ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Riël
Über-Spammer

Wil ik op inhaken. Wat in mijn hoofd speelt:

Leer je vrijheid van meningsuiting te gebruiken. Ermee om te gaan op de juiste manier, en niet alles wat je wil van de daken schreeuwen onder dit motto. Dat kan in mijn ogen niet.

Net als dit geval. Kijk, van Gogh had zijn kritiek op bepaalde zaken. De manier waarop hij dit bracht ging niet op een erg geraffineerde manier. Als je bepaalde mensen geiteneuker gaat noemen, weet je dat je het bloed onder de nagels gaat halen bij die groep. Dan mag het wel je mening zijn ... Over waarden en normen gesproken. Met dit soort uitspraken maak je sommige mensen gewoon zo ongelofelijk kwaad dat je met veel pech dit resultaat hebt.

Gebruik je vrijheid van meningsuiting op een manier waarop je op een goede manier je mening duidelijk maakt. Ik denk dat daar een begin kan liggen in een goede omgang met elkaar.

Verder mocht ik Theo van Gogh echt, keek graag naar hem. Maar ik hoop dat in de toekomst mensen verstandiger zullen worden. En dat de dader gepast gestraft word. Voor je leven lang vast.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
rasit..

André ter Velde schreef:W

Vanavond in Den Haag zijn er wat kleine opstootjes met de politie. Er zijn wat groepen die leuzen scanderen zoals "Eigen volk eerst" en "Islamiet parasiet"

En wat doet de politie? Die pakt deze mensen op. Waarom? Omdat zij hun mening vertolken.
Goede zaak dat ze worden opgepakt. Voor je het weet staat er weer een parkeergarage in de fik.
Madmaus

rasit.. schreef:
André ter Velde schreef:W

Vanavond in Den Haag zijn er wat kleine opstootjes met de politie. Er zijn wat groepen die leuzen scanderen zoals "Eigen volk eerst" en "Islamiet parasiet"

En wat doet de politie? Die pakt deze mensen op. Waarom? Omdat zij hun mening vertolken.
Goede zaak dat ze worden opgepakt. Voor je het weet staat er weer een parkeergarage in de fik.
Bull ik was gisteren in de stad, en is niets in de fik gestoken.
Je mocht niet eens demonstreren als je stil stond werd je weggestuurd, als je vroeg waarom werd je opgepakt! Lekker land is dit aan het worden hoor :@ :@ :@
Mickael

Het probleem zit hem erin dat de verschillen onderling te groot zijn. Wij proberen een middenweg te vinden en zij houden vast aan hun cultuur zonder zich aan die van het GAST land aan te passen.

Denk ook eerlijk gezegd dat het alleen maar erger zal worden. Die mensen kunnen niet discussieren, die kennen alleen de taal van wapens en oorlogen (is ook veel makkelijker dan je ongelijk toe te geven). Zij mogen alles zeggen, maar owee als een nederlander wat over hun zegt wat dan discrimineer je ze.

Jammer, heel erg jammer van/voor Theo, ik las zijn stukken erg graag. Wellicht soms erg hard of beledigend op te vatten, maar wel de gedacht van vele Nederlanders. Iemand moest het zeggen, vraag me nu af wie nog zal willen spreken........
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

André ter Velde schreef:Vanavond in Den Haag zijn er wat kleine opstootjes met de politie. Er zijn wat groepen die leuzen scanderen zoals "Eigen volk eerst" en "Islamiet parasiet"

De grondwet:

Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Art. 7 . - 3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

bron: http://www.geschiedenis.com/politiek/grondwet/1.html
Ad van Haperen
Contacteer:

Mickael schreef:Het probleem zit hem erin dat de verschillen onderling te groot zijn. Wij proberen een middenweg te vinden en zij houden vast aan hun cultuur zonder zich aan die van het GAST land aan te passen.

Denk ook eerlijk gezegd dat het alleen maar erger zal worden. Die mensen kunnen niet discussieren, die kennen alleen de taal van wapens en oorlogen (is ook veel makkelijker dan je ongelijk toe te geven). Zij mogen alles zeggen, maar owee als een nederlander wat over hun zegt wat dan discrimineer je ze.

Jammer, heel erg jammer van/voor Theo, ik las zijn stukken erg graag. Wellicht soms erg hard of beledigend op te vatten, maar wel de gedacht van vele Nederlanders. Iemand moest het zeggen, vraag me nu af wie nog zal willen spreken........
:worship: amen :worship:
André ter Velde

Nieuw onderwerp:

Hoe bouw je een ferrari :

http://www.j-body.org/forums/read.php?f ... 74&t=54674
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

André ter Velde schreef:Nieuw onderwerp:

Hij is al eens langsgekomen. Knap werk, maar ik vind het echt zonde van de NSX. :(
Edwin16v
Contacteer:

Merijn schreef:
André ter Velde schreef:Nieuw onderwerp:

Hij is al eens langsgekomen. Knap werk, maar ik vind het echt zonde van de NSX. :(
Zeker, de NSX was veel mooier :(
Steven
Car: M536

Vind de achterspoiler ook aardig mislukt, vind de replica ook beetje tegenvallen...

Maja beter dan de Ferarri op MR2 basis, das helemaal nep...
rasit..

Madmaus schreef:
Ja dat zeg ik ook niet. Het kan ook niet btw want iedereen was opgepakt. Goede actie dus (Y)
Zoals je op het nieuws ook kan lezen ging het dus niet alleen om het scanderen van leuzen, maar dat had ik je gister ook al kunnen vertellen.
rasit..

Mickael schreef:Het probleem zit hem erin dat de verschillen onderling te groot zijn. Wij proberen een middenweg te vinden en zij houden vast aan hun cultuur zonder zich aan die van het GAST land aan te passen.

Wie is "zij" ?

En wat voor middenweg zoek je trouwens ??

Middenweg tussen theo van gogh, die moslims pedofielen en geitenneukers noemt, en gewone moslims ??
Merijn
Über-Spammer

Rasit, ik heb het gevoel dat jij je aangesproken voelt, terwijl jij volgens mij ook dondersgoed weet waar het hier om draait. Jij hoeft je niet aangesproken te voelen.

Jij bent, voor zover ik weet ;), goed geintegreerd in de Nederlandse samenleving. Je spreekt de taal vloeiend (nog beter dan sommige Nederlanders) en je maakt deel uit van de maatschappij. Absoluut niks mis mee, dus.

Maar er zijn ook mensen die dus niet geintegreerd zijn en dit ook niet van plan zijn te doen. Ze houden er extreme ideeen op na, die vaak worden 'goedgepraat' door hun religie. Daar wordt vaak mee geschermd, terwijl dat in 9 van de 10 gevallen gewoon niet kan. Simpelweg omdat hun religie die manier van leven en handelen niet voorschrijft. Dat weet jij ook wel, neem ik aan.

Heel vaak komt dit soort gedrag uit de hoek van de moslimsgemeenschap. Waarom is dat? Waarom zijn het heel vaak moslims die met dit soort acties in het nieuws komen? Niet omdat er een bepaalde sfeer wordt gecreeerd door de media. Er is wel degelijk meer aan de hand.
Madmaus

rasit.. schreef:
Madmaus schreef:
Ja dat zeg ik ook niet. Het kan ook niet btw want iedereen was opgepakt. Goede actie dus (Y)
Zoals je op het nieuws ook kan lezen ging het dus niet alleen om het scanderen van leuzen, maar dat had ik je gister ook al kunnen vertellen.
Dus jij vind het goed als iedereen wordt opgepakt omdat die zijn mening komt verkondigen? Denk dat je dan in het verkeerde land woont.

Ik vind het niet normaal dat ik moet rennen omdat ik anders door zo'n kut ME'er geslagen word en door zijn vriendelijke vriendje gebeten wordt, terwijl ik alleen steunbetuiging kom houden. Maja dat mag blijkbaar niet meer he!
rasit..

Nou de media kan er zeker wel wat van.

Het is jammer dat van gogh dood is, maar voor de rest boeit hij me niet zo.

Hij was iemand die altijd en overal duidelijk moest maken dat moslims pedofielen waren en geitenneukers en weet ik veel wat nog meer. Hij scheerde iedereen over één kam.

Hij zei dat ie altijd de grens zal passeren met zijn uitspraken over moslims, joden en nog wat andere dingen. Het interesseerde hem niet dat hij heel veel mensen kwetste met z'n uitspraken.

Nu is ie dood en vind iedereen hem ineens zielig. Ik denk dat van gogh het nu heel leuk zou vinden als ik zou zeggen, van gogh lekker voor je, want dat was ook zijn manier van leven en denken.
rasit..

Madmaus schreef:
rasit.. schreef:
Madmaus schreef:
Dus jij vind het goed als iedereen wordt opgepakt omdat die zijn mening komt verkondigen? Denk dat je dan in het verkeerde land woont.
Je doet nou echt alsof die nazi's lieve mensen zijn. Je moet je stevie wonder bril effe af doen en eens om je heen kijken. Die nazi's komen daar niet om alleen leuzen te scanderen.

Is er ooit een bijeenkomst van nazi's geweest die NIET uitgelopen zijn op rellen en vechtpartijen ?

Politie heeft slim opgetreden door het een en ander te voorkomen.
Merijn
Über-Spammer

Hij scheerde iedereen over 1 kam, inderdaad. Maar hij deed dat ook vaak met een knipoog. Ik heb gisteren heel veel van hem gezien op onder andere RTL5 en vaak was hij inderdaad serieus, maar ook heel vaak humoristisch. Dat jij dat, als moslim persoonlijk en serieus opvat, dat zie ik dan even als een tekortkoming van jouw kant.

Jij weet echt wel waar Van Gogh het over had! Toch? :S

Het is gewoonweg niet normaal dat sommige moslims hun geloof uitdragen alsof we in het jaar 1500 leven. Tijden veranderen, ook geloof is daar onderhevig aan.
rasit..

Merijn schreef:Hij scheerde iedereen over 1 kam, inderdaad. Maar hij deed dat ook vaak met een knipoog.
Misschien schoot die marokkaan hem ook wel met een knipoog.
Als ik jaar in jaar uit gaat roepen dat jij een pedofiel bent en dagelijks geiten neukt en weet ik veel wat voor dingen, dan krijg jij er ook op een dag genoeg van toch. Ik praat de moord niet goed hoor, maar je weet gewoon dat er gestoorde rondlopen op de wereld dus je moet gewoon een beetje nadenken voordat je praat.
Madmaus

Wie heeft het nou weer over nazi's. Er waren echt niet alleen nazi's hoor. De gewone mensen die wilden komen werden meteen benarderd door onze vienden om te verdwijnen, en als ze je nog een keer zagen werd je meegenomen.

Maar goed als de goeie koerden enzo demonstreren gaat het gelukkig altijd goed.
En die demonstreren nog voor dingen die niet eens hier gebeuren maar aan de andere kant van de wereld. en dan pleuren ze overal de ramen eruit en auto's op hun kop.
het zou jou mooie auto eens wezen......

Er zitten altijd slechte bij. die moeten eruit.
Kijk eens naar de criminaliteit cijfers. Die liegen niet hoor. ik geloof dat 80% van de marokaanse jeugd met de politie in aaraking komt.
Omdat ze een vredelievend volk zijn zeker??
rasit..

Madmaus schreef:Wie heeft het nou weer over nazi's. Er waren echt niet alleen nazi's hoor. De gewone mensen die wilden komen werden meteen benarderd door onze vienden om te verdwijnen, en als ze je nog een keer zagen werd je meegenomen.

Maar goed als de goeie koerden enzo demonstreren gaat het gelukkig altijd goed.
En die demonstreren nog voor dingen die niet eens hier gebeuren maar aan de andere kant van de wereld. en dan pleuren ze overal de ramen eruit en auto's op hun kop.
het zou jou mooie auto eens wezen......

Er zitten altijd slechte bij. die moeten eruit.
Kijk eens naar de criminaliteit cijfers. Die liegen niet hoor. ik geloof dat 80% van de marokaanse jeugd met de politie in aaraking komt.
Omdat ze een vredelievend volk zijn zeker??
Ja ik weet niet waarom je nou met criminaliteit cijfers komt hoor, maar wat is je punt ?

Niet iedereen was nazi, maar moest de politie dan gaan vragen aan iedereen of diegene nazi was of niet ?

Koerden die vragen eerst toestemming om te demonstreren en als de burgemeester dan toestemming geeft vind zo'n demonstratie ook plaats. Ook koerden kunnen het dus vergeten want de burgemeester is ook niet gek meer.

Ik vind het raar dat je het niet wilt begrijpen overigens.
Merijn
Über-Spammer

Ik ben het met je eens dat het niet echt slim is om dat soort dingen te zeggen, maar zoals je zelf al aangeeft is dat voor niemand een reden om een moord te plegen. Moorden met een knipoog bestaat niet. En al helemaal niet als je bekijkt hoe het gebeurd is.

Sterker nog, ik vind het wel heel erg dom. Want wat Van Gogh vaak verkondigde, dat de Islam de grootste bedreiging is voor het westen, is voor heel veel mensen nu steeds meer waarheid geworden.

Is er overigens al iets duidelijk over de brief die gevonden is?
rasit..

Merijn schreef: Sterker nog, ik vind het wel heel erg dom. Want wat Van Gogh vaak verkondigde, dat de Islam de grootste bedreiging is voor het westen, is voor heel veel mensen nu steeds meer waarheid geworden.
De islam is niet gevaarlijk. De islam zegt dat god de mens het leven schenkt en alleen god heeft het recht om weer het leven af te nemen.
Het zijn een boel terroristen in het oosten die misbruik maken van de islam.
Uitstekend voer voor de media om alle haat tegen moslims op te voeren natuurlijk.

Een fucking terrorist is de reden dat iedereen nu met scheve gezichten naar buitenlanders kijken. Vind je dat logisch?

Btw. Ik noem mezelf geen moslim want ik doe haast nergens aan mee, inclusief de ramadan dus. Ik eet geen varkensvlees en thats it.
Merijn
Über-Spammer

De Islam is inderdaad niet gevaarlijk, maar zoals je al aangeeft zijn er mensen die het zo weten te draaien dat ze dit soort daden doen in naam van hun God. Ook is het zo dat deze gedachtengang zelfs in Nederland gepredikt wordt in sommige moskeeen. Dat is beangstigend.
Madmaus

De islam is niet gevaarlijk, maar de mensen die hem nastreven wel. En dan vooral de radicalen.
rasit..

Nou ik blijf erbij dat van gogh gewoon een beetje z'n mond moest houden.

Als ik tussen 20 nazi's zou staan dan zeg ik ook niet dat ze op lelijke kale mongolen lijken. Waarschijnlijk kan je dan voor mij ook een kistje bestellen, en niemand die zal zeggen ahhhh die rasit kwam op voor z'n mening.
Gast

grappig...ze waren net die dader zen achtergrond aan het uitéénzetten. Geen onbekende voor de politie en had banden met die persoon die plannen had om shiphol op te blazen en de eerste kamer of zoiets.

Deze laatste werd eerder vrijgelaten wegens gebrek aan bewijzen.

Wat een wondere wereld toch.
(Y) :gun:
rasit..

-jo- schreef:
Deze laatste werd eerder vrijgelaten wegens gebrek aan bewijzen.

Gaat dit in belgie op een andere manier dan?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:De Islam is inderdaad niet gevaarlijk, maar zoals je al aangeeft zijn er mensen die het zo weten te draaien dat ze dit soort daden doen in naam van hun God. Ook is het zo dat deze gedachtengang zelfs in Nederland gepredikt wordt in sommige moskeeen. Dat is beangstigend.
Dit is andersom ook gebeurd, zo'n 60 jaar geleden. En tegenwoordig noemen ze het Nazi's. Net hoe je alles wil interpreteren. In feite zijn de 3 geloven gelijk. Het christendom, de islam en de joden, komen oorspronkelijk uit dezelfde verhalen voort. Rasit zal het met me eens zijn als ik zeg dat ook hij de verhalen van abraham kent. De westerse wereld is alleen in dat opzicht misschien een stap verder. heeft wat geleerd van de 2e wereldoorlog. Nu de Islamieten nog??

Ik keur het niet goed wat er gister is gebeurd, en tot nu toe heb ik me ingehouden met een reactie te geven. Maar het valt wel op dat er de laatste tijd (jaren) een heleboel gebeurtenissen zijn geweest die met geloof te maken hebben.

GR.Frits
Jasper16v

Merijn schreef:Rasit, ik heb het gevoel dat jij je aangesproken voelt, terwijl jij volgens mij ook dondersgoed weet waar het hier om draait. Jij hoeft je niet aangesproken te voelen.

Jij bent, voor zover ik weet ;), goed geintegreerd in de Nederlandse samenleving. Je spreekt de taal vloeiend (nog beter dan sommige Nederlanders) en je maakt deel uit van de maatschappij. Absoluut niks mis mee, dus.

Maar er zijn ook mensen die dus niet geintegreerd zijn en dit ook niet van plan zijn te doen. Ze houden er extreme ideeen op na, die vaak worden 'goedgepraat' door hun religie. Daar wordt vaak mee geschermd, terwijl dat in 9 van de 10 gevallen gewoon niet kan. Simpelweg omdat hun religie die manier van leven en handelen niet voorschrijft. Dat weet jij ook wel, neem ik aan.

Heel vaak komt dit soort gedrag uit de hoek van de moslimsgemeenschap. Waarom is dat? Waarom zijn het heel vaak moslims die met dit soort acties in het nieuws komen? Niet omdat er een bepaalde sfeer wordt gecreeerd door de media. Er is wel degelijk meer aan de hand.
Zou jij hier op kunnen of willen reageren Rasit? Ik ben benieuwd wat jij van de gedragingen vind van sommige Moslims in ons land.
Mickael

rasit.. schreef:

Wie is "zij" ?

Middenweg tussen theo van gogh, die moslims pedofielen en geitenneukers noemt, en gewone moslims ??
Wij = ongelovige
Zij = degene die geloven in iets en daaruit een bepaald recht denken te hebben.

Je geeft al precies aan wat het probleem is. Constant zielig de slachtoffer spelen daar zijn de minderheden goed in, echter kijken naar hun eigen fouten gebeurt niet. Vuur met vuur.......en dat soort geblaat.

Dat punt waren we hier al lang voorbij wij discusierden (wel of niet gepast in iemands ogen maakt geen fuck uit, want dat is een opvatting en die waren vrij!), tot er mensen kwamen die vele jaren achter liepen tenopzichte van deze maatschappij werden toegelaten en zich niet konden/wilden aanpassen.

En laten we eerlijk zijn, IK BEN GEEN NEDERLANDER van org., maar als ik met een nederlander op straat ruzie krijg hoef ik niet te verwachten dat ik gelijk heel de ""gemeenschap achter me aan krijg, dat is bij de minderheden helaas wel zo het geval, althans dat zijn MIJN ervaringen.
Shorty 16v

rasit..

Nouuuu, een ieder mens is gelijk in mijn ogen.
Het maakt me niet uit of het nou een moslim is of dat ze de kerstman als god zien.

Dus..

Iedereen moet zich een beetje aanpassen aan de levensstijl die van toepassing is in het land waar je in leeft. Ook moet je er rekening mee houden dat Nederland een multicultureel land is, wat betekent dat er veel culturen aanwezig zijn. Dus ook de nederlanders moeten rekening houden met een aantal dingen.
Je moet dus niet verwachten dat iedere buitenlander ineens elke dag aardappels gaat eten bij wijze van spreken.

Door mannetjes zoals van gogh krijgen moslims de indruk dat ze niet gewenst zijn in nederland. Aangezien van gogh dit ook nog eens vaak op tv verkondigt en iedereen nu ahhhh theoo oeee theoo roept wordt het dus alleen maar erger. Mensen gaan zich niet aanpassen als ze zich niet thuis voelen in een land.

Respect moet er wederzijds zijn.

Overigens mogen radicale imams ook wel het land uit van mij.
marcel16v

rasit.. schreef: Iedereen moet zich een beetje aanpassen aan de levensstijl die van toepassing is in het land waar je in leeft. Ook moet je er rekening mee houden dat Nederland een multicultureel land is, wat betekent dat er veel culturen aanwezig zijn. Dus ook de nederlanders moeten rekening houden met een aantal dingen.
Je moet dus niet verwachten dat iedere buitenlander ineens elke dag aardappels gaat eten bij wijze van spreken.
Je kan toch niet serieus verwachten dat 'wij' Nederlanders ons gaan aanpassen an de mensen die wij te gast hebben in ONS land.

Vanuit de kant van de autochtone Nederlanders is er jarenlang (een te grote) tolerantie jegens allochtone inwoners van Nederland geweest. Bij de grootste groep allochtone Nederlanders wordt/ werd dit beantwoordt door open te staan voor de Nederlandse cultuur. Door een select groepje mensen is hier echter misbruik van gemaakt, en deze groep moet worden aangepakt (en goed ook).
Laatst gewijzigd door marcel16v op wo 3 nov 2004 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Remi

Mickael schreef:
rasit.. schreef:

Wie is "zij" ?

Wij = ongelovige
Zij = degene die geloven in iets en daaruit een bepaald recht denken te hebben.

Je geeft al precies aan wat het probleem is. Constant zielig de slachtoffer spelen daar zijn de minderheden goed in, echter kijken naar hun eigen fouten gebeurt niet. Vuur met vuur.......en dat soort geblaat.

Dat punt waren we hier al lang voorbij wij discusierden (wel of niet gepast in iemands ogen maakt geen fuck uit, want dat is een opvatting en die waren vrij!), tot er mensen kwamen die vele jaren achter liepen tenopzichte van deze maatschappij werden toegelaten en zich niet konden/wilden aanpassen.

En laten we eerlijk zijn, IK BEN GEEN NEDERLANDER van org., maar als ik met een nederlander op straat ruzie krijg hoef ik niet te verwachten dat ik gelijk heel de ""gemeenschap achter me aan krijg, dat is bij de minderheden helaas wel zo het geval, althans dat zijn MIJN ervaringen.
Die achterstand is idd gewoon het hele probleem. Kom voor jezelf op leren ze ons al vanaf jongs af aan, niet met iedereen die je kent en zelfs nog die je niet kent. Ik denk dat dit nog heel lang gaat duren mocht het beter gaan, als het uberhaupt eens beter gaat.
Remi

marcel16v schreef:
rasit.. schreef: Iedereen moet zich een beetje aanpassen aan de levensstijl die van toepassing is in het land waar je in leeft. Ook moet je er rekening mee houden dat Nederland een multicultureel land is, wat betekent dat er veel culturen aanwezig zijn. Dus ook de nederlanders moeten rekening houden met een aantal dingen.
Je kan toch niet serieus verwachten dat 'wij' Nederlanders ons gaan aanpassen an de mensen die wij te gast hebben in ONS land.
Ik denk dat wij ons ook wel iets aan kunnen passen. Maar laat wel zeker zijn, gasten horen zich altijd aan te passen. Laat het nou in een land zijn. Of dat ik bij rasits oma op bezoek ga (bij wijze van spreken), ik hoor me aan te passen. Als iedereen zich nou eens wat meer wil aanpassen naar de Nederlandse normen en waarden, dat is toch precies hetzelfde!? En waarom moet dat nou weer zo moeilijk gaan...
Gesloten