Dat hebben we inmiddels voor elkaar, Olieprobleem is verholpen dmv restrictor en grotere oilretour. Zit alleen nog met een intercooler te knooien.Florus schreef:Kun je 'm niet beter eerst eens goed rijdend maken?? voordat je met gaskleppen en inlaatspruitstukken gaat smijten.........![]()
Het hele idee achter het standaard inlaatspruitstuk kan je bij een geblazen F7P de kliko in gooien. Dus vandaar dat ik opzoek ben naar iets compacters.Bart V schreef:inderdaad leuk en ook zeker zinvol om een goed afgestemde inlaat te ontwerpen, maar ik zou ook echt eerst even wat km's gaan maken met je huidige setup, alvorens je misschien een hoop moeite gaat doen voor niets.
Wanneer ga je verder dan met inrijden/testrijden?TMC16v schreef:Dat hebben we inmiddels voor elkaar, Olieprobleem is verholpen dmv restrictor en grotere oilretour. Zit alleen nog met een intercooler te knooien.Florus schreef:Kun je 'm niet beter eerst eens goed rijdend maken?? voordat je met gaskleppen en inlaatspruitstukken gaat smijten.........![]()
Voor de rest gaat alles zoals het moet gaan![]()
Tim_Coupe schreef:Wanneer ga je verder dan met inrijden/testrijden?TMC16v schreef:Dat hebben we inmiddels voor elkaar, Olieprobleem is verholpen dmv restrictor en grotere oilretour. Zit alleen nog met een intercooler te knooien.Florus schreef:Kun je 'm niet beter eerst eens goed rijdend maken?? voordat je met gaskleppen en inlaatspruitstukken gaat smijten.........![]()
Voor de rest gaat alles zoals het moet gaan![]()
nee jij rijdt altijd constant 170/175, en dan moet ik maar volgenRonald1916V schreef:Gelukkig was mijn verjaardag zo gezellig dat je het gas er op wou gooien..
Begrijp het wel Chris.. met zo'n foute CRX zou ik ook zo snel mogelijk thuis willen zijnmet de R19 16V met leer enzo er in cruise ik altijd relaxed 120.. heerlijk.. rijd thuis ook altijd nog een rondje omdat ik de auto niet uit wil..
NOT!
ow ? Renault heeft zelfs groter dan dat. 21Txi heeft al 55 mm. 21turbo, 50mm. shitroën xm 2.0 turbo, 60mm. Alpine 510 v6 , 60mm...kan nog wel even doorgaan. Voorgenoemde modellen hebben allemaal het type tps zoals een 19 16v.melcon schreef:Zijn er wel, maar denk niet dat ze er zijn met de door jou gewenste diameter, alleen kleiner....
Jij net zo, terug uit Breda...kool schreef:nee jij rijdt altijd constant 170/175, en dan moet ik maar volgenRonald1916V schreef:Gelukkig was mijn verjaardag zo gezellig dat je het gas er op wou gooien..
Begrijp het wel Chris.. met zo'n foute CRX zou ik ook zo snel mogelijk thuis willen zijnmet de R19 16V met leer enzo er in cruise ik altijd relaxed 120.. heerlijk.. rijd thuis ook altijd nog een rondje omdat ik de auto niet uit wil..
NOT!
Zo'n 15 cm - 100 cm. 15 cm is voor de meeste wideband sensors qua temperatuur geen probleem.Hoeveel cm na de turbo is het verstandig om een (wide/narrow) lambda te plaatsen?
Welke AFR mag je draaien in vollast , deellast en nullast? Bij vollast moet je zo rond de 12:1 blijven had ik ergens gelezen.
Ik? Neeee.. zo hard gaat ie helemaal nietkool schreef:nee jij rijdt altijd constant 170/175, en dan moet ik maar volgenRonald1916V schreef:Gelukkig was mijn verjaardag zo gezellig dat je het gas er op wou gooien..
NOT!
Weet je dat heel zeker?TMC16v schreef:Vanmorgen tot de conclusie gekomen dat zelfs een R19 TD spruitstuk past achterop een 16v kop. Die gaat dus mooi de zolder op voor als het huidige exemplaar scheurt.
Maargoed het benodigde deel, hitteschild van een 19 TD er niet af kunnen krijgen.
Zal er een fotos voor je van maken zodra mijn camera het weer doet,canonballman schreef:Weet je dat heel zeker?TMC16v schreef:Vanmorgen tot de conclusie gekomen dat zelfs een R19 TD spruitstuk past achterop een 16v kop. Die gaat dus mooi de zolder op voor als het huidige exemplaar scheurt.
Maargoed het benodigde deel, hitteschild van een 19 TD er niet af kunnen krijgen.
In mijn ogen gaat dat niet werken: een 16v kop heeft RONDE uitlaatgaten, en een F8Q kop rechthoekige (met afgeronde hoeken).
Vertel eens wat meer, of laat het eens zien.
Van de turbine kant is waar, maar bij de compressor kant is dat niet net andersom?De A/R heeft bij de compressor nauwelijks invloed, een grotere A/R is gunstiger voor applicaties met lagere turbodrukken en een kleinere A/R kan beter worden gebruikt bij hogere turbodrukken.
Bij de turbine is de A/R erg belangrijk en bepaalt in belangrijke mate de spool-up van de turbo. Een kleine A/R verhoogt de snelheid van de uitlaatgassen waardoor de efficiëntie bij lage motortoerentallen wordt verbeterd. Een nadeel van een kleine A/R is de grotere tegendruk bij hoge motortoerentallen. Je kan dus zeggen een kleine A/R zorgt voor een snelle spool-up, maar beperkt het maximale vermogen.
Gaat hier om watertemperatuurJeroen Wigger schreef:Bij mijn rsi was dat toen de oliepeil meter! die geeft oliepeil aan bij starten en contact en valt ff later weer weg, want je kunt ja geen oliepeilen als de motor draait... en dan heeft hij de functie als watertemp.
Bij me 16V geeft ook de linkse oliepeil meter alleen bij het starten aan en op contact....
Gr. Jeroen
Dit had ik gevonden:jacques schreef:Chris, wat is "reversie in uitlaatspruitstuk"
Heb je anders even de engelse text.
[img]http://i14.photobucket.com/albums/a330/ ... 230210.jpg[/img]its the manifold that causes the gasket to pop there.
reversion leans those cylinders and pop it goes
Ik zou dat ding eerst eens op een vermogenstestbank gooien, en de motor netjes en opbouwend gaan belasten. Als er iets fout gaat zie je dat meteen. Als je lekker op de weg aan het gassen bent is het zo gebeurd als je een keer een high speed knock krijgt oid. Verder kan je dan ook zien of het mengsel wel voldoende rijk is op vollast.TMC16v schreef:Eindstadium is bijna daar: RIJDEN!
maargoed nu lees ik in engeland wat dingen:
Koppakking die lek gaan door reversie in uitlaatspruitstuk.
Wat zijn de dingen die ik MOET controleren voordat ik onder boost ga draaien,
Rob16v legt de laatste bewerkingen aan de downpipe
Bart V schreef:Ik zou dat ding eerst eens op een vermogenstestbank gooien, en de motor netjes en opbouwend gaan belasten. Als er iets fout gaat zie je dat meteen. Als je lekker op de weg aan het gassen bent is het zo gebeurd als je een keer een high speed knock krijgt oid. Verder kan je dan ook zien of het mengsel wel voldoende rijk is op vollast.TMC16v schreef:Eindstadium is bijna daar: RIJDEN!
maargoed nu lees ik in engeland wat dingen:
Koppakking die lek gaan door reversie in uitlaatspruitstuk.
Wat zijn de dingen die ik MOET controleren voordat ik onder boost ga draaien,
Rob16v legt de laatste bewerkingen aan de downpipe
Zonder een fatsoenlijke afstelling zou ik er zo niet mee gaan rijden. Zonde als je de eerste meters op vollast het zaakje in de soep rijdt.
omdat ik dan bang ben dat ie te arm loopt of pingelt.Bart V schreef:Ja dat kan wel, maar waarom zou dat ding niet gewoon door de apk komen met aangesloten turbo? Jij hoeft alleen maar stationair te voldoen aan 0.5% CO. Je moet gewoon zorgen dat je netjes lambda=1 draait.