Christian[Clio 16v] P24 nieuwe update

Vertel hier alles over je project.
Christian

nou mijn auto loopt alleen beetje rijk haalt een waarde van 10.0 op me laptop dus moet nog wel wat aan gebeuren maar alles doe het goed :)
PtrGte
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Riël schreef:Feitelijk heb je met injectie en Tb's een grotere doorlaat dan met carbs én hoef je geen of minder compromissen te maken bij de afstelling. Dat een carbmotor in het ene geval toch meer power trekt dan een motor met i en tb hangt niet alleen maar van de mengselvorming af.
des te knapper is het dan dat peter commijs er meer dan 172 pk uithaalt (aan de wielen, volgens de bank in belgie) met een paar carbs en een koppel van 200nm die van 3500 tot 6500 rpm bijna vlak is.
Luco, zeg nooit: Nooit... :)

160 a/d wieltjes is zeker oke...en dat koppel dat vind ik dan wel super (Y)
Christian

hier even wat foto`s van gister

het gele slangetje moet nog even anders gemaakt worden daar kom ik zo even een tstuk tussen zetten :)

gele slangetje is voor de benziene druk regelaar
mijn nieuwe Catch tank :D
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3844.jpg[/img]

me nieuwe benziene druk regelaar
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3846.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3847.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3848.JPG[/img]
PtrGte
Contacteer:

over een paar dagen zien we Christian langsvliegen met z'n Clio :lol:
Christian

paar dagen zal het nog wel duren hoor ik krijg die KUT R-tuner niet aan de praat :@
en de benziene druk moet og wel omlaag want staat nu op 4 bar (N) en als die niet omlaag wil zal ik eerst een andere moeten hebbe

maar het mooiste was dat i op 1 lekage alles in 1 keer liep :biertjuh:
PtrGte
Contacteer:

anders vraag je Rob ff, die kan je wel het een en ander uitleggen over dat ding, en als dat niks wordt, dan weet Henk Dijkstra het vast wel :)

maar 4 bar benzinedruk is toch ook prima? maakt toch niet veel uit of het nou 3 of 4 bar is, als het maar gelijk blijft...je kan er een originele regelar tussen zetten lijkt me...
Christian

ja menno had er 1tje van een 21 nog liggen dacht hij :lol: maar kon die niet vinden maar volgens menno was 2.5 bar genoeg en nu staat hij op 4 dus zit ik er maar 1.5 bar boven
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

PtrGte schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Riël schreef:Feitelijk heb je met injectie en Tb's een grotere doorlaat dan met carbs én hoef je geen of minder compromissen te maken bij de afstelling. Dat een carbmotor in het ene geval toch meer power trekt dan een motor met i en tb hangt niet alleen maar van de mengselvorming af.
des te knapper is het dan dat peter commijs er meer dan 172 pk uithaalt (aan de wielen, volgens de bank in belgie) met een paar carbs en een koppel van 200nm die van 3500 tot 6500 rpm bijna vlak is.
Luco, zeg nooit: Nooit... :)

160 a/d wieltjes is zeker oke...en dat koppel dat vind ik dan wel super (Y)
oops mijn fout :(
die in belgie is aan de krukas
al die verschillende banken ook haha
maar volgens de man in goes moet je er 15% bijtellen
en met een sper nog ietsje meer
maar ja daar heeft ook iedereen weer een andere mening over :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V

krukasvermogen is ook niet interessant, en slechts leuk voor de statistieken + voor in de kroeg :) Wat je meet is wat je beschikbaar hebt, en daar gaat het om.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Bart V schreef:krukasvermogen is ook niet interessant, en slechts leuk voor de statistieken + voor in de kroeg :) Wat je meet is wat je beschikbaar hebt, en daar gaat het om.
:D :D genoeg denk ik zo, voorlopig
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Christian

nou krijg vandeweek even een oer oude laptop teleen waat al goed is een com poort op zit gaan we dan weer even kijken als dan me r-tuner het wel doet :)
Christian

zo me r-tuner werkt ook nu heb ik der nog een laptop bij :lol: een oer oude pentium 2 :) met compoort en het werkt :wink:

[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... amloos.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... mloos2.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... mloos3.JPG[/img]

nu nog uit vinden hoe alles werkt :p
Robke
Car: Lexus IS250

Hee, dat komt me bekend voor. :lol:
Zo had ik hem geprogrammeerd voor mijn motor toen.

Vollast liep hij goed, maar deellast moest er nog wel het een en ander aan gedaan worden.
Bart V

Deellast zal zeker met die tb's nog wel een klusje worden om acceptabel te krijgen. Vollast lukt altijd wel. Ik zou dat ding een keer op een bank knallen om een goede basisafstelling te zoeken, en eens wat te experimenteren met die r-tuner. Ziet er iig wel leuk uit (Y)
Christian

ja we gaan beetje kijken hoe alles werkt

@rob wat betekend het paarse en zwarte letters?
Robke
Car: Lexus IS250

Geen idee....
Jean-Paul-S
Über-Spammer

is dit ook ongeveer een programma om zelf je chip te herschrijven?

boeiend topic dit, ga ik zeker in de gaten houden. erg mooi om te zien hoe je aan het klussen bent :worship: (Y)
PtrGte
Contacteer:

ik zou beginnen die RevLimiter op te schroeven :beer:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wat kan een standaard blok eigenlijk aan qua toerental. een clio maxi of groep a ofzo lopen toch een flink stuk hoger?

kom je dan niet in de knoei met je klepstoters? of worden die dan omgebouwd naar mechanische?
PtrGte
Contacteer:

7500 is wel haalbaar...heb al eens 7800 op een 2 liter gezien met standaard stoters en veren...Al heb ik wel het idee dat met origineel spul de kleppen tegen 7500 toch lichtelijk hun eigen weg beginnen te gaan...
mechanische stoters, stuggere klepveren en lichtere klepschotels zijn wel een optie, maar ik denk dat boven 8000 het drijfwerk vanuit het onderblok ook aan de deur naar buiten begint te kloppen... :)

de Maxi's draaiden tegen 8500 toeren, en dat is dan al met kortere slag dan de originele 2 liters, en veel, maar dan ook veel lichtgewicht spul!

Dik 25 m/s voor de gem. zuigersnelheid bij een 2 liter/slag 90+ is wel angstaanjagend...maar dat weet iedereen ondertussen wel van de Jean Ragnotti filmpjes :bang:
-PAZ-
Über-Spammer

als je max +/- 7200 toeren aanhoud kan je zonder in de problemen te komen wel veilig een mooi vermogen draaien lijkt me
R5GTT. Drive it like you stole it
Ruudjuh

Mn oude clio met een orgineel 1800 blok draaide 8200rpm, maar dan heb je het idee dat het beesje zowat uitelkaar knalt. T is wel een leuke ervaring :p
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de Maxi's draaiden tegen 8500 toeren, en dat is dan al met kortere slag dan de originele 2 liters, en veel, maar dan ook veel lichtgewicht spul!
maar als ze een kortere slag hebben, dan zijn de zuigers dus hoger om aan een hoge compressie te komen, of begrijp ik dat verkeerd?

is dat een enorme ingreep om te doen, ombouwen naar mechanisch? mijn blok moet namelijk uitelkaar binnenkort. het onderblok is al uitgewogen dus daar zou eigenlijk geen onbalans in mogen komen door hogere toerentallen. of heeft dit ook weer te maken met de slag?
Haas
Car: Megane RS

Ruudjuh schreef:Mn oude clio met een orgineel 1800 blok draaide 8200rpm, maar dan heb je het idee dat het beesje zowat uitelkaar knalt. T is wel een leuke ervaring :p
wat? wanneer je motorkap naar buiten toe deukt omdat er een zuigertje tegenaan hengst? :P
Ivo
Über-Spammer

Die rooie Clio 1.8 16v Coupe draaide er ook lekker 7200 :worship:

(~) ..... (Y)
canonballman

Ruudjuh schreef:Mn oude clio met een orgineel 1800 blok draaide 8200rpm, maar dan heb je het idee dat het beesje zowat uitelkaar knalt. T is wel een leuke ervaring :p
Die heeft een slag die 1 hele centimeter minder is.
F7R is een langeslag motor, en die zijn niet ideaal voor heel veel toeren.
Wel voor aanhangwagens trekken. :wink:
PtrGte
Contacteer:

canonballman schreef:
Die heeft een slag die 1 hele centimeter minder is.
F7R is een langeslag motor, en die zijn niet ideaal voor heel veel toeren.
Wel voor aanhangwagens trekken. :wink:
en om jouw revisie JB3's naar de klote te trekken :lol:

EDIT: geintje... :beer:
Haas

nouja, die jc5 van rob hield t ook niet lang :P ;)
PtrGte
Contacteer:

ja oke...was in de tijd dat Reinier nog niet bij de opticien geweest was :D
Haas

en rob niet bij de subtieliteitsdokter om normaal te leren schakelen. Die ringen uit die bak zagen me er uit.. :S
Jean-Paul-S
Über-Spammer

maar die inhoud van 2.0 haal je door slag x boring te doen. dat betekend dus dat een maxi clio een grotere boring heeft dan een standaard f7r?

maw, als je zo ver wilt gaan gaat het echt enorm geld kosten?
Bart V

Als je echt extreem wilt gaan tunen, en safe 8000 rpm of meer wilt draaien, uiteraard met behoud van de 93 mm slag, gaat het inderdaad veel geld kosten. Als het voor straat gebruik is zou ik kiezen voor de "easy way" en een turbo monteren :)
Christian

nou jongens ik hou hem gewoon nog even op 7500toeren dan gebeurd er al genoeg met het wegdek :)

alleen hoe zou het nou komen als me auto heel erg rijk loopt
komt het nou alleen echt door als er nu even veel lucht in de cilinders komt?
canonballman

Haas schreef:nouja, die jc5 van rob hield t ook niet lang :P ;)
Ow ja, dat klopt, maar ben er inmiddels van overtuigd dat dat niet aan mij te wijten was (hoewel ik wel andere fouten maak, net als ieder ander), en ook niet aan Rob zn schakelkwaliteiten. Heb het naderhand 1 keer meer meegemaakt (anders nog nooit), bij een bak voor Bart en Emiel hun Clio, en die had 1 ding gemeen met die van Rob: een starre, ongeveerde koppelingsplaat.
En dat vindt een JC5 blijkbaar niet lekker :)
Christian

canonballman schreef:
Haas schreef:nouja, die jc5 van rob hield t ook niet lang :P ;)
Ow ja, dat klopt, maar ben er inmiddels van overtuigd dat dat niet aan mij te wijten was (hoewel ik wel andere fouten maak, net als ieder ander), en ook niet aan Rob zn schakelkwaliteiten. Heb het naderhand 1 keer meer meegemaakt (anders nog nooit), bij een bak voor Bart en Emiel hun Clio, en die had 1 ding gemeen met die van Rob: een starre, ongeveerde koppelingsplaat.
En dat vindt een JC5 blijkbaar niet lekker :)
en wat voorn plaat rijden ze nu mee dan?
Plaats reactie