
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb net toch even een test gedaan: in zn 4 doorgetrokken tot 196 km/u op de teller en toen tikte ik net de 7000 toeren aan. Ik weet dat mn begrenzer in zn 1 bij 7800 toeren ingrijpt, dus als hij dat ook bij de rest van de versnellingen doet, moet ik misschien wel 205 in zn 4 kunnen rijden. Ik ga even navraag doen bij de Fastchip boysindolicious1980 schreef:Rij jij in zn 4 naar de 180???Alex Los schreef:ML's zijn wel populair....
Net op de A12, mijn complete binnenspiegel gevuld met een Ster....effe een versnellinkje terug en vanaf 120 even door getrokken naar 180km/u.
Dat ging ie niet redden met zijn 270 CDi.En roken als een ketter dat ding
Ik ga zo maar eens proberen of ik dat ook haal, want bij 7800 toeren knalt de begrenzer er bij mij in.....
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo lang achter elkaar zo'n toerental draaien is niet tof met een standaard "gechipte" F7P, in de 4 ligt de begrenzer daar ook wel maar of de motor dat tof vind
Een keertje in de 1 tot 7800 RPM door kan wel een keer (al hoor je dan wel dat de motor het na 7500 RPM wel gehad heeft
) maar daar houd het ook wel mee op

Een keertje in de 1 tot 7800 RPM door kan wel een keer (al hoor je dan wel dat de motor het na 7500 RPM wel gehad heeft

-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
wat bedoel je met F7P?Ronald1916V schreef:Zo lang achter elkaar zo'n toerental draaien is niet tof met een standaard "gechipte" F7P, in de 4 ligt de begrenzer daar ook wel maar of de motor dat tof vind![]()
Een keertje in de 1 tot 7800 RPM door kan wel een keer (al hoor je dan wel dat de motor het na 7500 RPM wel gehad heeft) maar daar houd het ook wel mee op
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Dat is de motorcode van een 1.8 16v.......indolicious1980 schreef:wat bedoel je met F7P?Ronald1916V schreef:Zo lang achter elkaar zo'n toerental draaien is niet tof met een standaard "gechipte" F7P, in de 4 ligt de begrenzer daar ook wel maar of de motor dat tof vind![]()
Een keertje in de 1 tot 7800 RPM door kan wel een keer (al hoor je dan wel dat de motor het na 7500 RPM wel gehad heeft) maar daar houd het ook wel mee op
Ronald, der zit daarna nog een 5de versnelling op

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Bij de 6800 a 7000 zakt die waarschijnlijk al in en heeft het helemaal geen nut om door te trekken 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
@ Ronald : Maar hij heeft toch een F4R? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Ja heb een 2.0 16v en geen 1.8 16vARNO16V schreef:@ Ronald : Maar hij heeft toch een F4R?
Maar ik wilde alleen gaan testen hoe snel ik in mn 4 kon om daarna natuurlijk door te schakelen naar de 5

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
je kan stellen met een standaard RS:indolicious1980 schreef:Ja heb een 2.0 16v en geen 1.8 16vARNO16V schreef:@ Ronald : Maar hij heeft toch een F4R?
Maar ik wilde alleen gaan testen hoe snel ik in mn 4 kon om daarna natuurlijk door te schakelen naar de 5
60 in 1
105 in 2
135 in 3
180 in 4
220 in 5
Dat je motor door de chip tot 7800 gaat wil niet zeggen dat hij in elke versnelling daar aan komt, dan zou je al moeten slipstreamen achter een auto die veel sneller is.
Ik bedoel te zeggen dat hoe harder je gaat de weerstand tegen je gaat werken, dan heb je dus gewoon PK's en nM's nodig.
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Maar als jouw cijfers kloppen dan heb ik toch een prachtige vooruitgang geboekt met die groep N-Software. ik had namelijk nog toeren over en haal dus met gemak 200 in zn 4Arno17 schreef:
je kan stellen met een standaard RS:
60 in 1
105 in 2
135 in 3
180 in 4
220 in 5
Dat je motor door de chip tot 7800 gaat wil niet zeggen dat hij in elke versnelling daar aan komt, dan zou je al moeten slipstreamen achter een auto die veel sneller is.
Ik bedoel te zeggen dat hoe harder je gaat de weerstand tegen je gaat werken, dan heb je dus gewoon PK's en nM's nodig.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Tja, en ik ben je dan allang voorbij geschoten want ik rij dan al dik over de 200 km.
Maar goed, je wilde dus weten welke snelheden je bereikt in elk verzet.
En omdat je begrenzer nu later ingrijpt haal je deze snelheden, of je er veel mee opschiet boeit je dus niet.
koppelkromme lijkt mij belangrijker.
Maar goed, je wilde dus weten welke snelheden je bereikt in elk verzet.
En omdat je begrenzer nu later ingrijpt haal je deze snelheden, of je er veel mee opschiet boeit je dus niet.
koppelkromme lijkt mij belangrijker.
is dit niet iets voor in rs tuner topic? ps je kan nu ook een pa maken met de rs tunerindolicious1980 schreef:Maar als jouw cijfers kloppen dan heb ik toch een prachtige vooruitgang geboekt met die groep N-Software. ik had namelijk nog toeren over en haal dus met gemak 200 in zn 4Arno17 schreef:
je kan stellen met een standaard RS:
60 in 1
105 in 2
135 in 3
180 in 4
220 in 5
Dat je motor door de chip tot 7800 gaat wil niet zeggen dat hij in elke versnelling daar aan komt, dan zou je al moeten slipstreamen achter een auto die veel sneller is.
Ik bedoel te zeggen dat hoe harder je gaat de weerstand tegen je gaat werken, dan heb je dus gewoon PK's en nM's nodig.
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Ik wil wel een xtje tegen je sprinten hoor, geen probleemArno17 schreef:Tja, en ik ben je dan allang voorbij geschoten want ik rij dan al dik over de 200 km.
Maar goed, je wilde dus weten welke snelheden je bereikt in elk verzet.
En omdat je begrenzer nu later ingrijpt haal je deze snelheden, of je er veel mee opschiet boeit je dus niet.
koppelkromme lijkt mij belangrijker.

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen ik bedank, de uitslag staat bijvoorbaat al vast met je gechipte RS.indolicious1980 schreef:Ik wil wel een xtje tegen je sprinten hoor, geen probleemArno17 schreef:Tja, en ik ben je dan allang voorbij geschoten want ik rij dan al dik over de 200 km.
Maar goed, je wilde dus weten welke snelheden je bereikt in elk verzet.
En omdat je begrenzer nu later ingrijpt haal je deze snelheden, of je er veel mee opschiet boeit je dus niet.
koppelkromme lijkt mij belangrijker.
Ik meet me liever met auto's die op papier sneller zijn, dus ik noem daar Audi's en BMW's.
De zogenaamde stoplicht sprint, winnen is voor mij niet van belang, wel de verbaasde blikken over een "doodnormale" Renault Clio.
aannemen Arno, tis nog steeds de bestuurder die het moet doen.
Dat doortrekken tot 7800 is totale onzin, als je de curve erbij neemt van een testbank zie je dat ie daar al lang helemaal in elkaar gepleurd is.
@Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.
Dat doortrekken tot 7800 is totale onzin, als je de curve erbij neemt van een testbank zie je dat ie daar al lang helemaal in elkaar gepleurd is.
@Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Lachen he kijken hoever we kunnen gaan...Alex Los schreef:![]()
![]()
ik heb weer wat aangezwengeld hoor...
Iemand een sprintje doen tegen mijn 1.4tje

-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Hey Jo en als ik je vertel dat ik bij die snelheid al begin op te stijgen en vanaf de 220 echt begin te vliegen, vind je dat ook niet spectaculair ??????-jo- schreef: @Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Jo is een 21 Turbo gewent met 380pk aan de wielen gemeten......dusssssssssssindolicious1980 schreef:Hey Jo en als ik je vertel dat ik bij die snelheid al begin op te stijgen en vanaf de 220 echt begin te vliegen, vind je dat ook niet spectaculair ??????-jo- schreef: @Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.


Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Dus die is niet zo snel onder de indruk van een RS.
Hier wat filmpjes van de 21:
http://nl.youtube.com/watch?v=3QAi014NeEA
http://nl.youtube.com/watch?v=XHY93p2Xu ... re=related
En dat sprintje komt wel een keer
Hier wat filmpjes van de 21:
http://nl.youtube.com/watch?v=3QAi014NeEA
http://nl.youtube.com/watch?v=XHY93p2Xu ... re=related
En dat sprintje komt wel een keer

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo, ik weet wat je bedoeld, ik ken mijn beperkingen...-jo- schreef:aannemen Arno, tis nog steeds de bestuurder die het moet doen.
Dat doortrekken tot 7800 is totale onzin, als je de curve erbij neemt van een testbank zie je dat ie daar al lang helemaal in elkaar gepleurd is.
@Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.

En je hebt het weer mooi verwoord wat ik dacht, sprintje komt ooit weleens.
Moet wel dit jaar dan gebeuren, want de Twingo RS staat hoog op mijn lijstje.
@Alex, jij met de GT en ik in de Twingo RS, volgend jaar naast die van Indo1980.
Mijn Twingootje dan ook voorzien van wat middeltjes om sneller van de plek te komen.

-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Arno wil je echt je Clio RS wegdoen voor de nieuwe Twingo RS???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik wou al zeggen, de standaard twingo met 133 pk gaat je tegen vallen
Wat wil je ermee gaan doen dan Arno, is atmo he?

Wat wil je ermee gaan doen dan Arno, is atmo he?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Onder bepaalde voorwaarden wel ja.indolicious1980 schreef:Arno wil je echt je Clio RS wegdoen voor de nieuwe Twingo RS???
btw, fotootje nog gevonden van ritje Duitsland, kwamen terug van kijken hoe hard ie wel kon(220km op teller) , met bagage en dergelijke.
Opvallend hoe stabiel hij aan op de weg lag.

[img]http://img174.imageshack.us/img174/5811/recoveredjpegdigitalcamih1.th.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Lekker cruisen met me haar in de wind.Luco/Alpine-racer schreef:Ik wou al zeggen, de standaard twingo met 133 pk gaat je tegen vallen![]()
Wat wil je ermee gaan doen dan Arno, is atmo he?
Neen, ik wil eerst weten wat ie gaat kosten, preciese spec en uitvoeringen.
Las in UK dat er een Cup versie komt, ik wacht netjes af en eerst gaat de mijne naar de APK.
Getunede toerenteller.

Laatst gewijzigd door Arno17 op wo 27 feb 2008 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
In die twingo moeten ze 200 pk trappen, geen 133.
Ik heb/had ook wel zin in zon twingo, maar niet als die MAAR 133 pk krijgt.
Ik heb/had ook wel zin in zon twingo, maar niet als die MAAR 133 pk krijgt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
je kunt ook overdrijven. Denk dat het best leuk gaat rijden dadelijk. Met 200 pk is zo'n ding veel te zwaar voorin en te duur voor de meesten klanten.Luco/Alpine-racer schreef:In die twingo moeten ze 200 pk trappen, geen 133.
Ik heb/had ook wel zin in zon twingo, maar niet als die MAAR 133 pk krijgt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Tsja ik vind 133 ook veel te weinig!!!
Zeker nu die ook tussen de 950 en 100 kg weegt!!!
Zeker nu die ook tussen de 950 en 100 kg weegt!!!
NEEN, sorryindolicious1980 schreef:Hey Jo en als ik je vertel dat ik bij die snelheid al begin op te stijgen en vanaf de 220 echt begin te vliegen, vind je dat ook niet spectaculair ??????-jo- schreef: @Indo... , k'weet niet wat je ermee wil bereiken maar als je je daar gelukkig mee voelt om em in 4 de begrenzer in te rijden, zeker doen. 196 in 4 is trouwens niks spectaculair.

Ik denk dat jij eens mee moet met 1 van de 5jes hier opt forum. Of vraag eens aan menno, Jochem e.a om es mee te rijden. Denk dat jouw definitie van vliegen wel een andere dimmensie krijgt.
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Man maak je niet druk, ik zat je een beetje te stangen.....-jo- schreef:
Ik denk dat jij eens mee moet met 1 van de 5jes hier opt forum. Of vraag eens aan menno, Jochem e.a om es mee te rijden. Denk dat jouw definitie van vliegen wel een andere dimmensie krijgt.
druk ???
Dit is echt een topic met allure. Vind het steeds super het te lezen. Misschien moet je eens nadenken alvorens dingen te posten, maar jah, als een rs al een vliegmachine is...zijn we naar alle waarschijnlijkheid uitgepraat.

Dit is echt een topic met allure. Vind het steeds super het te lezen. Misschien moet je eens nadenken alvorens dingen te posten, maar jah, als een rs al een vliegmachine is...zijn we naar alle waarschijnlijkheid uitgepraat.