Wie is de snelste? I dunno!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

ik vond het al zo vreemd, dat een saxo bijna een sec sneller was dan een 106. Terwijl het gewoon dezelfde auto's zijn kwa basis en blok.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Effe voor de duidelijkheid: die Max Power tijden zijn van 0 tot 60 MIJL/u! En dat is geen 100 km/u!

Dus tel bij al die cijfers maar iets op. Verder blijft het relatief gezien natuurlijk wel een goed rijtje. :)
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Het is leuk om te kijken hoelang het duurt totaan de 100, maar een Sunny Gti-R is toch wel een klasse hoger dan de GTT. Is meer M3 klasse. Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n Sunny hier in NL gezien.

Maar mensen, wat is de conclusie uit deze cijfertjes ???
GTT is toch het snelste >-) (tenminste bijna altijd)
Anonymous

patrick b schreef:ja kadett binnen 8 sec naar 100,je zult het moeilijk hebbe tegen een 16v maar weg komt ie absoluut niet.
ik weet wel zeker als je goed overweg kunt,en dan bedoel ik dat je het turbogat probeert zo klein mogelijk te houden dat je wint,ik weet het zeker.
ik heb al geraced tegen zo'n ding en die had em helemaal leeg gemaakt(zonder dat ik het wist)en hij zei kom nu maar!we hebben flink liggen gassen maar hij won niet,het was een fractie maar als ik de wagen leegpluk dan ziet ie helemaal sterretjes.
enh sowiso op een recht stuk is het leuk,maar neem eens wat weggetjes met een paar leuke bochten,ik weet zeker dat de meeste geoon niet kunne winnen van een gt turbo,ik heb zelf een 19 16v maar dat is gewoon niks,is niet te vergelijken,clio daarintegen met iets minder massa is behoorlijk van zijn plek te rukken.
wat is eigenlijk met dat systeem van 4 wd heeft vr6 4 wd dan?
Hoezo is een 19 niks pat???

Ben je VLF vergeten met mijn slalom???
En het sprinten gaat ook best lekker hoor.
Just the Cook
Berichten: 458
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Het is dus maar net wie erin zit, waar de staat van de auto in verkeerd en dat soort zaken. Conclusie: De R5GTT is de grootste kanshebber (toch?), maar uiteindelijk dat kan dus per auto finaal verschillend zijn, al praat je over 1 en dezelfde automerk en type.

Ik vraag me ook af hoe het onderlinge verschil is van 80-120 km/u in resp. 4e en 5e versnelling. Eigenlijk vind ik dit persoonlijk belangerijker dan een acceleratietijd van 0 naar 100. Is de R5GTT dan nog steeds zo rap, vergeleken bij zijn concurrenten? De VR6 zal de lijst aanvoeren, maar dan?
Just the Cook
Berichten: 458
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

speedline schreef:Ff reageren...
Mijn subjectieve beschouwing van de kanshebbers in het magische 0-100 duel :D

Clio 16v - kanshebber met iets te weinig koppel
Clio Williams - goed, echter getuned: VR6 for breakfast
5GTT - getuned :p >-) 8)
Golf 3 GTI 16v - zwaar + klote bakverhoudingen
Golf 3 VR6 - zwaar, maar koppel :p (bij hoog toerental), auto=klasse op zich
Golf 2 G60 - goed getunede exemplaren zijn niet bij te houden, anderen wel die staan op de vluchtstrook met een gele TDI ervoor en een hoofdschuddende ANWBŽer ervoor :lol:
Civic VTEC - gevaarlijk snel maar veel te weinig koppel en laat "onderin" meters liggen
Peugeot 205 GTI - "vuile" versie = kanshebber
Peugeot 306 GTI 2.0 16v - 6bak = kanshebber
Astra GSI 2.0 16v - helaas een van de snelsten
Ford Escort RS 2000 - kanshebber
Nissan Sunny GTI - kanshebber en onderschatte auto

Alle autoŽs die niet in dit rijtje thuishoren heb ik verwijderd. Een 106 of Saxo GTI is leuk speelgoed voor het betere bochtenwerk maar komt simpelweg te kort. Een Polo GTI is ondergemotoriseerd. Een volbeladen 5GTT zou de klus moeten klaren...

Nog ff over de reacties.
De luchtweerstand speelt tot 100km/h, de voornaamste sprintdiscipline, niet echt een grote rol (understatement :wink: ).

En puur technisch bekeken en als je de rijdersinvloeden buiten beschouwing laat kun je heel objectief vaststellen welke auto er sneller is door simpelweg naar een aantal gegevens te kijken, nl.:

* band/ velgmaat
* snelheidsbereik per versnelling
* koppel/ vermogensgrafiek
* specifiek koppel/ vermogen
* overbrengingsverhoudingen
* aantal overbrengingen
* wagengewicht

Elektronische aandrijfregel systemen remmen het voertuig alleen maar af dus zijn niet belangrijk. Alleen echt mechanische oplossingen zoals een sper zijn belangrijk. De vorige keer werd ik bijna afgeschoten :D over het "sperdifferentieel". Dit zou geen invloed hebben op de acceleratie(tijd) :evil:

Ff wat uit de doeken: er is altijd een minimaal verschil in grip tussen links en rechts. De zogenaamde split-µ situatie :wink: Als we nu met verhoogd toerental starten zal het wiel met de minste grip als eerste doorslaan. Dit doorslaan kost reactietijd (de auto blijft stilstaan of versnelt niet maximaal). De auto met een mechanisch-sper zal onmiddelijk aandrijfkracht doorgeven aan het andere wiel en zodoende de acceleratie maximaliseren. Het kantelen van de aandrijflijn door te zachte steunen kost ook tijd. De aandrijflijn kantelt t.o.v. het wiel waardoor deze een fractie later aangedreven wordt. Dit kost tijd. En bij het opschakelen weer :-*

Geen enkele serieproduktie auto is puur afgesteld op sprinten. Er worden namelijk ook andere eisen gesteld aan dergelijke autoŽs. Je moet namelijk ook met volle belading een helling kunnen nemen om maar eens een voorbeeld te geven.

Een aantal tips voor maximale acceleratie en minimale tijden:
* bij opschakelen in de toerenbegrenzer laten hangen (indien aanwezig) zodat de gasklep volledig geopend blijft
* optimaal toerental voor minimale wielspin (kost tijd) en op zo hoog mogelijk toerental oppakken v.d. motor
* aandrijflijn bij start met slippende koppeling onder "spanning" houden
* doortrekken tot maximaal haalbaar toerental (Het is afhankelijk van motor en bakkarakteristiek maar het is nodig om de motor zo hoog mogelijk op te laten pakken)
* niet (ont)koppelen maar "trappen" en laten "schieten", schakeltijden moeten onder 650ms liggen
* lage bandspanning aangedreven wielen
* sporing op 0
* camber op 0
* hoge bandspanning op niet aangedreven wielen
* alle overbodige gewicht eruit
* motor niet te lang stationair laten draaien, absoluut niet gassen
* banden met zachte compound
* motor en bak op bedrijfstemperatuur
* velg/ bandenmaat zo klein mogelijk

Dat het indien je deze tips in de praktijk brengt af en toe nodig is om bepaalde onderdelen te vernieuwen spreekt voor zich... :D :lol:

P.s.: Hou de aandrijfassen en bakken op voorraad...
Uh, ik snap even niet dat je de Saxo eruit haalt. De Saxo 1.6i VTS 16v. Ik praat hier over het model vanaf 99, als die niet rap is...? 8 moet makkelijk te halen zijn toch met dit autootje? Het is maar een 1600 maar met 910 kg...
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Just the Cook schreef:
Rob aka hajong schreef:De waardes die ik kon vinden in max power

Clio 16v - 7.7 sec
Clio Williams 16v - 7.6 sec
5GTT - 7.3 sec
R19 16v - 7.9 sec
Golf 3 GTI 16v - ?
Golf 3 VR6 - 7.8 sec (!)
Golf 2 G60 - ?
Polo 1.6 16v GTI - 8.7 sec
Civic VTEC - 7.9 sec
CRX VTEC - 8.0 sec
Peugeot 106 GTI/Rally 1.6 16v - 8.2 sec
Peugeot 205 GTI - 7.8 sec (voor de 1.9)
Peugeot 306 GTI 2.0 16v - 8.7 sec
Citroën Saxo 1.6 VTS 16v - 7.7 sec
Astra GSI 2.0 16v - ? (ivm vauxhall)
Kadett GSI 2.0 16v - ? (ivm vauxhall)
Ford Escort RS2000i - 8.3 sec
Mazda 323F GT - ?
Nissan Sunny 2.0 GTI - ?
Seat Ibiza GTI 1.8/2.0 16v - 7.9 sec
Hey, bedankt voor deze mooie opsomming
Jammer dat je de Opel Astra (Vauxhall) niet kon vinden.
is dit 0-96 km/h of 0-100 km/h ??
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

de waarden die ik vond in EVO
0-60 MPH.

Vermogen gewicht Pk-per ton 0-60 mph
saxo vts 120/6600 935 kg 130 7.6
punto HGT 130/6300 1040 kg 127 8.0
106 gti 120/6600 950 kg 128 7.4
civic v-tec 158/7600 1250 kg 128 7,0
206 gti 137/6000 1028 kg 135 7,4
306 gti-6 167/6500 1215 kg 135 7,2
205 gti 1.9 130/6000 910 kg 145 7.9
clio sport 170/6250 1059 kg 163 6.6
5 gt turbo 120/5750 983 kg 124 7.8
williams 150/6100 1146 kg! 133 7.6
ibiza cupra 156/5800 1119 kg 142 7.8
vauxhall astra
opel astra 150/6000 1120kg 136 7.2
golf2 gti 16v 139/6100 1111kg 124 8.0
golf3 vr6 174/5800 1220kg 145 7.1
corrado vr6 190/5800 1237kg 156 6.2


de clio 16v staat er niet bij en volgens mij kloppen de gewichten van een aantal auto's niet.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Just the Cook
Berichten: 458
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

turboman schreef:
Just the Cook schreef:
Rob aka hajong schreef:De waardes die ik kon vinden in max power

Clio 16v - 7.7 sec
Clio Williams 16v - 7.6 sec
5GTT - 7.3 sec
R19 16v - 7.9 sec
Golf 3 GTI 16v - ?
Golf 3 VR6 - 7.8 sec (!)
Golf 2 G60 - ?
Polo 1.6 16v GTI - 8.7 sec
Civic VTEC - 7.9 sec
CRX VTEC - 8.0 sec
Peugeot 106 GTI/Rally 1.6 16v - 8.2 sec
Peugeot 205 GTI - 7.8 sec (voor de 1.9)
Peugeot 306 GTI 2.0 16v - 8.7 sec
Citroën Saxo 1.6 VTS 16v - 7.7 sec
Astra GSI 2.0 16v - ? (ivm vauxhall)
Kadett GSI 2.0 16v - ? (ivm vauxhall)
Ford Escort RS2000i - 8.3 sec
Mazda 323F GT - ?
Nissan Sunny 2.0 GTI - ?
Seat Ibiza GTI 1.8/2.0 16v - 7.9 sec
Hey, bedankt voor deze mooie opsomming
Jammer dat je de Opel Astra (Vauxhall) niet kon vinden.
is dit 0-96 km/h of 0-100 km/h ??
0-100!
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.

Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec

Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?
r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ? :D
19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Jasper clio 16v schreef:
Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.

Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec

Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?
r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ? :D
19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht
Ik heb alleen maar over getypt :)

Maar er zijn nu al 3 keer waardes opgegeven en 3 keer zijn ze verschillend :(
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

no hard feelings :D

was gewoon reactie op tabel
waardes varieeren idd erg, ik denk dat een clio16v zo rond de 8 zit, denk zelf er niet onder
8.0 - 8.4 zoiets

standaard clio16v bedoel ik dan
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

het boeit mij ook niet superveel eerlijk gezegd
tuurlijk is het leuk als je auto snel is
maar ieder voordeel heb ze nadeel (jaja gejatte uitspraak :D of was ie nou andersom)

een clio is gewoon redelijk snel en snel zat voorlopig voor mij
al houd ik me altijd aanbevolen als iemand een turbo kitje wil doneren ;)
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Jasper clio 16v schreef:no hard feelings :D

was gewoon reactie op tabel
waardes varieeren idd erg, ik denk dat een clio16v zo rond de 8 zit, denk zelf er niet onder
8.0 - 8.4 zoiets

standaard clio16v bedoel ik dan
Ik heb het ook juist getypt omdat ik hier andere tijden heb staan, en zelfs uit hetzelfde MaxPower. :lol:
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Hans R. schreef:
Jasper clio 16v schreef:
Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.

Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec

Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?
r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ? :D
19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht
Ik heb alleen maar over getypt :)

Maar er zijn nu al 3 keer waardes opgegeven en 3 keer zijn ze verschillend :(

de 19 is beduidend langzamer dan de clio,zeker te weten!!!
de verschillen die aangegeven worden bij willy en clio zijn echt absurd,5 gt turbo is snel maar zoveel sneller dan een willie forget it.
en dan dat nissan ding daar laat ik me al helemaal niet over uit.
max power,waar heb je die waardes vandaan?????
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

patrick b schreef:
Hans R. schreef:
Jasper clio 16v schreef:
Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.

Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec

Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?
r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ? :D
19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht
Ik heb alleen maar over getypt :)

Maar er zijn nu al 3 keer waardes opgegeven en 3 keer zijn ze verschillend :(

de 19 is beduidend langzamer dan de clio,zeker te weten!!!
de verschillen die aangegeven worden bij willy en clio zijn echt absurd,5 gt turbo is snel maar zoveel sneller dan een willie forget it.
en dan dat nissan ding daar laat ik me al helemaal niet over uit.
max power,waar heb je die waardes vandaan?????
Achter in de MaxPower staan de 100 "snelste" auto's

En de Nissan gti-r is een 2liter turbo en 4 wiel aangedreven
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hans R. schreef:
patrick b schreef:
Hans R. schreef:
Jasper clio 16v schreef:
Hans R. schreef: Ik heb een paar andere waardes uit de MaxPower.

Clio 16v - 8.6 sec
Clio willi - 7.6 sec
5 gtt - 7.1 sec
R 19 16 v - 7.4 sec
Golf 2gti - 8.0 sec
Golf 3 vr6 - 7.1 sec
Pueg 106 gti - 8.7 sec
Pueg 205 gti - 7.8 sec
Pueg 306 gti - 7.2 sec
Citroen saxo vts - 7.7 sec
Nissan Sunny gti-r - 6.1 sec
Seat Ibiza 1.8 turbo cupra - 7.9 sec

Maar dit zijn waardes tot de 60 mph, en dat is toch niet precies 100 km/h?
r19 in 7.4 en clio in 8.6, toen ze de clio testen regende het zeker net ? :D
19 is naar mijn weten of even snel oflangzamer, in principe iets langzamer door iets meer gewicht
Ik heb alleen maar over getypt :)

Maar er zijn nu al 3 keer waardes opgegeven en 3 keer zijn ze verschillend :(

de 19 is beduidend langzamer dan de clio,zeker te weten!!!
de verschillen die aangegeven worden bij willy en clio zijn echt absurd,5 gt turbo is snel maar zoveel sneller dan een willie forget it.
en dan dat nissan ding daar laat ik me al helemaal niet over uit.
max power,waar heb je die waardes vandaan?????
Achter in de MaxPower staan de 100 "snelste" auto's

En de Nissan gti-r is een 2liter turbo en 4 wiel aangedreven
De GTI-R zit in 5,2 sec aan de 100.

Ik vind toch dat mijn lijstje beter klopt! :D :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

jacco 16v schreef:de waarden die ik vond in EVO
0-60 MPH.

Vermogen gewicht Pk-per ton 0-60 mph

5 gt turbo 120/5750 983 kg 124 7.8



de clio 16v staat er niet bij en volgens mij kloppen de gewichten van een aantal auto's niet.
Jah, wat voor figuur zit er dan in die 5? De mijne weegt toch echt wel een dikke 100 kilo minder d8 ik zo.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

dat zijn de gewichte inclusief alle vloeistoffen, het gewicht wat de fabriek opgeeft en wat de auto rijlaar weegt verschilt enorm.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

He, waarom niks over de Clio RS? Ik denk dat wij in rally uitvoering toch wel onder de 7 duiken! Scheelt een hoop, die paar kilo's. Gisteren de AX afgemaakt, wat gaat dat ding hard! Echt niet normaal, maar ja, weegt waarschijnlijk nog maar 550 kilo, en zit toch iets van 130-140 pk in. Echt heerlijke ragbak, we hebben de hele dag de AX tegen de Clio RS laten sprinten, een dat was best apart. Wie er ook reed in de wagens, ze waren bijna altijd even snel, heel mooi... >-) >-) >-)

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

He die GTI-R Nissan, dan heb je het wel over deze (zie foto) en niet over die normale GTI. Ik lees wel eens de MaxPower, maar wat dat ding normaal al presteert, laat staan als de motor getuned is. Zou de Arosa er zo voor inruilen :p

[img]http://www.gtiroc.com/newmempics/alan_k ... 08_jpg.jpg[/img]
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

patrick b schreef:
Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?
Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Abel schreef:
patrick b schreef:
Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?
Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....

haha,ik dacht dat hij wilde weten wat zijn auto minimaal waard zou zijn :lol:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

patrick b schreef:
Abel schreef:
patrick b schreef:
Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?
Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....

haha,ik dacht dat hij wilde weten wat zijn auto minimaal waard zou zijn :lol:
minimaal, Maximaal zou je bedoelen :lol: :wink: :p
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Rob aka hajong schreef:
patrick b schreef:
Abel schreef:
patrick b schreef:
Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?
Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....

haha,ik dacht dat hij wilde weten wat zijn auto minimaal waard zou zijn :lol:
minimaal, Maximaal zou je bedoelen :lol: :wink: :p


hahahhahahahhahahahahaha,jjjjjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaa :lol: :lol: :lol: :lol:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hoe vernaggel ik me auto in 14 stappen:

Een aantal tips voor maximale acceleratie en minimale tijden:
* bij opschakelen in de toerenbegrenzer laten hangen (indien aanwezig) zodat de gasklep volledig geopend blijft
* optimaal toerental voor minimale wielspin (kost tijd) en op zo hoog mogelijk toerental oppakken v.d. motor
* aandrijflijn bij start met slippende koppeling onder "spanning" houden
* doortrekken tot maximaal haalbaar toerental (Het is afhankelijk van motor en bakkarakteristiek maar het is nodig om de motor zo hoog mogelijk op te laten pakken)
* niet (ont)koppelen maar "trappen" en laten "schieten", schakeltijden moeten onder 650ms liggen
* lage bandspanning aangedreven wielen
* sporing op 0
* camber op 0
* hoge bandspanning op niet aangedreven wielen
* alle overbodige gewicht eruit
* motor niet te lang stationair laten draaien, absoluut niet gassen
* banden met zachte compound
* motor en bak op bedrijfstemperatuur
* velg/ bandenmaat zo klein mogelijk


:lol::lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Anonymous

De waarden in de max power zijn gemeten op 0-60 mijl per uur. Das minder dan 100 km/u.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

patrick b schreef:
Rob aka hajong schreef:
patrick b schreef:
Abel schreef:
patrick b schreef:
Riël schreef:Dan ga ik em es wegen ... rij gewoon naar het stort hier in sittard, daar wegen ze je wagen altijd.
riel als je naar het stort rijdt bedoel je dan de autosloop?
Ik denk dat riel bedoelt dat ze daar een weegbrug hebben....

haha,ik dacht dat hij wilde weten wat zijn auto minimaal waard zou zijn :lol:
minimaal, Maximaal zou je bedoelen :lol: :wink: :p


hahahhahahahhahahahahaha,jjjjjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaa :lol: :lol: :lol: :lol:
Nou is 't goed geweest he :evil:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ze moeten je wel hebben he Riel? :lol:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Vanmorgen las ik in de telegraaf over de nieuwe golf R32, 3.2 liter V6 erin... 6,6 secs van 1 naar 100.

Stond die niet ook al in de GTI Tuning & Design van vorige maand?
Don't walk the grass... smoke it
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

namelijk de phase 1 is ietsje sneller van 0-100 dan de phase 2 desondanks dat de phase 1, 5 dinpk minder heeft, ik heb overlaatst nog een frans artikel (van RENAULT zelf) gelezen over de phase 1 en deze zou in 6.9 van 0-100 gaan en dit zonder enige twijfel!!!
moesten er andere met clio's of astra's en andere 16v'ers mee lachen vind ik maar low, want wij gttrijders rijden met een slechts "1400cc" 8v turbo motortje en nog nie te praten over de 20 jaar techniek die tussen onze auto's zit, dus eigenlijk wel schande dat de nieuwere auto's zo slecht presteren tegen zo'n oud 1400'tje! of niet soms????
Rory
Berichten: 1167
Lid geworden op: di 12 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch

Op de een of andere manier schiet jou reply mij in het verkeerde keelgat, ben ik dan de enigste? :-*
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

limburgio schreef:namelijk de phase 1 is ietsje sneller van 0-100 dan de phase 2 desondanks dat de phase 1, 5 dinpk minder heeft, ik heb overlaatst nog een frans artikel (van RENAULT zelf) gelezen over de phase 1 en deze zou in 6.9 van 0-100 gaan en dit zonder enige twijfel!!!
moesten er andere met clio's of astra's en andere 16v'ers mee lachen vind ik maar low, want wij gttrijders rijden met een slechts "1400cc" 8v turbo motortje en nog nie te praten over de 20 jaar techniek die tussen onze auto's zit, dus eigenlijk wel schande dat de nieuwere auto's zo slecht presteren tegen zo'n oud 1400'tje! of niet soms????
dan mag jij je oude techniek eens laten keuren met de nieuwere emissie eissen. Daar zit dus een probleem. Motoren wordt steeds meer geknepen om te voldoen aan de emmisie eissen en dat gaat ten goede van het vermogen en soepelheid van de motor.

Maar ik geef je gelijk. 16 jaar oud en dan nog zoveel sneller dan de meeste Gti of wat ze er ook voor sport naampje bij verzinnen
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie