
Geert - Clio Williams
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Super zelfontwikkeld project! Erg netjes! 

Voor de mensen die zich afvragen hoe ik de bumper nu monteer:
Het eerste laswerk met mn nieuwe fluxcore lasapparaatje. De nieuwe brackets hebben dzus snelkoppelingen. De bumper is nu demonteerbaar in 10 sec.
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/20/fwp4.jpg[/img]
Originele plastic bracket verwijdert en voorzien van de nieuwe snelkoppeling. Niet iedereen zal het mooi vinden maar ik vindt ze nu al geniaal.
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/132/4s71.jpg[/img]
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/401/igeq.jpg[/img]
Het eerste laswerk met mn nieuwe fluxcore lasapparaatje. De nieuwe brackets hebben dzus snelkoppelingen. De bumper is nu demonteerbaar in 10 sec.
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/20/fwp4.jpg[/img]
Originele plastic bracket verwijdert en voorzien van de nieuwe snelkoppeling. Niet iedereen zal het mooi vinden maar ik vindt ze nu al geniaal.
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/132/4s71.jpg[/img]
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/401/igeq.jpg[/img]
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Netjes
Ik zat er inderdaad ook aan te denken om snelsluiting op de bumper te monteren aangezien ik deze best vaak weg haal.

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om snelsluiting op de bumper te monteren aangezien ik deze best vaak weg haal.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Met "niet iedereen" bedoelde ik inderdaad ook jou TomTom schreef:Ik hoor denk ik tot de categorie die het niet mooi vind![]()
Hadden ze die dingen niet in iets minder bling bling uitvoering?

Kwa bling gehaalte vind ik het erg meevallen.
[img]http://sri-magento.s3.amazonaws.com/cat ... ng_2_1.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zo lijkt het idd nog mee te vallen. Op de andere foto lijken ze veel mee te blinken (maar dat zal wel door de foto komen). In (mat) zwart zou het minder opvallen denk ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik kleur zetten...
geniaal systeem, dacht eerst toen ik de foto bekeek, zonder te lezen uiteraard, dat je van die leuke kerstverlichting aan de zijkant had gemaakt 

Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Clio staat met sleutel in het contact in de schuur. Schuur niet op slot. Fietsen achter huis zonder slot en kan gewoon uit huis zonder de deur op slot te doen. Zouden jullie in het westen ook eens moeten proberen 

Ik ben wel es op vakantie geweest voor 2 weken dat ik terugkwam, dat de auto al die tijd heeft opengestaan...
Nu was dit wel een groene 19 4 deurs zonder wieldoppen en vol meeuwenschijt, dus lelijker kon het niet
Maargoed ook in het westen kan dit gewoon hoor, maakt alleen erg uit waar je zit. Op t strand van Zandvoort kan je niet zwemmen zonder oppas achter te laten bij je spullen, 15km noordelijker in Wijk aan Zee kan dit gewoon prima, terwijl weer ff verder in Bergen je ook weer moet oppassen.
Maargoed t ging om de mooie Williams
Nu was dit wel een groene 19 4 deurs zonder wieldoppen en vol meeuwenschijt, dus lelijker kon het niet

Maargoed ook in het westen kan dit gewoon hoor, maakt alleen erg uit waar je zit. Op t strand van Zandvoort kan je niet zwemmen zonder oppas achter te laten bij je spullen, 15km noordelijker in Wijk aan Zee kan dit gewoon prima, terwijl weer ff verder in Bergen je ook weer moet oppassen.
Maargoed t ging om de mooie Williams

Laatst gewijzigd door Steven op di 18 mar 2014 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Kan hier ook gewoon hoor Geert, alleen moet je iets meer geluk hebben dat alles er nog is.
En bijna alle clio's gaan met de zelfde sleutel open dus op slot doen heeft ook weinig zin.
Heb een keer bij de ring raar staan kijken toen had een maat met zijn rsi sleutel mijn Clio opengemaakt
En bijna alle clio's gaan met de zelfde sleutel open dus op slot doen heeft ook weinig zin.
Heb een keer bij de ring raar staan kijken toen had een maat met zijn rsi sleutel mijn Clio opengemaakt

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
maar nee ik ben niet bang dat iemand mn bumper jat. Dat is zelfs die 10 sec demonteertijd niet waard.
iemand die mij kan helpen met het vervangen van de diff lagers in een jc5 bak? Bakje schakelde altijd perfect maar kwam raar geluid bij het diff weg en wil gewoon proberen andere diff lagers erin te zetten, volledige revisie is mij gewoon te duur.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb al eens een kwartier zitten kloten om m'n toenmalige Clio gestart te krijgen.. sleutel wou wel in het contactslot maar draaien ho maar, bleek ik binnen gekomen te zijn met de sleutel van de 19 16V en proberen te starten met de sleutel van de 19 16V, dat laatste wou dan weer niet.derbimarcel schreef:Kan hier ook gewoon hoor Geert, alleen moet je iets meer geluk hebben dat alles er nog is.
En bijna alle clio's gaan met de zelfde sleutel open dus op slot doen heeft ook weinig zin.
Heb een keer bij de ring raar staan kijken toen had een maat met zijn rsi sleutel mijn Clio opengemaakt

Vanmorgen de clio bij steverink banden op de uitlijn bank gehad. Na wat gespeel met camber shims toch een mooie uitlijning weten te bereiken. 1.5 graden camber voor en 2.5 achter. Hij hoekt als nooit te voren!
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/69/ohxj.jpg[/img]
Misschien dat dolf nog wat foto's heeft?
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/69/ohxj.jpg[/img]
Misschien dat dolf nog wat foto's heeft?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Waarom zoveel camber achter en niet voor ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Voor heb ik ook nog wat caster. Wat in de bochten extra camber geeft. Standaard heeft een clio overigens 1 graden camber achter.
Kan me ook voorstellen dat de achteras wel een iets aggresievere afstelling kan gebruiken om het verschil in spoorbreeedte te compenseren
'hij hoekt als nooit tevoren' aldus Geert
Dus? Effe NIKS meer veranderen. Eerst maar eens verder genieten.
Ding stuurt messcherp en loopt als een tiet
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MMPFFUOF-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-P8NZOMEL-D.jpg[/img]

Dus? Effe NIKS meer veranderen. Eerst maar eens verder genieten.
Ding stuurt messcherp en loopt als een tiet

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MMPFFUOF-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-P8NZOMEL-D.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door dolf jans op wo 26 mar 2014 15:20, 2 keer totaal gewijzigd.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat helpt wel iets ja. Rechtuitstabiliteit zal dan ook wel beter zijn.Geert schreef:Voor heb ik ook nog wat caster. Wat in de bochten extra camber geeft. Standaard heeft een clio overigens 1 graden camber achter.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Why? ik reed voorheen zelfs om -1 en dat was voor mij prima. En met de nieuwe spoorbreedte helt hij nog minder over wat de vraag naar meer camber alleen maar verminderd. Dat is tenminste mijn theorie.Steven schreef:Ik zou de voorkant toch ook lekker naar -2,5 graden zetten? -3 is op straat wel echt te nerveus, maar voor t circuit weer heerlijk!