speedline schreef:Ten eerste Golf GTI G60; RESTECP...

Prachtig staaltje ombouw. Een dergelijke sterke motor in een auto bouwen met de torsiestijfheid van een frikandel ?!
Ken de Golf 1 een beetje via een familielid die een zwarte GTI Mk.I met Mk.II G60 spoilers en bumpers heeft gebouwd en er vervolgens een PL motor in heeft gelepeld. Ook rondom schijfremmen van een Mk.II 16v geplaatst. Door het lage gewicht en korte bak verbluffende prestaties. Alleen de achteras constructie is hopeloos ouderwets. Maar daar hebben alle Golfs, behalve de 4wd versies, last van.
De VR6 motor tenslotte is een prachtig staaltje motorbouw, iets wat de VAG groep wel meer doet de laatste tijd. Bedenk namelijk dat de Golf de enige compacte hatchback was en is met een zescilinder ! En deze motor moest in een motorruimte geplaatst worden met plek voor een viercilinder. En dan is er geen ruimte voor complexe cilinderkopconstructies om het motorrendement en/ of prestaties te verhogen.
Dus niet zeiken, maar toon respect voor dit staaltje ingenieurskunst wat
NIEMAND ze tot nu toe nagedaan heeft. Die 2.8 en 2.9 versies zijn gewoon wereldwijd geleverd alleen hebben maar enkelen hier echt het benul waarin. Behalve de Corrado waarin standaard de 140kW/ 245Nm sterke 2.9 lag (Al zou het mij niet verbazen als ze ook een 2.8 hebben geleverd!), hebben alleen de Golf en Vento syncroŽs deze motor. De Passat syncro had de 2.8 van 128kW en 235Nm. (240Nm op 98 octaan!)
Dat wel of niet leveren van een VR6 in de Mk.II. Ik weet het niet en het is onwaarschijnlijk. Maar wisten jullie dat de 1.8 16v ook in de Corrado geleverd is !?
En die "%&(_&( van dat VW forum; Hier wordt tenminste echt op de zaken ingegaan. En niet gediscussieerd over hoe we onze ruitsproeiersierverlichting aan moeten sluiten...
Als je komplete reaktie aan mij gericht is??
Heb ik wel wat op een aanmerkingen.
-Torsie stijfheid van mijn auto is aangepast.
Na 3500km had ik de nieuwe steunen kapot!
(orginele VW steunen van een scirocco 16V)
Daarna hebben we een nieuwe opzet van de motor gemaakt in de auto.
Op mijn site, zal deze tzt verschijnen.
Maar VWracing heeft er flink aan verdiend.
-De VR6 motor is een pain in the ass!!!!!!!
Waarom?
Er zijn maar weinig die de 150.000km halen zonder problemen.
Standaard kwaal van deze motor(12V) zijn de kettingspanners, ontstekingsunit,scheuren van de kop.
Dus, reden genoeg om niet in te bouwen.
Ookal is het geluid nog zo mooi.!!
Tevens blijft het een atmosferische motor dus super duur om pk's te halen.
Ja, ik weet de G60 lader staat ook niet bekend om zijn betrouwbaarheid, maar na een goede revisie ben je klaar! Kost hooguit 750Euro.
De kosten om een VR6 zijn 150.000km beurt te geven ben je snel richting de 2000Euro kwijt!
(en dat is echt waar!)
Voor de Golf2 is er een type goedkeuring van het RDW.
De eisen kun je zo opvragen bij de RDW, beste is een G60 golf te nemen en die om te bouwen.
Heb je de rijtest, en remtest alvast in je zak.
Er is zelfs een bedrijf in Duitsland die in de ombouw voor je kan doen.
De Corrado is er in 115,129,150,160,192pk geleverd.
1.8 8V,1.8 16V, 2.0 16V, 1.8 G60, 2.9 Vr6
PS ooit wel eens de Mazda 2.0 V6 gezien....dat is pas technisch.