Wie is de snelste? I dunno!
ik vond het al zo vreemd, dat een saxo bijna een sec sneller was dan een 106. Terwijl het gewoon dezelfde auto's zijn kwa basis en blok.
Effe voor de duidelijkheid: die Max Power tijden zijn van 0 tot 60 MIJL/u! En dat is geen 100 km/u!
Dus tel bij al die cijfers maar iets op. Verder blijft het relatief gezien natuurlijk wel een goed rijtje.
Dus tel bij al die cijfers maar iets op. Verder blijft het relatief gezien natuurlijk wel een goed rijtje.

Het is leuk om te kijken hoelang het duurt totaan de 100, maar een Sunny Gti-R is toch wel een klasse hoger dan de GTT. Is meer M3 klasse. Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n Sunny hier in NL gezien.
Maar mensen, wat is de conclusie uit deze cijfertjes ???
GTT is toch het snelste
(tenminste bijna altijd)
Maar mensen, wat is de conclusie uit deze cijfertjes ???
GTT is toch het snelste

Hoezo is een 19 niks pat???patrick b schreef:ja kadett binnen 8 sec naar 100,je zult het moeilijk hebbe tegen een 16v maar weg komt ie absoluut niet.
ik weet wel zeker als je goed overweg kunt,en dan bedoel ik dat je het turbogat probeert zo klein mogelijk te houden dat je wint,ik weet het zeker.
ik heb al geraced tegen zo'n ding en die had em helemaal leeg gemaakt(zonder dat ik het wist)en hij zei kom nu maar!we hebben flink liggen gassen maar hij won niet,het was een fractie maar als ik de wagen leegpluk dan ziet ie helemaal sterretjes.
enh sowiso op een recht stuk is het leuk,maar neem eens wat weggetjes met een paar leuke bochten,ik weet zeker dat de meeste geoon niet kunne winnen van een gt turbo,ik heb zelf een 19 16v maar dat is gewoon niks,is niet te vergelijken,clio daarintegen met iets minder massa is behoorlijk van zijn plek te rukken.
wat is eigenlijk met dat systeem van 4 wd heeft vr6 4 wd dan?
Ben je VLF vergeten met mijn slalom???
En het sprinten gaat ook best lekker hoor.
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Het is dus maar net wie erin zit, waar de staat van de auto in verkeerd en dat soort zaken. Conclusie: De R5GTT is de grootste kanshebber (toch?), maar uiteindelijk dat kan dus per auto finaal verschillend zijn, al praat je over 1 en dezelfde automerk en type.
Ik vraag me ook af hoe het onderlinge verschil is van 80-120 km/u in resp. 4e en 5e versnelling. Eigenlijk vind ik dit persoonlijk belangerijker dan een acceleratietijd van 0 naar 100. Is de R5GTT dan nog steeds zo rap, vergeleken bij zijn concurrenten? De VR6 zal de lijst aanvoeren, maar dan?
Ik vraag me ook af hoe het onderlinge verschil is van 80-120 km/u in resp. 4e en 5e versnelling. Eigenlijk vind ik dit persoonlijk belangerijker dan een acceleratietijd van 0 naar 100. Is de R5GTT dan nog steeds zo rap, vergeleken bij zijn concurrenten? De VR6 zal de lijst aanvoeren, maar dan?
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Uh, ik snap even niet dat je de Saxo eruit haalt. De Saxo 1.6i VTS 16v. Ik praat hier over het model vanaf 99, als die niet rap is...? 8 moet makkelijk te halen zijn toch met dit autootje? Het is maar een 1600 maar met 910 kg...speedline schreef:Ff reageren...
Mijn subjectieve beschouwing van de kanshebbers in het magische 0-100 duel![]()
Clio 16v - kanshebber met iets te weinig koppel
Clio Williams - goed, echter getuned: VR6 for breakfast
5GTT - getuned![]()
![]()
![]()
Golf 3 GTI 16v - zwaar + klote bakverhoudingen
Golf 3 VR6 - zwaar, maar koppel(bij hoog toerental), auto=klasse op zich
Golf 2 G60 - goed getunede exemplaren zijn niet bij te houden, anderen wel die staan op de vluchtstrook met een gele TDI ervoor en een hoofdschuddende ANWBŽer ervoor![]()
Civic VTEC - gevaarlijk snel maar veel te weinig koppel en laat "onderin" meters liggen
Peugeot 205 GTI - "vuile" versie = kanshebber
Peugeot 306 GTI 2.0 16v - 6bak = kanshebber
Astra GSI 2.0 16v - helaas een van de snelsten
Ford Escort RS 2000 - kanshebber
Nissan Sunny GTI - kanshebber en onderschatte auto
Alle autoŽs die niet in dit rijtje thuishoren heb ik verwijderd. Een 106 of Saxo GTI is leuk speelgoed voor het betere bochtenwerk maar komt simpelweg te kort. Een Polo GTI is ondergemotoriseerd. Een volbeladen 5GTT zou de klus moeten klaren...
Nog ff over de reacties.
De luchtweerstand speelt tot 100km/h, de voornaamste sprintdiscipline, niet echt een grote rol (understatement).
En puur technisch bekeken en als je de rijdersinvloeden buiten beschouwing laat kun je heel objectief vaststellen welke auto er sneller is door simpelweg naar een aantal gegevens te kijken, nl.:
* band/ velgmaat
* snelheidsbereik per versnelling
* koppel/ vermogensgrafiek
* specifiek koppel/ vermogen
* overbrengingsverhoudingen
* aantal overbrengingen
* wagengewicht
Elektronische aandrijfregel systemen remmen het voertuig alleen maar af dus zijn niet belangrijk. Alleen echt mechanische oplossingen zoals een sper zijn belangrijk. De vorige keer werd ik bijna afgeschotenover het "sperdifferentieel". Dit zou geen invloed hebben op de acceleratie(tijd)
![]()
Ff wat uit de doeken: er is altijd een minimaal verschil in grip tussen links en rechts. De zogenaamde split-µ situatieAls we nu met verhoogd toerental starten zal het wiel met de minste grip als eerste doorslaan. Dit doorslaan kost reactietijd (de auto blijft stilstaan of versnelt niet maximaal). De auto met een mechanisch-sper zal onmiddelijk aandrijfkracht doorgeven aan het andere wiel en zodoende de acceleratie maximaliseren. Het kantelen van de aandrijflijn door te zachte steunen kost ook tijd. De aandrijflijn kantelt t.o.v. het wiel waardoor deze een fractie later aangedreven wordt. Dit kost tijd. En bij het opschakelen weer :-*
Geen enkele serieproduktie auto is puur afgesteld op sprinten. Er worden namelijk ook andere eisen gesteld aan dergelijke autoŽs. Je moet namelijk ook met volle belading een helling kunnen nemen om maar eens een voorbeeld te geven.
Een aantal tips voor maximale acceleratie en minimale tijden:
* bij opschakelen in de toerenbegrenzer laten hangen (indien aanwezig) zodat de gasklep volledig geopend blijft
* optimaal toerental voor minimale wielspin (kost tijd) en op zo hoog mogelijk toerental oppakken v.d. motor
* aandrijflijn bij start met slippende koppeling onder "spanning" houden
* doortrekken tot maximaal haalbaar toerental (Het is afhankelijk van motor en bakkarakteristiek maar het is nodig om de motor zo hoog mogelijk op te laten pakken)
* niet (ont)koppelen maar "trappen" en laten "schieten", schakeltijden moeten onder 650ms liggen
* lage bandspanning aangedreven wielen
* sporing op 0
* camber op 0
* hoge bandspanning op niet aangedreven wielen
* alle overbodige gewicht eruit
* motor niet te lang stationair laten draaien, absoluut niet gassen
* banden met zachte compound
* motor en bak op bedrijfstemperatuur
* velg/ bandenmaat zo klein mogelijk
Dat het indien je deze tips in de praktijk brengt af en toe nodig is om bepaalde onderdelen te vernieuwen spreekt voor zich...![]()
![]()
P.s.: Hou de aandrijfassen en bakken op voorraad...
is dit 0-96 km/h of 0-100 km/h ??Just the Cook schreef:Hey, bedankt voor deze mooie opsommingRob aka hajong schreef:De waardes die ik kon vinden in max power
Clio 16v - 7.7 sec
Clio Williams 16v - 7.6 sec
5GTT - 7.3 sec
R19 16v - 7.9 sec
Golf 3 GTI 16v - ?
Golf 3 VR6 - 7.8 sec (!)
Golf 2 G60 - ?
Polo 1.6 16v GTI - 8.7 sec
Civic VTEC - 7.9 sec
CRX VTEC - 8.0 sec
Peugeot 106 GTI/Rally 1.6 16v - 8.2 sec
Peugeot 205 GTI - 7.8 sec (voor de 1.9)
Peugeot 306 GTI 2.0 16v - 8.7 sec
Citroën Saxo 1.6 VTS 16v - 7.7 sec
Astra GSI 2.0 16v - ? (ivm vauxhall)
Kadett GSI 2.0 16v - ? (ivm vauxhall)
Ford Escort RS2000i - 8.3 sec
Mazda 323F GT - ?
Nissan Sunny 2.0 GTI - ?
Seat Ibiza GTI 1.8/2.0 16v - 7.9 sec
Jammer dat je de Opel Astra (Vauxhall) niet kon vinden.
de waarden die ik vond in EVO
0-60 MPH.
Vermogen gewicht Pk-per ton 0-60 mph
saxo vts 120/6600 935 kg 130 7.6
punto HGT 130/6300 1040 kg 127 8.0
106 gti 120/6600 950 kg 128 7.4
civic v-tec 158/7600 1250 kg 128 7,0
206 gti 137/6000 1028 kg 135 7,4
306 gti-6 167/6500 1215 kg 135 7,2
205 gti 1.9 130/6000 910 kg 145 7.9
clio sport 170/6250 1059 kg 163 6.6
5 gt turbo 120/5750 983 kg 124 7.8
williams 150/6100 1146 kg! 133 7.6
ibiza cupra 156/5800 1119 kg 142 7.8
vauxhall astra
opel astra 150/6000 1120kg 136 7.2
golf2 gti 16v 139/6100 1111kg 124 8.0
golf3 vr6 174/5800 1220kg 145 7.1
corrado vr6 190/5800 1237kg 156 6.2
de clio 16v staat er niet bij en volgens mij kloppen de gewichten van een aantal auto's niet.
0-60 MPH.
Vermogen gewicht Pk-per ton 0-60 mph
saxo vts 120/6600 935 kg 130 7.6
punto HGT 130/6300 1040 kg 127 8.0
106 gti 120/6600 950 kg 128 7.4
civic v-tec 158/7600 1250 kg 128 7,0
206 gti 137/6000 1028 kg 135 7,4
306 gti-6 167/6500 1215 kg 135 7,2
205 gti 1.9 130/6000 910 kg 145 7.9
clio sport 170/6250 1059 kg 163 6.6
5 gt turbo 120/5750 983 kg 124 7.8
williams 150/6100 1146 kg! 133 7.6
ibiza cupra 156/5800 1119 kg 142 7.8
vauxhall astra
opel astra 150/6000 1120kg 136 7.2
golf2 gti 16v 139/6100 1111kg 124 8.0
golf3 vr6 174/5800 1220kg 145 7.1
corrado vr6 190/5800 1237kg 156 6.2
de clio 16v staat er niet bij en volgens mij kloppen de gewichten van een aantal auto's niet.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
0-100!turboman schreef:is dit 0-96 km/h of 0-100 km/h ??Just the Cook schreef:Hey, bedankt voor deze mooie opsommingRob aka hajong schreef:De waardes die ik kon vinden in max power
Clio 16v - 7.7 sec
Clio Williams 16v - 7.6 sec
5GTT - 7.3 sec
R19 16v - 7.9 sec
Golf 3 GTI 16v - ?
Golf 3 VR6 - 7.8 sec (!)
Golf 2 G60 - ?
Polo 1.6 16v GTI - 8.7 sec
Civic VTEC - 7.9 sec
CRX VTEC - 8.0 sec
Peugeot 106 GTI/Rally 1.6 16v - 8.2 sec
Peugeot 205 GTI - 7.8 sec (voor de 1.9)
Peugeot 306 GTI 2.0 16v - 8.7 sec
Citroën Saxo 1.6 VTS 16v - 7.7 sec
Astra GSI 2.0 16v - ? (ivm vauxhall)
Kadett GSI 2.0 16v - ? (ivm vauxhall)
Ford Escort RS2000i - 8.3 sec
Mazda 323F GT - ?
Nissan Sunny 2.0 GTI - ?
Seat Ibiza GTI 1.8/2.0 16v - 7.9 sec
Jammer dat je de Opel Astra (Vauxhall) niet kon vinden.
r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ?Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.
Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec
Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?

19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht
Ik heb alleen maar over getyptJasper clio 16v schreef:r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ?Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.
Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec
Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?
19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht

Maar er zijn nu al 3 keer waardes opgegeven en 3 keer zijn ze verschillend

het boeit mij ook niet superveel eerlijk gezegd
tuurlijk is het leuk als je auto snel is
maar ieder voordeel heb ze nadeel (jaja gejatte uitspraak
of was ie nou andersom)
een clio is gewoon redelijk snel en snel zat voorlopig voor mij
al houd ik me altijd aanbevolen als iemand een turbo kitje wil doneren
tuurlijk is het leuk als je auto snel is
maar ieder voordeel heb ze nadeel (jaja gejatte uitspraak

een clio is gewoon redelijk snel en snel zat voorlopig voor mij
al houd ik me altijd aanbevolen als iemand een turbo kitje wil doneren

Ik heb het ook juist getypt omdat ik hier andere tijden heb staan, en zelfs uit hetzelfde MaxPower.Jasper clio 16v schreef:no hard feelings![]()
was gewoon reactie op tabel
waardes varieeren idd erg, ik denk dat een clio16v zo rond de 8 zit, denk zelf er niet onder
8.0 - 8.4 zoiets
standaard clio16v bedoel ik dan

Hans R. schreef:Ik heb alleen maar over getyptJasper clio 16v schreef:r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ?Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.
Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec
Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?
19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht![]()
Maar er zijn nu al 3 keer waardes opgegeven en 3 keer zijn ze verschillend
de 19 is beduidend langzamer dan de clio,zeker te weten!!!
de verschillen die aangegeven worden bij willy en clio zijn echt absurd,5 gt turbo is snel maar zoveel sneller dan een willie forget it.
en dan dat nissan ding daar laat ik me al helemaal niet over uit.
max power,waar heb je die waardes vandaan?????
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Achter in de MaxPower staan de 100 "snelste" auto'spatrick b schreef:Hans R. schreef:Ik heb alleen maar over getyptJasper clio 16v schreef:r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ?Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.
Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec
Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?
19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht![]()
Maar er zijn nu al 3 keer waardes opgegeven en 3 keer zijn ze verschillend
de 19 is beduidend langzamer dan de clio,zeker te weten!!!
de verschillen die aangegeven worden bij willy en clio zijn echt absurd,5 gt turbo is snel maar zoveel sneller dan een willie forget it.
en dan dat nissan ding daar laat ik me al helemaal niet over uit.
max power,waar heb je die waardes vandaan?????
En de Nissan gti-r is een 2liter turbo en 4 wiel aangedreven
De GTI-R zit in 5,2 sec aan de 100.Hans R. schreef:Achter in de MaxPower staan de 100 "snelste" auto'spatrick b schreef:Hans R. schreef:Ik heb alleen maar over getyptJasper clio 16v schreef:r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ?Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.
Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec
Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?
19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht![]()
Maar er zijn nu al 3 keer waardes opgegeven en 3 keer zijn ze verschillend
de 19 is beduidend langzamer dan de clio,zeker te weten!!!
de verschillen die aangegeven worden bij willy en clio zijn echt absurd,5 gt turbo is snel maar zoveel sneller dan een willie forget it.
en dan dat nissan ding daar laat ik me al helemaal niet over uit.
max power,waar heb je die waardes vandaan?????
En de Nissan gti-r is een 2liter turbo en 4 wiel aangedreven
Ik vind toch dat mijn lijstje beter klopt!

Jah, wat voor figuur zit er dan in die 5? De mijne weegt toch echt wel een dikke 100 kilo minder d8 ik zo.jacco 16v schreef:de waarden die ik vond in EVO
0-60 MPH.
Vermogen gewicht Pk-per ton 0-60 mph
5 gt turbo 120/5750 983 kg 124 7.8
de clio 16v staat er niet bij en volgens mij kloppen de gewichten van een aantal auto's niet.
dat zijn de gewichte inclusief alle vloeistoffen, het gewicht wat de fabriek opgeeft en wat de auto rijlaar weegt verschilt enorm.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
He, waarom niks over de Clio RS? Ik denk dat wij in rally uitvoering toch wel onder de 7 duiken! Scheelt een hoop, die paar kilo's. Gisteren de AX afgemaakt, wat gaat dat ding hard! Echt niet normaal, maar ja, weegt waarschijnlijk nog maar 550 kilo, en zit toch iets van 130-140 pk in. Echt heerlijke ragbak, we hebben de hele dag de AX tegen de Clio RS laten sprinten, een dat was best apart. Wie er ook reed in de wagens, ze waren bijna altijd even snel, heel mooi...
Gijs



Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
He die GTI-R Nissan, dan heb je het wel over deze (zie foto) en niet over die normale GTI. Ik lees wel eens de MaxPower, maar wat dat ding normaal al presteert, laat staan als de motor getuned is. Zou de Arosa er zo voor inruilen
[img]http://www.gtiroc.com/newmempics/alan_k ... 08_jpg.jpg[/img]

[img]http://www.gtiroc.com/newmempics/alan_k ... 08_jpg.jpg[/img]
riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....patrick b schreef:riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
Abel schreef:Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....patrick b schreef:riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
haha,ik dacht dat hij wilde weten wat zijn auto minimaal waard zou zijn

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
minimaal, Maximaal zou je bedoelenpatrick b schreef:Abel schreef:Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....patrick b schreef:riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
haha,ik dacht dat hij wilde weten wat zijn auto minimaal waard zou zijn


Rob aka hajong schreef:minimaal, Maximaal zou je bedoelenpatrick b schreef:Abel schreef:Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....patrick b schreef:riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
haha,ik dacht dat hij wilde weten wat zijn auto minimaal waard zou zijn![]()
![]()
hahahhahahahhahahahahaha,jjjjjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaa




5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
hoe vernaggel ik me auto in 14 stappen:
Een aantal tips voor maximale acceleratie en minimale tijden:
* bij opschakelen in de toerenbegrenzer laten hangen (indien aanwezig) zodat de gasklep volledig geopend blijft
* optimaal toerental voor minimale wielspin (kost tijd) en op zo hoog mogelijk toerental oppakken v.d. motor
* aandrijflijn bij start met slippende koppeling onder "spanning" houden
* doortrekken tot maximaal haalbaar toerental (Het is afhankelijk van motor en bakkarakteristiek maar het is nodig om de motor zo hoog mogelijk op te laten pakken)
* niet (ont)koppelen maar "trappen" en laten "schieten", schakeltijden moeten onder 650ms liggen
* lage bandspanning aangedreven wielen
* sporing op 0
* camber op 0
* hoge bandspanning op niet aangedreven wielen
* alle overbodige gewicht eruit
* motor niet te lang stationair laten draaien, absoluut niet gassen
* banden met zachte compound
* motor en bak op bedrijfstemperatuur
* velg/ bandenmaat zo klein mogelijk
:lol:
Een aantal tips voor maximale acceleratie en minimale tijden:
* bij opschakelen in de toerenbegrenzer laten hangen (indien aanwezig) zodat de gasklep volledig geopend blijft
* optimaal toerental voor minimale wielspin (kost tijd) en op zo hoog mogelijk toerental oppakken v.d. motor
* aandrijflijn bij start met slippende koppeling onder "spanning" houden
* doortrekken tot maximaal haalbaar toerental (Het is afhankelijk van motor en bakkarakteristiek maar het is nodig om de motor zo hoog mogelijk op te laten pakken)
* niet (ont)koppelen maar "trappen" en laten "schieten", schakeltijden moeten onder 650ms liggen
* lage bandspanning aangedreven wielen
* sporing op 0
* camber op 0
* hoge bandspanning op niet aangedreven wielen
* alle overbodige gewicht eruit
* motor niet te lang stationair laten draaien, absoluut niet gassen
* banden met zachte compound
* motor en bak op bedrijfstemperatuur
* velg/ bandenmaat zo klein mogelijk

Immer wieder die verdammte Holländer
De waarden in de max power zijn gemeten op 0-60 mijl per uur. Das minder dan 100 km/u.
Nou is 't goed geweest hepatrick b schreef:Rob aka hajong schreef:minimaal, Maximaal zou je bedoelenpatrick b schreef:Abel schreef:Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....patrick b schreef:riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
haha,ik dacht dat hij wilde weten wat zijn auto minimaal waard zou zijn![]()
![]()
hahahhahahahhahahahahaha,jjjjjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
![]()

Ze moeten je wel hebben he Riel? 

namelijk de phase 1 is ietsje sneller van 0-100 dan de phase 2 desondanks dat de phase 1, 5 dinpk minder heeft, ik heb overlaatst nog een frans artikel (van RENAULT zelf) gelezen over de phase 1 en deze zou in 6.9 van 0-100 gaan en dit zonder enige twijfel!!!
moesten er andere met clio's of astra's en andere 16v'ers mee lachen vind ik maar low, want wij gttrijders rijden met een slechts "1400cc" 8v turbo motortje en nog nie te praten over de 20 jaar techniek die tussen onze auto's zit, dus eigenlijk wel schande dat de nieuwere auto's zo slecht presteren tegen zo'n oud 1400'tje! of niet soms????
moesten er andere met clio's of astra's en andere 16v'ers mee lachen vind ik maar low, want wij gttrijders rijden met een slechts "1400cc" 8v turbo motortje en nog nie te praten over de 20 jaar techniek die tussen onze auto's zit, dus eigenlijk wel schande dat de nieuwere auto's zo slecht presteren tegen zo'n oud 1400'tje! of niet soms????
dan mag jij je oude techniek eens laten keuren met de nieuwere emissie eissen. Daar zit dus een probleem. Motoren wordt steeds meer geknepen om te voldoen aan de emmisie eissen en dat gaat ten goede van het vermogen en soepelheid van de motor.limburgio schreef:namelijk de phase 1 is ietsje sneller van 0-100 dan de phase 2 desondanks dat de phase 1, 5 dinpk minder heeft, ik heb overlaatst nog een frans artikel (van RENAULT zelf) gelezen over de phase 1 en deze zou in 6.9 van 0-100 gaan en dit zonder enige twijfel!!!
moesten er andere met clio's of astra's en andere 16v'ers mee lachen vind ik maar low, want wij gttrijders rijden met een slechts "1400cc" 8v turbo motortje en nog nie te praten over de 20 jaar techniek die tussen onze auto's zit, dus eigenlijk wel schande dat de nieuwere auto's zo slecht presteren tegen zo'n oud 1400'tje! of niet soms????
Maar ik geef je gelijk. 16 jaar oud en dan nog zoveel sneller dan de meeste Gti of wat ze er ook voor sport naampje bij verzinnen
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538