K&N luchtfilter

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Ollie

Ik ben laatst toch hier ergens op het forum tegengekomen wat die S nu precies inhield. Volgens mij dit:

* stuur van een 16V
* korte versnellingen
* mistlampen
* sportstoelen à la 16V (maar dan met motiefje)
* spoilertje
* 14" velgen

Volgens mij was dat het zo ongeveer toch wel...maar is in ieder geval lekker zitten met die stoeltjes en stuur is ook vet! :D

En nogmaals om terug te komen op een opmerking dat ik altijd lig te zeuren over mijn 1.4....Ik ben er hartstikke tevreden mee, wordt elke dag meer!!
Ollie

O ja...géén meegespoten bumpers (althans ik niet, dus ik denk dat geen enkele S dat heeft). En die groene streep is naar mijn idee niet echt smaakvol. Iemand enig idee of die eraf kan halen? Of gewoon maar overspuiten?
Zijn bumpers trouwens makkelijk mee te spuiten in kleur? Laten doen of kan ik dat ook zelf?
Merijn.V
Contacteer:

Ollie schreef:O ja...géén meegespoten bumpers (althans ik niet, dus ik denk dat geen enkele S dat heeft). En die groene streep is naar mijn idee niet echt smaakvol. Iemand enig idee of die eraf kan halen? Of gewoon maar overspuiten?
Zijn bumpers trouwens makkelijk mee te spuiten in kleur? Laten doen of kan ik dat ook zelf?
Zal wel een standaard meerprijs accesoire zijn die je niet wilt voor het prijskaartje.

Maarruh, het spuiten van plastic delen wil prima als je het kunstof goed vetvrij maakt (deed ik met een oplosmiddel, maar er zijn meer opties) en dan is het geheim een goede hechtprimer als basis nemen.

In de tijd dat ik m'n eerste autootje aan het opleuken was, heb ik dat ook zo gedaan....mijn eerste auto was een fiat pinda....AAAAAAH :wink:

Samenvattend:
*ontvetten
*hechtprimer spuiten (spuitbus)
*1e laag gewenste kleur (spuitbus)
*2e laag gewenste kleur (spuitbus)
*eventueel 3e laag gewenste kleur (spuitbus)
*blanke lak indien metallic (spuitbus)

Zorg dat je genoeg verf en primer hebt.
Spuiten met de compressor kan ook, maar da's veel moeilijker. Vereist veel meer oefening om een strak spuit resultaat achter te laten. Je hebt namlijk veel meer variabelen:
-spuitdruk
-oplossing
-type verf
-etc
Bart V

ik denk dat je bij de spuiter goedkoper uit bent aangezien je per bumper VEEL verf nodig hebt. Ik was alleen voor mn spoiler al een bus primer kwijt en bijna 2 bussen verf, laat staan je bumpers. Ik heb ook geen meegespoten bumpers maar dat gaat veranderen, moet alleen even informeren wat het gaat kosten en moet ook eigenlijk een 16V voorbumper hebben.

greetz
Merijn.V
Contacteer:

Bart V schreef:ik denk dat je bij de spuiter goedkoper uit bent aangezien je per bumper VEEL verf nodig hebt. Ik was alleen voor mn spoiler al een bus primer kwijt en bijna 2 bussen verf, laat staan je bumpers. Ik heb ook geen meegespoten bumpers maar dat gaat veranderen, moet alleen even informeren wat het gaat kosten en moet ook eigenlijk een 16V voorbumper hebben.

greetz
??????? Bij de spuiter goedkoper???
Ik heb een offerte gevraagd voor het spuiten van m'n achterbumper ooit, dat moest toch minstens 500 gulden gaan kosten....

De spuiter goedkoper. Een goedkope spuiter is duurkoop.

Ennuh, ik was 3 spuitbussen hechtprimer kwijt voor mijn pinda deur bumper met onderspoiler achterbumper, spiegels, luchtroosters binnen en buiten, handgrepen en breedstraler roostertjes.

Ik heb daarnaast 3 zwarte en 3 paarse spuitbussen verf gebruikt. Voor een paarse bumper en alle plastic delen rondom en een zwarte deur m.u.v. de bumper profiel deel in de deur.

Dussuh...ik weet niet wat je met je spoiler hebt gedaan.
Visscher
Contacteer:

Aha en als je geen K&N luchtfilter hebt?
:lol: :lol: :lol:
Merijn.V
Contacteer:

Ollie schreef:O ja...géén meegespoten bumpers (althans ik niet, dus ik denk dat geen enkele S dat heeft). En die groene streep is naar mijn idee niet echt smaakvol. Iemand enig idee of die eraf kan halen? Of gewoon maar overspuiten?
Alleen maar een reactie op deze vraag hoor.... 8)
Marcel B.

Pokke, een dubbelpost...
kan een moderator deze verwijderen? :)
Laatst gewijzigd door Marcel B. op vr 26 jul 2002 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't walk the grass... smoke it
Marcel B.

Ik heb geen S, maar een gewone 1.4, maar dan wel met in kleur meegespoten bumpers en spiegels (wit), Maargoed... geen sportstoelen/stuur/bak en maar wel weer K&N filter in bestelling :)
Dus een combinatie van een S en de mijne zou wel het beste zijn ;)

Ohja, en ik heb een blauwe streep over m'n sierstrippen lopen 8)
Don't walk the grass... smoke it
RickGT TURBO
Contacteer:

Als het over enkele deeltjes gaat (of gewoon 1) dan wil m'n zwager wel zwart bij klussen. Hij werkt bij een autoschade herstel bedrijf en is een spuiter. Dus PM me maar. Hij had Maik z'n gril ook gedaan. Was Maik erg blij mee.
Drive it like you stole it
Ollie

Ja, een dubbel-topic krijg je als snel, van de ene vraag komt de andere!! Maar ik weet nu wel mooi hoe ik een beetje fatsoenlijk (voor zover dat thuis gaat) mijn bumpers kan spuiten. Projectje voor als ik weer thuis ben van vakantie!! :D
En de vraag van dit topic is al lang opgelost toch?!
Stylo

Bart V schreef:Echt belachelijk veel geld, en dat alleen voor de naam. Ik ben vandaag bij een automaterialen zaak geweest die dealer is van auto style artikelen (was een tip van patrick) Daar verkopen ze ''universele'' open luchtfilters. Als je de maat weet zit je zo rond de 60 euro voor een open luchtfiltertje. Ik ga er ook 1 bestellen.

Greetz
heel leuk maar een Clio 16V heeft geen ronde aansluiting maar een ovale, dus het gaat niet helemaal op, zelf heb ik wel een K&N en inderdaad hij is prijzig. Ik zou graag eentje met een aanzuigbuis willen hebben..iemand een suggestie?
Anonymous

Ik heb voor mijn K&N 57i kit 180 gulden betaald.
Iemand anders heeft hem nu voor 40 euro of niet Pat???

Heb er nu een vervangings filter in van K&N.
Kostte iets van 110 gulden.

Dus zo duur is het toch niet???

En een open filter is echt niet zo geweldig als men zegt. Ga maar file rijden of een stads rit met dit weer. Kost echt vermogen.

Ik merk het verschil echt nu ik er een ''normaal'' filter in heb.

Mzzl...;)
Merijn.V
Contacteer:

ArjanR19 schreef:Ik heb voor mijn K&N 57i kit 180 gulden betaald.

WOW, dat klinkt me niet duur in de oren, ik heb een vervangingsfilter besteld voor de T4 en daar betaal ik 70 euro voor inclusief 'garage'-korting.
Da's nog behoorlijk duurder dan 110 piekkies...
Tim B.

ArjanR19 schreef:Ik heb voor mijn K&N 57i kit 180 gulden betaald.

Dus zo duur is het toch niet???

En een open filter is echt niet zo geweldig als men zegt. Ga maar file rijden of een stads rit met dit weer. Kost echt vermogen.

Ik merk het verschil echt nu ik er een ''normaal'' filter in heb.

Mzzl...;)
Arjan, kan je mij vertellen waar je dat gekocht hebt? Dan ga ik daar ook es shoppen 8)
RickGT TURBO
Contacteer:

ArjanR19 schreef:En een open filter is echt niet zo geweldig als men zegt. Ga maar file rijden of een stads rit met dit weer. Kost echt vermogen.
Heb jij in de file vermogen nodig?
:D :wink: :wink: :D
Drive it like you stole it
Merijn.V
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:
ArjanR19 schreef:En een open filter is echt niet zo geweldig als men zegt. Ga maar file rijden of een stads rit met dit weer. Kost echt vermogen.
Heb jij in de file vermogen nodig?
:D :wink: :wink: :D
Toch heeft hij gelijk.Als je openluchtfilter op een ongelukkige plek zit, dan hapt ie alleen hete lucht bij weinig rijwind.

Dan helpt een buisje met koude lucht aanvoer ook niet echt. Daarom vind ik persoonlijk een gesloten kast prettiger. Maar een alternatief is je open luchtfilter naar een koele plek verhuizen.
Snotpork

Heb eens een paar topic gelezen en omdat nog een topic over luchtfilters niet echt 'gewaardeerd' wrod (vanwege de al vele topics) leek me hier het beste om mijn reactie vraag te zette.

Jullie hebben het allemaal over aanzuigen van koude lucht... nu heb ik een K&N open luchtfilter gemonteerd, tijd geleden, op de plek volgens de montage handleiding. Verder niet veel verstand ervan en al blij dat het lukte (wel effe langs de garage geweest om te vragen of ze effe wilden kijken ....) maar nou heb ik een paar vragen ....
- wat voor buis of slang kan je het beste nemen om je filter in de buurt van je bumper te krijgen?
- en hoe lang mag deze zijn, is d'r een max. aan of.....
- en hoe zit het met de bochten? al te scherpe bochten lijkt me niet echt goed.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Ik (en m'n pa) had in m'n 19 met AutoStyle openluchtfilter een plankje gemonteerd op de plaats waar het ouwe luchtfilterhuis ook zat gemonteerd, zodat het filter eigenlijk geen kant op kon

(om op je vraag over bochten terug te komen)

heb wel es wat gelezen over flexibel kachelbuis (van dat buigbare aliminium, zilverkleurig vaak)

dat naar je bumper ofzo leiden en daar heb je koude lucht

al had ik in de 19 geen last van warme lucht of vermogensverlies t.o.v. het luchtfilterhuis, integendeel.

open filter hing gewoon boven het gat waar het luchtfilterhuis z'n lucht weghaalde.

bij de Mégane die ik nu rijd hebben ze het iets anders gedaan, de motorruimte is niks veranderd t.o.v. de 19 maar nu heeft het luchtfilterhuis een slang naar de bumper gekregen, en zit er in de bumper een luchtgat.

moet nog ff kijken hoe ik dat nu ga doen, maar dat gaat vast goedkomen.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Haas
Car: Megane RS

en anders rijd je naar de praxis of gamma en ga naar de afzuigafdeling. Naast alleerlei pijpjes en zooi voor afzuigkappenen badkamers, hangen daar mooi aluminiumkleur slangen, die jeuit kunt trekken, kunt buigen, enz. Prima spul, niet duur en mooi om mee te experimenteren!
Snotpork

Is wel handig ja, die topic

Heb eens zitten denken.... is het geen idee om een soort van bakkie te maken om je filter heen (kweet 't, dan is 't niet echt een open luchtfilter meer) en dan een gat er in te maken en dan een slang op zo'n ding aan te sluiten in je bumper, net als wat Harm gemaakt heeft?

of... krijg je motor dan niet genoeg lucht omdat je filter 'ingepakt' zit?
Haas

je komt er wel ;)

dit soort kappen zijn er al... heb er zo ff geen pica van , maar ze zijn er wel degelijk :D
Snotpork

Is het niet beter om het hele filter 'gewoon' ergens in de buurt van je bumper te plaatsen?

Zat te denken om 'm een stukkie uit de motorkap te laten steken en dan er een luchthapper erover heen te zetten (beetje voor de regen enzo ook)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

met aanpassingen kan je hem op veel plekken kwijt.
bv ook achter je koplamp (circuitgebruik) koplamp eruit :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Alpine
Contacteer:

~Haas~ schreef:en anders rijd je naar de praxis of gamma en ga naar de afzuigafdeling
Krijg je daar ook 10% korting :p
Haas

let wel op dat water in je filter funest kan zijn voor je motor. Maw, als je door een plas heenrijd of je haalt een vrachtwagen in die een enorme plens over je heengooit, moet je filter nog wel lucht kunnen happen en geen water, want dan is t einde verhaal.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

~Haas~ schreef:let wel op dat water in je filter funest kan zijn voor je motor. Maw, als je door een plas heenrijd of je haalt een vrachtwagen in die een enorme plens over je heengooit, moet je filter nog wel lucht kunnen happen en geen water, want dan is t einde verhaal.
gewoon bonraht style , in de bumper dus. gewoon een vervangings filter
plus grotere slang naar de bumper (Y)
heb je en frisse lucht en de voordelen van je orginele filter
huis. (Y)

nog 1x dan :p
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgCZAqcS ... 8182234190[/img]
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:
~Haas~ schreef:let wel op dat water in je filter funest kan zijn voor je motor. Maw, als je door een plas heenrijd of je haalt een vrachtwagen in die een enorme plens over je heengooit, moet je filter nog wel lucht kunnen happen en geen water, want dan is t einde verhaal.
gewoon bonraht style , in de bumper dus. gewoon een vervangings filter
plus grotere slang naar de bumper (Y)
heb je en frisse lucht en de voordelen van je orginele filter
huis. (Y)

nog 1x dan :p
[img]http://img176.echo.cx/img176/9722/bumpe ... ast6yg.jpg[/img]
TjeBo

Feit blijft dat zonder goeie koudelucht aanzuiging een open luchtfilter alleen maar vermogen kost, ookal staat er K&N op. Ook rekent je auto zich helemaal gek om je verbranding 'normaal' te houden. Het geluid is misschien leuk, maar als je het niet HEEL goed aanpakt verkracht je je motor...
- '94 Clio RSi -
Plaats reactie