[williams] Koelvloeistof vervangen
-
- Moderator
- Car: MB
het valt me nou toch op dat de koelvloeistof nog erg warm word en ik snap niet hoe het komt. Hij staat nu bijna constant rond het tweede streepje (waar de fan dus aanspringt). Waar zou dat aan kunnen liggen? Thermostaat en koelvloeistof zijn vervangen, zou het mischien de radiateur zijn ?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Aangezien het nu wat warmer is buiten, zou dat toch vrij normaal kunnen zijn. Zakt ie wel snel terug naar het eerste streepje tijdens rijden, of maakt ie geen verschil tussen bijvoorbeeld aan het verkeerstlicht staan en rijden?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
hele stomme vraag natuurlijk. heb je het systeem wel onlucht en het vloeistof peil nog nagekeken?? verwacht van wel maar je weet nooit.
als je koelvloeistof aan de lage kant is dan wordt ie ook warm.
gr.Frits
als je koelvloeistof aan de lage kant is dan wordt ie ook warm.
gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
tuurlijk is die op peil Frits
. en ja we er kwam nogal wat bruin water uit. We hebben het systeem daarna nog gereinigd met speciaal spul en de radiateur is er helemaal uitgeweest en die hebben we ook nog goed doorgespoeld. Maar aangezien ik geen andere oorzaak kan bedenken denk ik toch dat de rad. niet meer zo best is als we dachten

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
had het al wel verwacht maar je weet naar nooit zijn van die kleine dingen.
verder is je thermosthaat nog wel goed?? als die niet open gaat heb je ook een probleem.
volgende gedachte. zijn de radiatoren van een clio allemaal gelijk?? dan heeft tom(hitman) er nog een over geloof ik. van zn gtt project
gr. Frits
verder is je thermosthaat nog wel goed?? als die niet open gaat heb je ook een probleem.
volgende gedachte. zijn de radiatoren van een clio allemaal gelijk?? dan heeft tom(hitman) er nog een over geloof ik. van zn gtt project
gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
thermostaat zit er nog geen 24 uur in en is gloednieuw dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk trouwens dat er wel verschil zit tussen een rad. van een 1.1 en een willi. Ik zal zo eens even bellen naar RSB voor de prijs van een rad. reno is met veel te duur
-
- Moderator
was ook wel de bedoeling, ik had alleen maar even gebeld. Ik zal nog eens ontluchten zometeen, maar ik weet anders niet waar het aan kan liggen. Zou het ook dat ding kunnen zijn (naam even kwijt) wat je in je rad. schroeft aan de bijrijderskant?
-
Nee, het kan NIET aan het thermocontact liggen 

-
- Moderator
hoe kun je dat controleren ? Maar volgens mij wel want ik denk dat ie anders wel warmer zou worden
En nee, er zit natuurlijk geen karton voor. Zoals ik idd al gezegd had is ie eruit geweest en hebben we hem hem nog goed doorgespoeld
En nee, er zit natuurlijk geen karton voor. Zoals ik idd al gezegd had is ie eruit geweest en hebben we hem hem nog goed doorgespoeld
-
- Moderator
dat denk ik dus ook. De rest is namelijk ok! voor zover ik weet. Ik ben toen straks nog even wezen rijden en hij schommelt echt heel de tijd rond het tweede streepje. Ik vind het wel vreemd dat ie dat minder had met de oude koelvloeistof. Zou het kunnen dat de rad op de een of andere manier schlechter is gaan koelen doordat we hem hebben doorgespoeld (lijkt me sterk maar lijkt er wel op)
Ik heb het dus ook gehad 2 jaar geleden alles bijna vervangen (behalve de rad) en alles goed schoongemaakt en doorgespoelt.
De temp meter bleef in het midden, was echt balen omdat ik er iets van had verwacht.
Toen maar een nieuwe rad aangeschaft en sindsdien blijft de temp meter altijd bij het eerste streepje staan behalve bij te lang stat. toerental.
De temp meter bleef in het midden, was echt balen omdat ik er iets van had verwacht.
Toen maar een nieuwe rad aangeschaft en sindsdien blijft de temp meter altijd bij het eerste streepje staan behalve bij te lang stat. toerental.