Geert - Clio Williams

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Heb er nog wel een paar meer op mn servertje. pm voor toegang ;)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Wie kan mij vertellen welke astaps en boutjes ik precies nodig heb voor camber conversie op de achteras? Of heb ik nog meer nodig? En hoeveel graden camber is verstandig achterop?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Geert schreef:Wie kan mij vertellen welke astaps en boutjes ik precies nodig heb voor camber conversie op de achteras? Of heb ik nog meer nodig?
nodig:
astap
ankerplaat voor remmen
3x m10 bouten
1x m8 bouten (of alternatief 4xm10, beide zijn via de dealer leverbaar)
vulring achter het lager,

nummers heb ik nu niet bij de hand. maar spullen komen bij een clio 2 RS vandaan.

zie ook http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 5&start=70 laatste pagina.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Is dat de zelfde update die Marcel een tijdje terug heeft gedaan ? anders hem contacten
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wow profi hoor! (Y)

btw gisteren gesproken met wesner averesch kende jou wel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

grappig, ik weet wie het is maar kan niet echt zeggen dat ik hem ken. Waar heb je hem ontmoet?
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Zeker nice Geert potverdorie zeg
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Ha hier in de schuur
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

in mijn topic staat een fotoverslag van de upgrade ook staan ergens de onderdeelnummers van de boutjes ik heb er 4x m10 van gemaakt.
oude astap kun je er gewoon uitslaan
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mark 5t schreef:Ha hier in de schuur
https://www.google.nl/search?q=wesner+a ... 80&bih=675

ah, wat deed die beste man daar?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Inmiddels het spulletje op het subframe gemonteerd. Vorige week een slang aansluiting op het stuurhuis ral gedraaid dus maar gesloten het clio 2 cup stuurhuis aan te passen zodat deze past op een clio1. Als die binnen is wordt alles weer gemonteerd.

[img]http://imageshack.us/a/img822/9766/r3ov.th.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/1125/4cgs.th.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

netjes!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Netjes idd. Zijn die uniballs nou allemaal gewoon van staal? Blijft dat een beetje roestvrij?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Als je ze vet houdt zullen ze niet snel roesten. Want de auto wordt niet gebruikt in de pekel en maar zelden in de regen.

Maar ik zat al te kijken naar dit soort oplossingen, en dan voornamelijk de onderste.

[img]http://www.tricompetition.com/media/cat ... e_5_11.jpg[/img]

[img]http://www.tricompetition.com/media/cat ... embout.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

invetten dus. Kapjes oid zal toch lastig zijn denk ik om vocht er echt uit te houden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

vanavond een beginnetje gemaakt aan de camber modificatie voor de achteras. Moet even een dikkere moker regelen om die pin er uit te slaan :P

[img]http://imageshack.us/a/img545/2319/t5iu.th.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die moet je ook afslijpen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Die mep je er zo uit met een voorhamer
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Morgen vroeg even een danoontje eten geert ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Daan2D schreef:Morgen vroeg even een danoontje eten geert ;-)
;-)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Voorhamer? Ik tikte hem met een huis tuin en keukenhamertje eruit, gewoon beetje hard slaan.
Hou je je oude naven of neem je ook de "CUP" naven met losse schijven?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb het ook met een huis tuin en keuken hamertje geprobeerd maar krijg er niet meer dan 1 mm beweging in. Vanavond de achteras maar eens opwarmen met een heatgun. Ik blijf voorlopig de normale schijven gebruiken, deze zijn nog als nieuw en hebben een setje group n draadeinde geperst.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dikke hamer pakken en geloof me paar ferme tikken en hij ligt er uit.

met zon heatgun is dan helemaal niet nodig.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

De achterkant komt niet toevallig tegen je schokbreker? Als er eenmaal beweging in zit zou die zo los moeten komen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Het is al gelukt, met een moker en warm stoken lukte het eindelijk met flink rammen. Hebben jullie ook de originele Renault boutjes gebruikt? deze zijn voor mijn situatie in ieder geval veel te lang (65mm). Op deze foto zijn ze volledig ingedraaid.

[img]http://imageshack.us/a/img89/6900/vz2l.th.jpg[/img]
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ja origineel is veels te lang maar daarvoor hebben ze de ijzerzaag uitgevonden :grin:
Welke maat bouten heb je gebruikt? Ik heb alles naar m10x1,5 gemaakt.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

bouten heb ik inderdaad al ingekort om te passen. Het opboren naar 4 x 8.5mm en optappen naar 4xm10x1.5 ging makkelijker dan gedacht. Het opboren en optappen van de stabistang aan de voorkant ging veel moeilijker. nu nog wachten op de camber shims, we gaan het eerst eens proberen met -1 graden.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

derbimarcel schreef:Voorhamer? Ik tikte hem met een huis tuin en keukenhamertje eruit, gewoon beetje hard slaan.
Hou je je oude naven of neem je ook de "CUP" naven met losse schijven?
Een huis tuin en keukenhamer haalde helaas weinig uit bij mij.

[img]http://imageshack.us/a/img6/3641/8ye7.th.jpg[/img]

Vandaag ook wezen hobbien met skateboard antislip matriaal en een paar setje rempedalen. Hiermee hoop mijn heel toe downshift techniek te verbeteren.

[img]http://imageshack.us/a/img845/7978/q2w2.th.jpg[/img]

Mocht iemand interesse hebben, ik heb er twee gemaakt :P

[img]http://imageshack.us/a/img23/1136/pmc7.th.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die pen is goed aan gort ... :( :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Vandaag de camber modificatie afgemaakt. Met de nieuwe remklauw bracket zit de remklauw achterop ipv schuin naar beneden. Weet iemand welke handremkabel ik dan moet hebben? De huidige kabel is in ieder geval te kort nu.

[img]http://imageshack.us/a/img13/3241/yirf.th.jpg[/img]
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Hydraulisch :smile: wel eentje doen met vergrendeling, anders is het APK afkeur. (Y)

Edit: Ook minder storing gevoelig
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Hydrolische handrem is altijd APK afkeur, het is de noodrem inrichting en daarom apart te bedienen met kabels als er een lek in je remsysteem zou zitten.
Racing is the best way to convert money into noise
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Daar heb je in mijn ogen geen gelijk in... De wielen moeten vertragen en geblokkeerd kunnen worden. Denk hierbij ook aan een elektrische handreminrichting.

Nog een linkje: http://www.hydraulischehandrem.com/duid ... em-en-apk/

Die had ik ook op mijn ringtool en is gewoon goedgekeurd. Er staat niets over een mechanische verbinding oid in het APK boek
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Hydrolische is inderdaad geen afkeur, als je het systeem maar kan blokkeren. Misschien toch maar eens kijken naar zo'n systeem. Al ben ik er geen fan van om de knippen in de vloerbedekking.
Plaats reactie