ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

heb jij ook vlammen uit je uitlaat lex? (0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nee, zit bij mij een normaal pijpje onder he :p

Tis een helemaal "standaard" 16v :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

indolicious1980 schreef:
Alex Los schreef:ML's zijn wel populair....

Net op de A12, mijn complete binnenspiegel gevuld met een Ster....effe een versnellinkje terug en vanaf 120 even door getrokken naar 180km/u.

Dat ging ie niet redden met zijn 270 CDi. :lol: En roken als een ketter dat ding :~
Rij jij in zn 4 naar de 180???
Ik ga zo maar eens proberen of ik dat ook haal, want bij 7800 toeren knalt de begrenzer er bij mij in.....
Ik heb net toch even een test gedaan: in zn 4 doorgetrokken tot 196 km/u op de teller en toen tikte ik net de 7000 toeren aan. Ik weet dat mn begrenzer in zn 1 bij 7800 toeren ingrijpt, dus als hij dat ook bij de rest van de versnellingen doet, moet ik misschien wel 205 in zn 4 kunnen rijden. Ik ga even navraag doen bij de Fastchip boys
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo lang achter elkaar zo'n toerental draaien is niet tof met een standaard "gechipte" F7P, in de 4 ligt de begrenzer daar ook wel maar of de motor dat tof vind :beer:

Een keertje in de 1 tot 7800 RPM door kan wel een keer (al hoor je dan wel dat de motor het na 7500 RPM wel gehad heeft :p ) maar daar houd het ook wel mee op
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Ronald1916V schreef:Zo lang achter elkaar zo'n toerental draaien is niet tof met een standaard "gechipte" F7P, in de 4 ligt de begrenzer daar ook wel maar of de motor dat tof vind :beer:

Een keertje in de 1 tot 7800 RPM door kan wel een keer (al hoor je dan wel dat de motor het na 7500 RPM wel gehad heeft :p ) maar daar houd het ook wel mee op
wat bedoel je met F7P?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

indolicious1980 schreef:
Ronald1916V schreef:Zo lang achter elkaar zo'n toerental draaien is niet tof met een standaard "gechipte" F7P, in de 4 ligt de begrenzer daar ook wel maar of de motor dat tof vind :beer:

Een keertje in de 1 tot 7800 RPM door kan wel een keer (al hoor je dan wel dat de motor het na 7500 RPM wel gehad heeft :p ) maar daar houd het ook wel mee op
wat bedoel je met F7P?
Dat is de motorcode van een 1.8 16v.......

Ronald, der zit daarna nog een 5de versnelling op :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bij de 6800 a 7000 zakt die waarschijnlijk al in en heeft het helemaal geen nut om door te trekken :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Reken ook dat ik nog een fris blok in de Clio heb zitten.... :p

Binnenkort toch maar mijn oude cilinderkop aan Jochem terug vragen :lol: >-)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

@ Ronald : Maar hij heeft toch een F4R? :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

ARNO16V schreef:@ Ronald : Maar hij heeft toch een F4R? :)
Ja heb een 2.0 16v en geen 1.8 16v

Maar ik wilde alleen gaan testen hoe snel ik in mn 4 kon om daarna natuurlijk door te schakelen naar de 5 :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

indolicious1980 schreef:
ARNO16V schreef:@ Ronald : Maar hij heeft toch een F4R? :)
Ja heb een 2.0 16v en geen 1.8 16v

Maar ik wilde alleen gaan testen hoe snel ik in mn 4 kon om daarna natuurlijk door te schakelen naar de 5 :)
je kan stellen met een standaard RS:

60 in 1
105 in 2
135 in 3
180 in 4
220 in 5

Dat je motor door de chip tot 7800 gaat wil niet zeggen dat hij in elke versnelling daar aan komt, dan zou je al moeten slipstreamen achter een auto die veel sneller is.
Ik bedoel te zeggen dat hoe harder je gaat de weerstand tegen je gaat werken, dan heb je dus gewoon PK's en nM's nodig.
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Arno17 schreef:
je kan stellen met een standaard RS:

60 in 1
105 in 2
135 in 3
180 in 4
220 in 5

Dat je motor door de chip tot 7800 gaat wil niet zeggen dat hij in elke versnelling daar aan komt, dan zou je al moeten slipstreamen achter een auto die veel sneller is.
Ik bedoel te zeggen dat hoe harder je gaat de weerstand tegen je gaat werken, dan heb je dus gewoon PK's en nM's nodig.
Maar als jouw cijfers kloppen dan heb ik toch een prachtige vooruitgang geboekt met die groep N-Software. ik had namelijk nog toeren over en haal dus met gemak 200 in zn 4 :wink:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Tja, en ik ben je dan allang voorbij geschoten want ik rij dan al dik over de 200 km.
Maar goed, je wilde dus weten welke snelheden je bereikt in elk verzet.
En omdat je begrenzer nu later ingrijpt haal je deze snelheden, of je er veel mee opschiet boeit je dus niet.

koppelkromme lijkt mij belangrijker.
daniël16v
Berichten: 280
Lid geworden op: do 9 sep 2004 21:18
Locatie: westerhaar [ov]

indolicious1980 schreef:
Arno17 schreef:
je kan stellen met een standaard RS:

60 in 1
105 in 2
135 in 3
180 in 4
220 in 5

Dat je motor door de chip tot 7800 gaat wil niet zeggen dat hij in elke versnelling daar aan komt, dan zou je al moeten slipstreamen achter een auto die veel sneller is.
Ik bedoel te zeggen dat hoe harder je gaat de weerstand tegen je gaat werken, dan heb je dus gewoon PK's en nM's nodig.
Maar als jouw cijfers kloppen dan heb ik toch een prachtige vooruitgang geboekt met die groep N-Software. ik had namelijk nog toeren over en haal dus met gemak 200 in zn 4 :wink:
is dit niet iets voor in rs tuner topic? ps je kan nu ook een pa maken met de rs tuner
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Arno17 schreef:Tja, en ik ben je dan allang voorbij geschoten want ik rij dan al dik over de 200 km.
Maar goed, je wilde dus weten welke snelheden je bereikt in elk verzet.
En omdat je begrenzer nu later ingrijpt haal je deze snelheden, of je er veel mee opschiet boeit je dus niet.

koppelkromme lijkt mij belangrijker.
Ik wil wel een xtje tegen je sprinten hoor, geen probleem :lol:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

indolicious1980 schreef:
Arno17 schreef:Tja, en ik ben je dan allang voorbij geschoten want ik rij dan al dik over de 200 km.
Maar goed, je wilde dus weten welke snelheden je bereikt in elk verzet.
En omdat je begrenzer nu later ingrijpt haal je deze snelheden, of je er veel mee opschiet boeit je dus niet.

koppelkromme lijkt mij belangrijker.
Ik wil wel een xtje tegen je sprinten hoor, geen probleem :lol:
Neen ik bedank, de uitslag staat bijvoorbaat al vast met je gechipte RS.

Ik meet me liever met auto's die op papier sneller zijn, dus ik noem daar Audi's en BMW's.

De zogenaamde stoplicht sprint, winnen is voor mij niet van belang, wel de verbaasde blikken over een "doodnormale" Renault Clio.
Gast

aannemen Arno, tis nog steeds de bestuurder die het moet doen.


Dat doortrekken tot 7800 is totale onzin, als je de curve erbij neemt van een testbank zie je dat ie daar al lang helemaal in elkaar gepleurd is.

@Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: ik heb weer wat aangezwengeld hoor...

Iemand een sprintje doen tegen mijn 1.4tje >-)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Alex Los schreef::lol: :lol: :lol: ik heb weer wat aangezwengeld hoor...

Iemand een sprintje doen tegen mijn 1.4tje >-)
Lachen he kijken hoever we kunnen gaan... :lol:
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

-jo- schreef: @Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.
Hey Jo en als ik je vertel dat ik bij die snelheid al begin op te stijgen en vanaf de 220 echt begin te vliegen, vind je dat ook niet spectaculair ??????
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

indolicious1980 schreef:
-jo- schreef: @Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.
Hey Jo en als ik je vertel dat ik bij die snelheid al begin op te stijgen en vanaf de 220 echt begin te vliegen, vind je dat ook niet spectaculair ??????
Jo is een 21 Turbo gewent met 380pk aan de wielen gemeten......dusssssssssss :~



:lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dus die is niet zo snel onder de indruk van een RS.

Hier wat filmpjes van de 21:

http://nl.youtube.com/watch?v=3QAi014NeEA
http://nl.youtube.com/watch?v=XHY93p2Xu ... re=related

En dat sprintje komt wel een keer :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:aannemen Arno, tis nog steeds de bestuurder die het moet doen.


Dat doortrekken tot 7800 is totale onzin, als je de curve erbij neemt van een testbank zie je dat ie daar al lang helemaal in elkaar gepleurd is.

@Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.
Jo, ik weet wat je bedoeld, ik ken mijn beperkingen...:lol:

En je hebt het weer mooi verwoord wat ik dacht, sprintje komt ooit weleens.

Moet wel dit jaar dan gebeuren, want de Twingo RS staat hoog op mijn lijstje.

@Alex, jij met de GT en ik in de Twingo RS, volgend jaar naast die van Indo1980.
Mijn Twingootje dan ook voorzien van wat middeltjes om sneller van de plek te komen. :p
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Arno wil je echt je Clio RS wegdoen voor de nieuwe Twingo RS???
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik wou al zeggen, de standaard twingo met 133 pk gaat je tegen vallen :D
Wat wil je ermee gaan doen dan Arno, is atmo he?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

indolicious1980 schreef:Arno wil je echt je Clio RS wegdoen voor de nieuwe Twingo RS???
Onder bepaalde voorwaarden wel ja.

btw, fotootje nog gevonden van ritje Duitsland, kwamen terug van kijken hoe hard ie wel kon(220km op teller) , met bagage en dergelijke.
Opvallend hoe stabiel hij aan op de weg lag. :D

[img]http://img174.imageshack.us/img174/5811/recoveredjpegdigitalcamih1.th.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:Ik wou al zeggen, de standaard twingo met 133 pk gaat je tegen vallen :D
Wat wil je ermee gaan doen dan Arno, is atmo he?
Lekker cruisen met me haar in de wind.

Neen, ik wil eerst weten wat ie gaat kosten, preciese spec en uitvoeringen.
Las in UK dat er een Cup versie komt, ik wacht netjes af en eerst gaat de mijne naar de APK.

Getunede toerenteller.:lol:
Laatst gewijzigd door Arno17 op wo 27 feb 2008 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

In die twingo moeten ze 200 pk trappen, geen 133.
Ik heb/had ook wel zin in zon twingo, maar niet als die MAAR 133 pk krijgt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:In die twingo moeten ze 200 pk trappen, geen 133.
Ik heb/had ook wel zin in zon twingo, maar niet als die MAAR 133 pk krijgt.
Ik teken gelijk..... (Y) :gitar:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Luco/Alpine-racer schreef:In die twingo moeten ze 200 pk trappen, geen 133.
Ik heb/had ook wel zin in zon twingo, maar niet als die MAAR 133 pk krijgt.
je kunt ook overdrijven. Denk dat het best leuk gaat rijden dadelijk. Met 200 pk is zo'n ding veel te zwaar voorin en te duur voor de meesten klanten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Tsja ik vind 133 ook veel te weinig!!!
Zeker nu die ook tussen de 950 en 100 kg weegt!!!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gewoon een 1.4 T erin met 150 PK! :D Dat lijkt me meer dan genoeg voor een Twingo met die massa.
Gast

indolicious1980 schreef:
-jo- schreef: @Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.
Hey Jo en als ik je vertel dat ik bij die snelheid al begin op te stijgen en vanaf de 220 echt begin te vliegen, vind je dat ook niet spectaculair ??????
NEEN, sorry (I) Kheb meermaals met de rs'n aan de gang geweest en das nu echt een auto die niet kan boeien. Men eigen mening dus ook gelijk men excuses aan de RS-eigenaars. Het is een hele leuke daily en daarmee zijn we uitgepraat. Wil je deze wagen echt laten presteren ? TB's met of zonder turbo (liefst met natuurlijk)


Ik denk dat jij eens mee moet met 1 van de 5jes hier opt forum. Of vraag eens aan menno, Jochem e.a om es mee te rijden. Denk dat jouw definitie van vliegen wel een andere dimmensie krijgt.
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

-jo- schreef:

Ik denk dat jij eens mee moet met 1 van de 5jes hier opt forum. Of vraag eens aan menno, Jochem e.a om es mee te rijden. Denk dat jouw definitie van vliegen wel een andere dimmensie krijgt.
Man maak je niet druk, ik zat je een beetje te stangen.....
Gast

druk ??? :lol:

Dit is echt een topic met allure. Vind het steeds super het te lezen. Misschien moet je eens nadenken alvorens dingen te posten, maar jah, als een rs al een vliegmachine is...zijn we naar alle waarschijnlijkheid uitgepraat.
Plaats reactie