
Christian[Clio 16v] P24 nieuwe update
Luco, zeg nooit: Nooit...Luco/Alpine-racer schreef:des te knapper is het dan dat peter commijs er meer dan 172 pk uithaalt (aan de wielen, volgens de bank in belgie) met een paar carbs en een koppel van 200nm die van 3500 tot 6500 rpm bijna vlak is.Riël schreef:Feitelijk heb je met injectie en Tb's een grotere doorlaat dan met carbs én hoef je geen of minder compromissen te maken bij de afstelling. Dat een carbmotor in het ene geval toch meer power trekt dan een motor met i en tb hangt niet alleen maar van de mengselvorming af.

160 a/d wieltjes is zeker oke...en dat koppel dat vind ik dan wel super

hier even wat foto`s van gister
het gele slangetje moet nog even anders gemaakt worden daar kom ik zo even een tstuk tussen zetten
gele slangetje is voor de benziene druk regelaar
mijn nieuwe Catch tank
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3844.jpg[/img]
me nieuwe benziene druk regelaar
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3846.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3847.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3848.JPG[/img]
het gele slangetje moet nog even anders gemaakt worden daar kom ik zo even een tstuk tussen zetten

gele slangetje is voor de benziene druk regelaar
mijn nieuwe Catch tank

[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3844.jpg[/img]
me nieuwe benziene druk regelaar
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3846.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3847.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... C_3848.JPG[/img]
over een paar dagen zien we Christian langsvliegen met z'n Clio 

paar dagen zal het nog wel duren hoor ik krijg die KUT R-tuner niet aan de praat
en de benziene druk moet og wel omlaag want staat nu op 4 bar
en als die niet omlaag wil zal ik eerst een andere moeten hebbe
maar het mooiste was dat i op 1 lekage alles in 1 keer liep

en de benziene druk moet og wel omlaag want staat nu op 4 bar

maar het mooiste was dat i op 1 lekage alles in 1 keer liep

anders vraag je Rob ff, die kan je wel het een en ander uitleggen over dat ding, en als dat niks wordt, dan weet Henk Dijkstra het vast wel
maar 4 bar benzinedruk is toch ook prima? maakt toch niet veel uit of het nou 3 of 4 bar is, als het maar gelijk blijft...je kan er een originele regelar tussen zetten lijkt me...

maar 4 bar benzinedruk is toch ook prima? maakt toch niet veel uit of het nou 3 of 4 bar is, als het maar gelijk blijft...je kan er een originele regelar tussen zetten lijkt me...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
oops mijn foutPtrGte schreef:Luco, zeg nooit: Nooit...Luco/Alpine-racer schreef:des te knapper is het dan dat peter commijs er meer dan 172 pk uithaalt (aan de wielen, volgens de bank in belgie) met een paar carbs en een koppel van 200nm die van 3500 tot 6500 rpm bijna vlak is.Riël schreef:Feitelijk heb je met injectie en Tb's een grotere doorlaat dan met carbs én hoef je geen of minder compromissen te maken bij de afstelling. Dat een carbmotor in het ene geval toch meer power trekt dan een motor met i en tb hangt niet alleen maar van de mengselvorming af.![]()
160 a/d wieltjes is zeker oke...en dat koppel dat vind ik dan wel super

die in belgie is aan de krukas
al die verschillende banken ook haha
maar volgens de man in goes moet je er 15% bijtellen
en met een sper nog ietsje meer
maar ja daar heeft ook iedereen weer een andere mening over


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Bart V schreef:krukasvermogen is ook niet interessant, en slechts leuk voor de statistieken + voor in de kroegWat je meet is wat je beschikbaar hebt, en daar gaat het om.


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zo me r-tuner werkt ook nu heb ik der nog een laptop bij
een oer oude pentium 2
met compoort en het werkt
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... amloos.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... mloos2.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... mloos3.JPG[/img]
nu nog uit vinden hoe alles werkt


[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... amloos.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... mloos2.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/t ... mloos3.JPG[/img]
nu nog uit vinden hoe alles werkt

Deellast zal zeker met die tb's nog wel een klusje worden om acceptabel te krijgen. Vollast lukt altijd wel. Ik zou dat ding een keer op een bank knallen om een goede basisafstelling te zoeken, en eens wat te experimenteren met die r-tuner. Ziet er iig wel leuk uit 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
is dit ook ongeveer een programma om zelf je chip te herschrijven?
boeiend topic dit, ga ik zeker in de gaten houden. erg mooi om te zien hoe je aan het klussen bent

boeiend topic dit, ga ik zeker in de gaten houden. erg mooi om te zien hoe je aan het klussen bent


ik zou beginnen die RevLimiter op te schroeven 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wat kan een standaard blok eigenlijk aan qua toerental. een clio maxi of groep a ofzo lopen toch een flink stuk hoger?
kom je dan niet in de knoei met je klepstoters? of worden die dan omgebouwd naar mechanische?
kom je dan niet in de knoei met je klepstoters? of worden die dan omgebouwd naar mechanische?
7500 is wel haalbaar...heb al eens 7800 op een 2 liter gezien met standaard stoters en veren...Al heb ik wel het idee dat met origineel spul de kleppen tegen 7500 toch lichtelijk hun eigen weg beginnen te gaan...
mechanische stoters, stuggere klepveren en lichtere klepschotels zijn wel een optie, maar ik denk dat boven 8000 het drijfwerk vanuit het onderblok ook aan de deur naar buiten begint te kloppen...
de Maxi's draaiden tegen 8500 toeren, en dat is dan al met kortere slag dan de originele 2 liters, en veel, maar dan ook veel lichtgewicht spul!
Dik 25 m/s voor de gem. zuigersnelheid bij een 2 liter/slag 90+ is wel angstaanjagend...maar dat weet iedereen ondertussen wel van de Jean Ragnotti filmpjes
mechanische stoters, stuggere klepveren en lichtere klepschotels zijn wel een optie, maar ik denk dat boven 8000 het drijfwerk vanuit het onderblok ook aan de deur naar buiten begint te kloppen...

de Maxi's draaiden tegen 8500 toeren, en dat is dan al met kortere slag dan de originele 2 liters, en veel, maar dan ook veel lichtgewicht spul!
Dik 25 m/s voor de gem. zuigersnelheid bij een 2 liter/slag 90+ is wel angstaanjagend...maar dat weet iedereen ondertussen wel van de Jean Ragnotti filmpjes

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
maar als ze een kortere slag hebben, dan zijn de zuigers dus hoger om aan een hoge compressie te komen, of begrijp ik dat verkeerd?de Maxi's draaiden tegen 8500 toeren, en dat is dan al met kortere slag dan de originele 2 liters, en veel, maar dan ook veel lichtgewicht spul!
is dat een enorme ingreep om te doen, ombouwen naar mechanisch? mijn blok moet namelijk uitelkaar binnenkort. het onderblok is al uitgewogen dus daar zou eigenlijk geen onbalans in mogen komen door hogere toerentallen. of heeft dit ook weer te maken met de slag?
wat? wanneer je motorkap naar buiten toe deukt omdat er een zuigertje tegenaan hengst?Ruudjuh schreef:Mn oude clio met een orgineel 1800 blok draaide 8200rpm, maar dan heb je het idee dat het beesje zowat uitelkaar knalt. T is wel een leuke ervaring

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Die heeft een slag die 1 hele centimeter minder is.Ruudjuh schreef:Mn oude clio met een orgineel 1800 blok draaide 8200rpm, maar dan heb je het idee dat het beesje zowat uitelkaar knalt. T is wel een leuke ervaring
F7R is een langeslag motor, en die zijn niet ideaal voor heel veel toeren.
Wel voor aanhangwagens trekken.
en om jouw revisie JB3's naar de klote te trekkencanonballman schreef:Die heeft een slag die 1 hele centimeter minder is.Ruudjuh schreef:Mn oude clio met een orgineel 1800 blok draaide 8200rpm, maar dan heb je het idee dat het beesje zowat uitelkaar knalt. T is wel een leuke ervaring
F7R is een langeslag motor, en die zijn niet ideaal voor heel veel toeren.
Wel voor aanhangwagens trekken.

EDIT: geintje...

nouja, die jc5 van rob hield t ook niet lang



ja oke...was in de tijd dat Reinier nog niet bij de opticien geweest was 

en rob niet bij de subtieliteitsdokter om normaal te leren schakelen. Die ringen uit die bak zagen me er uit.. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
maar die inhoud van 2.0 haal je door slag x boring te doen. dat betekend dus dat een maxi clio een grotere boring heeft dan een standaard f7r?
maw, als je zo ver wilt gaan gaat het echt enorm geld kosten?
maw, als je zo ver wilt gaan gaat het echt enorm geld kosten?
Als je echt extreem wilt gaan tunen, en safe 8000 rpm of meer wilt draaien, uiteraard met behoud van de 93 mm slag, gaat het inderdaad veel geld kosten. Als het voor straat gebruik is zou ik kiezen voor de "easy way" en een turbo monteren 

nou jongens ik hou hem gewoon nog even op 7500toeren dan gebeurd er al genoeg met het wegdek 
alleen hoe zou het nou komen als me auto heel erg rijk loopt
komt het nou alleen echt door als er nu even veel lucht in de cilinders komt?

alleen hoe zou het nou komen als me auto heel erg rijk loopt
komt het nou alleen echt door als er nu even veel lucht in de cilinders komt?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ow ja, dat klopt, maar ben er inmiddels van overtuigd dat dat niet aan mij te wijten was (hoewel ik wel andere fouten maak, net als ieder ander), en ook niet aan Rob zn schakelkwaliteiten. Heb het naderhand 1 keer meer meegemaakt (anders nog nooit), bij een bak voor Bart en Emiel hun Clio, en die had 1 ding gemeen met die van Rob: een starre, ongeveerde koppelingsplaat.Haas schreef:nouja, die jc5 van rob hield t ook niet lang![]()
En dat vindt een JC5 blijkbaar niet lekker

en wat voorn plaat rijden ze nu mee dan?canonballman schreef:Ow ja, dat klopt, maar ben er inmiddels van overtuigd dat dat niet aan mij te wijten was (hoewel ik wel andere fouten maak, net als ieder ander), en ook niet aan Rob zn schakelkwaliteiten. Heb het naderhand 1 keer meer meegemaakt (anders nog nooit), bij een bak voor Bart en Emiel hun Clio, en die had 1 ding gemeen met die van Rob: een starre, ongeveerde koppelingsplaat.Haas schreef:nouja, die jc5 van rob hield t ook niet lang![]()
En dat vindt een JC5 blijkbaar niet lekker