem voor heel wat minder gekocht, en al meerdere malen hier ook besproken.
Vraag Chris maar eens.
Project: GTT Blue Sport
GTT's zijn ook hopeloos prijzig aan het worden he
.
In duitsland zijn ze helemaal gek.
Waar je nog talloze leuke GTE's op de kop kan tikken onder de 1000 (invoeren kost nog geen 150 euro totaal!) gaan de GTT's daar ook al ruim over de 2500 heen.

In duitsland zijn ze helemaal gek.
Waar je nog talloze leuke GTE's op de kop kan tikken onder de 1000 (invoeren kost nog geen 150 euro totaal!) gaan de GTT's daar ook al ruim over de 2500 heen.
4000 euro voor n koekblik ... serieus ze zijn harstikke leuk maar t stelt geen ruk voor die hele auto, jammer dat ze zo duur zijn, vind het echt teveel.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kijk ook eens op http://www.5gt.nl voor de kentekens ferdy.
Deze lijkt mij een heel bekende van steven
Tja, ligt er een beetje aan wat je ervoor terug krijgt. Sommigen zijn het wel waard, maar de meesten niet, nee..Riël Notermans schreef:4000 euro voor n koekblik ... serieus ze zijn harstikke leuk maar t stelt geen ruk voor die hele auto, jammer dat ze zo duur zijn, vind het echt teveel.
BX-51-HS - Zwart (phase1, omgekeurd naar:HS-SN-63)Gerald schreef:Kijk ook eens op http://www.5gt.nl voor de kentekens ferdy.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
KLIK HIERFerdy schreef:BX-51-HS - Zwart (phase1, omgekeurd naar:HS-SN-63)Gerald schreef:Kijk ook eens op http://www.5gt.nl voor de kentekens ferdy.
Verder naar beneden zoeken...foto van het kenteken zelf is bij steven voor de deur genomen, zie topic.
VEEL te groot voor een GTT.oldskool schreef:Garret t3 a r0.42 comp-/ar 0 .57 turbine mag 1.2 bar draaien maar zegt me zo niks .
Spint zo iets nu laat of vroeg op ????
En is het iets voor een gtt???????
wie kan my hier iets meer over zeggen .
rev it like a rental
Vraagje,
Als het motortje van een GTT warm word gaat zoals het moet de ventilator aan. Bij mij doet ie dat dus ook goed. Maar.. gewoonlijk zou de ventilator moeten blijven draaien als je de sleutels uit het contact haalt. Bij mij doet ie dat dus niet. Zodra ik mijn sleutels eruit haal en mn ventilator staat aan, gaat de ventilator dus uit.
Waar gaat het hiet fout? En waar kan ik oplossen. Welk draadje moet ik hebben..
Als het motortje van een GTT warm word gaat zoals het moet de ventilator aan. Bij mij doet ie dat dus ook goed. Maar.. gewoonlijk zou de ventilator moeten blijven draaien als je de sleutels uit het contact haalt. Bij mij doet ie dat dus niet. Zodra ik mijn sleutels eruit haal en mn ventilator staat aan, gaat de ventilator dus uit.
Waar gaat het hiet fout? En waar kan ik oplossen. Welk draadje moet ik hebben..
de sensor van de koelvin onderin de radiateur krijgt stroom via de aansluiting van de dynamo die altijd spanning levert ook bij contact uit, volg de draad dus.
de sensor van de carburateurkoeling ( aparte fan ) krijgt eveneens via de dynamo plus stroom.
meestal is echter deze fan eruit gesloopt.
de sensor van de carburateurkoeling ( aparte fan ) krijgt eveneens via de dynamo plus stroom.
meestal is echter deze fan eruit gesloopt.
[quote="Jackson"]Vraagje,
Waar gaat het hiet fout? En waar kan ik oplossen. Welk draadje moet ik hebben..[/quote
Ph1 doet dat niet. Ph2 wel.
Waar gaat het hiet fout? En waar kan ik oplossen. Welk draadje moet ik hebben..[/quote
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb een phase 1 maar daar draait de fan ook van met contact uit, of het is gemodificeerd, dat kan natuurlijk ook.
Dat zou het indd wel verklaren. Mja wel een beetje vreemd. Dan moet ik dat zelf maar eens aanpassen.Jackson schreef:Vraagje,